Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - IZKR IZ

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 8
16
Ruch kolejowy / Odp: Jazda na widoczność przy RT-stop
« dnia: 16 Kwiecień 2020, 21:42:30 »
Teoretycznie nie uzyskałes informacji o przyczynie nadania Alarm i nie widzisz przeszkód do jazdy to jedziesz sobie na widoczność do najbliższego posterunku ruchu i tam uzsykujesz informacje o tym czy zostały wprowadzone obostrzenia (raczej nie prawdopodobne ze dyżurny dalej wyprawi Cie gdy nie bedzie miał pewności co dzieje sie dalej, kazde uzycie czy usłyszenie radiostop jest zgłaszane dyspozytorom i to oni podejmują decyzje to tym czy ruch prowadzimy z obostrzeniami czy bez...
O ile koledzy zgodzą sie z moja tezą 🙂

17
Ruch kolejowy / Odp: Testowo - pytanie dot. wypełniania R146
« dnia: 16 Kwiecień 2020, 21:34:51 »
W dzienniku ruchu pociągi wpisujesz w kolejności w jakiej je wyprawiasz.

18
Ruch kolejowy / Odp: Manewry za W5
« dnia: 15 Kwiecień 2020, 17:17:32 »
Odpowiedź jest ujeta w paragrafie 12 w Ir1. W rozkazie należy podać rodzaj zezwolenia na wjazd w stacje, bedzie to oczywiście sygnał ręczny lub zezwolenie przekazane przez radio od dyżurnego zarządzającego tym semaforem

19
Ruch kolejowy / Tor zamknięty
« dnia: 15 Kwiecień 2020, 17:05:52 »
Koledzy i koleżanki. W Ir1 nie moge znaleźć  jak traktowac blokadę samoczynna (oprócz stosowania telefonu) dla toru zamkniętego. Czy dla pociagu roboczego w rozkazie oprócz polecenia jazdy po torze zamniektym uniewazaniamy blokadę w dzialce 3 rozkazu S?

20
Ruch kolejowy / Odp: Wyjazd pociągu Roboczego na tor "lewy"
« dnia: 05 Kwiecień 2018, 21:03:26 »
I dlatego że tor zamknięty to R-305. Tor lewy ale zamknięty.

21
Ruch kolejowy / Odp: Wyjazd pociągu Roboczego na tor "lewy"
« dnia: 05 Kwiecień 2018, 07:26:09 »
No wtedy Sz z W24. Sz bez W24 nie upoważnia do wyjechania na tor lewy, a jeśli semaforow nie obsługuje się wyjazd odbywa się na R-305

22
Ruch kolejowy / Odp: Wyjazd pociągu Roboczego na tor "lewy"
« dnia: 04 Kwiecień 2018, 22:29:39 »
R-305, bo mimo wszystko jest to tor zamknięty i tylko ten rozkaz poleca jazdę po torze zamkniętym.

23
Urządzenia srk / Odp: Zamek, spona
« dnia: 04 Kwiecień 2018, 19:37:55 »
Jak coś jedzie na ostrze to zakładamy spone, gdy coś dla tej jazdy będzie jechać z ostrza zakładamy zamek.

24
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 21 Luty 2018, 21:30:57 »
No ale to bez sensu trochę. Tor zamykać dla zwykłej jazdy. A jak anulowała to tor otworzyła? No semafor, blokada i nic więcej nie trzeba. No chyba że przyjdzie Ci adres i tam będzie inaczej, jeszcze regulamin zostaje.

25
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 20 Luty 2018, 21:08:06 »
No PSD jest taborem specjalnym i kursuje na zasadach ustalonych dla pociągów. Jedynie stosować telefon chyba możesz jak nie oddziałowuje na urządzenia. Nie widzę zasadności zamykania toru dla niego.

