ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Inne => Wątek zaczęty przez: djuzi w 12 Grudzień 2011, 12:14:20
-
Założyłem ten wątek, abyście przesyłali jakieś ciekawe zdjęcia związane z użytkowaniem ISDRa.
Na zachętę jako pierwszy wysyłam - co prawda nie najlepszej jakości, ale - swoje zdjęcie:
(http://img853.imageshack.us/img853/1917/dsc01918v.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/853/dsc01918v.jpg/)
-
ISDR na pełnej kur... ;)
-
A czemu pełnych godzin nie piszemy? ;)
-
Założyłem ten wątek, abyście przesyłali jakieś ciekawe zdjęcia związane z użytkowaniem ISDRa.
Na zachętę jako pierwszy wysyłam - co prawda nie najlepszej jakości, ale - swoje zdjęcie:
O widzę, że zrobili moderne :D To te "mechaniczne" w tle już nie działają ;)?
-
A czemu pełnych godzin nie piszemy? ;)
Gdzie? W R146? Nie ma takiej potrzeby i raczej się tego nie praktykuje . Co innego w książce przebiegów, tam zazwyczaj się wpisuje pełną godzinę.
-
O widzę, że zrobili moderne :D To te "mechaniczne" w tle już nie działają ;)?
Działają jakotako ;) Ruch prowadzony był równocześnie na tych i na tych :P
-
Gdzie? W R146? Nie ma takiej potrzeby i raczej się tego nie praktykuje . Co innego w książce przebiegów, tam zazwyczaj się wpisuje pełną godzinę.
Bzdura. Ir1 dokładnie określa jak należy wypełniać dziennik ruchu oraz książkę przebiegów a to, że jakiś tam dyżurny nie wpisuje pełnych godzin to tylko jego głupi nawyk :)
-
O widzę, że zrobili moderne :D To te "mechaniczne" w tle już nie działają ;)?
Działają jakotako ;) Ruch prowadzony był równocześnie na tych i na tych :P
Fakt :D W końcu to wersja testowa, więc lepiej utwierdzić na pulpicie i blokiem Pu ;)
-
Bzdura.
Cóż, w Ir-1 zwrócenie uwagi na wpisywanie godzin do rubryk 3-6 ogranicza się jedynie do słowa "czas...", można by się jedynie sugerować wypełnionym załącznikiem dołączonym do instrukcji. Nie mniej jednak uważam, że ważniejsze od wpisywania "godzinek" jest to, aby dziennik był czytelny i prowadzony w miarę chronologicznie.
-
"Już za 5 minut 13"
-
A tak wygląda moje stanowisko do symulacji :)
-
1 Foto - stanowisko symulacji ;D
2,3 Podejście do prywatnego stanowiska ;)
PS. Jak widać nie tylko Sztów używam :P
-
Z kąd masz kostki ? I jak to podłączyłeś ?
-
Zaje... kostki i szpanuje :P A kraty i tak nie masz :D
A taką skrzynkę kiedyś zrobiłem:
-
Zaje... kostki i szpanuje :P A kraty i tak nie masz :D
A kto mi zabroni ;)
Już łom i wytrychy gotowe, a buda upatrzona ;D
Krata oczekuje na mnie :)
-
A tak wygląda moje stanowisko do symulacji :)
Dobry jesteś jak już powiadomiłeś przejazd o całym ruchu. I tak właśnie czasem wydarzają się wypadki :p Z góry wszystko rozpisane a tu zonk ;p
-
Jeśli to TW, to tam jest samo SKP bez przejazdu. Ale powiadamiania go o pociągu raczej nie odpisuje się w rubr. 10, bo nie jest to przecież dróżnik przejazdowy ;)
-
Dobra będę pamiętał :) ale ja zawsze SKP powiadamiam :) Poza tym jest jeszcze Posterunek 17 :)
-
A tak wygląda moje stanowisko do symulacji :)
Btw... to powiadomienie dróżnika jest błędne.
-
A jeżeli chodzi o Pos.17 to muszę w R146 wpisywać,że go powiadomiłem?
-
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne_i_przepisy/instrukcje/Ir-1.pdf
§83, ust 10, pkt 2 a).
Na liniach dwutorowych należy wpisywać czasy powiadomienia dróżnika.
Coraz częściej, wewnętrznymi zarządzeniami i rozporządzeniami w R-146 w rubryce 10, zapisuje się minutę powiadomienia łamaną przez minutę zgłoszenia przez dróżnika zamknięcia przejazdu.
