ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Inne => Wątek zaczęty przez: k7s5a2 w 22 Wrzesień 2013, 21:36:49
-
Witam.
Mam do Szanownego Grona następujące pytanie.
W jaki sposób ustawiane są obrazy sygnałów na semaforze.
Nie zauważyłem na żadnym z pulpitów kostkowych szczególnych przycisków do tego celu.
W jaki więc sposób realizowane jest np. podanie sygnału S10 "Jazda z szybkością nie przekraczającą 40 km/h, a przy następnym z najwyższą dozwoloną szybkością." Rozumiem, że np. S5 na blokadzie wyświetla się ponieważ semafor wjazdowy wskazuje S1 i działa to na zasadzie zależności. Lecz nie potrafię zrozumieć co determinuje np. ten przykładowy sygnał S10 podawany podczas odjazdu.
...
Mam także pytanie poboczne. W jaki sposób uruchamiany jest ewentualny S1a na linii średnicowej w Warszawie.
...
Pozdrawiam.
-
Obwód elektryczny świateł semafora kontroluje stan wszystkich urządzeń srk, które biorą udział bezpośredni (przejeżdżane w przebiegu) i pośredni (ochronne dla przebiegu) w określonym przebiegu. Urządzenia te dla poszczególnych przebiegów podaje tablica zależności. W zależności od tych stanów zasilanie elektryczne, które rozpoczyna się od użycia przycisku sygnałowego semafora, jest kierowane do odpowiednich komór świetlnych semafora. To w uproszczonym skrócie..
-
Mam także pytanie poboczne. W jaki sposób uruchamiany jest ewentualny S1a na linii średnicowej w Warszawie.
...
Pozdrawiam.
ZTCP był to chyba sygnał alarmowy i zależny był m. in. od wystąpienia pożaru w tunelu.
-
Mam także pytanie poboczne. W jaki sposób uruchamiany jest ewentualny S1a na linii średnicowej w Warszawie.
...
Pozdrawiam.
ZTCP był to chyba sygnał alarmowy i zależny był m. in. od wystąpienia pożaru w tunelu.
Synał S1a - bezwzględny zakaz wjazdu do tunelu. Występuje w przypadku pożaru. Najprawdopodobniej aktywowany przez czujnik dymu.
Sygnał występuje na semaforach na stacji Warszawa Centralna, p.o. Warszawa Śródmieście, p.o. Warszawa Powiśle, oraz w metrze.
-
Sygnał występuje na semaforach SBL przed (tunelem przy Powiślu) stacją Warszawa Centralna, tylko nie wiem jak to jest w kierunku Wschodnim. "Sczelam", że na ostatnim SBL przed wjazdowym, bo potem semafory wyjazdowe nie mają dwóch czerwonych i następny SBL też nie. na p.o. Warszawa Śródmieście w kierunku Wschodnim, p.o. Warszawa Powiśle w kierunku Zachodnim, oraz w metrze. Z tym że tunelem nazwać nie można części od Ochoty do Centralnego/Śródmieścia, bo to krótki odcinek, a dym ma i tak ujście, dziura nad WKD. Dalej to już jest ten właściwy tunel. Na Centralnym podobno i tak mają jakieś wywietrzniki, w razie wjazdu spalinówki, ale nie używane były ho ho ho i jeszcze dłużej.
Ciekawe jakie są procedury w razie zgłoszenia ISDR'om sygnału S1a? Bo jakby nie było, nikt normalny nie wejdzie do tunelu od tak i sprawdzi tylko trzeba sprawdzać ludzi, a ruch w tamtym rejonie jest, jakby to powiedzieć, dość duży. Jakby ktoś wymyślił że parowóz ma przejechać przez Śródmieście i wyświetliłyby się S1a....... byłaby niezła akcja ;D Jak dobrze że mamy jeszcze Gdańską to co jakiś czas można zobaczyć w Warszawie trakcje parową, ale tak, to byłoby ciężko.
-
S1a nie jest automatyczny tylko nastawiany przez ISDR z centralnego
wiec może i 5 parowozów wjechać sobie...
i podawany jest w sytuacji gdy coś sie dzieje w tunelu aby inni nie wjechali.
a procedura? czekasz aż S1a wygaśnie albo ISDR da pozwolenie na jazde
-
a procedura? czekasz aż S1a wygaśnie albo ISDR da pozwolenie na jazde
Poprawka:
Pociąg zatrzymany przed sygnałem S 1a może jechać dalej, gdy sygnał ten zostanie wyłączony oraz dodatkowo drużyna pociągowa otrzyma zezwolenie na wjazd do tunelu przekazane za pomocą urządzeń łączności przez właściwego dyżurnego ruchu lub ustnie przez upoważnionego pracownika.
-
wiec może i 5 parowozów wjechać sobie...
Nie wiem jak ty, ale ja osobiście wolałbym nie przebywać wtedy na peronie... szczególnie na Śródmieściu. A w budce byłby taki kocioł, że obsługa, albo by się podusiła, albo ugotowała nawet na haku innej lokomotywy.
-
Był kiedyś przypadek że S1a był włączany?
