ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => ISDR - Stacje i posterunki => Testowo => Wątek zaczęty przez: ED72-001 w 24 Grudzień 2010, 10:02:36

Tytuł: Różności
Wiadomość wysłana przez: ED72-001 w 24 Grudzień 2010, 10:02:36
http://tinypic.pl/fnq6gs2akugc
http://tinypic.pl/xgm6zh8t0ggq

Czy przy takim ułożeniu drogi przebiegu, sygnał wyświetlany na semaforze S jest prawidłowy?

(http://tinypic.pl/i/00052/xgm6zh8t0ggq_t.jpg) (http://tinypic.pl/xgm6zh8t0ggq)

(http://tinypic.pl/i/00052/fnq6gs2akugc_t.jpg) (http://tinypic.pl/fnq6gs2akugc)

W przypadku semafora A sygnał jest wyświetlany prawidłowo S13. Oczywiście przy podobnej sytuacji, czyli jazdy z toru nr 2 na tor nr 1.

Z toru 1F na tor stacyjny nr 4 również podawany jest sygnał S13.

Więc dlaczego z toru 1F na tor stacyjny nr 1 wyświetla się S13a?
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: jageer w 24 Grudzień 2010, 11:58:27
Prawidłowo, ponieważ jazda w kierunku w bok po rozjazdach 26/27 wynosi 60 km/h. Wszystko jest ok. Paweł zastosował większą przepustowść szlaku i żeby IC bez zatrzymania szybciej jechały  :P
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 24 Grudzień 2010, 16:04:09
Lepszym rozwiązaniem w tym wypadku byłoby zastosowanie rozjazdów nr 26 i 27 przystosowanych do prędkości 100km/h przy jeździe na zboczenie.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 24 Grudzień 2010, 16:31:29
Ja bym tam nie dawał 100 km/h - i tak szlakowa wynosi 80 km/h i więcej by się nie bardzo dało z powodu łuku R=500, a większość pociągów jadących przez to przejście dopiero się rozpędza. W sumie tam pierwotnie były rozjazdy na 40, łagodniejsze dałem bardziej jako ciekawostkę.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: uetam w 24 Grudzień 2010, 18:06:38
Tam byly normalne rozjazdy na 40km/h i musialem Pawla chyba 2 msc meczyc aby je zamienil ;)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 24 Grudzień 2010, 21:13:32
Drugim niedociągnięciem Testowa (o czym z Pawłem rozmawiałem) jest obecność posterunku 20 podczas, gdy TW znajduje się mniej niż 200m od przejazdu i spokojnie można by tam przejazd zrobić sterowany z nastawni. Ewentualnie zostawić tak, jak jest, a TW dać na drugą stronę stacji zamiast SKP. Rozumiem jednak, że TW to poligon doświadczalny i muszą zostać na nim przeprowadzone różne rozwiązania.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: piotpal w 24 Grudzień 2010, 23:36:35
Cytuj
Drugim niedociągnięciem Testowa (o czym z Pawłem rozmawiałem) jest obecność posterunku 20 podczas, gdy TW znajduje się mniej niż 200m od przejazdu i spokojnie można by tam przejazd zrobić sterowany z nastawni.
W wielu wypadkach posterunek dróżnika znajduje się tak blisko nastawni. Z moich stron wystarczy podać chociażby Starogard Gdański i Czarną Wodę. Ale fakt, ostatnimi czasy dróżników tam zlikwidowano.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 24 Grudzień 2010, 23:40:57
Na Szczecinie Turzynie również wydawać by się mogło, że dysponująca znajduje się blisko przejazdu za głowicą, a jednak jest dalej niż 200m, więc dróżnik jest. Zgoła inna sytuacja jest na Gocławiu na wykonawczej. Tam przejazd jest bite 200m od nastawni i ledwo co go widać, a jednak jest z niej sterowany.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: piotpal w 25 Grudzień 2010, 11:55:00
Sądzę, że takie rozwiązania biorą się z dwóch przyczyn:
- braku dobrej widoczności przejazdu
- dużego ruchu na linii kolejowej.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: ED72-001 w 25 Grudzień 2010, 12:25:51
Przyciski NO i NP. Do czego służą każdy wie, tylko czemu po każdym przyjeździe pociągu,  nie wygasa lampka i licznik nie rośnie o jedną pozycje przy NP?  Na jedno załączenie NP można wpuścić kilka pociągów. Przy NO wszystko odbywa się według mnie normalnie, wciskamy NO, wypuszczamy pociąg, samo gaśnie.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 25 Grudzień 2010, 13:49:49
Ponieważ tak wygląda obwód NP w rzeczywistości :) Przycisk jest stabilny.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: ED72-001 w 25 Grudzień 2010, 13:53:05
Pierwszy raz się z tym spotkałem, dlatego pytam :)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: jageer w 25 Grudzień 2010, 15:36:39
Tam byly normalne rozjazdy na 40km/h i musialem Pawla chyba 2 msc meczyc aby je zamienil ;)

Chyba tylko Ty masz o to o co prosisz ;)
Co do strażnicy 20 i układu TW, to jest tak specjalnie zrobiony, żeby Paweł zbadał wiele zależności, pod przyszłe posterunki. Fakt, można przenieść sterowanie na nastawnie, albo przenieść TW od strony TZ i TF ;) Mamy w tym momencie "ekstremalny przypadek"
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 25 Grudzień 2010, 16:42:30
Nie ma co się zastanawiać czy układ posterunków i urządzeń ma sens, czy nie - to jest fikcja, wszystko powstało na szybko po to żeby sprawdzić działanie różnych komponentów w różnych sytuacjach, tak żeby na przyszłość mieć już w miarę dopracowane rozwiązania. Niestety (stety) chyba za bardzo zagłębiłem się w detale i wszystko się mocno przeciąga (np. na początku wogóle nie myślałem o odwzorowaniu SWDR, a okazało się to bardziej skomplikowane niż mogło by się wydawać). Teraz dopracowuję łączność i kilka szczegółów, wiele nowych rzeczy raczej się nie pojawi, a już na pewno nie będę się bawić w przerabianie przejazdów itp.,  bo nie ma to większego sensu - wolę skończyć prace nad TW i zastanawiać się nad realnymi stacjami.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 25 Grudzień 2010, 17:13:15
Tak się podepnę z problemem:
Sytuacja wygląda następująco: maszyna luzem z łącznika została wepchnięta na tor 6 na którym stoi poc. 88789 (w kier. Testowa Fabrycznego). Luzak ma odjechać w kierunku Ślemienia. Podanie semafora H powoduje, że poc 88789 rusza w kierunku Ślemienia, spycha loka ( który stoi częściowo za semaforem, ale przed wskaźnikiem W17). Luzak najeżdża na izolację, semafor wyświetla S1, 88789 zatrzymuje się, razem zresztą z luzakiem. Jak zrobić, żeby luzak pojechał a 88789 został na stacji
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 25 Grudzień 2010, 18:11:33
Próbuję zrobić tak jak mówisz, i u mnie zachowuje się prawidłowo, rusza tylko lok - pokaż screena lub zapis stanu.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 25 Grudzień 2010, 18:16:49
Proszę nie patrzeć na chaos, niedawno ściągnęliśmy defekta ze szlaku ;)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 25 Grudzień 2010, 18:44:30
Tylko że lok nie stoi "częściowo za semaforem", ale za semaforem - nie widzi wyświetlanego na nim sygnału, za to na sygnał zareagował drugi skład. W takich nietypowych sytuacjach już trudno wymagać od AI żeby zachowało się prawidłowo. Po prostu wypraw go z innego toru, ewentualnie podyktuj rozkaz.

