Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - IZKR

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7
46
Ano wierzę. Sam nigdy z żadnego "podpowiadacza" nie korzystałem. Kiedyś miałem w rękach "Poradnik dyżurnego ruchu" ale to wywalanie pieniędzy na darmo. Z tym, że ja zaczynałem od Technikum Kolejowego na kierunku Eksploatacja i naprawa taboru kolejowego. Potem praca na warsztacie spalinowym, potem wojsko i po wojsku przeniesienie do ruchu... zwrotniczy... itd. Pierwszą R-1 na własność (obecnie Ir-1) dostałem od ojca w 1986 roku. W twardych okładkach pokrytych płótnem. 13-ta poprawka spowodowała konieczność jej utylizacji :P . Na kurs dyżurnego ruchu (z cz. handlową) poszedłem z wystarczająca wiedzą. Potem już było tylko gorzej ...

47
Czy ktoś może z Was posiada w książkę Technika ruchu kolejowego Gajdy tom 1 i 2 w formie PDF?
Ale na co ci to? I tak bez Ir-1, Ir-7, Ir-9 oraz Ie-1 nic z miejsca nie ruszysz. Technika ruchu to tylko podpowiadacz. Chcesz być na bieżąco? zapoznaj się z instrukcjami. Ale to jest moje zdanie... prywatne.

48
Ruch kolejowy / Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« dnia: 10 Maj 2014, 14:44:37 »
EDR jako taki jeszcze nie istnieje. Były próby... m.in. Kombud Radom na LCS Drzewica przedstawił ciekawy projekt, który nie do końca nas zadowolił. Np nie ma możliwości wygenerowania zapisów takich jak np. TWR, do km... z postojem, powiadomienie przejazdów itd. czyli wszystko to co w rubryce 9 R-146 zapisuje dyżurny ruchu. Poza tymi mankamentami wszystkie inne informacje się same zapisywały. Jednak Centrala do tej pory nie przedstawiła wytycznych co taki EDR ma robić. Prace utknęły na tym etapie i nie mam informacji coby z tym cokolwiek robiono (inna sprawa, że się tym od roku nie interesowałem oczekując na te właśnie wytyczne). Na styku LCS -inna stacja prowadzi się normalny dziennik ruchu. Wewnątrz LCS dzienniki ruchu prowadzone są tylko pomocniczo. System jest powiązany z dyspozyturą (IDDE) ale czasami dyspozytor zapyta o to czy o owo.... Na dwa stanowiska ISDR w LSC Drzewica prowadzone są
1. 5 x R-146 ze stacjami stycznymi (w tym 3 łącznice)
2. 3 x R-146 wewnętrzne (dodatkowe)
W sumie LCS Drzewica struje 7 stacjami
Reasumując:

ISDR powinien mieć bieżący podgląd na pewne sprawy. Zapisy automatyczne generowane w systemie i potem widoczne na telebimie nie pokazują wszystkich koniecznych do pracy zapisów. Być może w niedalekiej przyszłości Centrala coś wyduma. Wtedy damy radę problemowi.

49
Ruch kolejowy / Odp: TPiZPDP
« dnia: 08 Maj 2014, 20:34:17 »
No nie koniecznie zmusić. To kwestia zrozumienia problemu przez obu dyżurnych ruchu. Ale... instrukcja Ir-1 nie postanawia szczegółowo kierunku jazdy pociągu, po którym można odwołać TZP.  Par 28 ust. 24 pkt. 2 instrukcji Ir-1 określa kiedy TZP można odwołać. Nie ma jednak konkretnie napisane, że dla szlaku dwutorowego przy blokadzie dwukierunkowej dla obu torów, TZP można odwołać po przejechaniu pociągu po torze i dla kierunku dla którego zaistniała potrzeba jego wprowadzenia. Ja to kwestionuję, i polecam ISDR odwołać TZP dopiero po jeździe pociągu dla kierunku dla którego to TZP było wprowadzone.
Czyli jak blokada jest przystosowana to jeżeli jest taka możliwość przepuścić pociąg po lewym, jeżeli dla tego kierunku TZP zostało wprowadzone. W innym przypadku jest to bez sensu.

50
Ruch kolejowy / Odp: TPiZPDP
« dnia: 08 Maj 2014, 19:55:39 »
Niestety nie mam kluczy do niej.
Żałuj...
Z lokiem to jest jedyny sensowny sposób bez wchodzenia do przekaźnikowni. Mnie natomiast kiedyś wpadł jedyny sensowny sposób na hybrydzie, mianowicie: ponownie podałem wjazd i z pomocą zwrotniczego i dwóch przewodów zwierałem kolejne odcinki na gruncie symulując wjazd. I poszło. Dodam jeszcze, że jako urządzenia kontroli niezajętości na tej hybrydzie były EON-y. Powodem mojej ingerencji było... przejechanie sem przez uwaga! osobowy... W godzinach nocnych stacja była zamknięta i ostatni osobowy jechał już na unieważnionych sygnalizatorach 40 km/h przez stację. A w omawianym przypadku maszyniście się .. lejce pomerdały. Ale żem sumienny pracownik i rozjazdy miałem w stanie zasadniczym to nic się nie stało, tylko trzeba było blok wrócić.

