Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Arkady_1

Strony: [1]
1
ISDR - Rozkłady jazdy / Pole ident. W4 w edytorze.
« dnia: 09 Czerwiec 2016, 14:01:41 »
Witam.
Naszło mnie, po długiej przerwie, żeby sobie zrobić rozkład jazdy.
Pytanie dotyczy pola ident.W4. Znalazłem informacje w innych wątkach, ale porozrzucane, stare i trochę od siebie się różniące, pozwoliłem  więc sobie założyć nowy wątek.

Zatem, czy poniższy wpis:

Podaję najprościej jak można.

Dla Lisków.
Jeżeli pociąg ma zatrzymywać się w peronach stacji Lisków: 1
Jeżeli pociąg ma zatrzymywać się w peronach Tęczy, Kukułki i Lisków Rynek: 2
Jeżeli pociąg ma się zatrzymywać wszędzie: 1,2
Jeżeli pociąg ma się nigdzie nie zatrzymywać: nic nie wpisujemy

jest aktualny?
Z dokumentacji:
"Rozdzielone przecinkami numery wskaźników W4, przy których ma zatrzymywać się dany pociąg - zasadniczo 1 dla przystanków osobowych oraz 2 dla peronów własnego posterunku ruchu - o ile w symulatorze nie ustalono inaczej(...)"

Mi wychodzi, że symulator (Lisków) widzi jako nasz posterunek (W4=2), posterunek odstępowy Tęcza.
Dla W4=2 pociągi zatrzymują się jedynie w peronach Tęczy.
Dla W4=1 pociągi biorą na biegu jedynie perony Tęczy i zatrzymują się przy wszystkich innych.

Mam jakieś niewłaściwe EXE (wersja 2014.07.23), czy to jest błąd w programie? Chyba, że teraz w Tęczy jest LCS i to własny posterunek ;-)

Pozdrawiam
i z góry dziękuję za odpowiedź.

2
Testowo / Manewry lokomotywą z numerem pociagowym.
« dnia: 04 Sierpień 2013, 12:35:29 »
Przeszukałem forum, ale nie znalazłem. Dokumentację czytałem (no fakt że kiedyś) ale nie przypominam sobie aby o tym było...
Sytuacja wygląda tak:
1) Przyjmuję od Ślemienia 053203 luzem na tor 3.;
2) Przyjmuję od Liskowa 53202 na tor 1.;
3) Posyłam 053203 z IT3b na ITS (za Tm22) - po podaniu tarczy na R osygnalizował się jako manewry (chwała mu za to - wiedział co się dzieje);
4) Na torze 1. 53202 zmienia numer na 53203 (będzie jechał do Borka);
5) Układam 1/2 do (-) 22/25 do (+) 27/28 do (+);
6) Odpinam od 53203 lokomotywę, nadaję jej numer 953202 luzem i posyłam (podając E) do Ślemienia po dwójce;
7) W momencie minięcia przez 953202 semafora E maszynista luzaka 053203 za Tm22 zmienia kabinę, sygnalizuje się jako pociąg, pomija Tm22 i gna 40km/h w stronę wagonów na torze pierwszym - widać że fachowiec, ale i ryzykant, bo zatrzymuje się tuż przed nimi ;)
Znaczy jak rozumiem AI nie łapie, że jak raz pojechał już na tarczę to robi manewry co najmniej do chwili znalezienia się bezpośrednio przed semaforem.
Błąd, czy tak to miało wyglądać?

3
Inne / SHP dla semaforów.
« dnia: 20 Lipiec 2013, 13:55:57 »
Czy ktoś ze znajomością tematu może mi odpowiedzieć jakie są reguły ustawiania SHP dla semaforów? Głównie chodzi mi o drogowskazy.
Otóż za lat moich trochę młodszych było to dla mnie jasne.
- przed tarczą ostrzegawczą (później również przed ToP);
- przed wjazdowym;
- przy wyjazdowym na szlak z SBL.
Zaś drogowskazów jakoś... nie ogarniam.
Są stacje gdzie przy drogowskazie brak SHP, są takie że SHP jest przed semaforem i są takie gdzie SHP jest przy semaforze.
Zależy to od czegoś, czy od czyjegoś "widzi mi się"?

4
Urządzenia srk / Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 27 Luty 2011, 13:24:48 »
Zwracam się z prośbą, o udzielenie informacji, do fachowców, mających codziennie do czynienia z urządzeniami SRK, najlepiej kształtowymi.
Przygotowuję akurat kilka rysunków na temat sygnalizacji i nasunęła mi się wątpliwość:
- czy znajdująca się przy kształtowym semaforze wjazdowym, tarcza ostrzegawcza odnosząca się do semafora wyjazdowego, jest oświetlona (Os1/Od1/Ot1/On) gdy semafor wjazdowy wskazuje sygnał Sr1 "stój"?
Akurat w mojej okolicy pozostała jedna stacja z semaforami kształtowymi, ale bez tarczy ostrzegawczej.
Na załączonym obrazku chodzi o świetlną ToF.
Z góry dziękuję za odpowiedź :)

5
Testowo / Dwukrotnie użyty numer pociągu.
« dnia: 12 Luty 2011, 19:22:30 »
Witam wszystkich użytkowników forum.
Jakiś czas temu w moje ręce wpadł symulator pulpitu kotkowego stacji Osielec. Ponieważ stacyjka była mała i mało się tam działo (ot jak to na jednotorówce), postanowiłem poszukać w sieci czegoś większego. Tak oto trafiłem na Testowo. Stacyjka niczego sobie i w dodatku węzłowa... Osielec przerasta pod każdym względem. Skutek tego taki, że kilka nocy zarwanych i w każdym możliwym momencie "męczę" Testowo. Nadszedł taki moment w moim "nowym życiu dyżurnego ruchu", kiedy postanowiłem napisać własny rozkład jazdy. Jakoż postanowiłem, tak czynić zacząłem i... tu pojawił mi się problem z którym nie potrafię sobie poradzić  :(
Ponieważ edytor rozkładu daje "rozkładowcowi" duże możliwości, postanowiłem zaszaleć. Jednym z szaleństw było ustawienie pociągu o danym numerze w różnych godzinach zależnie od dnia tygodnia. Powstało mi coś takiego:
poc. 53202 z TF do TW w dniach 1÷5 p.7:43 zmiana lokomotywy i numeru (automatycznie) na 53203 do TZ o.7:58;
poc. 53202 z TF do TW w dniach 6,7 p.8:29 zmiana lokomotywy i numeru (automatycznie) na 53203 do TZ o.8:38.

Problem polega na tym, że poc. kursujący w 1÷5 p.7:43 zmienia numer i nie che ruszyć w drogę przed godziną 8:38 ustaloną dla pociągów kursujących w 6,7...
Jak sobie z tym poradzić?
Będę wdzięczny za podpowiedź :)

Strony: [1]