ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: jageer w 10 Luty 2013, 16:51:22

Tytuł: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 10 Luty 2013, 16:51:22
72 Na co należy zwrócić uwagę podczas sprawdzania krzyżownic oraz odcinków i złącz izolowanych?

74 Jak odbywa się przenoszenie ostrzeżeń doraźnych na następny miesiąc?

87 Jakie jest postępowanie, gdy: b: wadliwie działa izolacja zwrotnicowa lub torowa

i jeszcze takie coś, nie rozumiem pytania za bardzo: 63 Jaki jest zakres robót konserwacyjnych, które wykonuje pracownik obsługi? <- to niby do dyżurnego.

Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 11 Luty 2013, 19:41:11
Co do 74 to zależy czy posterunek jest wyposażony w SERWO, w ROZKAZ, czy w papier i długopis.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 11 Luty 2013, 19:59:58
Co do 74 to zależy czy posterunek jest wyposażony w SERWO, w ROZKAZ, czy w papier i długopis.

A jak jest w przypadku tego i tego  ;)
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: uetam w 11 Luty 2013, 21:15:34
Ir1 §59
Wiecej nie podpowiem :)
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 12 Luty 2013, 09:28:07
Ir1 §59
Wiecej nie podpowiem :)

Fakt, wszystko jest. Szukałem wszędzie, oprócz Ir-1  ::)
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 13 Luty 2013, 16:31:11
Co do 63 to chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Prace, jakie wykonuje obsługa danego posterunku są określone w regulaminie technicznym tegoż posterunku. Nieraz nie robią nic, nieraz czyszczą żłobki na obsługiwanych przez siebie przejazdach, a nieraz inne zmyślne czynności.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Andrev w 13 Luty 2013, 20:52:08
63 Jaki jest zakres robót konserwacyjnych, które wykonuje pracownik obsługi? <- to niby do dyżurnego.

"i inne czynności zlecone przez zwierzchników służbowych..." Czyli praktycznie można wpisać tutaj wiele...

System "Rozkaz" obecnie nie istnieje - został zastąpiony przez SERWO. Odnośnie krzyżownic polecam Id-4 i paragrafy dotyczące oględzin rozjazdów.

87 Jakie jest postępowanie, gdy: b: wadliwie działa izolacja zwrotnicowa lub torowa

Jak to jakie? Świecisz zastępczy... ;) A na serio: Ie-10 polecam. Na stronie PLK nie ma niestety... Informacje których szukasz znajdziesz w rozdziałach dotyczących obsługi urządzeń (rozdz IV) oraz dotyczących przeszkód w działaniu urządzeń SRK (rozdz. nr V).
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 14 Luty 2013, 16:52:37
No w Ir1 to znajdziesz odpowiedź  na każde pytanie kolejowe (tak mówili kiedyś), i podobno niektórzy tam znaleźli cyfry na kasę. Ale nie wiem czy na tę pozytywną czy tą negatwną
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 14 Luty 2013, 21:30:23
..i podobno niektórzy tam znaleźli cyfry na kasę. Ale nie wiem czy na tę pozytywną czy tą negatwną

A nr lotto nie ma ;) oczywiście na najbliższe.
Akurat w IR-1 nie ma wszystkiego, część faktycznie Id-4, ale ciulowo opisane. Ie-10 nie lepiej  ;D
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 08 Marzec 2013, 15:26:28
System "Rozkaz" obecnie nie istnieje - został zastąpiony przez SERWO.

A to co?
(http://img594.imageshack.us/img594/5966/rozkaz.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/594/rozkaz.jpg/)
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 23 Marzec 2013, 21:52:08
W Ir-1 par. 46 nie ma postanowień dotyczących zatrzymania się pociągu, który minął miejsce sygnałowe ale nie minął przebiegowego. Takowe były w R-1 par 63 ust.6. Czy to przeoczenie przy wydaniu nowej instrukcji czy celowe? Jakie tego może być uzasadnienie? Jak w takiej sytuacji, przy obecnych przepisach, ma postąpić ISDR i maszynista po minięciu semafora z sygnałem "Stój" (np. przedwczesna zmiana sygnału)? Tzn. co będzie zezwoleniem na dalszą jazdę?
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 24 Marzec 2013, 15:58:06
W Ir-1 par. 46 nie ma postanowień dotyczących zatrzymania się pociągu, który minął miejsce sygnałowe ale nie minął przebiegowego. Takowe były w R-1 par 63 ust.6. Czy to przeoczenie przy wydaniu nowej instrukcji czy celowe? Jakie tego może być uzasadnienie? Jak w takiej sytuacji, przy obecnych przepisach, ma postąpić ISDR i maszynista po minięciu semafora z sygnałem "Stój" (np. przedwczesna zmiana sygnału)? Tzn. co będzie zezwoleniem na dalszą jazdę?

