Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - IZKR IZ

Strony: [1] 2
1
Ruch kolejowy / Semafor wyjazdowy
« dnia: 30 Maj 2022, 19:35:38 »
W stacji stoi pociąg przed semaforem, który zgłasza nam że na semaforze wyjazdowym przy sygnale zezwalającym jest wyświetlony wskaźnik W24. Wyjazd odbywa się na tor prawy.(nie wnikam czy sytuacja realna) Mamy również trudności w wygaszeniu semafora. Jak postąpilibyście przy wyprawieniu pociągu?
P.S. Wiem co jest napisane w Ir1, jestem ciekawy Waszej interpretacji zapisów Ir1.

2
Ruch kolejowy / Zezwolenie na wyjazd.
« dnia: 21 Czerwiec 2021, 12:14:22 »
Z jaką treścią należy wydać rozkaz S i N gdy wyjazd lub wjazd odbywa się na tor lewy/ z toru lewego przy tarczy D1. Od razu zaznaczę że nie interesuje mnie zdjęcie tarczy, tylko np sytuacja gdy semafor jest unieważniony tarczą D1.

3
Urządzenia srk / Błędny sygnał na semaforze
« dnia: 17 Październik 2020, 11:07:11 »
Witajcie, taka sytuacja semafor wjazdowy wskazuje sygnał S2(jedno zielone ciągłe na semaforze) lub S5(jedno pomarańczowe ciągłe na semaforze) a droga ułożona na bok.
Sytuacja podobna do zdarzenia w Babach. Pytanie teraz jest to zdarzenie do prac komisji czy raczej nie tak za bardzo?
Oczywiście wiadomo że sygnalizacja na PLK jest sygnalizacją prędkościową, a nie kierunkową

4
Ruch kolejowy / Tor zamknięty
« dnia: 15 Kwiecień 2020, 17:05:52 »
Koledzy i koleżanki. W Ir1 nie moge znaleźć  jak traktowac blokadę samoczynna (oprócz stosowania telefonu) dla toru zamkniętego. Czy dla pociagu roboczego w rozkazie oprócz polecenia jazdy po torze zamniektym uniewazaniamy blokadę w dzialce 3 rozkazu S?

5
Ruch kolejowy / Dziwna sytuacja
« dnia: 03 Luty 2018, 16:05:50 »
Pytanie bardziej do maszynistow.
Czy byście reagowali lub zastanawiali się w takiej sytuacji, mijasz tarcze od wjazdowego, wskazywała ona ze semafor jest na stój zgodnie ze stanem semafora, jesteś coraz bliżej wjazdu i masz podany wjazdowy z tym że na pieciokomorowym świeci Ci się jedna pomarańczowa dolna
Wszystko ok gdyby świeciła się górna, Ale masz dolna.
Teoretycznie gdyby żarówka w górnej spaliła się to semafor na stój powinien osłonic się. Instrukcja mówi tylko o ilości świateł a nie, kolejności komory. No ale stało się, świeci się dolna, a na zegarze masz 120. Droga leży na bok, a semafor mówi że po prostym.
Rozumiem to że takie coś nie ma prawa mieć miejsca, tym bardziej zastanawia fakt że takie coś nie jest ujęte, i jak byłby potraktowany ten fakt, czy dla maszynisty wmawialby że to jest watpiwy, czy od razu winna byłaby na zarzadce.
Równie dobrze ktoś mógłby soczewki podmienić.

6
Ruch kolejowy / Szczekociny
« dnia: 24 Styczeń 2018, 12:23:49 »
Może stary temat ale wracając do Szczekocin... Nie rozumem co miała zrobić Dyżurna co wyprawia pociąg na tor prawy, wykazało zajetosc, wprowadziłaby TZP i pojechała na Sz, wszystko ok a skutki byłby takie same. Została wprowadzona w błąd, blokada po obu torach mogła paść że tu jest zajetosc a na drugim torze nie ma. Jak dla mnie winny wszystkiemu wg. Instrukcji jest ten co zamiast na prawy, wyprawil na lewy i wprowadził w błąd. Wskaże mi ktoś co dyżurna  powinna zrobić żeby być "czysta"

7
Ruch kolejowy / Usterka przejazdu
« dnia: 21 Styczeń 2018, 13:11:10 »
Czy dobrze rozumiem że nie mogę wyprawiac/parzyjmowac pociągu do momentu wydania rozkazu z ograniczeniem, i osygnalizowaniem przyjazdu znakiem STOP? A gdy do takiego uszkodzonego przejazdu będzie pracownik zabezpieczający ruch i będzie znak STOP to nie muszę przyznać ograniczać prędkości?

