Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: [1] 2 3 4 ... 26
1
W przypadku dużych miast na ogół główne stacje, ze względu na duże obciążenie, sterowane są oddzielnie od stacji sterowanych zdalnie.

Urządzenia komputerowe i LCS są w dalszych planach. Z urządzeniami komputerowymi jest mały problem - w Polsce są one słabo ujednolicone  i istnieje wiele ich typów (są wytyczne Ie-104, ale nie są sztywne, a i tak większość typów urządzeń powstała przed nimi), przez co możliwości odwzorowania stacji z danym typem urządzeń komputerowych w sposób zgodny z rzeczywistością będą dużo węższe niż w przypadku urządzeń przekaźnikowych typu E.
Jest to niestety m. in. wynik obowiązywania zapisów ustawy o konieczności robienia przetargów (w tym przypadku absurdalny, patrząc na przepisy kolejowe), efekt - na linii są na przemian urządzenia różnych wytwórców, którzy wygrali etapowy przetarg... aby to zgrać, potrzebne jest dojście do jądra systemów, czego znowu strzegą wytwórcy i nie chcą udostępnić... kompletny brak synchronizacji przepisów...

2
Ruch kolejowy / Odp: Telefoniczne zapowiadanie pociągów
« dnia: 19 Czerwca 2021, 17:03:52 »
Monter usrk nie musi znać sytuacji ruchowej - przystępując do określonej pracy ma obowiązek dokonać stosownego wpisu w E1758 - bez względu na bieżącą sytuację ruchową na posterunku ruchu - a dyżurny ruchu ma obowiązek z tym wpisem się zapoznać i go respektować. Jeżeli jego wpis pokrywa się z aktualną sytuacją ruchową, nie ma potrzeby ponownego wprowadzania obostrzeń, które już obowiązują. Natomiast istotne jest to, że jeśli sytuacja ruchowa ulegnie zmianie (skończy się zamknięcie, skończy się prowadzenie ruchu dwukierunkowego po jednym torze itp), a monter nadal pracuje - ważne nadal są obostrzenia wynikające z wpisu montera usrk. Dopiero po jego powtórnym wpisie o zakończeniu prac w wewnętrznych usrk i zgodzie na zdjęcie obostrzeń, takie można dokonać.
Jeśli monter skończył wcześniej i odpisał koniec obostrzeń, są one nadal obowiązujące, aż do zakończenia prac, związanych z zamknięciem, czy innymi przyczynami, które wymagają tzp. O tym decydują łącznie zapisy w R146 oraz w E1758 (czas ich wprowadzenia i czas ich odwołania).

3
Kosz / Odp: praktyki zawodowe
« dnia: 23 Maja 2021, 17:13:52 »
To już drugi post, pierwszy był taki:
hej potrzebuję pomocy z praktyk zawodowych nakierowania wytłumaczenia zadania bo nie wiem od czego ma zacząć
jesli ktoś by zechciał nam pomoc to po krótce przedstawię na czym polega zadanie .
temat ,,organizacja procesów przewozowych w transporcie kolejowym"
zadaniem jest opracowanie planu obslugi punktow ladunkowych
obliczyc czasy jazdy,liczbe operacji ,obliczyc przebiegi wagonow itp podany jest schemat

Mam wątpliwość - czy pani nie pomyliła się z powołaniem? Może trzeba było iść do technikum ogrodniczego albo na kosmetologię...
Teraz coraz mniej się dziwię, co za ludzie trafiają na kolej...

4
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 09 Maja 2021, 08:23:15 »
Proszę sobie przeczytać cały wątek, odpowiedziałem w nim na taką hipotetyczną sytuację (w której de facto brakuje 3/4 potrzebnych do interpretacji informacji).

5
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 08 Maja 2021, 20:53:37 »
... ale na semaforze może być w24 nieoświetlony ...
Wybacz, ale to, co widać na fotografii, NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z PRZENOŚNĄ NIEOŚWIETLONĄ TABLICZKĄ, a jest skrzynką z ledowym wyświetlaczem wskaźnika.

6
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 06 Maja 2021, 07:20:52 »
A jednak taka sytuacja się zdarzyła.
Informacja od dyżurnej o jeździe na tor lewy była, droga była ułożona na tor lewy, semafor podany, a wskaźnika W24 brak. Nawet nie mignął.