Jeżeli mu wygasiło "przed nosem",a wyhamował za słupem, to rozkaz pisemny S lub N.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 24 Marzec 2013, 16:21:03
Tylko do czego ma się dany rozkaz odwoływać, skoro maszynista już minął słup i zdanie "przejechać obok wskazującego sygnał stój semafora" jest niecelowe?
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: PrC31 w 24 Marzec 2013, 17:20:28
O jeja,  na rt wolacie go, mowicie, ze wygaslo ale droga jest i moze jechac. Jak bedzie zadal s-ki lub n-ki to kwitek i za semafor spacerek.

Tylko wczesmiej od sasiedniego post zadajcie potwierdzenia by nie byli powtorki z Szczekocin.

Sorry za brak polskich "ogonkow" ale z tel pisze z dysp na e-30 znanej niektorym.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 25 Marzec 2013, 21:23:01
Zezwolenie na dalszą jazdę należy rozpatrywać w dwóch wariantach: wjazd lub wyjazd.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 26 Marzec 2013, 15:01:52
Zawsze zostaje rubryka "4) Inne"
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 12 Kwiecień 2013, 20:55:45
1. Jak powinien jechać pociąg na sbl w przypadku kiedy ostatni semafor sbl z W18 jest ciemny (unieważniony) a jak kiedy wskazuje S1 "Stój"?
2. Jak powinien jechać pociąg gdy wyjeżdża na Sz na szlak z sbl i tam też spotyka kolejny semafor sbl z S1 "Stój"?
3. Jakie powinno być postępowanie kiedy sygnalizator powtarzający jest ciemny lub jest unieważniony?
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 12 Kwiecień 2013, 20:58:21
1. Jak powinien jechać pociąg na sbl w przypadku kiedy ostatni semafor sbl z W18 jest ciemny (unieważniony) a jak kiedy wskazuje S1 "Stój"?
2. Jak powinien jechać pociąg gdy wyjeżdża na Sz na szlak z sbl i tam też spotyka kolejny semafor sbl z S1 "Stój"?
3. Jakie powinno być postępowanie kiedy sygnalizator powtarzający jest ciemny lub jest unieważniony?

Wg przepisów....
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 12 Kwiecień 2013, 21:29:13
No, właśnie tak, ale czemu są różne zdania na ten temat?
ad.1. -  najczęściej słychać o jeździe do 20km/h. Dlaczego?
ad.2. - przed każdym "Stój" zatrzymać i jechać ponownie do 20km/h. Chyba bez sensu.
ad.3. - o stanie urz. srk należy powiadomić rozkazem, ale dlaczego tak się nie dzieje? Sp nie jest urz. srk?
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 12 Kwiecień 2013, 21:37:47
No, właśnie tak, ale czemu są różne zdania na ten temat?
ad.1. -  najczęściej słychać o jeździe do 20km/h. Dlaczego?
ad.2. - przed każdym "Stój" zatrzymać i jechać ponownie do 20km/h. Chyba bez sensu.
ad.3. - o stanie urz. srk należy powiadomić rozkazem, ale dlaczego tak się nie dzieje? Sp nie jest urz. srk?

ad1 ciemny = S1, więc robię 20. Odstęp może być zajęty, więc i tak stanę pod semaforem wjazdowym zanim ISDR przerobi drogę.

ad2 na Sz na SBL jadę 20 do 1 semafora wskazującego zezwalający, jest S1, to się zatrzymuję i ładuję 20 tkę na odstępie ;)

ad3 Jeżeli To wskazywało, że podany wjazd no to chyba trzymamy się jego wskazania? Unieważnia się wskaźnikiem, więc jak jest unieważniony to nie stosuję się do jego wskazań.