26
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd na tor zamknięty
« dnia: 20 Luty 2018, 21:02:48 »
No nawet jak jedziesz na semafor na zamknięty to rozkaz musisz mu wydać z informacją o jeździe po torze zamknietym.
Na semafor jedziesz gdy jedziesz do następnej stacji.
Jak do kilometra to na rozkaz jedziesz chyba że nie ma blokady liniowej  wtedy na semafor.
Wjazd z zamkniętego w zależności od tego co stoi przy torze, może być Sz, semafor (gdy nie będzie oddziaływać na blokadę) i rozkaz. "Pierwszeństwo" daniem zezwolenia jest semafor - gdy nie możesz podać go to wtedy Sz, a jak Sz nie możesz dać to rozkaz.

27
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 12 Luty 2018, 19:28:04 »
Dobrze, widzę że nie zrozumieliśmy się. Pomijam prędkość itd bo widzę że każdy chce być mądrzejszy. To samo, kto przy zdrowych zmysłach przyjmuje pociąg na tor zajety na semafor, jest to możliwe bez problemu, pomijam rodzaj urządzeń, ale tak jest to możliwe.
Co do tego obrazu semafora, jeśli świeci się jedno pomarańczowe tylko te dolne,  jest to sygnał wątpliwy, nie mówcie że takiej możliwości nie ma, bo jak wiemy wszystko do okoła nas jest takie, a nie powinno mieć miejsca.

28
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd pociagu
« dnia: 11 Luty 2018, 19:22:37 »
No jeśli będzie trzeba żeby 5 m musiał podciągnąć, a nie będzie chciał na słowo to dajesz mu S, a potem żeby wyjechać, jedziesz na semafor z tym że informujesz go za pomocą rozkazu S o tym że semafor wskazuję sygnał zezwalajacy.
Gorzej z  tym gdy podcisgniesz do przodu i będziesz chciała cofnąć to tu tylko jego dobra wola gdy cofnie bez rewidenta. Idziesz do niego i gadasz.
Uciążliwe ale musisz mniej więcej kontrolować długości pociągów

Najprościej postarać się o zgodę do następnego posterunku ;).
Nie da się postarać o zgodę następnego posterunku. Biorą lub nie. Nikt nie trzyma pociągu bo takie ma widzimisię.

29
Ruch kolejowy / Odp: Stawność blokady
« dnia: 08 Luty 2018, 22:56:02 »
Ogólnie to jakie sygnały mogą być wyświetlane na tej sbl
2 stawna sygnały S1 i S2
3 stawna sygnały S1, S2 i S5
4 stawna S1, S2, S3, S5
Nie mówię o ostatnim sbl co pełni rolę tarczy ostrzegawczej, oraz przed tunelem srednicowym w Wwa jest jeszcze sygnał S1a ale to już warunki miejscowe

30
Ruch kolejowy / Odp: Ruch dwukierunkowy przy czynnych obu torach
« dnia: 08 Luty 2018, 07:32:24 »
Przy przystosowanej blokadzie no to konieczność jazdy po lewym, nie wiem czemu ale nawet jak wszystko działa to dyżurni unikają tego, może być tak że masz sbl, po torze padną Ci odcinki, a masz do wysłania pośpiech i osobowy to pośpiecha po  lewym dać, a osobowy niech czyści odcinki.
Przy przystosowanej blokadzie takiego ruchu nie wprowadzasz, on jest już wpisany w taka blokadę, ale przy jednokierunowej wprowadzasz, no i tu też różnie może być możesz mieć dwa pociągi z których jeden ma z jakiegoś powodu zmniejszona prędkość, więc ten po prawym, a drugi po lewym. Ta sytuacja trochę wydumana ale stwarza niebezpieczeństwo z racji blokady nieprzystosowanej.
Pytasz o wolna dla każdego po lewym i pierwszego po prawym gdy masz oba tory czynne. Pamiętając że musi być spełniony warunek wprowadzenia ruchu jednotorowego dwukierunkowego na blokadzie nieprzystosowanej.

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 8