Proszę o nazwę posterunku.

7
Osielec / Odp: Nie mogę podać semafora.
« dnia: 04 Maja 2021, 11:55:05 »
Ciekawa sprawa, żeby podać sem. A na tor 2 trzeba przełożyć również zwrotnicę 14. Niby ok, ale w takim czy da się podać pociągowi z Jordanowa sem.N na tor 1?
To nie jest "ciekawa" sprawa, to jest normalna sprawa w sytuacji, gry rozjazdy znajdują się w drodze ochronnej za semaforem, pod który jest organizowany przebieg pociągowy (semafor ten jest końcem przebiegu). Droga ochronna w danym przebiegu musi być wolna (nie może po niej odbywać się żaden inny przebieg), a jeśli w drodze ochronnej znajdują się zwrotnice, to winny one być w tym przebiegu zamknięte (utwierdzone) w określonym położeniu. Ponadto dla każdego przebiegu muszą być wykluczone przebiegi sprzeczne - odpowiednia informacja - paragraf 43 instrukcji Ie-4 (WTB-E10).
Jak wcześniej napisałem, w stacji Osielec jednoczesne wjazdy z Jordanowa i Makowa są przebiegami sprzecznymi i nie mogą się równocześnie odbywać. Wykluczenie tych sprzecznych przebiegów wynika z odmiennego ustawienia zwrotnic w drodze ochronnej dla przebiegu wjazdowego i faktu, że zwrotnice za semaforem wyjazdowym, pod który odbywa się wjazd, leżą w drodze ochronnej dla tego przebiegu wjazdowego.
Jest tylko jeden przypadek, że można podać równocześnie wjazd z Makowa na tor 2 i z Jordanowa na tor 3.

8
Osielec / Odp: Nie mogę podać semafora.
« dnia: 04 Maja 2021, 08:57:32 »
Prawdopodobnie podałeś sygnał zezwalający na wjazd od strony Jordanowa na semaforze wjazdowym N na tor 1, czego nie napisałeś. W takim przypadku nie ma możliwości zmiany położenia zwrotnic 1, 2 i 4/Wk1, ponieważ wchodzą one w drogę ochronną dla ustawionego i utwierdzonego przebiegu od semafora N na tor 1 i muszą znajdować się w położeniu "+". Tablica zależności nie przewiduje równoczesnych wjazdów z Jordanowa i Makowa (z powodu odmiennego położenia zwrotnic w drogach ochronnych).

9
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 03 Maja 2021, 15:50:13 »
Nic nie poradzę, że nie rozumiesz prostych zapisów w przytoczonych paragrafach. Akurat te i tutaj są napisane po polsku. Chcesz, żebym własnymi słowami opisał, jak rozumiem zapis 2+2=4? Paradne...  ;D

10
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 03 Maja 2021, 15:09:22 »
Nie przesadzajmy z tym pisaniem rozkazów. Mamy stacje gdzie, perony znajdują się za semaforem wyjazdowym, a przed/za/ w rozjazdach. Nikt nawet nie myśli o pisaniu rozkazu na dalszą jazdę. Chwila moment pojedzie, nie drążymy, dwa nie masz prawa ruszać drogi pod pociągiem i upewnieniu się że pociąg stoi i się nie ruszy. Ten zapis jest podobny odnośnie zatrzymania zbiegającego składu za pomocą PODKŁADÓW - sytuacja absurdalna i bez możliwości wykonania.
Gdybyś znał (ale nie znasz...), a choćbyś przeczytał na potrzeby tego wątku (nie przeczytałeś...) paragraf 58, ust.1 i 2 instrukcji Ir-1 (R-1), to nie pisałbyś takich kocopołów.

11
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 01 Maja 2021, 20:26:55 »
Czyli dobrze rozumiem, że taką sytuacją może być jak np. w Testowe zatrzymam pociąg pod nastawnia, bo np. rozkaz wyniesie się lub pociąg zatrzyma się z innego powodu za semaforem na rozjazdach, ale innym niż wygaśnięcie semafora, to maszynista ma prawo żądać rozkazu z tego właśnie tytułu na dalszą jazdę?
NIEDOBRZE ROZUMIESZ. Proszę przeczytać dokładnie paragraf 58, ust.1, pkt 1) i 2) instrukcji Ir-1 (R-1). Czy w przytoczonych przepisach jest mowa o "wygaśnięciu semafora"?
W swojej odpowiedzi poprzedniej napisałem wyraźnie: w przypadkach awaryjnych (abstrahując od przyczyn)