Ja to tak widzę...
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 12 Kwiecień 2013, 21:52:21
ad1. ciemny sem. z W18 nie znaczy że odstęp jest zajęty, a semafor może być po chwili widoczny z S2. Jaki sens ma 20-tka. ISDR ma podgląd zajętości więc przekaże maszyniście sytuacje ruchową. W Ie-1 nic się nie mówi o zatrzymaniu i 20-ce, tylko nakazuje jazdę z ostrożnością i wg wskazań semafora wjazdowego. Ale wielu twierdzi inaczej. Dlaczego?
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: uetam w 13 Kwiecień 2013, 10:40:47
1. Jak powinien jechać pociąg na sbl w przypadku kiedy ostatni semafor sbl z W18 jest ciemny (unieważniony) a jak kiedy wskazuje S1 "Stój"?
Przepisy sie jeszcze nie zmienily a ostatni semafor SBL ze wskaznikiem W18 nadal jest semaforem samoczynnym i obowiazuja go takie same reguly jak pozostale semafory SBL czyli polecam sie zapoznac z Ir1 & 63 ust 10
Cytuj
2. Jak powinien jechać pociąg gdy wyjeżdża na Sz na szlak z sbl i tam też spotyka kolejny semafor sbl z S1 "Stój"?
To samo co powyzej.
Cytuj
3. Jakie powinno być postępowanie kiedy sygnalizator powtarzający jest ciemny lub jest unieważniony?
Jezeli jest ciemny traktujemy go tak jakby semafor wskazywal sygnal stoj do momentu w ktorym bedziemy go zobaczyc.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 13 Kwiecień 2013, 11:38:18
do odp. ad.1
Ir1 & 63 ust 10 odnosi się do semafora sbl bez W18. Semafor z W18 jest przede wszystkim To i tak też są traktowane jego sygnały, a to że może jeszcze podać sygnał "Stój" wynika z powiązania z pozostałymi semaforami sbl. Sygnał Sz i Sz z W24 choć razem są sygnałami zastępczymi to jednaj jest między nimi zasadnicza różnica podobnie jest z semaforami sbl i ostatnim z W18. Ie-1 odnośnie W18 wyraźnie nakazuje maszyniście jak mam prowadzić pociąg i nie ma tu nic o zatrzymaniu i jeździe do 20km/h. Przyzwyczajenia chyba wzięły górę.
do odp. ad. 2
Ale po co ma się zatrzymywać? Jedzie już cały odstęp 20km/h i przy tej prędkości widzi, że nie ma przeszkód na następnym, więc jedzie dalej do 20km/h. Co wnosi do zachowania bezpieczeństwa zatrzymanie? Nic, ale zwiększa bezsensownie opóźnienie.
do odp. ad.3.
Zgadzam się, ale jeżeli to było możliwe winien być wydany rozkaz, a przynajmniej powiadomić drogą radiową, jeżeli traktujemy sygnalizator za urz. srk. Ir1 & 57 ust 3 pkt 2 lit. f
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 13 Kwiecień 2013, 12:44:20
Ja tak widzę że Ty w każdym temacie związanym z prowadzeniem ruchu masz coś do dodania wg. swojego "widzimisię"
Takie są przepisy i już a że Tobie się wydaję ze jadąc 20km/h zatrzymanie się i znowu 20 jest bezsensu to masz problem.

chcesz dokładną wykładnie przepisów to napisz do ich autora czyli PKP PLK niech Ci udzielą interpretacji na Twoje przypuszczenia.

Bo tak to bawisz się w eksperta od wszystkiego, na wszystkim się znasz, wszystko jest źle, tylko Ty masz racje...

Jeden taki ekspert od wszystkiego już jest w sejmie...
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: uetam w 13 Kwiecień 2013, 12:47:39
do odp. ad.1
Ir1 & 63 ust 10 odnosi się do semafora sbl bez W18
Gdzie to jest napisane? Bo ja nie widze. Odpowiadanie na dalsza czesc tego posta nie ma sensu bo interpretujesz przepisy tak jak Ci pasuje.

Cytuj
Ale po co ma się zatrzymywać? Jedzie już cały odstęp 20km/h i przy tej prędkości widzi, że nie ma przeszkód na następnym, więc jedzie dalej do 20km/h. Co wnosi do zachowania bezpieczeństwa zatrzymanie? Nic, ale zwiększa bezsensownie opóźnienie.
Nie ja pisalem instrukcje ale jest w niej wyraznie napisane ze ma sie zatrzymac: Ir1 & 62 ust 6 pkt 17
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 13 Kwiecień 2013, 14:16:09
To, że czegoś w instrukcjach brakuje, nie znaczy że jest dobrze. Nie jestem ekspertem ale staram się czytać je ze zrozumieniem i polecam zapoznać się ze znaczeniem wskaźnika W18. To nie jest W1 to wskaźnik, który, w przypadku ciemnego lub unieważnienia tego semafora nakazuje jazdę z prędkością aby mógł się zatrzymać przed sygnałem "Stój" lub odpowiednio do wskazań semafora wjazdowego, a nie tak jak spod semafora sbl bez W18. To, że nie ma tego przypadku w Ir-1 to nie znaczy że przepisy Ie-1 nie obowiązują. 
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 13 Kwiecień 2013, 14:17:17
Ir-1 par. 62 ustęp 3 puknt 12

