ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Urządzenia srk => Wątek zaczęty przez: matek123 w 05 Czerwiec 2022, 09:06:32

Tytuł: Działanie tarczy ostrzegawczej przejazdowej.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 05 Czerwiec 2022, 09:06:32
Cześć. Próbuję trochę się pobawić skryptem przejazdów w Maszynie i uznałem, że tu ktoś szybciej będzie wiedział. Czy podczas wyłączenia czujników SSP na torze zamkniętym z  powodu robót, TOPy dla toru czynnego będą pokazywać Osp2 czy Osp1?
Tytuł: Odp: Działanie tarczy ostrzegawczej przejazdowej.
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 05 Czerwiec 2022, 12:54:07
W obecnie eksploatowanych urządzenia ssp z TOP na szlakach dwutorowych istnieje możliwość wyłączenia czujników tylko po jednym torze (np. w przypadku zamknięcia toru), natomiast po drugim torze (czynnym w przypadku zamknięcia jednego z torów szlakowych) czujniki i TOP są w pełni sprawne i działają zgodnie z zapisami przepisów, to znaczy w stanie zasadniczym TOP są wygaszone, natomiast po najeździe pociągu na czujnik następuje sekwencja działania urządzeń ssp z odpowiednią sygnalizacją - w przypadku prawidłowo działających urządzeń TOP wskaże sygnał Osp 2, w przypadku przeszkód w prawidłowym działaniu ssp TOP wskaże sygnał Osp 1.