8
Inne / Bambuła
« dnia: 18 Styczeń 2018, 19:35:15 »
Czy komuś udało się podłączyć "bambułe" przeciw wagę do zwrotnicy? Albo chociaż wynieść z nastawni?

9
Inne / Zajęcia.
« dnia: 15 Styczeń 2018, 21:30:33 »
Witajcie. Zostałem zaproszony na kolonie feryjne żeby opowiedzieć grupie dzieci przedszkolnych i początkowych klas szkoły podstawowej o kolei. Czy ktoś z Was ma może doświadczenie w takich "zabawach", prowadzeniu zajęć? Macie jakieś wskazówki, porady?

10
Ruch kolejowy / Przyjęcie pociągu
« dnia: 05 Styczeń 2018, 22:57:20 »
Witam. Taka sytuacja, przyjmujemy pociąg towarowy do siebie na bok ponieważ stacja przed nami nie bierze pociągu z powodu braku wolnych torów. Okazuje się że przyjęty pociąg jest zbyt długi, czoło pod semaforem, a wagony stoją jeszcze na rozjazdach. Lokomotywa nie możemy podciągnąć za semafor ponieważ wjedzie na przejazd. Z tyłu niedługo będzie pociąg osobowy więc towarowy nie może stać tak, a wprawić go nie możemy. Składu nie podzielimy ponieważ nie ma rewidentów.  Jak ratować się z tej sytuacji? 

11
Inne / Schemat blokowy stacji rozrządowej.
« dnia: 29 Grudzień 2017, 12:46:15 »
Witam.
Czy ktoś wie co to jest schemat blokowy stacji rozrządowej? Proszę o odpowiedź osób, które znają odpowiedź, a nie że wydaje im się.

12
Inne / SWDR
« dnia: 16 Grudzień 2017, 18:54:03 »
Witam.
Czy ktoś już bawił się w nową zakładkę w SWDR "Usługi"? Jak wrażenia i opinie, że dyżurny może czuć się księgowym?

13
Ruch kolejowy / Wydanie R-305
« dnia: 24 Listopad 2017, 21:53:06 »
Witam.
W Ir1, paragraf 54 ustęp 17 mówi:
"Po przejeździe pociągu po torze lewym (w kierunku przeciwnym do zasadniczego) ze szlaku z jednokierunkową wieloodstępową (samoczynną) blokadą liniową należy pierwszemu pociągowi, wyprawionemu po torze prawym (w kierunku zasadniczym), przekazać rozkaz pisemny informujący o nieważności sygnałów na samoczynnych semaforach odstępowych , a na szlakach wyposażonych w wieloodstępową (samoczynną) dwustawną blokadę liniową również o nieważności sygnałow na tarczach ostrzegawczych, i o potrzebie ostrożnej jazdy od ostatniego semafora odstępowego (ze wskaźnikiem w 18)."


Czy dobrze rozumiem że dla pociągu jadącego w kierunku przeciwnym do zasadniczego na szlaku dwutorowym z blokadą wieloodstępową jednokierunkową stosujemy TZP, a dla  pierwszego pociągu jadącego w kierunku zasadniczym mam unieważnić blokadę (wprowadzić TZP i wydać R-305). Nie jest dla mnie to logiczne.
Czy możecie mi to wyjaśnić? Nie mogę znaleźć logicznego wyjaśnienia w instrukcji.

14
Inne / Przejazdy kolejowo-drogowe
« dnia: 18 Listopad 2017, 22:20:29 »
Czy jest gdzieś zapis o tym,  że na przejeździe kategorii A podczas zamykania przejazdu najpierw należy opuścić rogatki wjazdowe, po tym rogatki wyjazdowe?

15
Ruch kolejowy / PSD
« dnia: 25 Październik 2017, 22:08:30 »
Jeśli na szlaku dwutorowym wstawiamy PSD na tor zamknięty, to powinniśmy domykać drugi tor na czas wstawienia PSD?

Strony: [1] 2