-
Zaje... kostki i szpanuje :P A kraty i tak nie masz :D
Dzięki za pożyczenie brzeszczota ;)
-
Nie ma problemu :P Szkoda, żeś tak ją sponiewierał bo i z reszty "pudła" byłby pożytek :P
-
Nastawnia Dysponująca LCS Koluszki :)
Swoją drogą istnieje jakiś symulator na zasadzie Ebiblock'a? Lub inne symulatory nowoczesnych systemów komputerowych dla dyżurnych ruchu?
-
Istnieje, tylko że jest to praca mgr studentów Politechniki Radomskiej.
Aby działało potrzeba było 2 kompów, więc samemu się nie da w to pograć. Tylko że to była zwykła mijanka, no ale jak było kilka osób i trochę pociągów to zabawa była przednia.
-
W sumie to szkoda trochę,że nie ma takiego "czegoś" :)
-
Istnieje, tylko że jest to praca mgr studentów Politechniki Radomskiej.
Aby działało potrzeba było 2 kompów, więc samemu się nie da w to pograć. Tylko że to była zwykła mijanka, no ale jak było kilka osób i trochę pociągów to zabawa była przednia.
A można by podać link do niego?
-
A można by podać link do niego?
Mi się zdaję,że jak to jest praca studentów to raczej nie jest to opublikowane :)
-
Moje rozkazy pisemne :)
-
Istnieje, tylko że jest to praca mgr studentów Politechniki Radomskiej.
Aby działało potrzeba było 2 kompów, więc samemu się nie da w to pograć. Tylko że to była zwykła mijanka, no ale jak było kilka osób i trochę pociągów to zabawa była przednia.
E tam, oczywiście że jest ;) Ale bardziej trenażery bez rozkładów jazdy, ale SRK można się pobawić.
-
A masz do tego dostęp ? :)
-
Zrobiłem sobie taką pieczątke do symulatora :) Ładnie wygląda pierwsza strona R146 z tą pieczątką :)
-
Zrobiłem sobie taką pieczątke do symulatora :) Ładnie wygląda pierwsza strona R146 z tą pieczątką :)
Zepsułeś sprawę. Nastawnia jest "LS" Lisków, a nie testowo-lisków :D Przy okazji ile taka pieczątka kosztuje? Taki orzełek mocno podnosi cenę matrycy?
-
Osobiście się nie spotkałem by któraś nastawnia posiadała pieczątkę z nazwą stacji i logiem PLK. Klasycznie to na pieczątce znajduje się tylko nazwa stacji, albo np "Dyżurny ruchu, stacja ..." Niemniej widzę przywiązanie do symulatora "pełnom gembom" :D
-
Ale ja sobie zrobiłem Testowo-Lisków bo czasami prowadzę ruch w Lisków a czasami Testowo.I po prostu wystarczy zasłonić albo lisków albo testowo i mamy daną nastawnie :) Ja dałem 18.70 zł z przesyłką :) Firma Pixel-Art na allegro :)
-
Zrobiłem sobie taką pieczątke do symulatora :) Ładnie wygląda pierwsza strona R146 z tą pieczątką :)
Zastanawia mnie bardzo, gdzie tą pieczątkę w dzienniku ruchu przykładasz.
-
Pierwsza strona :) tam gdzie jest napis: Dziennik Ruchu Posterunku Zapowiadawczego :) Na zwykłej stronie z R146 też wygląda całkiem całkiem ;p
-
Tutaj daję jeszcze zdjęcie jak wygląda pieczątka "po zasłonięciu Lisków" W ten sposób wybieram którą chcę mieć nastawnie na pieczątce :)
-
To zdjęcie R-146 wyżej, które wrzuciłeś to jest tak na poważnie wypełniony? Znaczy... tak wypełniasz?
-
Tak,a coś jest nie tak ? Raczej nie jestem dyżurnym ruchu więc jestem świadomy, że mogę błędy robić .. :)
-
Nie no sprawdziłem wszystko i wydaję mi się że wszystko jest ok z wpisami w dzienniku :) Daje zdjęcie strony z dziennika.Sorki za jakość ale robiłem zdjęcie na szybko :) Mam nadzieję że wszystko jest ok.
-
Jak chcesz już pełni profesjonalnie prowadzić ruch pociągów, oraz mieć pieczątkę, to polecam jednak zapoznać się z prowadzeniem dokumentacji. Największy błąd jaki robisz, to prowadzenie zapisów na szlaku do Liskowa, gdzie normalnie zostałbyś już odsunięty od czynności służbowych. Na liniach 1 torowych musisz wypełniać wszystkie rubryki. Począwszy od zapytania się o wolną drogę, przez odjazd pociągu, do przyjazdu jego na sąsiednią stację. Nie wypełnienie jednej z rubryk powoduję że czyn ten podciągnięty jest pod wypadek pociągowy bez następstw. Oczywiście wiesz że pociąg dojechał i puszczasz kolejny, ale my tu widzimy że po prostu puściłeś pociąg na pociąg.
