Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Zacha

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 30
46
Inne / Odp: Technikum
« dnia: 23 Lipiec 2014, 11:19:38 »
Nie wiem jak na ISDR-a, ale chyba jakąś drobną wadę wzroku można mieć, wszystko zależy od nastawienia lekarza medycyny pracy. Na maszynistę jest trochę gorzej i faktycznie ma to wiele wspólnego z "lotem w kosmos" :D Mi przed licencją robili podwójne badania, za każdym razem krew, mocz, wzrok, słuch, psychotesty, EKG... mysz się nie prześlizgnie :)

47
Inne / Odp: Sygnał Rd1
« dnia: 19 Lipiec 2014, 11:21:17 »
Ja bym zadał pytanie, czym było w ogóle uwarunkowane podawanie sygnału Rd1 przez Rsp dla pociągów pasażerskich na stacjach, gdzie były semafory wyjazdowe z każdego toru, a peronowy nie miał innej roboty oprócz biegania z lizakiem, donoszenia ostrzeżeń, czy maglowania pragotronów. Bo wydaje mi się, że była to zamierzchłość z czasów, gdy nie było na każdej stacji semaforów wyjazdowych (lub były tylko grupowe).

48
Inne / Odp: Sygnał Rd1
« dnia: 17 Lipiec 2014, 23:32:20 »
Niestety przewozy niemasowe nigdy nie były rentowne. Do pociągów pasażerskich na liniach lokalnych samorządy zawsze muszą dopłacać, szczególnie ostatnio w dobie modernizacji w/w linii i zakupu nowych szynobusów. Nie dziwne więc, że jak mogą, to ograniczają lub likwidują na lokalkach połączenia. Cieszy mnie fakt, że jednak potrafili znaleźć na to pieniądze, ponieważ dla ludzi z wiosek pociąg jest niekiedy jedyną i bezkonkurencyjną opcją dojazdu do miasta.

49
Inne / Odp: Sygnał Rd1
« dnia: 17 Lipiec 2014, 14:08:51 »
Fakt, w Tomaszowie trzymają jeszcze peronowego (nawet się zdziwiłem, że miał pełne umundurowanie). Na kolei w tych pipidówkach czas stanął w miejscu :). Szkoda tylko, że kas biletowych nie ma...

50
Naprawdę z radiotelefonu przenośnego tak trudno złapać stacje?
Jeśli szlak jest w miarę prosty, teren gładki, nie osłonięty drzewami czy budynkami to szansa jest nawet z kilku km. Natomiast jeżeli jesteśmy w wąwozie, niżej od posterunku, osłonięci różnymi wysokimi przeszkodami to nie złapiemy łączności nawet z 1-2km. Należy dodać, że z radiotelefonu na lokomotywie o wiele łatwiej jest złapać "falę", czy ją wysłać, ponieważ pudło lokomotywy działa jak jedna duża antena i wzmacnia nadawanie/odbieranie sygnału.

51
Strach pomyśleć jaki byłby bilans katastrofy gdyby nie pan Bareja, który chyba jako jedyny trzeźwo myślący w tej katastrofie zdał sobie sprawę, że miejsce wypadku nie zostało osłonięte... Gdyby do podobnego wypadku doszło dzisiaj (a wciąż jest to możliwe), w dobie komputerów, komórek, radiotelefonów wątpię, żeby ktokolwiek w dodatku będący w szoku, pokwapił się biec w kierunku przedniego posterunku z latarką... Bo jak wiadomo skomunikowanie się z dyżurnymi ruchu z przenośnego radiotelefonu ze szlaku graniczy z cudem, a kierownicy pociągów nie mają numerów do odcinkowych, czy ISDR-ów, by szybko wstrzymać ruch pociągów.

52
Inne / Odp: Sygnał Rd1
« dnia: 16 Lipiec 2014, 11:56:21 »
Możliwe, że jakieś wraki się jeszcze ostały (np. Gdańsk Główny), ale nikt już raczej tego nie używa.

53
Wajchy na 80 w bok mamy jeszcze w Pszczółkach.

54
Ten wskaźnik podświetla się tylko przy jeździe na bok. Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie na wprost semafor podawałby Sr3+W21 z dychą, a na bok samo Sr3.

55
Ciężko powiedzieć, bo chyba już ani jeden taki przypadek ze szlakową >100km/h, anglikiem w głównym i kształtami się nie ostał. Znany mi jest tylko przypadek na stacji Poznań Wola, gdzie mamy szlakową 120 i sygnalizację kształtową, ale tam nie ma anglików w drodze. Jeżeli w przeszłości takie sytuacje miały miejsce, to wskaźnik W21 raczej odpada, bo wtedy semafor mógłby pokazywać tylko sygnał na jazdę na wprost po angliku (Sr3+W21), a nie mógłby już po boku, ponieważ wskaźnik ten jest stale widoczny na słupie semafora. Prędzej W27 i zmiana prędkości drogowej przed wjazdem.

56
Zawsze możesz wrzucić skana lub zdjęcie tego artykułu.

57
Czyli wygląda to na sabotaż. 55791 stał pod wjazdem zanim wjechał na posterunek?

58
Prawda jest taka, że chodzi o pieniądze. Taniej jest wbić blachę na gruncie niż wymieniać głowice semaforów i ingerować w obwody srk. To tzw. racjonalizacja pracy :) Poza tym, 30-40 lat temu inżynierom srk nie śniło się nawet, że w takim 2014 roku będą modernizować jakąś linię, więc z góry zakładali, że pasy są niepotrzebne. Poza tym, w latach 70-80tych pasy dopiero raczkowały, więc zakładanie ich nie było częstą praktyką.

59
To może inaczej...
mamy prędkość rozkładową 80 km/h. UE daje kasę i następuje modernizacja toru. Podnosimy szybkość do 120 km/h i co teraz? Trzeba wyłożyć kasiorę na modernizację urządzeń srk...
Ale po co? Wystarczy zmienić szybkość drogową na 100km/h w obrębie stacji/ lub WOS-a (W9), tak jak pisał @MaKu i po kłopocie.

60
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 28 Czerwiec 2014, 14:25:31 »
Nie trzeba, bo ZTCP szlakowa do Testowa wynosi 80km/h, czyli mieści się w dopuszczalnej granicy. W moich rejonach nigdzie nie ma pasów na semaforach na posterunkach gdzie są angliki, ponieważ szlakowa jest mniejsza lub równa 100km/h.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 30