PS. Załączony zapis stanu powoduje wywalenie błędu. Co prawda engine się załadowało i mogłem zobaczyć na te składy, ale cała reszta (w tym AI posterunków) już się posypała. Zapewne korzystasz z jakiegoś przerobionego pliku rozkładu - w takich sytuacjach ten plik też załączaj, dotyczy to także przerabianych pulpitów.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 25 Grudzień 2010, 20:36:59
Owszem, korzystam z przerobionego rozkładu :)
Co do wypuszczenia to sobie poradziłem głosząc luzakowi jazdę na Sz. Wyświetliłem sygnał zastępczy i pojechał sam luzak.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Daniel w 26 Grudzień 2010, 18:07:54
Wpadłem na pewien pomysł, niektórzy mają problemy z tym jak wypełniać dzienniki i inne dokumenty. Jeżeli takie prowadzicie, to chętnie pomogę, coś sprawdze, poradze.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: KRZAQ w 26 Grudzień 2010, 18:21:38
Co do prowadzenia dokumentacji to zaznaczam, że dla zgłaszania przyjazdu i odjazdu dróżnikowi przejazdowemu z post. 20 należy prowadzić R-142. I w związku z tym należy wnieść poprawkę tj. podanie sygnału zezwalającego na semaforze wjazdowym lub wyjazdowym powinno nastąpić po zgłoszeniu przez dróżnika przejazdowego o zamknięciu przejazdu. Dotyczy to tylko post. 20
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 26 Grudzień 2010, 18:24:25
To może napisz jakąś instrukcję? :)
Wiem, że jest Ir-1 ale poprawki do SRJP też są...
Przy okazji takie pytanie: czy jeżeli wypuszczam pociąg na Sz z powodu uszkodzonej rogatki to powinienem podyktować rozkaz "O"?
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Daniel w 26 Grudzień 2010, 18:54:23
Jeżeli przejazd nie jest strzeżony przez dróżnika to tak rozkaz pisemny "O" + ograniczenie do 20km/h. Jeżeli przejazd jest strzeżony to informujesz maszyniste poprzez radiołączność. (Ir-1 par. 83 pkt. 20 ust. 6) i (Ir-1 par. 57 pkt. 3 ust. 1a), pkt. 2 ust. h)i))
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 26 Grudzień 2010, 19:56:29
I w związku z tym należy wnieść poprawkę tj. podanie sygnału zezwalającego na semaforze wjazdowym lub wyjazdowym powinno nastąpić po zgłoszeniu przez dróżnika przejazdowego o zamknięciu przejazdu. Dotyczy to tylko post. 20

Można ustawić w programie zgłaszanie zamknięcia, ale czy jest to konieczne skoro zamknięcie jest kontrolowane i uzależnione w przebiegach?
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Daniel w 26 Grudzień 2010, 22:05:10
Chyba chodziło o post. 17, ponieważ tak naprawde nie wiemy czy tam jest przejazd zamknięty. Post. 20 mamy przecież uzależnienie semaforów od zamknięcia rogatek.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: KRZAQ w 26 Grudzień 2010, 22:18:58
Chyba chodziło o post. 17, ponieważ tak naprawde nie wiemy czy tam jest przejazd zamknięty. Post. 20 mamy przecież uzależnienie semaforów od zamknięcia rogatek.
Nie, post. 17 nie musisz pisać zaznaczasz w 10 rubryce R-146 jak Ci się dróżnik zgłosi i powtórzy numer.
Co do post. 20, jak padnie uzależnienie tzn. przejazd będzie faktycznie zamknięty ale nie zaświeci się kontrolka na pulpicie i jedziesz na Sz to na jakiej podstawie masz świadomość, że dróżnik zamknął przejazd. Post. 20 jest elementem przygotowania drogi przebiegu. Na słowo to raczej się nie da. Weźmy jazdę po niezorganizowanej jeździe od strony wykonawczej. Wtedy trzeba pisać położenie rozjazdów wchodzących w skład drogi przebiegu w R-142 jak nie ma żadnej możliwości zabezpieczenia drążkiem przebiegowym.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 27 Grudzień 2010, 12:35:20
Post. 20 nie wie, czy na nastawni jest kontrola zamknięcia czy nie (może jedynie wykryć usterkę u siebie) - czyli powinien za każdym razem dzwonić że przejazd zamknięty? W zasadzie można by przyjąć że zamknięcie przejazdu widać z nastawni, to nie rozwiązuje sprawy?
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: piotpal w 27 Grudzień 2010, 13:08:17
Skoro różności, to jeszcze dorzucę problem od siebie. Czy zgłaszamy SKP wjazd lokomotywy luzem?
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Daniel w 27 Grudzień 2010, 15:15:38
Lokomotywy luzem są traktowane tak samo jak normalny pociąg. O ile instrukcja R-1  z roku 1970 zawiera takie zagadnienie jak "Prowadzenie ruchu  pojazdów trakcyjnych luzem", w którym nie ma mowy o tym, że nie zgłaszamy jazdy lokomotywy luzem na SKP, o tyle w instrukcji Ir-1 z 2007 roku zapis o tym został usunięty. Jedynie par. 23 "Zasady zapowiadania pociągów" pkt. 8: "8. Przy zapowiadaniu pociągów podaje się ich numer, a w przypadku pojazdów trakcyjnych jadących luzem, pociągów gospodarczych, roboczych, ratunkowych, próbnych i doświadczalnych, inspekcyjnych, specjalnego znaczenia itp., należy określić również ich rodzaj.
"W przypadku kursowania lokomotyw luzem, przy zapowiadaniu należy podać oprócz ich numeru pociągu, liczbę jadących pojazdów sprzęgniętych ze sobą. Jeżeli w pociągu znajdują się przesyłki: z towarami niebezpiecznymi, z TWR, z przekroczoną skrajnią lub wyjątkowo ciężkie itp., to w telefonogramach zapowiadawczych, zawierających żądanie i danie pozwolenia na wyprawienie pociągu, po numerze pociągu należy dodać właściwe określenie dotyczące przesyłki w pociągu, w następujący sposób: "z towarami niebezpiecznymi", "z TWR", "z przekroczoną skrajnią" itd."

Z tego wszystkiego wynika, że lokomotywy luzem zgłaszamy na post. SKP i musimy uzyskać potwierdzenie o jej / ich wjeździe.

Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: uetam w 27 Grudzień 2010, 18:08:10
Post. 20 nie wie, czy na nastawni jest kontrola zamknięcia czy nie (może jedynie wykryć usterkę u siebie) - czyli powinien za każdym razem dzwonić że przejazd zamknięty? W zasadzie można by przyjąć że zamknięcie przejazdu widać z nastawni, to nie rozwiązuje sprawy?
Ale moze byc mgla/sniezyca/itd i juz nie bedzie widac ;) Dopoki jedziemy na semafor nie powinien zglaszac, jezeli jezdzimy na sz z powodu usterki na nastawni lub na przejezdzie pownien zglaszac. Cos w stylu telefonicznego zglaszania.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 27 Grudzień 2010, 18:43:01
W takim razie zostawiam tak jak jest - wprowadzanie zgłaszania nie jest przewidziane w AI.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: jageer w 28 Grudzień 2010, 15:18:42
Wyjazd z KBN w stronę pogd. Gaj, również jest uzależniony z rogatkami (sterowane z dawnej Kbn-1), nie prowadzi się tam nic ekstra, jedyną różnicą jest to, że dyżurny musi po rozwiązaniu przebiegu zwrócić zgodę do strażnicy i dopiero można podnieść rogatki.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 29 Grudzień 2010, 14:58:00
Witam
Zauważyłem pewien problem z pociągami pasażerskimi. Mianowicie jeżdżą one przed czasem. Powstaje tym samym głupia sytuacja, że trzeba trzymać pociąg w peronach (czasem i pół godziny). Można by jakoś wyeliminować? Bo trochę głupio, że pociąg pasażerski (nawet pospieszny) ma takie luzy w rozkładzie, że jedzie 30 minut przed czasem.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 29 Grudzień 2010, 15:39:13
Które pociągi przyjeżdżają przed czasem? Zgodnie z ustawieniami w rozkładzie osobowe mogą przyjechać do 1 minuty, a wyższej kategorii - do 5 minut przed czasem.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 29 Grudzień 2010, 16:13:36
poc. MPPS 35501 spółki PKP Intercity planowo 1.30 przyjechał 24 minuty przed czasem. Przy czym autor rozkładu, który używam nie jest w stanie stwierdzić, czy on ten pociąg dopisał.

Przy okazji problem innej kategorii: (czyli SSP osłona druga)
Poc. 765097 wypuszczony do Testowa Zach. zdefektował. Ściągnąłem go do stacji, ale:
1. SSP myśli, że pociąg tam stoi i nie da się włączyć czujników ani wyzerować.
2. Blokada myślała, że pociąg był na szlaku.
W związku z tym dwa pytania:
1. Jak zresetować przejazd?
2. Czy można w jakiś sposób zresetować blokadę? (poradziłem sobie wprowadzając telefoniczne zapowiadanie i puszczając pociąg na Sz, ale chcę się dowiedzieć czy są inne sposoby)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: uetam w 29 Grudzień 2010, 16:39:22
1. Jak zresetować przejazd?
Ctrl + prawy przycisk myszy na 'Zerowanie' w okienku RASP-UZK.
Cytuj
2. Czy można w jakiś sposób zresetować blokadę? (poradziłem sobie wprowadzając telefoniczne zapowiadanie i puszczając pociąg na Sz, ale chcę się dowiedzieć czy są inne sposoby)
W symulatorze nie ma takiej mozliwosci.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 29 Grudzień 2010, 16:52:13
poc. MPPS 35501 spółki PKP Intercity planowo 1.30 przyjechał 24 minuty przed czasem.