-
Ale skoro pociąg przyjeżdża z Liskowa do mnie to jak mam wpisać godzinę zapytania o drogę wolną ? Tak samo jak wysyłam pociąg do Liskowa to jak mam wpisać godzinę przyjazdu ???!
-
Tak- http://www.eu06.pl/instrukcje/ruchowe/Ir-1/z1a.pdf
-
No to on kreski porobił w tych miejscach gdzie zostają puste :) To ja mam też porobić kreski ? A czy nie estetyczniej jest jak zostawię te miejsca puste ?
-
Proponuje Tobie zapoznać się dokładnie z Ir-1, §36 "Prowadzenie dziennika ruchu".
Z całym paragrafem.
-
Czytałem to w grudniu :) Ale poczytam jeszcze zgodnie z waszymi sugestiami :)
-
Na sbl nie wpisujesz godziny odejścia i dojścia do sąsiada, a w to miejsce stawiasz kreskę :) No i nie piszesz w minutach np. "5", tylko "05".
-
Dzięki za poprawę :) Już część dziennika poprawiłem :)
-
Ale skoro pociąg przyjeżdża z Liskowa do mnie to jak mam wpisać godzinę zapytania o drogę wolną ?
O tej co zadzwoni centralka i się zapyta Ciebie o wolną drogę. Przecież symek został tak zrobionym by zgodnie z przepisami sam zadzwoni z pewnym wyprzedzeniem i zapyta się Ciebie o wolną drogę.
Tak samo jak wysyłam pociąg do Liskowa to jak mam wpisać godzinę przyjazdu ???!
Po blokadzie liniowej. Jak zjedzie z bloku to wpisujesz jego czas przybycia do stacji sąsiedniej
-
A jeszcze takie pytanko,ponieważ postanowiłem się przenieść na Lisków po roku grania na Testowo.Ile trzeba prowadzić dzienników w Liskowie i jak rozmieścić poszczególne kierunki w dzienniku?
-
1-dziennik na szlak zbyszki(lewa strona dziennika)-wilamowice(prawa str.dziennika)
2-dziennik na szlak do tm
3-dziennik na szlak do tw
4-dziennik na szlak dl lr
więc potrzebne ci są 4 dzienniki ale tylko jeden wypełniasz po obu stronach(zbyszki-wilamowice) pozostałe trzy wypełniasz najpierw lewą stronę a potem prawą.
-
Dzięki ;) A nie lepiej zrobić 1 dziennik na Wilamowice - Testowo ? Bo wydaję mi się że więcej pociągów kursuje tam niż do Zbyszki.
-
Możesz tak zrobić. nikt ci nie zabroni. ale to inna linia(L-463) więc przedłużeniem dziennika z wilamowic jest borek (L461)
-
Aha,dzięki ;)
-
Na wielu posterunkach myśli się bardziej racjonalnie i układa strony tak, żeby obie były zapisywane mniej więcej tak samo, co w wypadku Liskowa oznacza szlak Tw-Wl.
-
No właśnie o to mi chodziło ;)
-
Coś dla humoru i LCS Nasielsk ;)
-
Taka sytuacja...
