ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Urządzenia srk => Wątek zaczęty przez: maria1 w 21 Styczeń 2018, 09:49:10

Tytuł: Zanik kontroli
Wiadomość wysłana przez: maria1 w 21 Styczeń 2018, 09:49:10
Na zdjęciu podana jest kontrola w minusie a co gdy przy przekladaniu do plusa ona nie wskoczy, po kilkukrotnych próbach nadal się nie udaje, więc przekładam z powrotem do minusa. Wiem, że na gruncie muszę sprawdzić w jakim faktyczniejest położeniu i załóżmy, że będzie w takim samym czyli też w minusie, więc rozjazd korbuje do plusa, zabezpieczam zamkiem i wracam na nastawnie. Ale co z zamkiem uze-1 / tym co na zdjęciu/? Czy tutaj ta żółtą lampka będzie nadal świecić w minusie, jeżeli na gruncie rozjazd został przekorbowany czy też będę musiała przyciskami zwrotnicowymi przełożyć na nastawni do położenia plus tak jak na gruncie?
Tytuł: Odp: Zanik kontroli
Wiadomość wysłana przez: IZKR IZ w 21 Styczeń 2018, 10:12:43
Tzn jest tak że jak nie masz w plusie kontroli to idziesz na grunt, sprawdzasz czy nie masz ciała obcego, korbujesz go, idziesz na nastawnie sprawdzasz czy jest ta kontrola w plusie, i teraz tak są dwa wyjścia, jeśli nie masz kontroli idziesz zakładasz zamek, jeśli jest kontrola to jest ok, tylko tu była dyskusja zakładać czy nie zakładać zamka
Tytuł: Odp: Zanik kontroli
Wiadomość wysłana przez: jageer w 21 Styczeń 2018, 10:39:14
Jeżeli przekorbujesz rozjazd, to lampka z kontroli powinna zgasnąć. Może być tak, że silnik nie działa prawidłowo, więc po przekorbowaniu do plusa może wskoczyć kontrola w plus na UZE. Samo naciśnięcie przycisku plus, w celu kontroli zapalenia się lampki, może nie przynieść oczekiwanego efektu :)
Tytuł: Odp: Zanik kontroli
Wiadomość wysłana przez: IZKR IZ w 21 Styczeń 2018, 10:58:39
No to wtedy jest potrzeba zakładania zamka czy nie?
Tytuł: Odp: Zanik kontroli
Wiadomość wysłana przez: jageer w 21 Styczeń 2018, 18:10:08
Jeżeli nie idzie z silnika, a przekorbujemy i wyjdzie kontrola, to moim zdaniem założenie zamka nie ma sensu.... Zamki UZE, są tak skonstrukowane, że przekaźniki IRF, które posiadają w środku odpowiadają za m.in świecenie się tych światełek i odblokowanie dźwigni, a informacje otrzymują od zespołów nastawczych typu "N", więc biorąc pod uwagę podejście od strony SRK - jeżeli przekorbujemy i wskoczy nam kontrola, to na drodze SRK wszystko jest ok, drogowej też, bo wiadomo, że kontrola wynika z kontroli przez zestyki w napędzie suwaków .....

Jeżeli nie uzyskamy kontroli (wiadomo, żarówka może się spalić), to nie uwolnimy dźwigni i poprzeczką nie poruszamy za pomocą "wajchy", przez co nie pójdą nam zależności mechaniczne i nie przełożymy drążka itd....