12
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 01 Maja 2021, 12:41:30 »
Od momentu minięcia semafora wjazdowego do stacji do momentu rozwiązania przebiegu wyjazdowego ze stacji maszynista pociągu podlega dyspozycji dyżurnego ruchu we wszystkich kwestiach dotyczących ruchu. W sytuacjach normalnych wystarczą do tego sygnalizatory przytorowe i ich wskazania, w przypadkach awaryjnych (abstrahując od przyczyn) kwestie ruchu, jeśli nie da się ich zrealizować przy pomocy sygnalizatorów i ich wskazań, są regulowane rozkazami pisemnymi. Paragraf 58, ust. 4, pkt 10) instrukcji Ir-1 (R-1) opisuje sytuację zatrzymania pociągu bez rozwiązania drogi przebiegu. Jakikolwiek dalszy ruch zatrzymanego pociągu może odbyć się pod ścisłą kontrolą dyżurnego ruchu i na jego polecenie, które w takim przypadku będzie podawane rozkazem pisemnym S.

13
Wilkowice Bystra / Odp: Irytujący problem
« dnia: 30 Kwietnia 2021, 08:04:42 »
Przeczytałeś dokładnie dokumentację do symulatora? Czy tam jest coś o pytaniu o "wolny szlak"? Czy tam jest coś o "zakładaniu blokady liniowej" i o "przyjmowaniu blokady liniowej przez dyżurnego ruchu"? Bo ja takich sformułowań nijak nie mogę tam znaleźć...

14
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 28 Kwietnia 2021, 20:27:51 »
Do tm_bz
Twój pierwszy post:
semafor na zielono ale przy mijaniu semafora okazuje się że brak jest wskaźnika W24
Twoja odpowiedź późniejsza:
Napisałem wyraźnie że semafor był podany( nie wygasł) tylko że nie ma wyświetlonego W24- nie że nigdy go tam nie było, nie że słaba żarówka i słońce świeci
Twoja odpowiedź późniejsza:
Macie dokładnie opisaną sytuację
Nie, przyjacielu. To, co napisałeś, to bełkot. Podziękuj tym, co z tego Twojego bełkotu usiłowali uczynić problem do rozwiązania, przywołując odpowiednie zapisy w instrukcjach i omawiając różne warianty hipotetycznych sytuacji.
I na koniec dodam jeszcze coś, co się zgadza z Twoją relacją i kompromituje Ciebie, jako maszynistę, jak rozumiem.
Zdarzają się sytuacje na szlakach, gdy jeden z torów szlakowych zostaje czasowo wyłączony z ruchu, i pozostały czynny tor szlakowy traci status toru prawego czy lewego (zależy od strony najazdu na ten tor), natomiast staje się szlakiem jednotorowym o ruchu dwukierunkowym. Wówczas nie stosuje się wskaźników W 24 (wyłącza się je elektrycznie lub zasłania przesłoną) lub po prostu ich fizycznie nie ma. Ruch jest prowadzony tak, jak na szlaku jednotorowym dwukierunkowym. O fakcie zmiany organizacji ruchu na określonym szlaku maszyniści są powiadamiani przez 14 dni odpowiednim rozkazem pisemnym (O lub S). Znam przypadek, że maszynista zapytał o wskaźnik W 24 przy wyjeździe na tor lewy (dyż. ruchu informuje, na który tor szlakowy wychodzący ze stacji jest ustawiony przebieg). Na pytanie, czy otrzymał powiadomienie o zmianie organizacji ruchu, oświadczył z rozbrajającą szczerością, że nie doczytał... i to by się zgadzało z Twoją relacją - semafor podany na wolną drogę, brak wskaźnika W 24, informacja dyżurnego ruchu, że wyjazd jest na lewy tor, wychodzący ze stacji...
Twój pierwszy post był daleki nie tylko od precyzji opisu sytuacji, ale także daleki od poprawności stylistycznej języka polskiego, pozwalającej na jednoznaczne zrozumienie stawianego pytania.


15
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 27 Kwietnia 2021, 19:50:22 »
Ile z tych naszych dywagacji zrozumiał tm_bz... :)

Strony: [1] 2 3 4 ... 26