20 km/h wyjazd poc na szlak z blokada samoczynna na podstawie syganlu zastepczego lub rozkazu pisemnego do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazujacego sygnal zezwalajacy na jazde o ile maszynista nie otrzymal rozkazu pisemnego z informacja ze samoczynne semafory odstepowe sa nie wazne

Przepraszam za pisownie ale piszę na szybko :)
Jest jeszcze druga opcją Cię to nurtuję zapytaj swego kontrolera bądź instrukotra, on na pewno będzie wiedział
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 13 Kwiecień 2013, 14:38:26
"Ir-1 par. 62 ustęp 3 puknt 12

20 km/h wyjazd poc na szlak z blokada samoczynna na podstawie syganlu zastepczego lub rozkazu pisemnego do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazujacego sygnal zezwalajacy na jazde o ile maszynista nie otrzymal rozkazu pisemnego z informacja ze samoczynne semafory odstepowe sa nie wazne"

Sygnał "Stój" lub ciemny kolejny semafor nie jest sygnałem zezwalającym, a więc ...
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 13 Kwiecień 2013, 15:46:04
A więc jeśli pierwszy sbl mamy ciemny/S1 to stosujemy się do jego wskazań. Jak nie mamy w łapie rozkazu na unieważnienie sbl to jedziemy 20 tak długo, aż w końcu miniemy mordą jakiś semafor z wyświetlonym sygnałem zezwalającym. Nie wiem nad czym się tu zastanawiąc.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 13 Kwiecień 2013, 19:36:30
Zacha, widać że jesteś człowiekiem zdecydowanym, więc jak to powinno być z jazdą pociągu w przypadku S1 na semaforze z W18? Powyżej nikt nie zgadzał się z przepisem Ie-1 odnośnie W18. Wiem, że przyzwyczajenia to jedno a przepisy to drugie. To tylko dyskusja.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 14 Kwiecień 2013, 00:35:34
Należy pamiętać, że ostatni sbl jest przede wszystkim SEMAFOREM i jeśli będzie na nim stój to mamy się zatrzymać. Potem kontynuowanie jazdy 20 do wjazdowego tak, abyśmy się mogli pod nim zatrzymać w razie S1. Snajper ubezpiecza nas tylko wtedy, gdy mamy rozkaz na unieważnienie sbl i musimy wiedzieć kiedy ta sbl się kończy.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 14 Kwiecień 2013, 06:51:16
Wszystko jasne. A kiedy jest unieważniony, rozumiem, że chodzi tu o rozkaz unieważniający wszystkie sygnały na sbl, należy zachować ostrożność i pociąg może jechać z prędkością wg wskazań semafora wjazdowego a nie cały odstęp 20km/h. Ale co w przypadku kiedy tylko ten semafor jest unieważniony lub ciemny? Ie-1 odnośnie W18 (lit.b) twierdzi co innego niż to co jest powszechnie przyjęte wg Ir-1 §62 ust.6 pkt 17. Albo to jest sprzeczność (nieścisłość) albo Ir-1 nie omawia tego przypadku.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 14 Kwiecień 2013, 10:53:31
Zapewne chodzi Ci o to, że w Ie-1 nie ma napisane, że należy jechać 20, a tylko dostosować prędkość. Ale jak dla mnie to pewnie nikt nie myślał, że znajdzie się ktoś, kto będzie szukał takich błędów w instrukcjach. Ale skoro w Ir-1 mam napisane, że KAŻDY semafor sbl traktuję tak samo, to zakładam opcję bezpieczniejszą i jadę 20km/h do wjazdowego, co również podpowiada zdrowy rozsądek, bo niby skąd mam wiedzieć, co będzie na wjeździe skoro snajpera mam ciemnego/na stój, oraz nie wiem, czy na odstępie osłanianym tym semaforem nie ma przeszkody.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 14 Kwiecień 2013, 13:16:16
Pewnie tak, ale skoro ISDR ma podgląd zajętości tego odcinka (nadzór) i drogi przebiegu na wjeździe, co przekaże maszyniście, kiedy ten zgłosi ciemny ostatni semafor lub zostanie o tym poinformowany, to jaki sens ma jazda 20km/h aż do semafora wjazdowego. To nie jest to samo co odstępy między semaforami sbl, gdzie ISDR ich nie nadzoruje. Tym bardziej kiedy są stosowane liczniki osi.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 14 Kwiecień 2013, 13:23:50
Niestety instrukcje nadal konserwatywnie traktują radiotelefon jako dodatek, a nie podstawę prowadzenia ruchu pociągów, ale należy pamiętać, że zajętość na sbl nie zawsze oznacza tylko obecność taboru. Na obwodach izolowanych może oznaczać kradzież/pęknięcie szyny, bądź jakąś zawalidrogę. Tego już dyżurny nie stwierdzi na pulpicie.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 14 Kwiecień 2013, 14:22:01
Przy izolowanych obwodach sbl na pulpicie powinna pojawić się zajętość w przypadku przerwy w tym obwodzie i przy zwarciu toków szynowych również. Po to też taki obowiązek postawiono dr. poc. dla osłony miejsca niebezpiecznego na torze sąsiednim. W przypadku kiedy poc. wjedzie na zajęty ostatni odstęp (sygnał S1), to na tym odstępie może się znaleźć więcej pociągów niż jeden, a pod semaforem wjazdowym stał pierwszy pociąg. Następnie ISDR w czasie wjazdu na zajęty odstęp kolejnego pociągu, pierwszy zostaje przyjęty do stacji. Kiedy ten zwolnił odstęp i tak zostaje jemu na pulpicie zajętość. Gorzej będzie kiedy ten dostrzeże jeszcze sygnał zezwalający (mógł się nie zamknąć na "Stój") i próbuje wjechać do stacji. Przy trudnych warunkach atmosferycznych nie jest to ciekawa sytuacja ruchu.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 14 Kwiecień 2013, 15:56:51
Ale kto każe mu jechać 20 jak ma ciemny ze snajperem, jak ma taki skład, że leci 100 i zobaczy, że jest S1 na wjazdowym i wyhamuje, niech tyle jedzie. Raczej nie znam mecha co mu isdr powie, że ma S2, a on nie widząc sema rozbuja się do 120.... i nagle zobaczy S1...

