Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tm_bz

Strony: [1]
1
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 28 Kwiecień 2021, 13:43:18 »
Utrzymanie urządzeń jakie jest takie jest i nie mówcie że taka sytuacja nie ma prawa zaistnieć. Tak samo nie ma prawa podać się semafor przy zapalonej PWL a życie pokazuje inaczej...

Poważnie? Ja się tylko spotkałem, że można było podać na czołowe ;) Przy przebudowie. Utrzymanie to raz, a dwa sprawdzenie projektu i odbiór urządzeń....
Wystarczy, że ktoś założy "mostek" na próbę itp i nie zdejmie i potem można podawać co popadnie.
.
Dlatego nie lubię gdy ktoś odnośnie kolei mówi " NIE MOŻLIWE"  to jedynie że nie wie jak jest na gruncie i nie tylko przy przebudowie...

2
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 27 Kwiecień 2021, 21:37:53 »
W par 70 instrukcji jest mowa jak należy przejechać obok posterunku dostępowego ale nie APO czy mam rozumieć na na APO kogoś przywiozą taxi żeby podał sygnał ręczny? Innej odpowiedzi odnoście posterunku dostępowego nie widzę  mogę jedynie się domyślać że na S ale czy na pewno?

3
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 27 Kwiecień 2021, 21:19:58 »
Rozumiem wszystko i nic. Tłumaczenie że taka sytuacja jest tylko hipotetyczna to żadne tłumaczenie. Hipotetycznie żadne zdarzenie nie ma prawa zaistnieć bo wszyscy robią wszystko zgodnie z instrukcją a instrukcje są napisane tak że do sytuacji niebezpiecznej nie ma prawa dojść. Napisałem wyraźnie że semafor był podany( nie wygasł) tylko że nie ma wyświetlonego W24- nie że nigdy go tam nie było, nie że słaba żarówka i słońce świeci... Macie dokładnie opisaną sytuację a wyjeżdżacie ze słońcem. Wychodzi na to że nie macie pojęcia jak wybrnąć z tej sytuacji- to nie gadajcie o słońcu i czym jeszcze chcecie. Utrzymanie urządzeń jakie jest takie jest i nie mówcie że taka sytuacja nie ma prawa zaistnieć. Tak samo nie ma prawa podać się semafor przy zapalonej PWL a życie pokazuje inaczej...

4
Ruch kolejowy / Tor lewy i cofanie
« dnia: 24 Kwiecień 2021, 20:50:18 »
Takie dwa pytania. Wyjeżdżamy sobie na tor lewy mamy i formacje, semafor na zielono ale przy mijaniu semafora okazuje się że brak jest wskaźnika W24, zatrzymujemy się za semaforem i czy na podstawie S będzie kontynuacja jazdy dalej na tor lewy czy nie?
Cofamy pociąg na szlaku przy sbl semafory są nie ważne ignorujemy po prostu je, a na szlaku z APO pomijanie ich będzie za pomocą S?

5
Ruch kolejowy / Odp: Wyjazd z toru nieposiadającego semafora
« dnia: 14 Kwiecień 2021, 11:34:23 »
Stacja w trakcie przebudowy. Tor numer 1 i 3 nie posiadają semaforów wyjazdowych. W ich miejscu obok toru stoją tarcze D1. Jak powinno wyglądać wyprawienie pociągu z tych torów na tor prawy i lewy.

Tarcza zatrzymania została wystawiona dla oznaczenia miejsca zatrzymania się czoła pociągu wjeżdżającego na stację... Obrócenie jej sprawia, że w wyjeździe nie bierze udziału (można ją również zdjąć...) tzn. że w rozkazach nie uwzględnia się zezwolenia na przejechanie obok tarczy zatrzymania... Jeśli dla wyjazdu jej się nie zdejmie lub nie obróci to zaczyna się kombinowanie... Czasami zdjęcie tarczy będzie trwało tak długo, że mija się to z celem - sprawniej będzie zawrzeć odpowiednią treść w "S" lub "N" (zapisy w rozkazach lub ich brak nie sprawi, że droga będzie dobrze nastawiona...).

Czyli jak rozumiem przy wyjeździe na tor prawy zapis w działce 4 " Zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejachc obok tarczy D1 i wyjechać w kierunku stacji Y na tor numer 1" wszystko jest dobrze czyli jedziemy normalnie

6
Ruch kolejowy / Jazda manewrowa
« dnia: 10 Kwiecień 2021, 15:05:53 »
Przy torze, przed rozjazdami  stoi tarcza manewrowa i świeci na biało, kawałek dalej stoi semafor grupowy i jest również wyświetlony na jazdę manewrowa dozwolona pytanie jest czy w tej sytuacji oczywiście oprócz omówienia pracy manewrowej wyświetlenia obu tych tarcz obowiązuje kolejne ustne zezwolenie na wyjechanie z tego toru czy to wtedy nie obowiązuje ?

