ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Urządzenia srk => Wątek zaczęty przez: eReS w 12 Maj 2017, 09:56:07

Tytuł: Rkpj
Wiadomość wysłana przez: eReS w 12 Maj 2017, 09:56:07
Witam, mam takie pytanie w jakiś sposób przedstawia się rozjazdy krzyżowe pojedyncze na pulpicie kostkowym? 
Tytuł: Odp: Rkpj
Wiadomość wysłana przez: jageer w 12 Maj 2017, 15:26:27
Przyciskami?
Tytuł: Odp: Rkpj
Wiadomość wysłana przez: eReS w 12 Maj 2017, 16:30:56
A ma ktoś może przykład takiego pulpitu z Rkpj?
Tytuł: Odp: Rkpj
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 12 Maj 2017, 18:30:16
Witam, mam takie pytanie w jakiś sposób przedstawia się rozjazdy krzyżowe pojedyncze na pulpicie kostkowym?
Tytuł: Odp: Rkpj
Wiadomość wysłana przez: jageer w 12 Maj 2017, 18:47:38
Widać 17a i 17b ;) A przyciski osobno, to urządzenia PB
Tytuł: Odp: Rkpj
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 12 Maj 2017, 18:55:43
W PB nie ma problemu, gdy przyciski są gdzie indziej, niż na odwzorowanym układzie torowym, przypadek urządzeń E pokazałem na rysunkach.
Tytuł: Odp: Rkpj
Wiadomość wysłana przez: eReS w 12 Maj 2017, 19:02:42
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Wydawał mi się ciekawy ten temat i ciesze się, że dostałem odpowiedź.
Tytuł: Odp: Rkpj
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 12 Maj 2017, 19:35:01
Jest jeszcze jedno rozwiązanie w przypadku urządzeń E (przyciski bezpośrednio przy rozjazdach), gdy duży lub skomplikowany układ torowy nie pozwala na rozbicie pojedynczego anglika na dwa pojedyncze rozjazdy i skrzyżowanie, wówczas taki pojedynczy anglik przedstawia się tak samo, jak podwójny, tylko przyciski mają opis numer+a i numer+b, oraz taką robi się zależność, że niewłaściwie ułożone zwrotnice powodują podświetlenie wszystkich czterech szczelin rozjazdu, jako sygnał złego ustawienia zwrotnic.
Tytuł: Odp: Rkpj
Wiadomość wysłana przez: jageer w 13 Maj 2017, 10:25:45
Jest jeszcze jedno rozwiązanie w przypadku urządzeń E (przyciski bezpośrednio przy rozjazdach), gdy duży lub skomplikowany układ torowy nie pozwala na rozbicie pojedynczego anglika na dwa pojedyncze rozjazdy i skrzyżowanie, wówczas taki pojedynczy anglik przedstawia się tak samo, jak podwójny, tylko przyciski mają opis numer+a i numer+b, oraz taką robi się zależność, że niewłaściwie ułożone zwrotnice powodują podświetlenie wszystkich czterech szczelin rozjazdu, jako sygnał złego ustawienia zwrotnic.

I raczej się to stosuje, przynajmniej ja tak widziałem, ale foty nie mam.