Ma tak kontrolować prędkość, żeby przed wjazdowym się zatrzymać i tyle...
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 14 Kwiecień 2013, 17:55:16
ISDR nie ma powtarzacza tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego? Nie słyszałem o takiej organizacji pracy ISDR-a. A jak ma, to widzi czy To jest ciemna czy nie. A skoro widzi to w jego obowiązku jest o tym powiadomić maszynistę i o wszystkim co ma wpływ na bezpieczne i prawidłowe prowadzenie pociągu (Ir-1 par 57 ust. 1 i ust. 3 pkt. 2 lit f). Przecież chodzi cały czas o bezpieczne przeprowadzenie pociągu przez swój posterunek i wyprawić na przyległy szlak.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 14 Kwiecień 2013, 19:16:05
Nie bardzo rozumiem nad czym jest ta dyskusja. Jeśli wskazanie semafora jest unieważnione, to wg mnie jego sygnał nie obowiązuje, cokolwiek by nie wskazywał. Dyżurny pisząc rozkaz "S" potwierdza, że cały szlak jest wolny. Zachować ostrożność od semafora ze wskaźnikiem W18 = dostosować tak prędkość jazdy, żeby móc zatrzymać się przed semaforem wjazdowym, bo może on wskazywać sygnał STÓJ.

Według mnie też wcale nie "niestety" radiołączność nie jest podstawą prowadzenia ruchu. Jest zbyt niebezpieczna, by można było ryzykować prowadzenie ruchu na jej podstawie. Jeśli ktoś ma wątpliwości, lub nie wie czemu, to możemy to przybliżyć.

Aha - nie spotkałem jeszcze nastawni, na której nie byłoby powtarzacza tarczy ostrzegawczej. Być może, że istnieją jakieś np. przy kształtowej tarczy ostrzegawczej, ale nie spotkałem się z tym. Nie wiem natomiast jak wygląda sprawa z powtarzaczami SBL na nastawniach, bo nie miałem okazji się przyjrzeć.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: ZiomalCl w 14 Kwiecień 2013, 20:06:27
Na przekaźnikowych SBL nie ma czegoś takiego jak powtarzacz ostatniego SBL.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 14 Kwiecień 2013, 20:30:23
ISDR nie ma powtarzacza tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego? Nie słyszałem o takiej organizacji pracy ISDR-a.

