ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Inne => Wątek zaczęty przez: EN57-002 w 09 Sierpień 2017, 12:42:33

Tytuł: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 09 Sierpień 2017, 12:42:33
Co się między Lewinem Brzeskim, a Dąbrową Niemodlińską stało, w tym jednym torze, że poc. takie opóźnienia łapią ?
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: Aderian94 w 09 Sierpień 2017, 23:38:56
Gdzieś na facebooku czytałem, że powodem było rozprucie rozjazdu chyba nr 6 na stacji Lewin Brzeski przez pociąg pasażerski.
Swoją drogą, jeśli przykładowo został podany sygnał na semaforze zezwalający na jazdę (nie Sz) i została utwierdzona droga przebiegu, to czy wtedy jest możliwe rozprucie rozjazdu przez prawidłowo jadący pociąg według wskazań semaforów? Czy też usrk działają jak chcą?
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 10 Sierpień 2017, 08:12:47
USRK działają jak chcą, ale dla PLK'i jest to niemożliwe  8). np: Tarcza i powtarzacze pokazują semafor na 40, a tu dojeżdżasz i masz S1, ale powtarzacze dalej migają.
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: jageer w 10 Sierpień 2017, 19:36:34
Swoją drogą, jeśli przykładowo został podany sygnał na semaforze zezwalający na jazdę (nie Sz) i została utwierdzona droga przebiegu, to czy wtedy jest możliwe rozprucie rozjazdu przez prawidłowo jadący pociąg według wskazań semaforów? Czy też usrk działają jak chcą?

Urządzenia też popełniają błędy... Nie można wykluczyć, że istnieje ryzyko, że wajcha się obróci na pulpicie, a na gruncie nie... i zależności wyjdą...
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 10 Sierpień 2017, 21:38:19
Tam na linii jest chyba komputerówka. Nawet na przekaźnikach, które miały podwójne zależności zdarzały się błędy i niewłaściwe wskazania semaforów do utwierdzonych dróg przebiegu (przykład Baby i chyba Wa-wa Centralna, co było gdzieś na necie). Stąd być może i na komputerówce moga występować błedy i przy utwierdzonej drodze dojść do rozprucia.
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: Aderian94 w 10 Sierpień 2017, 22:40:39
I w takim przypadku kto jest winny? Nastawniczy, czy PLK?
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 10 Sierpień 2017, 23:46:30
Wszystko zależy od komisji wypadkowej, co ustali zespół dochodzący, tego co się faktycznie stało.
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: jageer w 12 Sierpień 2017, 19:37:07
Dużo elementów odgrywa tu rolę... Poza tym komisja ustala przyczynę a nie winnego
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 13 Sierpień 2017, 12:15:12
(...)komisja ustala przyczynę a nie winnego
Często przyczyna jest równoznaczna z czyjąś winą. Przyjęcie poc. na zajęty tor, przełożenie rozjazdu pod taborem, wyprawienie poc. na zajęty szlak, przejechanie S1 i rozprucie rozjazdu itp.
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: jageer w 13 Sierpień 2017, 19:57:15
Ale w raporcie nie jest napisane że winny jest dyżurny tylko jaka była przyczyna np przelozenie pod taborem a czy potem odsuwa się dyżurnego czy idzie do pudła bo był wypadek śmiertelny to zależy od zwierzchnków i organów ścigania. Naczelnik jak wskaże komisja może Cię odsunąć ale jak będzie miał kaprys to Cię wywali z pracy.

Jak zawsze przyczyna przekłada się na winnego... To inna spawa.
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: Aderian94 w 13 Sierpień 2017, 20:11:11
Ale w raporcie nie jest napisane że winny jest dyżurny tylko jaka była przyczyna np przelozenie pod taborem a czy potem odsuwa się dyżurnego czy idzie do pudła bo był wypadek śmiertelny to zależy od zwierzchnków i organów ścigania.

Polecam zapoznać się z przyczynami pierwotnymi, bezpośrednimi i systemowymi
Jeśli rzeczywistą przyczyną jakiegoś zdarzenia kolejowego było nieprawidłowe działanie usrk, to wtedy też jest to do ustalenia? Tak się pytam, bo dostałem już skierowania na badania na nastawniczego w PLK. Powiedzmy, że zrobiłem wszystko według instrukcji, ale coś nie zadziałało jak potrzeba i się np. pociąg wykoleił. Na pulpicie wszystko ok. Nastawniczy bądź dyżurny ruchu wtedy nie jest winny? Trochę się boję tej odpowiedzialności, gdybym zrobił wszystko według przepisów i instrukcji, a okaże się, że PLK by próbowała wszystko zwalić na zwykłych pracowników. Dlatego nie wiem, czy warto w to dalej brnąć.
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: jageer w 13 Sierpień 2017, 21:45:31
Jeżeli takie cos ma zdarzenie komisja ogląda SRK dokładnie np. legalizację przekaźników..... Np jak nie obróci się wajcha na gruncie i podasz na tor obok zajęty no to jak masz wszystkie plomby itp nie mrugales sz utwierdzenia masz to można sprawdzić.... Sprawdza się zawsze stan przekaźników z gruntem. Szczególnie kontrolne nastawcze

Ale co by się nie stało z mojego doświadczenia wiem że szukają zawsze czegoś u dyżurnego :-)  ale jak masz zapisy ok, dokumentację i praca zgodnie z RTS to nie ma się co bać.
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: Aderian94 w 13 Sierpień 2017, 22:03:31
Czyli po prostu, jeśli wszystko robię zgodnie z instrukcjami i przepisami, to nie muszę się bać, że u mnie będzie jakaś wina. Trochę mnie uspokoiłeś :)
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 13 Sierpień 2017, 22:47:38
To nie do końca tak jest. Przeczytaj sobie dokładnie Starzyny, Sprowę. Dyżurny na Starzynach nie miał autoryzacji, a jednak tam pracował. Czemu? Tego raport już nie poda.
Są pojedyncze przypadki kiedy szuka się kozła ofiarnego, bo jak ma ktoś na górze beknąć to nie chce, tylko winę zwalić na tego na dole.
Zasadniczo jednak większość przeżywa bezboleśnie jakieś drobne uchybienia i dlatego, i innych powodów ludzie jeszcze na PLK pracują. Należy jednak pamiętać, że czasem jest to praca jednego błędu.
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: jageer w 15 Sierpień 2017, 13:33:33
A często jest tak że jak ktos d.... to awansuje. Co do Starzyn autoryzację miał wbitą w dzień urlopu podobno.

Trzeba robić to co do Ciebie należy i tyle. Jak naginasz przepisy to chociaż wiedz w jaki sposób  ;)
Tytuł: Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 04 Wrzesień 2017, 12:12:10
A to, że najłatwiej ukarać tego na dole, choć nie zawsze on jest czemukolwiek winny, niech świadczy ten art. http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/maszynista-zatrzymal-pociag-bo-nie-mial-zmiennika-kilka-godzin-opoznienia-83287.html i tytuł, który sugeruje, że to maszynista jest winny, bo zatrzymał skład i nie chciał jechać dalej, jakby redaktor nie mógł, choć trochę się zainteresować, wszak to portal branżowy, i napisać - dyspozytor nie zapewnił zmiany dla maszynisty pociągu lub - zmiana nie dotarła na poc. "Podlasiak", w branżowym portalu winno też być 81102.
  Ale po co, jak najlepiej jest wskazać tego na dole, a po cóż dociekać co tam wyżej się wyprawiało. Jest łatwo i przyjemnie dla piszącego.