7
Ruch kolejowy / Odp: Wyjazd z toru nieposiadającego semafora
« dnia: 31 Marzec 2021, 17:39:02 »
Raczej nie, w takich przypadkach "przenosi" się przebiegi nawet tymczasowo .... Dla celów fazowania robót w stacji. Sz tylko kilka dni.... Jeżeli się regularnie używa torów to się buduje urządzenia.

No jak widać nie robi się tego.

8
Ruch kolejowy / Odp: Wyjazd z toru nieposiadającego semafora
« dnia: 31 Marzec 2021, 12:39:42 »
Aż dziwne, że nie zabudowano przebiegów chociażby na czas prowadzenia robót :)
Czy raczej na kolei wszystko w normie ?

9
Ruch kolejowy / Odp: Wyjazd z toru nieposiadającego semafora
« dnia: 31 Marzec 2021, 12:39:14 »
Paragraf 44, ust. 1 instrukcji Ir-1 (R-1). Nadto - jeżeli na stacji prowadzone są planowe prace związane z jej przebudową, powinien być sporządzony tymczasowy regulamin prowadzenia ruchu na tej stacji, także w odniesieniu do jazd pociągowych po torze 1 i 3.

Tak ale nie pytam czy jest regulamin.
Dobrze sytuacja tak: na tor prawy na R-305
1) działka pierwsza na wyjazd z toru bez semafora i obrócenie tarczy D1
2) działka 4 na przejazd obok tarczy D1
Na tor lewy l: R306
1) z działką odnośnie wyjazdu z toru bez semafora i wyjechanie na tor lewy i obrócenie tarczy D1
2) N z wyjazdem na tor lewy bez semafora oraz R-305 na przejechanie obok tarczy D1
Jak to widzicie?

10
Ruch kolejowy / Wyjazd z toru nieposiadającego semafora
« dnia: 29 Marzec 2021, 20:05:37 »
Stacja w trakcie przebudowy. Tor numer 1 i 3 nie posiadają semaforów wyjazdowych. W ich miejscu obok toru stoją tarcze D1. Jak powinno wyglądać wyprawienie pociągu z tych torów na tor prawy i lewy.

11
Ruch kolejowy / Manewry
« dnia: 26 Marzec 2021, 16:23:05 »
Witam.
Mamy wyjazd ze stacji dwutorowy. Przy obu torach stoją semafory wjazdowe na stację. W stacji brak wskaźników W5. Manewrując się w kierunku toru lewego do którego miejsca możemy dojechać
1. Ukres ostatniego rozjazdu
2. 100 m przed semaforem wjazdowym
Które z powyższych będzie prawidłowe?

12
Ruch kolejowy / Odp: Manewry za W5
« dnia: 15 Kwiecień 2020, 16:21:58 »
Chodzi mi o przypadek wyjazd na szlaku z sbl za W5 i mam możliwość dojazdu do najblizeszgo semafora sbl i aby mastepnie wrócić trzeba przejechac obok semafora wjazdowego

13
Ruch kolejowy / Manewry za W5
« dnia: 15 Kwiecień 2020, 13:04:20 »
W jaki sposób przekazujemy zezwolenie na wjazd na stację dla manewru ze szlaku tj. na przejechanie obok semafora wjazdowego.

14
Ruch kolejowy / Odp: Jazda na widoczność przy RT-stop
« dnia: 09 Kwiecień 2020, 21:23:23 »
Czyli uważasz że wyjazd następnie z "tego najbliższego posterunku ruchu" odbywa się normalnie pomimo braku informacji o przyczynie jego nadania? Sytuacja ze zostalem zatrzymany na szlaku, dyzurny twierdzi ze to nie u niego więc zgodnie z zapisem brak przyczyny i wyjeżdżając na kolejny szlak jedziemy normalnie mimo ze dalej nie ma przyczyny?

15
Ruch kolejowy / Jazda na widoczność przy RT-stop
« dnia: 09 Kwiecień 2020, 19:38:06 »
Witam. Mam pytanie odnośnie zapisu w Ir1 par.32, ust 2,pkt2. Konkretnie mam na myśli co autor ma na myśli pod słowami "po usłyszeniu sygnału ALARM...nie otrzymał przyczyny jego nadania" i zgodnie z tym brak przyczyny to dyżurny nie wie czemu ktoś nadał czy też brak łączności z dyżurnym?

Strony: [1]