No to g... widziałeś. Pokaż mi posterunek, gdzie ISDR widzi sygnały na semaforach SBL.

Jak wspomnieli koledzy rozmowa jest bez sensu... I do niczego nie prowadzi. Chcesz zmienić przepisy? Po co pytasz nas o opinię, idź do szefów PLK i się upominaj. A przy okazji zmień przepis, żeby mi zamontowali cyfrowe kanały i TV na nastawni....

Przestań bronić interesy maszynistów, a dyżurnych porównywać z .......
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 14 Kwiecień 2013, 20:31:46
Stachu! Do jasnej ciasnej...

[... ] to jaki sens ma jazda 20km/h aż do semafora wjazdowego [...]

W przypadku kiedy poc. wjedzie na zajęty ostatni odstęp (sygnał S1), to na tym odstępie może się znaleźć więcej pociągów niż jeden

ISDR nie ma powtarzacza tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego? Nie słyszałem o takiej organizacji pracy ISDR-a.

(http://img713.imageshack.us/img713/746/picardfacepalm300x200.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/713/picardfacepalm300x200.jpg/)
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 15 Kwiecień 2013, 18:25:54
Co chcecie od Stanisława
Ma pytanie to się pyta, a my jak wiemy to odpowiadamy. On dalej brnie to my dalej mu piszemy.
On zwiększa statystyki my już nie :(
Jak na razie na tego posta Stanisław zarobił +10 wiadomości wysłanych na forum, a może chce być 1 wśród użytkowników z największą liczbą wiadomości :)
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 15 Kwiecień 2013, 21:57:38
No i mamy ruch w interesie. Forum się obudziło. I oto chodzi.
Negatywna odpowiedź też jest wartościowa. A jeżeli ktoś uważa, że przepisy są w porządku, jego sprawa.
Odnośnie tarczy ostrzegawczej nie należy jej mylić z semaforem sbl. Jak ktoś chce zobaczyć To na pulpicie kostkowym, niech zajrzy do Raportu PKBWK ws wypadku pod Szczekocinami. A może ktoś wie dlaczego na pulpitach z sbl nie ma ostatniego semafora z W18?
Do ataku !!!
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 15 Kwiecień 2013, 22:08:01
Wiesz. Nie wiem czy zauważyłeś, ale to forum wsparcie symulatora.

A tak dosadniej i służbowo. Nie interesują mnie prędkości jakie ma stosować maszynista. Szczerze powiedziawszy, to kij mnie to obchodzi.
On ma wiedzieć jak ma jechać. Ja mam wiedzieć jak go bezpiecznie przeprowadzić.
Zgłosi mi usterkę? Ok. Odpiszę i zgłoszę.
Nie obchodzi mnie, czy ostatni sbl to tarcza, czy samoczynny. To ma wiedzieć maszynista.
Ja naciskam guzik, a co się wyświetli na gruncie? Nie wiem. Mi powtarzacz wykaże na zielono. Ok. Na czerwono? Trudno. Ciemny? Zgłoszę.

Masz kompleksy odnośnie Szczekocin? Zastanawiające.
Wywalasz żale do dyżurnych odnośnie przepisów? Czep się. Również dwóch maszynistów zawiodło!
Z czego mój świętej pamięci zmajomy, z którym wypiłem nie jedną kawę!

Pisz sobie na forum maszynistów odnośnie przepisów.
Szybko Cię pogonią...
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 15 Kwiecień 2013, 22:16:34
Ludzie. Nie w tym rzecz. Nie oto mi chodzi pokazuję luki i sprzeczności (niekompatybilność) Ie-1 z Ir-1. ale widzę że mamy to w nosie, więc nie ma co dalej dyskutować. Bawmy się symulatorem.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 16 Kwiecień 2013, 08:27:17
Jak ktoś chce zobaczyć To na pulpicie kostkowym, niech zajrzy do Raportu PKBWK ws wypadku pod Szczekocinami. A może ktoś wie dlaczego na pulpitach z sbl nie ma ostatniego semafora z W18?
Do ataku !!!

