Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Psycho

Strony: 1 [2]
16
Ruch kolejowy / Odp: Manewry
« dnia: 14 Kwiecień 2021, 11:14:48 »
Witam.
Mamy wyjazd ze stacji dwutorowy. Przy obu torach stoją semafory wjazdowe na stację. W stacji brak wskaźników W5. Manewrując się w kierunku toru lewego do którego miejsca możemy dojechać
1. Ukres ostatniego rozjazdu
2. 100 m przed semaforem wjazdowym
Które z powyższych będzie prawidłowe?

Przy torze lewym wskaźnika nie będzie tylko wtedy, gdy go ktoś ukradnie... Jeśli przy torze prawym również stoi semafor wjazdowy to powinien też stać W5... Jeśli nie ma semafora, a co za tym idzie nie ma W5 lub w wyjątkowych sytuacjach jest semafor ale nie ma W5 to granicą jest styk przediglicowy ostatniego rozjazdu patrząc w kierunku szlaku (w nielicznych przypadkach będzie to styk za krzyżownicą rozjazdu- np. w przypadku "obróconego rozjazdu")...

17
Ruch kolejowy / Odp: Wyjazd z toru nieposiadającego semafora
« dnia: 14 Kwiecień 2021, 10:26:34 »
Stacja w trakcie przebudowy. Tor numer 1 i 3 nie posiadają semaforów wyjazdowych. W ich miejscu obok toru stoją tarcze D1. Jak powinno wyglądać wyprawienie pociągu z tych torów na tor prawy i lewy.

Tarcza zatrzymania została wystawiona dla oznaczenia miejsca zatrzymania się czoła pociągu wjeżdżającego na stację... Obrócenie jej sprawia, że w wyjeździe nie bierze udziału (można ją również zdjąć...) tzn. że w rozkazach nie uwzględnia się zezwolenia na przejechanie obok tarczy zatrzymania... Jeśli dla wyjazdu jej się nie zdejmie lub nie obróci to zaczyna się kombinowanie... Czasami zdjęcie tarczy będzie trwało tak długo, że mija się to z celem - sprawniej będzie zawrzeć odpowiednią treść w "S" lub "N" (zapisy w rozkazach lub ich brak nie sprawi, że droga będzie dobrze nastawiona...).

18
Ruch kolejowy / Odp: Jazda manewrowa
« dnia: 14 Kwiecień 2021, 08:59:24 »
Sygnał "Jazda manewrowa dozwolona" jest jedną z kilku metod zezwolenia na wykonanie jazdy manewrowej, nie ma potrzeby dublowania metod...

19
Ruch kolejowy / Odp: Tor zamknięty
« dnia: 14 Czerwiec 2020, 20:58:11 »
Informację o tym, że sygnały na samoczynnych semaforach odstępowych są nieważne należy przekazywać w razie nie działania lub nieprawidłowego działania urządzeń srk...(być może dlatego nie znalazłeś formalnego zapisu w "prowadzeniu ruchu po torze zamkniętym"). Na szlakach z blokadą samoczynną semafory odstępowe nie obowiązują - taką zasadę do tej pory wyznawałem :-\
Podkreślam, że to opinia, a nie wykładnia :)

20
Jak w temacie. Takie żądanie powinno się pojawić, w każdym przypadku ponieważ nigdy dyżurny który zarządza torem nie będzie miał potrzeby wprowadzenia po nim ruchu dwukierunkowego... Zawsze będzie to w interesie dyżurnego niezarządzającego torem... Czy znacie przypadki w których nie stosuje się żądania wprowadzenia takiego ruchu?

21
Ruch kolejowy / Przesyłka nadzwyczajna
« dnia: 22 Wrzesień 2016, 15:44:01 »
Witam,
jako dyżurny powiadamiam maszynistę rozkazem "O" jedynie o znajdowaniu się przesyłki nadzwyczajnej w pociągu czy powinienem wpisać również warunki przewozu z adresu 4?

Strony: 1 [2]