ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Urządzenia srk => Wątek zaczęty przez: jageer w 13 Styczeń 2016, 14:27:29
-
Czy, jeżeli przy torze lewym, znajduje się semafor w układzie CB (czyli tylko "Sz") wymagana jest tarcza ostrzegawcza? Gdzie to jest uregulowane, bo WTB E-10 chyba nic o tym nie mówi.
-
Owszem, mówi o tym § 16, ust. 2 Ie-4(WTB-E10) ;D
-
Tak dla ilustracji, akurat rzeźbię Herby Nowe:
https://www.youtube.com/watch?v=6CMyqW_onCE
1:06 wjazdowe od południa, po lewej jest jedna komora... Sz, nawet bez czerwonego.
2:00 tarcza ostrzegawcza tylko na prawym.
-
Owszem, mówi o tym § 16, ust. 2 Ie-4(WTB-E10) ;D
Wynika z tego, że semafor o układzie komór CB jest traktowany jako semafor wjazdowy i należy przed nim bez wyjątku postawić To. W starej E-1 był ust. odnośnie "Sz", gdzie przewidywano taką możliwość, by To nie stawiać - obecnie tego nie ma. Inną sprawą jest sygnalizator "Sz" na szarym słupie tylko z białą komorą - nie jest on traktowany jako semafor, w związku z czym nie stawia się przed nim To.
-
Jest dokładnie tak, jak pisze Zacha. Sygnalizator z czerwoną i białą komorą umieszczoną na słupie biało-czerwonym (może to być również karzełek z odpowiednio pomalowaną głowicą) ma status semafora i jest oznaczany w taki sposób, w jaki oznacza się semafory (ma symbol dużej litery) mimo, że służy tylko do podawania sygnału Sz, i musi być poprzedzony tarczą ostrzegawczą (będzie to tarcza ostrzegawcza jednokomorowa, podająca stale sygnał Os1).
-
Owszem, mówi o tym § 16, ust. 2 Ie-4(WTB-E10) ;D
Dzięki, bo nie byłem pewny.
1:06 wjazdowe od południa, po lewej jest jedna komora... Sz, nawet bez czerwonego.
2:00 tarcza ostrzegawcza tylko na prawym.
To, o czym piszesz, czyli "jednokomorowiec" to SYGNALIZATOR sygnału zastępczego... On nie jest "niestety" semaforem, więc nie ma obowiązku :)
-
i musi być poprzedzony tarczą ostrzegawczą (będzie to tarcza ostrzegawcza jednokomorowa, podająca stale sygnał Os1).
co nie znaczy, że zawsze jest :-)
BP, MSPANC.
-
i musi być poprzedzony tarczą ostrzegawczą (będzie to tarcza ostrzegawcza jednokomorowa, podająca stale sygnał Os1).
co nie znaczy, że zawsze jest :-)
BP, MSPANC.
I teraz pytanie, czy UTK wam to usterkuje ;)?
-
I teraz pytanie, czy UTK wam to usterkuje ;)?
Powoli. "Wam", czyli komu?
-
Z tego co wiem to Santiago pracuje w firmie, która jest największym zarządcą infrastruktury (nie mogę robić reklamy), dlatego jestem ciekaw, czy brak To, UTK usterkuje w jakiś raportach itp...
Bo jeżeli w kilku przypadkach "nie było afery" - to, czy przegapili to inspektorzy, czy jednak nie trzeba ;)
-
Z tego co wiem to Santiago pracuje w firmie, która jest największym zarządcą infrastruktury (nie mogę robić reklamy), dlatego jestem ciekaw, czy brak To, UTK usterkuje w jakiś raportach itp...
Bo jeżeli w kilku przypadkach "nie było afery" - to, czy przegapili to inspektorzy, czy jednak nie trzeba ;)
To jeszcze nic, ostatnio maszynista z PIC'u zrobił młyn, że w Gliwicach wjeżdżał lewym na zastępczy (wjazdowy dwukomorowy), a rozkazu że nie ma Tarczy Ostrzegawczej nie dostał.... Dopiero od tamtego czasu maszyniści dostają informację o braku To :)
-
Na podg Dorota mają to w Wykazie Ostrzeżeń Stałych, ale tam wjazd na zezwalający S10. Nie wiem jak jest na gruncie, ale patrząc na zdjęcia to wjazdowy (CB) od PolCarbonu w Wojkowicach na stacji Będzin Łagisza jest poprzedzony jest stałą To, a szlakowa 20.