-
Witam.
Mam do Szanownego Grona następujące pytanie.
W jaki sposób ustawiane są obrazy sygnałów na semaforze.
Nie zauważyłem na żadnym z pulpitów kostkowych szczególnych przycisków do tego celu.
Kolega myślał podobnie. To na pulpicie byłoby tyle przycisków - do 1 semafora kilkanaście ;) Jeszcze biorąc pod uwagę wyjazd na SBL jakby 2 odstęp za stacją się zwolnił to by isdr musiał przerzucić na S10 np ;) Jaja by były niezłe....
Już nawet w "prymitywniejszych" urządzeniach jest uzależnienie automatyczne.
-
Ja bym podał wtedy S2 na jazde w bok na rozjazdach i co by było ;D ;D
-
Yyyyyyyyy... fajnie ??? Niezrozumiała i głupia wypowiedź patrząc ze strony ISDR'a lub człowieka choć trochę znającego się na sygnałach na semaforach.
Proponuje pójść/pojechać gdzieś, gdzie szlakowa jest 40 km/h i tam możesz sobie podawać cały czas S2.
-
Hmm. myślę, że nawet na 40km/h nie podasz s2 w kierunku zwrotnym. Po to jest semafor, by informować maszynistę o takim czymś, jak jazda na bok. O tym jaki sygnał się wyświetla decydują warunki ruchu. Inny się wyświetli gdy masz rozjazdy na 60km/h, a inny gdy lecisz na wprost, ale masz zwolnić w okręgu stacyjnym. Na pulpicie nie potrzebne jest wiedzieć, czy wyświetli się s3 czy s13, ważne jest by wyświetliło się, czy droga jest wolna, czy nie.
EDIT: ;Literówki.
-
Hmm. myślę, że nawet na 40km/h nie podasz s2 w kierunku zwrotnym.
Może na PLK nie, ale na liniach w Polsce, pod zarządem innych firm, owszem ;)
-
Na stacji Toruń Główny jest w całym okręgu stacji 40 km/h i mimo to wyjazdy/wjazdy na wprost są dodatkowo opatrzone odpowiednim obrazem semafora tj. wskazuje wolna droga ze zmniejszoną prędkością.
-
Nie dacie przyjemności koledze. ;D
Kiedyś takie cuda były w WOS'ie, a teraz nie wiem.
-
Nie dacie przyjemności koledze. ;D
Kiedyś takie cuda były w WOS'ie, a teraz nie wiem.
No i w WOSie może być. Niemniej urządzenia są przystosowane do prędkości "normalnych". Ograniczenie z WOSu można usunąć, prędkość drogową podnieść a zależności w obrazach sygnałów to nie jest taka prosta rzecz.
-
w Polsce gdzieś jest stacja ( Psary??) gdzie rozjazd jest o dużym promieniu i jazda na bok odbywa sie na S2
-
w polsce gdzies jest stacja ( pasary??) gdzie rozjazd jest o duzym promieniu i jazda na bok odbywa sie na S2
Wrocław Muchobór.
-
w polsce gdzies jest stacja ( pasary??) gdzie rozjazd jest o duzym promieniu i jazda na bok odbywa sie na S2
Wrocław Muchobór.
że w którym niby miejscu? który rozjazd? jeżdżę tam często i nie widziałem ;p
-
Na TVG.:-P
-
Na TVG.:-P
A nie TGV? Chyba, że nie chodzi o "te że we". :)
-
Nie pouczaj mnie. ja w szkole byłem prymasem. ;D
Dokładnie TGV.
-
Na CMK wszystkie semy na bok mają 100 a rozjazdy owszem mają te z dużym promieniem. Co by S2 było gdzieś na bok jakoś sobie nie wyobrażam tego, bo gdyby miał jechać d zamiast do A tylko do B to odległość zatrzymania się jego byłaby mierzona w kilometrach :)
-
Wszystko zależy od tego co pokazuje następny semafor...
-
Na CMK wszystkie semy na bok mają 100 a rozjazdy owszem mają te z dużym promieniem.
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Idzikowice (http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Idzikowice)
Idzikowice to też jedyna stacja, na której jazdy po wszystkich rozjazdach w kierunku zwrotnym możliwe są jedynie z prędkością do 40 km/h.
-
w polsce gdzies jest stacja ( pasary??) gdzie rozjazd jest o duzym promieniu i jazda na bok odbywa sie na S2
Wrocław Muchobór.
Chyba jak się tli pomarańczowa na dole i nie widać :D Albo skopane są obwody ;)
-
Taki przykład z sieci PLK: http://atapi.kolej.org.pl/wos_pl.jpg
-
Tam w ogóle są dwa zielone i takie tam cuda :P
-
Nie szkodzi ;)
-
że w którym niby miejscu? który rozjazd? jeżdżę tam często i nie widziałem ;p
Po torze nr 1 od strony Grabiszyna na S2 jedziemy zarowno w kierunku Muchoboru jak i Kuznik.
-
A prędkość szlakowa 40km/h więc nie robi im to żadnej różnicy :)