W standardowym rozkładzie takiego pociągu nie ma. Obstawiam że została źle wpisana godzina odjazdu z sąsiedniego posterunku.

SSP myśli, że pociąg tam stoi i nie da się włączyć czujników ani wyzerować.

RASP powinien sam wykryć że pociąg został cofnięty i wyłączyć ostrzeganie. Jeżeli tak się nie stało i któraś ze stref dalej pokazuje zajętość, system mógł źle policzyć osie i w takiej sytuacji trzeba wyzerować liczniki. Zerowanie powinno być możliwe w każdej sytuacji, jeżeli się nie da, opisz dokładniej na czym polega problem.

W symulatorze nie ma takiej mozliwosci.

W przypadku usterki blokady, po jej naprawieniu blokada zostaje doprowadzona do stanu zasadniczego. Ale normalnie trzeba wprowadzić TZP i czekać aż jakiś pociąg wjeżdżając zwolni blokadę. Chyba że blokada jest specjalnie przystosowana do jazd na szlak i z powrotem (np. do bocznicy szlakowej).
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: rustsaltz w 29 Grudzień 2010, 17:11:32
P        Wt 02:29:31      Automatycznie anulowano polecenie: ZEROWANIE PRZEJAZDU

Na tym polega problem :)

Cytuj
W standardowym rozkładzie takiego pociągu nie ma. Obstawiam że została źle wpisana godzina odjazdu z sąsiedniego posterunku.
rubryka "+/-" wskazuje te 24 minuty, jeśli to coś zmienia :)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 29 Grudzień 2010, 17:32:31
P        Wt 02:29:31      Automatycznie anulowano polecenie: ZEROWANIE PRZEJAZDU

Wciśnij ENTER ;)

rubryka "+/-" wskazuje te 24 minuty, jeśli to coś zmienia :)

Nic to nie zmienia, rubryka "+/-" sama się zaktualizuje jeżeli pociąg będzie jechał niezgodnie z rozkładem, nieważne czy jest to spowodowane celowym opóźnieniem czy błędem w rozkładzie. Pytaj lepiej autora rozkładu, ja nawet nie wiem o który rozkład chodzi i nie zgadnę co jest źle.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: robert051 w 01 Styczeń 2011, 19:44:12
Co do rozkładów i nowego exe. Czy dało by radę zrobić żeby to nowe wersje ISDR powstawały na podstawie ISDR ze zmienionym pulpitem??
Pytam ponieważ jeżeli się załaduję rozkład zewnętrzny do obecnego exe to służba zaczyna się od 00:00 a jak do zmienionego to od 6:00 czyli normalnie.
A widzę że załadowanie zewnętrznego rozkładu powoduje że nie działa funkcja rozpoczęcia służby od danej godziny. To może by zrobić że jak jest rozkład wbudowany to można zacząć od wybranej służby a jak zewnętrzny to ta funkcja jest wyłączona.
Jak już jestem przy temacie tych rozkładów to można by je ładować z Ustawień.
Ew. Jaki trzeba dopisać parametr do pliku isdr.ini żeby móc rozpocząć służbę od wybranej godziny  na zewnętrznym rozkładzie??
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 01 Styczeń 2011, 20:25:27
Cytat: info.txt
Po uruchomieniu programu z niestandardowym rozkładem wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat, a symulacja rozpocznie się od godziny 00:00. Aby wybrać dowolny moment rozpoczęcia symulacji (także dla rozkładu standardowego), należy w tej samej sekcji dopisać parametr "Start=D/HH:MM", gdzie D - numer dnia (1 do 7), HH:MM - godzina i minuta
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: robert051 w 01 Styczeń 2011, 21:07:28
Tylko że jest problem. Że ta metoda coś mnie nie działa nie ważne którą z poniższych metod robię. Sam rozkład o 00:00 się ładuje.
Wpisuje tak na zmianę:
Cytuj
Rozklad=rj/piotpal.roz Start=1/07:50
Rozklad=rj/piotpal.roz "Start=1/07:50"
Start=1/07:50 Rozklad=rj/piotpal.roz
"Start=1/07:50" Rozklad=rj/piotpal.roz
Gdzie robię błąd albo jak powinien wyglądać wpis dla rozkładu z pliku rj/piotpal.roz uruchomionego na w Poniedziałek na godzinę 7:50 ??
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 01 Styczeń 2011, 21:56:48
Może wpisz w dwóch linijkach, zamiast w jednej...
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: jageer w 02 Styczeń 2011, 13:17:13
Może wpisz w dwóch linijkach, zamiast w jednej...

Wiesz Paweł, u mnie działa ładowanie rozkładu, ale już godziny od której chce nie :D
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: robert051 w 02 Styczeń 2011, 13:31:40
U mnie zadziałało po wpisaniu w drugiej linijce tej formułki czyli tak.
Cytuj
Rozklad=rj/piotpal.roz
Start=1/07:50
To dla przykładu z którym ja miałem problem.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 02 Styczeń 2011, 13:50:42
Wiesz Paweł, u mnie działa ładowanie rozkładu, ale już godziny od której chce nie :D

Wiem, tam było wymuszenie startu od 6:00, żeby nie próbował ładować pliku startowego, który powodował by błąd. Ale mówimy o wersji podstawowej, a nie o przeróbkach.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: fotolokomotyw w 11 Styczeń 2011, 15:34:06
Mam takie pytanie. W natłoku zdarzeń nie poinformowałem SKP o wjeździe pociągu no i oczywiście nie mogę podać bloku końcowego więc jest nie fajnie.
Co w tej sytuacji powinienem zrobić? (Czy w ogóle da się coś z tym zrobić?)

Bloku końcowego też nie mogę podać jak wjedzie mi 675098 ze Zbyszek i posterunek SKP informuje mnie, że pociąg nie ma sygnałów końcowych. Jak to rozwiązać?
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Daniel w 11 Styczeń 2011, 16:13:39
Musisz wprowadzić telefoniczne zapowiadanie do sąsiedniego post. zapowiadawczego, jeżeli nie poinformowałeś SKP, wtedy Fabryczne wypuści pociąg na Sz, Ty przyjmujesz też na Sz wracasz blok, zgłaszasz potwierdzenie przyj. pociągu i odwołujesz telef. zapowiadanie.
A w tym drugim przypadku to postępowanie jest długie sprawdzanie ostatniego wagonu, czy jest taki jak w wykazie itd, ale w Testowie to trzeba pewnie jakoś obejść, najlepiej tak jak wyżej napisałem ;)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 11 Styczeń 2011, 16:21:55
Mam takie pytanie. W natłoku zdarzeń nie poinformowałem SKP o wjeździe pociągu no i oczywiście nie mogę podać bloku końcowego więc jest nie fajnie.
Co w tej sytuacji powinienem zrobić? (Czy w ogóle da się coś z tym zrobić?)

Do zwrócenia bloku Ko w przypadku gdy post. SKP nie potwierdził końcówek (lub gdy uniemożliwia to usterka) służy przycisk pmSKP - wciskasz Ko przy wyciągniętym przycisku pmSKP (tu jest błąd - przycisk powinien być wciskany, a wyciągnięcie powinno zgasić lampkę SKP).

Bloku końcowego też nie mogę podać jak wjedzie mi 675098 ze Zbyszek i posterunek SKP informuje mnie, że pociąg nie ma sygnałów końcowych. Jak to rozwiązać?

