Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Andrev

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8
31
Inne / Odp: WFDiF: Przejazd strzeżony
« dnia: 08 Grudzień 2014, 17:02:10 »
Jak na te czasy elektryczny napęd, TM świetlna.... No proszę...

Ale kierowcy idioci już też wtedy byli ;)

32
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 08 Grudzień 2014, 16:42:59 »
Drodzy koledzy, zwracam się do was z prośba o pomoc w powolnym przygotowaniu do egzaminu.

Czytać instrukcje, czytać instrukcje, czytać instrukcje. Ponadto przyda Ci się norma - czyli symbole stosowane na PKP w planach schematycznych i tablicach zależności - jako nastawniczy przede wszystkim symbole dot. urządzeń mechanicznych. Na szkoleniu pewnie będą Cię uczyć o przyczynach   telefonicznego zapowiadania, telefonicznego polecania ogólnie w pracy to zawsze ISDR będzie o tym myślał.

Nie wiem jak teraz wygląda egzamin na stanowisko ruchowe, ale jak ja zdawałem na ISDRa kilka lat temu to była część pisemna - teoria + zadanie praktyczne (czyli uzupełnianie dokumentacji oraz malowanie uproszczonych schematów stacji) do zadanej sytuacji oraz część ustna czyli odpowiadanie na pytania kontrolerów z każdej branż: ruch, automatyka i drogówka. W części ustnej kontrolerzy lubili zadawać podchwytliwe pytania, w zależności co dla którego było "konikiem". U mnie dość mocno kosili z tablicy zależności. Na egzaminie to pamiętałem i znałem symbol każdej zawórki w aparacie blokowym, potem gdzieś to uleciało... ;)

Mam gdzieś jeszcze jakieś materiały, jak uda mi się to znaleźć to poskanuję.

33
Inne / Odp: O mały włos
« dnia: 05 Grudzień 2014, 23:03:27 »
Takie sytuacje będą zdarzać tak długo, jak długo bezpieczeństwo ruchu na niektórych przejazdach zależeć będzie wyłącznie od osób je obsługujących, bez żadnych uzależnień, zabezpieczeń, sygnalizacji zbliżania ani sygnalizacji dla maszynisty. Podobnie z ryzykiem przejechania sygnału przez maszynistę i brakiem jakiegokolwiek uzależnionego systemu SK/SHP (nie licząc ETCS, wdrażanego powoli, tylko na najważniejszych liniach).

Niestety bezpieczeństwo kierowców na przejazdach kategorii "A" jest tylko pozorne... Całość naszego zabezpieczenia ruchu na przejazdach kategorii "A" opiera się na słowie, albo dzwonku. To jest XIX wiek. Do tego mentalność kierowców też nie pomaga. Bo jeśli Ci ignorują znak "Stój! - rogatka uszkodzona, to o czym my mamy mówić?

Każdy kolejny incydent to brak przyczyny systemowej. Ale czy na pewno?

34
Inne / Odp: Zadania matematyczne na psychotestach.
« dnia: 29 Listopad 2014, 22:06:21 »
Tak, u nas dużo osób uwaliło zadanie: ile 300 metrowych pociągów wejdzie na tor o odługości 1 kilometra. Prawidłowa odpowiedź brzmiała: z materiałami niebezpiecznymi tylko jeden ;)

35
ISDR - Tematy ogólne / Odp: problem z pulplitem
« dnia: 27 Listopad 2014, 15:03:09 »
W rzeczywistości tak dużego pulpitu też nie ogarniesz na raz wzrokiem, więc tutaj jest to odwzorowanie zgodne z rzeczywistością ;)

36
Inne / Odp: PKM poszukuje Dyżurnych Ruchu
« dnia: 01 Listopad 2014, 21:28:27 »
A to przewidywane wynagrodzenie...fiu fiu.

Brutto... A podawanie wynagrodzenia brutto to jak podawanie długości przyrodzenia wraz z kręgosłupem.

nie dotyczy kolejarzy ;p
ile masz napisane na umowie? (strzelam) np 2000zł brutto - wynagrodzenie zasadnicze.


i kto by Ci przyszedł za 2000zł do pracy? ale jak doliczysz do tego inne duperele to ci wychodzi ładnie...

więc brutto nie zawsze jest tak słabo ;p

Nie chodzi mi o brutto z umowy tylko z paska... (w przypadku kolejarzy i innych branż też). Na umowie masz tylko podstawę pensji.

37
Inne / Odp: PKM poszukuje Dyżurnych Ruchu
« dnia: 31 Październik 2014, 11:29:43 »
A to przewidywane wynagrodzenie...fiu fiu.