Wracając do tematu: W przedmiotowej sytuacji jazda lokiem jest oczywiście niedozwolonym manewrem. Należy wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów pojechać na R-305/R-306/Sz, doprowadzić blokadę do stanu zasadniczego po czym po odpisaniu prawidłowego działania blokady przez automatyka odwołać TZP.

51
Urządzenia srk / Odp: Zwrotnice nierozpruwalne
« dnia: 05 Maj 2014, 20:04:26 »
Dochodzi wtedy do całkowitej dewastacji tarcz ryglowych, pogięcia suwaków kontrolnych i co tam jeszcze da się zniszczyć...

52
Ruch kolejowy / Odp: TPiZPDP
« dnia: 04 Maj 2014, 18:59:23 »
Z tego co wiem, to obwód zastawki bloku końcowego nie jest powiązany z blokadą liniową tylko z urządzeniami w torze (odcinek izolowany, przycisk szynowy, EON itd) Na blokadzie półsamoczynnej dwukierunkowej lub dla kierunku zasadniczego blokady jednokierunkowej semafora w taki przypadku podawać nie wolno par. 53 ust. 6 Ir-1

MaKu ma też rację, ale to odnosi się właśnie do przytoczonego paragrafu: urządzenia są lub nie są przystosowane do takiej jazdy

53
Przy wygaśnięciu sem. to Pwl-ka stoi na straży bezpieczeństwa, dlatego nie trzeba zastanawiać się nad przyczyną wygaśnięcia, to że dyżurny wprowadzi TZP nie zwiększy bezpieczeństwa.
No to napisze tak: co wchodzi w obwód przekaźnika sygnałowego semafora wyjazdowego? Co powiesz na temat przekaźnika Poz w jego obwodzie? i jaki wpływ ma np zwarcie/przerwa w żyłach bloku Po/Ko (jako pary współpracującej) itd... no bo ja nie wiem bez zobaczenia schematu. A jak go zobaczę to znajdę kilka usterek, które wygaszą semafor i Pwl będzie wzbudzony (odpadnięty? chyba odpadniety) itd... i nie będzie miało to nic wspólnego z zanikiem zasilania. Deprecjacja stosowania zaniku zasilania jako przyczyny wygaszenia sygnału zezwalającego doprowadziło właśnie do konieczności zmiany przepisu, który zezwalał na taki myk.

54
Inne / Odp: Opóźnienia.
« dnia: 03 Maj 2014, 19:50:44 »
Ciekawy przypadek "kontaktów" jest pomiędzy woj. mazowieckim, a łódzkim. na l 25 pociągi nie dojeżdżają do Tomaszowa Maz. tylko do Drzewicy.
Dwie pary? bez skomunikowania na Radom... KM maja tak samo.
Ciekawą sytuację jeszcze nie tak dawno obserwowałem na styku KM/PR w miejscowości na S... KM czekał na PR ale odwrotnie to nie działało. Teraz po kolejnej zmianie RJ nie wiem jak to się ma.

55
W kwestii TPIZPDP: reguluje to par 39 ust 7 pkt. 1 i 2 Ir-1. Jest dużo przypadków takiego działania. Nie mam wersji edytowalnej Ir-1, żeby tu to wkleić. Odsyłam do instrukcji.

...tak naprawdę nie zna się rzeczywistej przyczyny wygaśnięcia, Pwl trzyma więc jedzie się dalej i nie ma co wnikać...
I to jest właśnie podstawa, żeby usunąć taką dowolność. Dyżurny ruchu nie ma odpowiedniej wiedzy, żeby ot tak sobie ... jechać dalej i nie wnikać...

56
Przestrzegam jednak przed zbędnym "gadulstwem" przez radio. Jak sie jakaś "głupota" nagra i taki IZKR to odsłucha to może chcieć drążyć temat :)

57
Inne / Odp: Opóźnienia.
« dnia: 03 Maj 2014, 19:15:38 »
Przejrzę Regulamin przyznawania tras 2013/2014. Jak tam będzie coś interesującego to dam znać

58
Mechaniku... jak pan dasz więcej na koło to panu wygaśnie... to delikatnie proszę...

59
Urządzenia srk / Odp: Powtarzacz To na pulpicie kostkowym.
« dnia: 03 Maj 2014, 18:50:39 »
Pewnie można by to na kilka sposobów zrobić: stój - pomarańczowe, podany zielone lub zależnie jak podany pewnie i zielone migające dla 100km/h.
Nie mam dostępu do wytycznych projektowania urządzeń typu E, PB czy innych takich. W WTb-10e chyba nic takiego nie było bo nie pamiętam abym o tym czytał... bo czytałem dużo.

60
Urządzenia srk / Odp: Usterki usrk
« dnia: 03 Maj 2014, 18:44:49 »
A czy ja napisałem, że mam lewą plombownicę ;-)? To był głupi żart.
Nawet o tym nie pomyślałem. Napisałem tylko ogólnie, że to strzał w kolano.

a jeżeli chodzi o te... no... kwiatki to ja sam bym pewnie napisał pracę doktorską. A jakby mi kto pomógł to może i profesura by się jaka zrobiła. :P

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7