Można rozwiązać jak wyżej, ale dlaczego nie ma sygnałów końcowych? Wpuściłeś go zezwalając na jazdę manewrową za semafor wjazdowy?
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: fotolokomotyw w 11 Styczeń 2011, 16:55:25
Nie normalnie jak już słyszałem SSP podałem wjazd semafor wskazał S5 pociąg wjechał i za moment SKP poinformowało mnie, że pociąg nie ma sygnałów końcowych. Otworzyłem podgląd terenu i faktycznie przód normalnie, a tył nic. W żadnych ustawieniach nic nie ruszałem.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 11 Styczeń 2011, 18:30:41
Ty przyjmujesz też na Sz
Nie żebym miał wątpliwości co do pracy Pana dyżurnego, ale w takim wypadku jeśli jest możliwe podanie semafora to należy go podać jeśli urządzenia na to pozwalają. Zastawka jest już i tak zwolniona więc żadna to różnica czy na Sz czy na zielono. W mojej okolicy na mechanicznych dosyć czesto zdarza się, że nie zwolni zastawka Ko. Wtedy robi się nawet po cichu bez wprowadzania tzp.
EDIT: Akurat w TW przy zwolnionej zastawce nie da się podać ponownie semafora. Nie wiem czy tak jest na wszystkich E1, gdyż na co dzień nie mam z nimi do czynienia. W każdym bądź razie na mechanicznych przy zwolnionej można podawać ile się chce :)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: uetam w 11 Styczeń 2011, 19:09:34
EDIT: Akurat w TW przy zwolnionej zastawce nie da się podać ponownie semafora. Nie wiem czy tak jest na wszystkich E1, gdyż na co dzień nie mam z nimi do czynienia. W każdym bądź razie na mechanicznych przy zwolnionej można podawać ile się chce :)
W E1 i PB się nie da się ;p
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: jageer w 11 Styczeń 2011, 19:56:07
EDIT: Akurat w TW przy zwolnionej zastawce nie da się podać ponownie semafora. Nie wiem czy tak jest na wszystkich E1, gdyż na co dzień nie mam z nimi do czynienia. W każdym bądź razie na mechanicznych przy zwolnionej można podawać ile się chce :)
W E1 i PB się nie da się ;p

A od kiedy w przekaźnikowych są zastawki:P Generalnie co do Szta w takim przypadku to jeden grzyb, czasem Sz ta stosuje się też do innych sztuczek  8)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 12 Styczeń 2011, 10:56:27
EDIT: Akurat w TW przy zwolnionej zastawce nie da się podać ponownie semafora. Nie wiem czy tak jest na wszystkich E1, gdyż na co dzień nie mam z nimi do czynienia. W każdym bądź razie na mechanicznych przy zwolnionej można podawać ile się chce :)

Zauważyłem, że budowa USRK różni się bardzo w różnych rejonach polski z tego co ttaj piszecie.

U nas (zach-pom) jest tak, że wjazdowy można podawać ile się chcę. Oczywiście po rozwiązaniu drogi przebiegu i zwróceniu bloku dania zgody na wykonawczą (mechaniczne).
Ogólnie stan zastawki nad Ko (Dko) nie ma wpływu na podanie zezwalającego.
Inaczej wygląda sytuacja z wyjazdowym. Pełne uzależnienie od stanu zastawki nad blokiem początkowym (w E1 pwl). Raz podany już więcej się nie poda, chyba, że się przeblokuje szlak...
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 12 Styczeń 2011, 12:57:41
Ale piszesz o mechanicznych, a "zastawka" w przekaźnikowych ma tyle wspólnego z zastawką w mechanicznych, że pełni tą samą funkcję i mówi się na nią "zastawka" (faktycznie to jest przekaźnik). Do tego w mechanicznych zwykle do zwalniania jest EON, a w przekaźnikowych odcinki izolowane.

Według opisów na www.automatyk.prv.pl działanie "zastawki nad Ko" przekaźnikowej blokady C wygląda w skrócie tak:

Po zajęciu odcinka za semaforem wjazdowym w czasie, gdy semafor wyświetla sygnał zezwalający wzbudza się przekaźnik W, a po zajęciu drugiego i zwolnieniu pierwszego odcinka, gdy wzbudzony jest przekaźnik W - wzbudza się przekaźnik Z, czyli następuje "zwolnienie zastawki".

Przekaźnik W jest zastosowany po to, aby zwolnienie nie nastąpiło np. przez manewr. Ale dochodzi tu do wyścigu - zaraz po zajęciu pierwszego odcinka obwód sygnałowy normalnie został by przerwany przekaźnikiem torowym i sygnał by wygasł, a warunkiem wzbudzenia W jest jednocześnie zajęcie odcinka i wyświetlanie sygnału (chyba że użyto dKo - wtedy samo zajęcie). Dlatego też obwód sygnałowy semafora wjazdowego rozwiązany jest tak, że zestyk pierwszego odcinka torowego jest bocznikowany zestykiem przekaźnika sygnałowego, a do obwodu włączony jest dodatkowo zestyk przekaźnika W - dzięki temu nie podamy sygnału przy zajętym odcinku, ale zajęcie odcinka nie spowoduje bezpośrednio wygaszenia sygnału, dając czas na wzbudzenie się przekaźnika W, i dopiero jego wzbudzenie przerwie obwód sygnałowy. I tu jest właśnie to uzależnienie możliwości podania sygnału na wjazdowym od stanu zastawki (od stanu przekaźnika W). Efekt uboczny jest taki, że przy niezadziałaniu zastawki (gdy blok pozwolenia jest odblokowany) semafor zgaśnie dopiero po zajęciu odcinka zwrotnicowego.

Nie daję jednak głowy że wszędzie to działa w ten sposób. A jeżeli działa inaczej, to z obserwacji pulpitu praktycznie nie da się odgadnąć co siedzi w środku, więc pewnie będę trzymał się tej wersji, chyba że różnice będą istotne i będzie wiadomo jak wyglądają obwody. Analogicznie np. z obwodami nastawczymi zwrotnic - jest kilka różnych ich odmian różniących się nieco działaniem (różnice mogą być np. w sygnalizacji rozpruć), ale patrząc na pulpit nie bardzo da się je rozpoznać, więc w symulatorze przewidziana jest jedna, uproszczona, uniwersalna wersja z pewnymi możliwościami "personalizacji".
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 10:41:40
Jako że temat "różności", to pozwolę sobie dopisać się z moim pytaniem tutaj.
Czy przedstawiona w symulatorze blokada liniowa od TW do TZ to "półsamoczynna blokada liniowa z blokiem pozwolenia i izolowanym torem szlakowym"?
Pytanie może i dziwne, ale nurtuje mnie to, czy właściwie wyprawiam pociąg przy telefonicznym zapowiadaniu...
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 15 Luty 2011, 11:16:21
Nie, to jest blokada Eap bez izolacji torowej.  ;D
Jeśli blokada działa prawidłowo, to tzp nie jest potrzebne.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 12:45:14
Zastanowiło mnie to, że pociąg sam zajmuje odcinek, tak jak na SBL, i jakoś wspomniana wcześniej definicja zaczęła mi pasować do sytuacji.
Jako że nie jestem dyżurnym, więc nazwa Eap nic mi nie mówi :(

Tak z innej beczki i do Autora.
Stacyjka TW wygląda bardzo sympatycznie. Nie widać na niej żadnych niebezpiecznych haczyków (łuków itp). Znaczy warunki miejscowe idealne (no może teren górzysty).
Czemu zatem Autor ograniczył prędkość wykonywania manewrów do 20 km/h, zamiast 25 km/h?
Znaczy, ja rozumiem że tu chodzi o symulację pracy dyżurnego ruchu, ale...
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: uetam w 15 Luty 2011, 13:09:42
Zastanowiło mnie to, że pociąg sam zajmuje odcinek, tak jak na SBL, i jakoś wspomniana wcześniej definicja zaczęła mi pasować do sytuacji.
Jako że nie jestem dyżurnym, więc nazwa Eap nic mi nie mówi :(
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_blokp.php

Cytuj
Tak z innej beczki i do Autora.
Stacyjka TW wygląda bardzo sympatycznie. Nie widać na niej żadnych niebezpiecznych haczyków (łuków itp). Znaczy warunki miejscowe idealne (no może teren górzysty).
Czemu zatem Autor ograniczył prędkość wykonywania manewrów do 20 km/h, zamiast 25 km/h?
Znaczy, ja rozumiem że tu chodzi o symulację pracy dyżurnego ruchu, ale...
Zeby nie utrudniac zycia AI ktore co chwile musialoby zmieniac predkosc przy manewrach (przejscia, przejazdy, rozjazdy) itd.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 13:44:52
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_blokp.php
Dziękuję. Zaraz poczytam.