Brutto... A podawanie wynagrodzenia brutto to jak podawanie długości przyrodzenia wraz z kręgosłupem. Poza tym oni podali chyba medianę ISDRów z całej Polski z jakiegoś tam portalu, więc tak na prawdę nie wiadomo ile się tam zarobi. No i ciekawa kwestia, że chcą wyszkolić ludzi od "0", zamiast kogoś z egzaminem państwowym. Gdyby zaproponowali spore pieniądze to myślę że nie mieliby problemów z pozyskaniem dyżurnych od innych zarządców.

38
Inne / Odp: Poznajmy się anonimowi dyżurni
« dnia: 24 Październik 2014, 20:23:25 »
Zacząłem korzystać z sumulatora parę lat wstecz. Obecnie jestem ISDRem w realnym życiu i w symulatorze, bo działam na nim do dzisiaj.

39
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: DamDam- rozkład jazdy dla Testowa
« dnia: 16 Październik 2014, 13:59:14 »
Ta, albo jak masz sytuację taką jak opisałeś, chcesz dobrze, ale "sąsiad" Ci zrobi niespodziankę i pokrzyżuje plan, to potem słyszysz od mechanika "ciężki pociąg pod semaforem staje, wy powinniście wiedzieć co jedzie itp itd...", "jak nie ruszę to zgłoszę do dyspozytora i będziesz mieć problem" ;)

A jak ciężki pociąg stacje pod semaforem w celu podyktowania mu rozkazu pisemnego to czyja wtedy wina że nie wyjechał? Wiadomo że przewoźnicy chcą coraz cięższe pociągi wozić, niemniej osoby decyzyjne w tych kwestiach powinny sobie zdawać sprawę z tego że lokomotywa powinna wystartować z niemal każdego miejsca na szlaku z bruttem które ciągnie. A semafory wjazdowe do posterunków są na tyle newralgicznymi miejscami że już w ogóle nie ma o czym mówić.

Teoria jednak teorią, jesień, liście i znowu pociągi utykają, nawet przy przelocie ;)

40
Urządzenia srk / Odp: Dziwne komory
« dnia: 16 Październik 2014, 13:50:47 »
Liczą się tylko te które zostały podane podczas "działania prawidłowego urządzeń". Zresztą ja tylko myślę jak oni liczą liczbę Sz? Czy to co w SEPE wisi, czy mają jakąś tam metodę na liczenie ;p

Jeśli jest jazda na Sz to raczej nie jest to prawidłowe działanie urządzeń ;) No z wyjątkiem oczywiście przypadków nieprzystosowanych blokad liniowych, lub braku przebiegów w urz. stacyjnych przy przystosowanej blokadzie i wyjazdach na tory lewe. Właśnie w kierunku poprawy działania urządzeń oraz przystosowywaniu blokad powinno iść ograniczanie zastępczych, a nie zastąpienie ich rozkazdami pisemnymi...

A jak są liczone zastępcze? Nie wiem dokładnie jak prowadzone są statystyki i kto się z nich rozlicza niemniej zabeczpieczeniowcy przy zbieraniu analizy dotyczącej urządzeń zazwyczaj pytają ile było zastępczych na daną usterkę.

41
Urządzenia srk / Odp: Dziwne komory
« dnia: 11 Październik 2014, 20:13:15 »
@EN57-002 jak to tak możliwość Sz'ta tracić :)

Z tego co pamiętam to wg instrukcji WTB-E10 na posterunkach odgałęźnych bez semaforów wyjazdowych sygnały zastępcze są dopuszczone do eksploatacji tylko za zgodą, więc standardowo powinno ich nie być (wiadomo że w rzeczywistości są na większości podg.), więc taka sytuacja dla mnie może być zupelnie normalna. Po Szczekocinach planowano były wnioski by rozważać zasadność stosowania światła białego migającego  ;) na posterunkach odgałęźnych.

42
Inne / Odp: BHP na kolei (OT)
« dnia: 24 Wrzesień 2014, 21:39:15 »
A ja po zobaczeniu tego linku na shoutboxie pewnego forum (@Żółwik :))  wysłałem link z tym do sokistów i komendy policji w Radomiu...  Nie zależy mi zbytnio na tym żeby coś z tego wyszło... Ale niewątpliwie chętnie bym tę bandę porypańców zobaczył  żalącą się na filmiku na cały świat ze ich ukarano...  Niestety, takie rzeczy nie w Polsce...

W Polsce będzie wielka pretensja do kolei, żale w TV jak pośpiech się opóźni o 3 godziny, bo prokurator z komisją ustalala okoliczności w których dzieciak spadł z węglarki w ruchu...

43
Oczywiście że może i z autopsji znam taki przypadek. Ponadto jazda pomiędzy 2 stacjami odbywa się na zasadach blokady stacyjnej.

Ciekawe. Jak dla mnie jazda pomiędzy dwoma stacjami odbywa się na zasadzie blokady liniowej (wszelakiego typu) lub TZP. Blokada stacyjna, jak sama nazwa mówi działa w obrębie jednej stacji, chociaż okręgów nastawczych może być 100. Co do dawania zleceń na SZ itp to jest typowy przykład nastawnia wykonawcza + dysponująca... Nie kojarzę sytuacji aby ISDR stacji A dawał ISDR-owi stacji B zgode na SZ-ta...