-
LCS Drzewica a to drugie to zapomniałem ;)
-
Tutaj więcej zdjęć z LCS Drzewica:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14415/Nowoczesny-system-sterowania-w-LCS-Drzewica.html
-
(http://images65.fotosik.pl/871/4553443e40ba3d40m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4553443e40ba3d40)
LCS Żywiec
-
LCS Drzewica. Kiedyś przeanalizowałem zdjęcia z tego LCS-a, bo nie byłem w środku, ale już na podst. zdjęć można wyciągnąć pewne wnioski. Pierwsze - znaczna ilość monitorów niestety nie najlepiej ułożonych. Zamontowano je tam gdzie było msc. bez stworzenia odpowiednich ram czy stojaków dla nich, aby tworzyły coś w rodzaju ściany monitorów w odpowiedniej odległości od patrzącego. Teraz te na biurku są za blisko, te na ścianie za daleko, po za tym pod różnym kątem. Czasami mam dzień, że „zbyt długo” siedzę na kompie patrząc w monitory, wieczorem odczuwam to przez lekki ból oczu, ale na szczęście moje monitory są oddalone ode mnie ok. 110mm co wydaje się być optymalną odległością, do tego są dość ściemnione aby świeceniem nie powodowały efektu patrzenia na żarówkę. Tu pani na biurku ma je w odl. ok. 65mm, powinny być ustawione na jakimś stojaku za biurkiem bo na biurkach już brakuje miejsca, a dopiero zaczynają pracę na urządzeniach. Druga – rozjaśnienie monitorów. Widać to dobrze na zdjęciu 6 i 8. Co zrobił aparat fotograficzny aby zachować przejrzystość zdjęcia? Zmniejszył przysłonę bowiem kontrast pomiędzy rozświetloną firaną przez słońce w stosunku do reszty tła spowodowało, że na zdjęciach praktycznie nie widać co pokazują monitory. To samo będzie musiał robić już pracownik przez 12h zmagając się z kontrastem własnymi oczami. Miałem kilka razy pracować w takich warunkach, gdzie z tyłu była rozświetloną firana. Dawałem kartony wokół monitora, aby jakoś dało się pracować. Jak dla mnie to powinno być na ścianie, gdzie stoi gromada ucieszonych panów z powodu przepływu kasy niekoniecznie tam gdzie powinna. Było by nawet lepiej dla Pani, bo w przypadku konieczności spojrzenia za okno wystarczyło by się tylko obrócić na krześle i przez nie zasłonięte żadnym gratami okno widziała by sytuację za nim. Współczuję takiego patrzenia przez kilka godz. Dodam, że kiedyś na badaniach dla kierowców badano akomodację oczu w badaniu polegającym na silnym oświetleniu oczu matowym białym światłem, a następnie po wygaszeniu go sprawdzano czas w jakim oko dostrzeże na czarnym tle słabo rozświetlone figury geometryczne. To spr. wzroku w Drzewicy trwa powiedzmy przez 6h naświetlenia firany. Trzecie – pani zakładam dyżurna ruchu ma 4 myszki do pracy. Kiedyś naprawiając drugiego kompa postawionego obok i pracując na trzech monitorach miałem 2 myszki. Ile razy się pomyliłem przy zmianie myszek i klawiatur... Tu są 4, można policzyć na zdj. 3 i 7. Zresztą pan obok też ma 3. Czwarte – ergonomia pracy. Doskonale ją widać na 4 i 5 zdjęciu, po jakimś czasie jest szansa na wydłużenie szyi u tej pani, bez specjalistycznych masaży. Piąte – kamery w terenie. Na 9 tym zdjęciu drugi od lewej obraz jest ledwo widoczny dla obiektywu aparatu przy tym monitorze wiszącym na ścianie, a co dopiero dla Pani siedzącej od niego jakieś 2,5m. Szóste – czas obsługi urządzeń. Jeżeli spełnić wszystkie wymogi przepisowe, zatrzymanie wzroku na 2sek na tych monitorach, które w danym przebiegu są niezbędne, przeniesienie wzroku, naciśnięcie myszką, zatwierdzenie decyzji, sprawdzenie czy one zostały wykonane to czas wyjdzie chyba porównywalny z obsługą urządzeń mechanicznych w miejscu. Pomijam już wydanie 35 mln na przebudowę, a 35mln tj. 35 osób pracujących 40 lat dostających 2000zł brutto na rękę.
-
Polecam wybrać się na nastawnię KBn... Tam jest też konkretnie. A obsługuje się tylko swoją budę i Wieliczkę ;)
-
ja polecam wybrać się na ZWB;d
tam ogólnie wywala sie nogi na biurko i czeka aż zmiana przeleci ;p
-
ja polecam wybrać się na ZWB;d
tam ogólnie wywala sie nogi na biurko i czeka aż zmiana przeleci ;p
A byłeś tam? Chętnię bym się tam wybrał. Z tego co wiem, to tam nie ma SRK komputerowych...
-
Panowie, a co to wszystko ma wspólnego z tematem?
-
Mit o przebiegach wariantowych potwierdzony :)
-
(http://images61.fotosik.pl/959/b09868f9c160e11dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b09868f9c160e11d.html)
-
Powysyłajcie zdjęcia waszych stanowisk do gry w ISDR'a :) Jestem bardzo ciekawy jak sobie urządziliście stanowisko :)
-
Dzisiaj dotarła do mnie Instrukcja Obsługi Przekaźnikowych Urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym Ie-10 dawniej E 18. Instrukcja wydana została w 1979 r.
-
No i masz... Już wiem na co złotóweczki wydać ;D
-
Dokładnie, na allegro.pl jest tego pełno ;)