Zeby nie utrudniac zycia AI ktore co chwile musialoby zmieniac predkosc przy manewrach (przejscia, przejazdy, rozjazdy) itd.
Ano też prawda... Do tego jeszcze manewry "na kiwanego" z ludźmi, z towarami niebezpiecznymi itp.
Co prawda Autor mógłby dodać (ot moja skromna opinia) w panelu połączenia RT opcje:
1. manewr po torze wolnym - wówczas maszynista mógłby (zakładając ze nie pcha wagonów) pojechać po torze stacyjnym 40km/h.
2. zatrzymać się za semaforem/tarczą - chodzi mi o sytuację gdy na przykład manewruję z toru 4a na 6, następnie za Tm2. Zazwyczaj dyżurny mówi żeby się zatrzymać za semaforem i będziemy wracać. Tu można by "krzyknąć" przez RT zatrzymać się za H. Wówczas nie trzeba by manewrować aż do semafora L. Znaczy można krzyknąć Stój, ale w rozwiązaniu z zatrzymać się za H nie trzeba pilnować manewrującego. Maszynista zatrzyma się sam, albo powie mu o tym manewrowy/ustawiacz. Przy małej stacji, jak TW nie jest to wielki problem, ale tworząc symulator większej stacji może być już ciężko. Ot chociażby jakieś Katowice, Kraków, Warszawa. Tam są duże stacje i nie tak łatwo będzie pilnować wszystkiego co po torach manewruje. Zmiana kierunku pod semaforem (w SM42) to mniej niż jedna minuta, ale już turlać się przez całą stację w obie strony to znacznie dłużej.
3. przychodzące (w centralce) połączenie jest sygnalizowane dzwonieniem. Czy można dodać jakiś "trzask" dobywający się z RT podczas wywołania dyżurnego? Wystarczy w momencie gdy otwarta jest karta łączności. W każdym innym momencie wyskakuje okienko powiadamiające, ale rozmawiając z TF o pozwoleniu na wyprawienie pociągu, można przeoczyć że "woła" nas pociąg sprawdzający łączność jadąc z TZ.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: robert051 w 15 Luty 2011, 14:02:46
Co do zatrzymać za sygnalizatorem. To dobrze jest jak jest. Opisywaną metodą trzabyło by dodać informację ile za tego semka wyjedzamy.
1.Bardziej potrzebne było by polecenie przygotowania się.
Czyli że było by: "Panie Mechaniku przygotuje się pan do jazdy do mnie" wtedy maszynista by przechodził do odpowiedniej kabiny itp. ale nie ruszał. Ruszył by dopiero po podaniu sygnału  do mnie.
2.Polecenie na radiu odpięcia się od składu. To myślę że wystarczyło by w wersji okrojonej czyli że maszynista złącza/rozłącza wagony do lokomotywy ew. 2 ezety. Już bez zabawy w doczepianie/odczepianie grup wagonów.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 14:50:31
Co do zatrzymać za sygnalizatorem. To dobrze jest jak jest. Opisywaną metodą trzabyło by dodać informację ile za tego semka wyjedzamy.
Niekoniecznie. Wjeżdżamy tyle, żeby cały skład się schował. O ile się nie mylę, na takiej zasadzie odbywa się w TW manewrowanie za Tm22 i Tm23, oraz za przejazd od strony Tm1 i Tm2. Tylko że tu maszynista już wie, że dalej jechać nie musi. To akurat wydaje się uciążliwe gdy muszę tam zmieścić na przykład dwie rozprzęgnięte lokomotywy jednocześnie.
1.Bardziej potrzebne było by polecenie przygotowania się.
Ma to sens, ale idąc tym tropem mogłoby być też tak:
- wjeżdża pociąg z TZ na tor 3b (mieści się akurat).
- planowo ma wracać do TZ, więc zmienia numer (wyskakuje okienko "pociąg zmienił numer") i tu miejmy do wyboru OK albo manewry.
- jeśli OK, to ustawia kabinę zgodnie z właściwym kierunkiem jazdy, jeśli manewry to gasi przednią lampkę (do tylnych nie chce mu się biec) i manewrujemy go na tor 7.
Tu pragnę wspomnieć że przed odjazdem pociągu, po zmianie kabiny, rozpięciu pociągu itp. należy wykonać próbę hamulca (co najmniej uproszczoną) więc w rozkładzie należałoby na to zabezpieczyć czas (mogło by to być w tle słyszalne przez radio, a maszynista/kierownik mógłby zgłosić gotowość dyżurnemu, co potwierdzimy OK, jak przy zmianie numeru).
2.Polecenie na radiu odpięcia się od składu. To myślę że wystarczyło by w wersji okrojonej czyli że maszynista złącza/rozłącza wagony do lokomotywy ew. 2 ezety. Już bez zabawy w doczepianie/odczepianie grup wagonów.
Ciekawa opcja :) Nie trzeba wówczas pilnować aż się zatrzyma i "na gruncie" kazać mu się odpiąć. Mając też na uwadze powstanie symulatorów większych stacji, może dodać w rozkładzie jazdy opcję "odpięcie lokomotywy" z podaniem na jakich torach jest to obowiązujące. Na przykład w TW na torach 3a, 3b, 4, 6 (bez głównych zasadniczych), albo przed konkretnym semaforem. Coś jak pole semaforów na których należy ignorować sygnał odjazdu aż do czasu rozkładowego. Pociąg dojeżdża do semafora i maszynista odpina lokomotywę.

I tak to pewnie co kolejny nowy użytkownik (jak ja) to coraz więcej pomysłów. Nie wiem czy Autor dałby radę to wszystko wprowadzić w życie... ;)
W każdym razie gratulacje za taki symulator! Normalnie podziwiam wiedzę, wytrwałość i cierpliwość :)

EDYCJA żeby nie pisać jedno pod drugim.
Taka sytuacja w TW:
1. Pociąg z TF został przyjęty na tor 4 i został odpięty elektrowóz.
2. Manewruję lokomotywę spalinową z toru 5 pod tarczę Tm21.
3. Podaję na G jazdę manewrową na tor 4a.
4. Podaję Tm20 do jazdy na tor 4.
5. Elektrowóz z toru 4 jedzie na 4a, ale spalinówka zatrzymuje się przed podaną tarczą Tm20 czekając na rozwiązanie przebiegu od sem. G na tor 4a.
Dlaczego ona tam czeka? Przecież maszynista nie wie że jest utwierdzona droga przebiegu od semafora G. Mógłby co najwyżej widzieć że na semaforze świeci się białe, ale to też nie powód aby stać i czekać... :(
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 15 Luty 2011, 16:30:03
Czemu zatem Autor ograniczył prędkość wykonywania manewrów do 20 km/h, zamiast 25 km/h?
Znaczy, ja rozumiem że tu chodzi o symulację pracy dyżurnego ruchu, ale...
Zeby nie utrudniac zycia AI ktore co chwile musialoby zmieniac predkosc przy manewrach (przejscia, przejazdy, rozjazdy) itd.

Stałe 20 km/h przyjęte jest właśnie żeby nie robić zamieszania w sytuacjach gdy przepisy wymagają ograniczenia. Można sobie pomóc poleceniem "Nakaz jazdy" - wtedy zacznie jechać 40 km/h, tylko trzeba uważać żeby nie uciekł ze stacji :P

2. zatrzymać się za semaforem/tarczą - chodzi mi o sytuację gdy na przykład manewruję z toru 4a na 6, następnie za Tm2. Zazwyczaj dyżurny mówi żeby się zatrzymać za semaforem i będziemy wracać.

Pomyślę nad tym. Co do jazd w kierunku wjazdowych, tam jest to "zaprogramowane" wskaźnikiem W5. W razie potrzeby wepchnięcia tam np. dwóch lokomotyw wystarczy podać tej pierwszej "ode mnie", wtedy podciągnie do wskaźnika.

3. przychodzące (w centralce) połączenie jest sygnalizowane dzwonieniem. Czy można dodać jakiś "trzask" dobywający się z RT podczas wywołania dyżurnego?

Mogę dodać.

1.Bardziej potrzebne było by polecenie przygotowania się.

Nie sądzę, "przygotowanie się" trwa raptem 10-20 sekund, plus kilkusekundowe opóźnienie reakcji na sygnał (które występuje zawsze). W przypadku składów pasażerskich skład sam przygotowuje się do jazdy gdy zbliża się jego godzina odjazdu.

2.Polecenie na radiu odpięcia się od składu. To myślę że wystarczyło by w wersji okrojonej czyli że maszynista złącza/rozłącza wagony do lokomotywy ew. 2 ezety.

Pomyślę nad tym - w sumie i tak większość operacji łączenia/rozłączania jest z udziałem dwóch grup.