Tam odbywa się na zasadach blokady stacyjnej, mówię o zasadach nie o tym jak to faktycznie się nazywa w regulaminie prowadzenia ruchu pomiędzy różnymi zarządcami. Jako ciekawostkę dodam, że z drugą stacją prowadzisz nie dziennik ruchu tylko książkę przebiegów. Co do zastępczych to tam jest jeszcze ciekawiej w przypadku jazdy bocznica - PLK Ty dajesz zlecenia na zastępcze obsługując odpowiedni przycisk, jeśli to Ty masz wyjechać ze stacji PLK na Sz to już takich "udogodnień" nie ma. Tak przewidział to projektant urządzeń. Żeby było jeszcze ciekawiej na Twoim pulpicie masz powtarzacze sygnałów zezwalających i zastępczych z bocznicy.
W zasadzie, największą wątpliwością dla mnie jest to czy semafor wyjazdowy może być jednocześnie wjazdowym?

Nie. Wyobrażasz sobie sytuację, że jeden semafor jest wyjazdowym z jednej stacji i wjazdowym na drugiej? Kto go obsługuje? Dwóch dyżurnych jednocześnie? To tak, jakby semafor odstępowy był wjazdowym.

Może być, w przypadku bocznic jak najbardziej, tylko zasady takich jazd musisz mieć szczegółowo określone w regulaminie obsługi bocznicy, czy tam prowadzenia ruchu z obcym zarządcą. Mój pierwszy post w tym wątku mniej więcej to tłumaczy. Dodam jeszcze że urządzenia są oczywiście przekaźnikowe. Dyżurny nr 1 po ułożeniu drogi przebiegu w swoim okręgu obsługuje przycisk dania zgody, przebieg w jego okręgu się utwierdza. Następnie dyżurny nr 2 po ułożeniu drogi przebiegu u siebie obsługuje przycisk odpowiedniego semafora - czyli tutaj już normalnie. Jeśli nie otrzymał zgody to mimo że drogę ma przygotowaną sygn. zezwalającego nie wyświetli.

Nie wiem czy poza doraźnym zwolnieniem przebiegu nie trzeba dodatkowo doraźnie zwolnić zgody, co odpowiada zwolnieniu przebiegu po stronie nastawni dającej zgodę.

W przypadku opisywanym przeze mnie nie ma osobnych zwalniaczy przebiegów wjazdowych. Plombowany przycisk odwołania dania zgody jest równocześnie doraźnym zwalniaczem przebiegów. Gdyby były na osobnych przyciskach to mogłoby to prowadzić do sytuacji pozornie niebezpiecznych - że zgoda została udzielona przy nieprzygotowanej drodze przebiegu.

44
W zasadzie, największą wątpliwością dla mnie jest to czy semafor wyjazdowy może być jednocześnie wjazdowym?

Oczywiście że może i z autopsji znam taki przypadek. Ponadto jazda pomiędzy 2 stacjami odbywa się na zasadach blokady stacyjnej. Ty po ułożeniu drogi przebiegu w swoim okręgu "Dajesz zgodę" (Tobie przebieg się utwierdza) ISDRowi drugiej stacji który po ułożeniu drogi przebiegu w swoim okręgu wyświetla sygnał zezwalający (oczywiście bez otrzymania Twojej zgody nie może go wyświetlić). Ponadto osobne przyciski zlecenia jazd na sygnały zastępcze/rozkazy pisemne oraz zgód na jazdy manewrowe. Jeszcze dodam, że na tej zasadzie współpracuje bocznia z kilkunastoma torami i stacja z kilkoma torami głównymi dwóch zarządców.

45
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja 2
« dnia: 27 Sierpień 2014, 14:24:46 »
No tak. Ale chodzi mi o to jeśli sam tworzę rozkład i w rubryce W4 wpiszę 0-nigdzie się nie zatrzymuje, 1-zatrzymuje się na większych stacjach, 2-zatrzymuje się wszędzie. Jeśli chodzi o Lisków i wpisze tam gdzie trzeba cyfrę jeden to skład i tak przelatuje przez Lisków bez zatrzymania. Z kolei wpiszę cyfrę dwa jak to mają wszystkie osobówki to głupio to trochę wygląda że TLK z 13 wagonami na haku zatrzymuje się gdzieś w polach...

Sezonowy Kołobrzeg - Bielsko Biała/Przemyśl stacja Wrocław Mikołajów ostatnie wagony (sypialne) zatrzymują się na moście do peronów jakieś 15-30 metrów. Można? Można:)

Ale tam w uwagach jest, że za podróżnych na peronach krótszych niż długość pociągu odpowiadają pracownicy PKP Intercity, więc luz.

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8