Jak ktoś chce zobaczyć mogę przysłać kostkę do domu, ale niech mi ją odeśle. Ale po co powtarzacz SBL z W18 na pulpicie? Żeby zrobić burdel?
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 16 Kwiecień 2013, 11:39:33
Ja osobiście nigdy nie negowałem niespójności (czasem nawet rozbieżności) między Ie-1 a Ir-1 czy tam innymi instrukcjami. Jest ich nadal wiele, ale o tym wszyscy wiemy. Dlatego jak kontroler chciałby kogoś uwalić, a nie ma do czego się przyczepić to zagra na interpretacji przepisów, które często nie brzmią jednoznacznie. Czasem się zazębiają, czasem nie. Czasem podczas zmiany w Ir-1 nie zmieni się Ie-1 i potem kwiatków mamy całe bukiety. Ale przecież o tym wiedzą i dyżurni i maszyniści, a także osoby zainteresowane, choć nie bezpośrednio związane z koleją.

stanislaw57: Myślę, że takich kwiatków można wyłapać całe mnóstwo w instrukcjach. Tylko zastanawiam się co to zmieni, skoro nie my decydujemy o ich zmianach, a postulaty ludzi "z dołu" z reguły pozostają bez echa. Nie wypracujemy żadnych sposobów na "obejście" nieprecyzyjnych przepisów, bo co kontroler to interpretacja. Sam nieraz miałem okazję się przekonać, że co zakład PLK, to inaczej przepisy były brane pod uwagę i prowadzenie ruchu czy innych czynności wyglądało inaczej. Ba, czasem nawet różne sekcje jednego zakładu miały różnie. Dyżurni jedyne co mogli poradzić to robić tak, jak pasowało kontrolerowi i siedzieć cicho.
Stąd zapytuję o motywację Twoją w dalszym poszukiwaniu rozbieżności w instrukcjach. Czy to aby na pewno sens jakiś ma? Pewnie, że możemy sobie podyskutować, że powinno być tak, czy tam inaczej. Możemy nawet opracować lepsze i klarowniejsze przepisy. Tylko co to zmieni?
Mogę się mylić, nie mam rozległego doświadczenia w tych dziedzinach.

Nikt chyba tutaj nie mylił SBL z W18 z tarczą ostrzegawczą. Co do powtarzacza ostatniego semafora SBL na pulpicie dyżurnego - po co mu on miałby być? Blokada działa i tak automatycznie, a ponadto jak już wspomniał któryś z kolegów - to nadal semafor i trzeba stosować się do jego wskazań. Gdy jest ciemny - traktujemy jak gdyby wskazywał sygnał STÓJ. I oczywiście zgłaszamy dyżurnemu usterkę. Sytuacje przepalenia żarówek są przecież znane.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 16 Kwiecień 2013, 12:06:24
Ja osobiście nigdy nie negowałem niespójności (czasem nawet rozbieżności) między Ie-1 a Ir-1 czy tam innymi instrukcjami. Jest ich nadal wiele, ale o tym wszyscy wiemy. Dlatego jak kontroler chciałby kogoś uwalić, a nie ma do czego się przyczepić to zagra na interpretacji przepisów,

No właśnie. Nie wolno w czasie służby oglądać programów telewizyjnych. Ale film na DVD, czy z pendrive nie jest programem TV. A jak z kompami? Może lubię czytać Ir-1 z pdf-a ;)
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: stanislaw57 w 16 Kwiecień 2013, 21:11:04
Nie ważne kto co lubi , ważne aby bezpieczeństwo i przepisy w tym zakresie były zachowane.  A donośnie  rozbieżności w przepisach, błędach i ewentualnych propozycji zmian itp., teraz każdy może je zgłosić do UTK, bo UTK jest zainteresowane wydaniem zunifikowanych instrukcji obowiązujących wszystkich, zarówno zarządcę infrastruktury jak i przewoźników. Niektóre zostały już przedłożone jako propozycje na stronie UTK. Tak więc warto chyba temat przedyskutować i zaproponować istotne zmiany, a nie tylko utyskiwać.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 16 Kwiecień 2013, 22:07:17
W takim razie proponowałbym założyć temat np. "Propozycje zmian w przepisach kolejowych" i tam takowe składać - wspólnie można dojść do jakiegoś konsensusu przecież, tylko kwestia dogadać się o co komu chodzi i czemu. Rzeczowe argumenty na każdą propozycję i faktycznie potem wypracowane rozwiązania można przedłożyć UTK, jeśli faktycznie jest ono tym zainteresowane.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 17 Kwiecień 2013, 18:18:15
Instrukcja Ir-1 jest cała do napisania od nowa. A nie prowadzenie ruchu przy blokadzie półsamoczynnej, a 50 stron dalej kiedy wprowadzamy TZP na PBL. Jaki sens? Może jakieś odnośniki, poukładać to do kupy, a nie rozwalone.... To jakby w książce kucharskiej opisać jak pieczemy kotleta, a 100 stron dalej ja go doprawiamy.