Tu pragnę wspomnieć że przed odjazdem pociągu, po zmianie kabiny, rozpięciu pociągu itp. należy wykonać próbę hamulca (co najmniej uproszczoną) więc w rozkładzie należałoby na to zabezpieczyć czas (mogło by to być w tle słyszalne przez radio, a maszynista/kierownik mógłby zgłosić gotowość dyżurnemu, co potwierdzimy OK, jak przy zmianie numeru).

To jest w uproszczeniu już odwzorowane - przed ruszeniem pociąg który zmieniał skład musi chwilę postać (co prawda dosyć krótko, ale zawsze to coś).

I tak to pewnie co kolejny nowy użytkownik (jak ja) to coraz więcej pomysłów. Nie wiem czy Autor dałby radę to wszystko wprowadzić w życie... ;)

No właśnie... Zawsze znajdzie się coś do dodania/poprawki. A czasu niestety trochę brak.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 16:55:46
Tu pragnę wspomnieć że przed odjazdem pociągu, po zmianie kabiny, rozpięciu pociągu itp. należy wykonać próbę hamulca (co najmniej uproszczoną) więc w rozkładzie należałoby na to zabezpieczyć czas (mogło by to być w tle słyszalne przez radio, a maszynista/kierownik mógłby zgłosić gotowość dyżurnemu, co potwierdzimy OK, jak przy zmianie numeru).

To jest w uproszczeniu już odwzorowane - przed ruszeniem pociąg który zmieniał skład musi chwilę postać (co prawda dosyć krótko, ale zawsze to coś).
To ja bym jeszcze namieszał trochę...
Zasadniczo każdy pociąg zaczynający bieg z TW (zmiana kabiny, zmiana kierunku jazdy) powinien wykonać na szlaku hamowanie kontrolne (nie dotyczy jednokabinowych lokomotyw gdy nie był rozpinany przewód hamulcowy). Zatem rozpędza się do prędkości nie większej niż 60 km/h (jeśli rozkładowa jest niższa, to do rozkładowej) i wykonuje hamowanie służbowe ograniczając prędkość o 50%.
Ot taki drobiazg, bez którego maszynista żegna się z premią :(

wystarczy podać tej pierwszej "ode mnie", wtedy podciągnie do wskaźnika.
Hmm... nie do końca to tak u mnie działa :( Na ode mnie podciąga za Tm1 do wysokości 2 hektometra w połowie lokomotywy. Dalej nie chce jechać mimo że grzecznie mu macham ode mnie :( Podciągnął dalej jak mu kazałem za W5 jechać - pojechał.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 15 Luty 2011, 17:52:01
To ja bym jeszcze namieszał trochę...
Zasadniczo każdy pociąg zaczynający bieg z TW (zmiana kabiny, zmiana kierunku jazdy) powinien wykonać na szlaku hamowanie kontrolne (nie dotyczy jednokabinowych lokomotyw gdy nie był rozpinany przewód hamulcowy). Zatem rozpędza się do prędkości nie większej niż 60 km/h (jeśli rozkładowa jest niższa, to do rozkładowej) i wykonuje hamowanie służbowe ograniczając prędkość o 50%.

Zobaczymy, może uda się to prosto dorobić. Ale wtedy pewnie i tak będzie się zdarzało że nie zrobi hamowania kontrolnego wtedy kiedy trzeba.

Hmm... nie do końca to tak u mnie działa :( Na ode mnie podciąga za Tm1 do wysokości 2 hektometra w połowie lokomotywy. Dalej nie chce jechać mimo że grzecznie mu macham ode mnie :( Podciągnął dalej jak mu kazałem za W5 jechać - pojechał.

Faktycznie. Nawet nie wiem od kiedy to nie działa... AI w symulatorze jest jak wielka budowla z klocków - zmieniam jedną rzecz, a w międzyczasie 10 innych przestaje działać. Dlatego jestem raczej sceptycznie nastawiony na dalsze mieszanie w tym.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Arkady_1 w 15 Luty 2011, 23:25:01
AI w symulatorze jest jak wielka budowla z klocków - zmieniam jedną rzecz, a w międzyczasie 10 innych przestaje działać.
Ano niestety. Kiedyś, wieki temu, pisałem sobie symulator w Turbo Pascal'u. Jak mi się tych linijek namnożyło, to też każde wprowadzenie zmiany skutkowało dziwnymi efektami   :o

Jeszcze bym poruszył wspomniany wcześniej (w edycji) temat, bo chyba umknął.
Taka sytuacja w TW:
1. Pociąg z TF został przyjęty na tor 4 i został odpięty elektrowóz.
2. Manewruję lokomotywę spalinową z toru 6 pod tarczę Tm21.
3. Podaję na G jazdę manewrową na tor 4a.
4. Podaję Tm20 do jazdy na tor 4.
5. Elektrowóz z toru 4 jedzie na 4a, ale spalinówka zatrzymuje się przed podaną tarczą Tm20 czekając na rozwiązanie przebiegu od semafora G na tor 4a.
Dlaczego ona tam czeka? ??? Przecież maszynista nie wie że jest utwierdzona droga przebiegu od semafora G. Mógłby co najwyżej widzieć że na semaforze świeci się białe, ale to też nie powód aby stać i czekać... :(
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 16 Luty 2011, 00:10:51
AI nie pojedzie za podany sygnalizator, jeżeli "zobaczy" coś innego, oddalającego się za tym sygnalizatorem - chodzi o to, żeby w sytuacji gdy na torze stoi kilka składów, na dany sygnał wyjeżdżał tylko jeden z nich. Trzeba będzie "doprecyzować".
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 16 Luty 2011, 12:33:06
Zawsze możesz, gdy elektryk minie ci semafor wygasić go i manewrowa powinna ruszyć.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: uetam w 16 Luty 2011, 13:22:00
Nie wiem jak to zrobiles, ale u mnie nie ma takiego problemu ;)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Arkady_1 w 19 Luty 2011, 17:38:34
Nie wiem jak to zrobiles, ale u mnie nie ma takiego problemu ;)
W sensie, że ja? No jakoś tak normalnie... Podałem semafor i tarczę, a diesel'ek obrócił się pod Tm21 i zatrzymał pod Tm20...
Czy taki ładny obrazek, z którego na pewno coś wywnioskować się da ;) to jakoś mogę samodzielnie zrobić?
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 19 Luty 2011, 17:55:13
Jasne, włącz w Debugowaniu tryb TSRK. Na podglądzie terenu pod każdym pojazdem pojawią się takie napisy.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 19 Luty 2011, 22:06:01
Nie wiem jak to zrobiles, ale u mnie nie ma takiego problemu ;)

Sprawdzałem, u mnie to też występuje. Pewnie lok po prawej ruszył "za wcześnie".

włącz w Debugowaniu tryb TSRK.

Tryb debugowania TSRK konkretnie, samo TSRK to nazwa głównego modułu (engine) symulatora, który odpowiada za ruch pociągów i rysowanie schematu.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: MK w 20 Maj 2011, 23:47:51
Witam wszystkich
Mam pytanie dotyczące Testowa Wschód i rozkładu jazdy: co należy zrobić z poszczególnymi grupami wagonów pociągu 88771 (przyjazd 13.40). Nie mogę w rozkładzie znaleźć zdawczych 871 i 891, ponadto nie wiem skąd wziąć dla nich lokomotywy oraz gdzie (i czym) wysłać podmienioną grupę wagonów z torów ładunkowych
P.S. Nie chciałem zakładać na takie pytanie nowego wątku, dlatego tutaj post wsadziłem
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 21 Maj 2011, 00:11:27
A czy ty w ogóle rozumiesz na czym polega praca manewrowa? Na grupach wagonów jest jasno napisane "do TF" i "do TZ". Grałeś kiedykolwiek w legendarnego kolejarza, wiesz, jakim koniem prowadzimy prace manewrowe na stacji i wysyłamy nim zdawcze?
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: MK w 21 Maj 2011, 11:51:22
A czy ty w ogóle rozumiesz na czym polega praca manewrowa?

Nie rozumiem, dlaczego od razu na mnie naskakujesz?!
Chodzi mi o to, jak postępować zgodnie z konwencją przyjętą w symulatorze "Testowo" - czy mam sobie ściągnąć wcześniej lokomotywę manewrową, czy używać tej, która przyjechała w trakcji podwójnej z pociągiem (wtedy jeden z pociągów zdawczych musiałby pójść z ET22), czy stworzyć rozkład dla dodatkowych pociągów zdawczych (bo nie ma ich wypisanych w rozkładzie jazdy) itp.