-
To jeszcze nic, ostatnio maszynista z PIC'u zrobił młyn, że w Gliwicach wjeżdżał lewym na zastępczy (wjazdowy dwukomorowy), a rozkazu że nie ma Tarczy Ostrzegawczej nie dostał.... Dopiero od tamtego czasu maszyniści dostają informację o braku To :)
Na wiosnę, też był jakiś taki przypadek, tylko nie wiem, czy nie chodziło tam o Szobiszowice-Łabędy (tam chyba jest uzależnienie wyjazd-wjazd?), chyba, że szkoleniowiec coś ściemniał.
Maszynista zgłosił, że nie ma To, czy to nawet i instruktor był z PIC`u.
Poza tym - znajomość szlaku chyba mają ;)
-
Poza tym - znajomość szlaku chyba mają ;)
Mają czy nie mają, tarcza ostrzegawcza przed semaforem wjazdowym powinna być... Niezależnie od tego czy to "normalny" semafor tylko czy czerwone-białe. Jak nikt z maszynistów nie zwróci uwagi to nikt z PLK się tym nie będzie przejmował.
-
To jeszcze nic, ostatnio maszynista z PIC'u zrobił młyn, że w Gliwicach wjeżdżał lewym na zastępczy (wjazdowy dwukomorowy), a rozkazu że nie ma Tarczy Ostrzegawczej nie dostał.... Dopiero od tamtego czasu maszyniści dostają informację o braku To :)
Na wiosnę, też był jakiś taki przypadek, tylko nie wiem, czy nie chodziło tam o Szobiszowice-Łabędy (tam chyba jest uzależnienie wyjazd-wjazd?), chyba, że szkoleniowiec coś ściemniał.
Maszynista zgłosił, że nie ma To, czy to nawet i instruktor był z PIC`u.
Poza tym - znajomość szlaku chyba mają ;)
Znajomość szlaku nie da tu za dużo, bo wjeżdżasz torami towarowymi (zazwyczaj tylko towary tamtędy jeżdżą, dodatkowo to jest chyba był skrajny prawy (patrząc w kierunku Łabęd) świeżo po remoncie rewitalizacji) i to jeszcze lewym.
Uzależnienie tam jest wyjazdowe z Gliwic - wyjazdowe z Szobieszowic (podg.), natomiast nie pamiętam czy rzecz się działa na wjeździe do Łabęd czy do Gliwic
-
Poza tym - znajomość szlaku chyba mają ;)
Mają czy nie mają, tarcza ostrzegawcza przed semaforem wjazdowym powinna być... Niezależnie od tego czy to "normalny" semafor tylko czy czerwone-białe. Jak nikt z maszynistów nie zwróci uwagi to nikt z PLK się tym nie będzie przejmował.
Czyli normalne, jak u innych zarządców ;)
-
Na wiosnę, też był jakiś taki przypadek, tylko nie wiem, czy nie chodziło tam o Szobiszowice-Łabędy (tam chyba jest uzależnienie wyjazd-wjazd?), chyba, że szkoleniowiec coś ściemniał.
Maszynista zgłosił, że nie ma To, czy to nawet i instruktor był z PIC`u.
Poza tym - znajomość szlaku chyba mają ;)
Znajomość szlaku nie da tu za dużo, bo wjeżdżasz torami towarowymi (zazwyczaj tylko towary tamtędy jeżdżą, dodatkowo to jest chyba był skrajny prawy (patrząc w kierunku Łabęd) świeżo po remoncie rewitalizacji) i to jeszcze lewym.
To jak lewym w kierunku Łabęd po linii 168 to tam nie ma żadnego sem. czy komory światła Sz. Mech. powinien się zatrzymąć na wysokości sem wjazdowego A1/2 do Łabęd, ale on też jest (tor przy którym stoi sem A) oddalony o ok. 100m., do toru lewego, nadto w łuku, to czasem mech mają tam problem gdzie się zatrzymać.
Uzależnienie tam jest wyjazdowe z Gliwic - wyjazdowe z Szobieszowic (podg.), natomiast nie pamiętam czy rzecz się działa na wjeździe do Łabęd czy do Gliwic
Uzależnienie jest: wyjazd z Gliwic nast. "Gl23" do Szobiszowic "Szo". Sem. wyjazdowe z Gliwic jednocześnie podają jakie są wskazania odnośnych sem. na podg. Szo i odwrotnie z powodu odległości nast. Szo od sem. wjazdowych do Gliwic ok. 1265m. W drugą stronę jest podobnie. W zasadzie sem. wyjazdowe z Gliwic Gl23 sa jakby drogowskazowymi dla sem wjazdowych na podg. Szobiszowice Szo i odwrotnie, przeto nie ma przed nimi tarcz ostrzegawczych To.
-
on jechał po 137, poza tym przy jednej z ostatnich poprawek ostrzeżenie trafiło do dodatku 2 więc temat chyba można zakończyć