Bocznica Arcelor Mittal ma 88 stron Ir-1 i da się pracować? Da, lepiej napisana, bez zbędnych bajerów.

Po co mi jakieś postępowania drużyn manewrowych, czy tam maszynistów w razie "W". Powinna być typowa instrukcja dla ISDR-a to co jego obchodzi.

A na koniec: chcę, aby przyciski Sztów były nieplombowane i bez liczników ;]
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 17 Kwiecień 2013, 21:53:57
A na koniec: chcę, aby przyciski Sztów były nieplombowane i bez liczników ;]

Darmowe, codzienne dostawy pizzy na nastawnię, automat z Coca-Colą na każdym posterunku, łącze 100Mbit i 50" LED TV na każdej budzie wraz z full-zestawem kanałów HD TV satelitarnej, łóżko z masażem, wannę z hydromasażem, ... Eh jageer :)
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 17 Kwiecień 2013, 22:13:48
TV nie lubię oglądać. Ale jakby Sz był sygnałem zasadniczym to mi wystarczy  ;) A 90 minut basenu na każdej służbie dobrze by wpłynęło na moją kondycję :D
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: miki w 19 Kwiecień 2013, 21:44:13
A jest cos takiego jak plombowany sz na licznik?
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 19 Kwiecień 2013, 21:56:28
Jak najbardziej. Licznik grupowy a Sz-ki plombowane.
A na koniec: chcę, aby przyciski Sztów były nieplombowane i bez liczników ;]
Ty wiesz, ale podpowiem, że jak ktoś umie i ma sprawne palce to przy zamykanych przebiegach manewrowych sobie pomruga bez licznika :)
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: uetam w 20 Kwiecień 2013, 11:10:55
Jak najbardziej. Licznik grupowy a Sz-ki plombowane.
A na koniec: chcę, aby przyciski Sztów były nieplombowane i bez liczników ;]
Ty wiesz, ale podpowiem, że jak ktoś umie i ma sprawne palce to przy zamykanych przebiegach manewrowych sobie pomruga bez licznika :)
A 20 min pozniej maszynista mu komisje zwali na glowe ;p
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 20 Kwiecień 2013, 20:30:26
Jak najbardziej. Licznik grupowy a Sz-ki plombowane.
A na koniec: chcę, aby przyciski Sztów były nieplombowane i bez liczników ;]
Ty wiesz, ale podpowiem, że jak ktoś umie i ma sprawne palce to przy zamykanych przebiegach manewrowych sobie pomruga bez licznika :)

Po co zdradzasz jak pracuję  ;)
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Andrev w 20 Kwiecień 2013, 21:32:50
Jak najbardziej. Licznik grupowy a Sz-ki plombowane.
A na koniec: chcę, aby przyciski Sztów były nieplombowane i bez liczników ;]
Ty wiesz, ale podpowiem, że jak ktoś umie i ma sprawne palce to przy zamykanych przebiegach manewrowych sobie pomruga bez licznika :)

Taaa, a później: "Panie dyżurny, jakiś dziwny ten zastępczy. Świeci na zmianę z czerwonym". Ale nie powiem, słyszałem o takich fachowcach.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 20 Kwiecień 2013, 21:33:56
Po co zdradzasz jak pracuję  ;)
Sz, czy nie Sz, ale pociągi jeździć muszą :P
Taaa, a później: "Panie dyżurny, jakiś dziwny ten zastępczy. Świeci na zmianę z czerwonym". Ale nie powiem, słyszałem o takich fachowcach.
Czerwone gaśnie zawsze nieco później ;) Poza tym wg Ie-1 mechanika nie powinno interesować czerwone :P.
Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jageer w 21 Kwiecień 2013, 15:52:50
Sz, czy nie Sz, ale pociągi jeździć muszą :P
To już jedzie TLK? To trzeba mrugać. Uwaga mrugam :D

Tytuł: Odp: Kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 22 Kwiecień 2013, 11:03:33
Na radiu - Rob 1 możesz wyjechać na szlak zamknięty wolny do km....
Na gruncie - Tm semafora na biało

Zawsze to jest dodatkowe zabezpieczenie dla Sz :)

Co do UTK, wątpie ani oni byli czymś zaciekawieni, co nie wyszło spod ich rąk, a zostało im podane na tacy