Przy okazji gratuluję Autorom symulatorów "Testowo Wschód" i "Testowo Fabryczne" doskonałego pomysłu i jeszcze lepszej realizacji! Mam nadzieję, że będzie się to wszystko dalej rozwijać w tym kierunku.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Cezar w 21 Maj 2011, 12:04:19
Ja robię tak:
Przyjeżdża ET22 z SM42, ET22 odstawiam na żeberko, (w rozkładzie zarówno 871 jak i 891 jest wyraźne 'S' przy rodzaju pociągu więc jadą w trakcji spalinowej), wysyłam 871 do TF z SM42, wraca on jako 872, potem tą SM42 do TZ i ona też wraca, wszystko podpinam, zwykle na torze szóstym, wymieniam wcześniej wagony przy placu ładunkowym i wsio :)

Kiedyś wypuszczałem ET22 do TF, ale i tak wraca spalinówka :)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: MK w 21 Maj 2011, 12:05:02
Ja robię tak:
Przyjeżdża ET22 z SM42, ET22 odstawiam na żeberko, (w rozkładzie zarówno 871 jak i 891 jest wyraźne 'S' przy rodzaju pociągu więc jadą w trakcji spalinowej), wysyłam 871 do TF z SM42, wraca on jako 872, potem tą SM42 do TZ i ona też wraca, wszystko podpinam, zwykle na torze szóstym, wymieniam wcześniej wagony przy placu ładunkowym i wsio :)

Dzięki!
Widzę, że mój problem wynikł z tego, że coś się zmąciło z rozkładem jazdy. Nie było tam pociągów nr 871, 872, 891. Wczytałem teraz od nowa, są te pociągi i godziny odjazdów/przyjazdów pasują, żeby zrobic tak jak piszesz.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: robert051 w 21 Maj 2011, 13:57:52
Uzywaj lokomotyw co w pociagu przyjechaly.
Zreszta jak zerkniesz w rozklad to zobaczysz ze wagony do TF jada trakcja elektryczna czyli Byczek go bedzie prowadzil aa do TZ spalinowa trakcja czyli stonka.
Btw to dziwnie wyglada ze pociag PKP Cargo ma w sobie manewrowa. Mysle ze lepiej by bylo jak by stonka przyjedzala z Wilanowic a sklad z Slemienia
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 21 Maj 2011, 14:05:23
Ale te wagony do TF mają trakcję spalinową wpisaną przecież...
A poza tym, to co w tym dziwnego? Normalna cargowska zdawka. Jak jest za duża masa jak na manewrówkę to się jedzie w podwójnej z byczkiem. W moich okolicach choćby taki 11273/22176 (chociaż teraz nie za często widuje się tam podwójną).
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 22 Maj 2011, 00:36:25
Kiedyś wypuszczałem ET22 do TF, ale i tak wraca spalinówka :)

Zastanawiałem się kiedy ktoś to zauważy ;) Ale przynajmniej się nie rozdwajają, tak jak przy opóźnieniach w "Kolejarzu" ;)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Cezar w 22 Maj 2011, 15:59:37
Zastanawiałem się kiedy ktoś to zauważy ;) Ale przynajmniej się nie rozdwajają, tak jak przy opóźnieniach w "Kolejarzu" ;)
I dzięki takim właśnie rozwiązaniom ten symulator jest boski ;)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: MK w 11 Czerwiec 2011, 22:42:21
Mam dwa pytania do Autora:
1. Czy któreś zwrotnice w TW są nierozpruwalne?
2. Czy dynamika ruchu pociągów jest powiązana z rzeczywistą charakterystyką lokomotyw i jednostek? Musiałby być wtedy baza charkterystyk dla poszczególnych typów.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 12 Czerwiec 2011, 20:56:15
1. Wszystkie zwrotnice są rozpruwalne, ale jest możliwość wstawienia zwrotnicy nierozpruwalnej (w takim wypadku po rozpruciu nie dało by się jej przestawiać ani korbować i traktowane było by to jako usterka).
2. Moc oraz masa pojazdu trakcyjnego jest szacowana na podstawie jego długości i rodzaju trakcji (współczynniki funkcji aproksymującej dobrane są na podstawie typowych charakterystyk rzeczywistych lokomotyw). Masa wagonów jest stała (w stosunku do ich długości), ponieważ program nie rozróżnia wagonów pasażerskich od towarowych i próżnych od ładownych - nieco to przeszkadza, bo w wyniku tego IC rozpędza się troche za wolno, a towarowe trochę za szybko. Dla odmiany prędkości maksymalne pojazdów trakcyjnych dobierane są na podstawie serii (baza kilkudziesięciu najpopularniejszych serii i ich prędkości). W zasadzie można by było zrobić to samo dla mocy, ale nie moce są mankamentem, a masy wagonów. Wszystko rozwiązał by nowy format składów, który już od dawna chodzi mi po głowie (definiowanie dokładnych parametrów dla poszczególnych wagonów i pojazdów trakcyjnych zamiast kloca złożonego z wektora osi obliczeniowych), jednak jest to dość skomplikowana sprawa i narazie pomysł ten został odłożony.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 02 Lipiec 2011, 22:40:24
Jak zrobić, żeby luzak pojechał a 88789 został na stacji W prosty sposób. Luzakowi przypisać nr pociągowy, natomiast nr pociągu 88789 należy zmienić na "manewr" - w momencie podania sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym (sygnał pociągowy) zareaguje nań lok luzem, posiadający numer pociągowy, natomiast skład oznaczony "manewr" na sygnał pociągowy nie zareaguje.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: jageer w 02 Lipiec 2011, 22:45:29
Jak zrobić, żeby luzak pojechał a 88789 został na stacji W prosty sposób. Luzakowi przypisać nr pociągowy, natomiast nr pociągu 88789 należy zmienić na "manewr" - w momencie podania sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym (sygnał pociągowy) zareaguje nań lok luzem, posiadający numer pociągowy, natomiast skład oznaczony "manewr" na sygnał pociągowy nie zareaguje.
A po co. Dajesz go na jakiś tor sygnałem manewrowym i sobie tam stoi. I tyle...
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: MK w 28 Lipiec 2011, 07:34:31
Czy w związku z tym, że istnieje opcja odrzucenia odhamowanych wagonów planowane jest stworzenie czegoś w rodzaju górki rozrządowej i rozrządzanie wagonów?
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 28 Lipiec 2011, 16:47:34
Jest taka możliwość i chciałbym kiedyś to wykorzystać, ale narazie brak czasu na to.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: jageer w 30 Lipiec 2011, 20:05:54
Czy w związku z tym, że istnieje opcja odrzucenia odhamowanych wagonów planowane jest stworzenie czegoś w rodzaju górki rozrządowej i rozrządzanie wagonów?

Tak czy siak, ta opcja dotyczy "rozrządu na płasko" ;)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Kamil w 20 Sierpień 2011, 22:24:33
Tak z czystej ciekawości. Co to jest i do czego służy przycisk L10.
Jak go "załączę" to nie mogę przestawiać niektórych rozjazdów (np. 24/28 do minusa), ewentualnie nie da się załączyć L10 jeżeli np. 24/28 jest w minusie. Natomiast pomimo załączenia go, jak przekorbuję do minusa 24 lub 28  to wtedy normalnie z pulpitu mogę dać do minusa drugi napęd ewentualnie przestawić z powrotem do plusa obydwa. Dokładnie to samo dzieje się z Wk2/11 i z 10?
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 21 Sierpień 2011, 00:13:43
L10 to przycisk lokalnego nastawiania zwrotnicy nr 10. gdy jest załączony można ten rozjazd przestawić z gruntu za pomocą menu (plus/minus). W TW zostało to zastosowane aby pokazać różne rozwiązania na urządzeniach E1. Aby użyć tego przycisku muszą być spełnione zależności: Wk2/11-, 6/8+, 24/28+. Przy załączonym lokalnym nastawianiu nie można nastawiać przebiegów manewrowych Tm10-13 oraz przestawiać z pulpitu rozjazdu nr 10.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Kamil w 21 Sierpień 2011, 02:36:36
Dzięki za szybką reakcję :) teraz wszystko jasne
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Andrev w 02 Wrzesień 2011, 16:31:41
Mam taki mały problemik. Otóż zje...psuła się blokada do Fabrycznego i Zachodu, wprowadzono telefoniczne zapowiadanie pociągów, ale nieprawidłowo też działa urządzenie które obsługiwane jest na posterunku SKP - wiadomo o co chodzi, SKP nie potwierdza tym urządzeniem że pociąg wjechał w całości, z sygnałami końca pociągu etc... W jaki sposób można spowodować by skp głosił wjazd pociągu w całości telefonicznie? Bez tego niestety nie mogę zgłosić tylnym posterunkom przybycia, no chyba że pociąg wyjedzie dopiero ze stacji w całości. Jak to jest rozwiązane? Bo próbowałem zgłosić SKP że obowiązuje tel. zapowiadanie, ale on niejako na to nie reaguje, pyta tylko na którym torze.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 02 Wrzesień 2011, 18:17:20
Dobrze kombinujesz. Trzeba mu powiedzieć że obowiązuje TZP, a jako nazwę toru wpisać "1F" lub "1Z".
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Andrev w 02 Wrzesień 2011, 18:31:26
Dzięki wielkie. Chyba sam nigdy bym nie wpadł, że jest to tak rozwiązane  ;)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 02 Wrzesień 2011, 18:36:58
To będzie rozwiązane nieco inaczej - brak podania oznaczenia toru spowoduje zgłaszanie telefoniczne każdego pociągu.
Tytuł: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 31 Styczeń 2012, 13:20:58
Witam.

Jestem nowy i chciałbym pobrać symulator Testowa Wschód (o ile jest :)). Proszę o zamieszczenie w tym wątku linka.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 31 Styczeń 2012, 14:30:15
Testowo Wschód to stara nazwa Testowa...
Tytuł: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 31 Styczeń 2012, 14:32:23
aha. Dzięki;)
Tytuł: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 03 Luty 2012, 22:42:26
Mam dobry pomysł. Można sobie w ISDR zasymulować zimę np.. Ustawić usterki na maksa oraz inne (spóźnienia itd.) na maksa. Oj będzie się działo. :P
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 03 Luty 2012, 23:14:58
Tak, tak, to jest doskonały pomysł. Możesz sobie zasymulować zimę.
Tytuł: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 03 Luty 2012, 23:29:03
Mam takie pytanie. (z ciekawości) czy jest jakiś plik tworzony przez symulator w którym jest cała historia poleceń jakie wykonałem w ISDR. Albo może, czy jest program który to potrafi?
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 03 Luty 2012, 23:41:38
Niektóre zdarzenia są logowane w oknie Diagnostyka, ale to głównie działanie AI, a nie polecenia wydawane przez użytkownika (czasem przydaje się to przy badaniu błędów). W planach jest rejestrator działania pulpitu (zapis użyć przycisków oraz stanów pulpitu, które można prześledzić jak film), ale nie wiem czy w najbliższym czasie będę się tym zajmował.
Tytuł: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 03 Luty 2012, 23:45:47
Aha. Dzięki za odpowiedź ;)
Tytuł: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 04 Luty 2012, 11:46:41
Mam problem. Nie wiem o której godzinie wyprawić pociąg dalej.


Przyjazd planowany: 07:26

opóźnienie: -50

przyjazd rzeczywisty: 06:36


odjazd planowany: 07:26

opóźnienie: -47

odjazd rzeczywisty: 06:39

No i niewiem o której puścić dalej pociąg. O 07:26, czy 06:39??
Postój zam.: 0,0
 
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 04 Luty 2012, 11:53:40
Skoro postój zam. jest 0,0 to znaczy że nie musi się wcale zatrzymywać - ustawiasz mu przelot. Na planowy odjazd czekać muszą tylko pasażerskie.
Tytuł: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 04 Luty 2012, 11:56:44
Aha czyli mam kierowca postojem zam.
Tytuł: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 04 Luty 2012, 12:26:52
Jeszcze jeden problem. Ze Zbyszek przyjechał jakiś pociąg i coś chyba źle zrobiłem bo cały czas świeci się na czerwono "przyjazd" no i pociągi mi teraz nie przyjeżdżają ze Zbyszek
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: jageer w 04 Luty 2012, 12:59:08
Zwróciłeś blok końcowy?
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 04 Luty 2012, 15:11:29
Wpuściłeś go na Sz czy na sygnał? I czasem jeszcze może się zdarzyć, że SKP nie stwierdzi końca, choć nie trzeba mu zgłaszać każdego numeru.
Tytuł: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 04 Luty 2012, 16:13:22
Nie chciał mi się sygnał włączyć to zrobiłem manewr za S1 i później włączyłem sygnał do manewrowania ponieważ pociąg ten musiał zmienić czoło bo jechał do Liskowa. Puściłem go na tor 6.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 04 Luty 2012, 16:19:20
Przeczytaj najpierw opis obsługi blokad półsamoczynnych.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: uetam w 04 Luty 2012, 18:03:19
Przeczytaj najpierw opis obsługi blokad półsamoczynnych.
Oraz do tego Ir-1. ;) Nie mozesz w taki sposob wpuscic pociagu ze szlaku inna sprawa ze AI nie powinno sie na taki manewr zgodzic :)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 04 Luty 2012, 18:08:56
Ja słyszałem już o wyjeżdżaniu manewrującego loka za semafor wjazdowy, więc nie czepiaj się AI ;)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: jageer w 04 Luty 2012, 18:09:21
Nie chciał mi się sygnał włączyć to zrobiłem manewr za S1 i później włączyłem sygnał do manewrowania ponieważ pociąg ten musiał zmienić czoło bo jechał do Liskowa. Puściłem go na tor 6.

Za który semafor zrobiłeś manewr? Rozumiem, że wjazd z Borku? To na przyszłość jak wpuszczasz na Szta lub rozkaz to użyj dKo najpierw ;)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: uetam w 04 Luty 2012, 18:13:18
Nie chciał mi się sygnał włączyć to zrobiłem manewr za S1 i później włączyłem sygnał do manewrowania ponieważ pociąg ten musiał zmienić czoło bo jechał do Liskowa. Puściłem go na tor 6.

Za który semafor zrobiłeś manewr?

I co najwyżej mogłeś podać zezwolenie na manewr, a nie włączyć sygnał :D
Strzelam ze za semafor S a pozniej podal sobie Tm22 i Tm20 :)
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: jageer w 04 Luty 2012, 18:14:31
Edytowałem wiadomość, jak odpowiedziałeś, ale też tak myślę...
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 04 Luty 2012, 18:36:39
Nie mogłem włączyć sygnału na semaforze S no i później pociąg manewrował na tor nr 6 bo podałem mu sygnały na sygnalizatorach do manewrów i były to chyba Tm 22 i Tm20.
Tytuł: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 04 Luty 2012, 18:44:43
Jestem super-amatorem więc dużo to nie wiem no i mogę stawiać jakieś głupie pytania jak dla was. Nie wiem czy jestem jedynym takim początkującym czy tu wszyscy są weteranami w tym
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: jageer w 04 Luty 2012, 19:10:00
Weteranami nie, ale warto zapoznać się z podstawowymi rzeczami. Podstawowymi zasadami prowadzenia ruchu... poza tym, parę tematów niżej był omawiany temat korzystania doraźnego z blokady.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 04 Luty 2012, 19:31:50
Ok zajrze tam
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 04 Luty 2012, 22:54:41
przykład z zycia:
Kupujesz sobie jakiś full wypas telewizor...
i co robisz najpierw? robisz wszystko na czuja? "a bo może się uda?"
a może najlepiej napisać na forum... bo tam zawsze ktoś jest to mi odpisze...

ale rozwiązanie oczywiste:
PRZECZYTAĆ INSTRUKCJE - plik pomocy...
no ale po co się męczyć...
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 05 Luty 2012, 06:02:20
Już czytałem cały plik. Chyba jeszcze raz go przeczytam ;P
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 05 Luty 2012, 06:19:33
Robiłem sobie rozkład jazdy własny i dodajem jeden pociąg i chciałem go przetestować czy działa. Wszystko w pliku isdr.ini zrobiłem dobrze ale jak włączyłem symulator to był błąd odczytu pociągu. Jeżeli był już taki temat poruszony to przepraszam ale korzystam z internetu na komórce i nie ma opcji szukaj
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 05 Luty 2012, 08:22:53
Źle wprowadziłeś coś. Wprowadź zgodnie z plikiem pomocy dołączonym w folderze ''edytor''.
Tytuł: Odp: Różności
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 05 Luty 2012, 08:47:22
Ok. W prowadzę to jeszcze raz.