Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - stanislaw57

Strony: 1 ... 11 12 13 [14]
196
Ruch kolejowy / Odp: radiołączność pociągowa
« dnia: 22 Styczeń 2012, 16:18:39 »
Niestety przepisy są w tym względzie bezwzględne, czy to komu się podoba czy nie. Ale jak to w życiu przepisy sobie życie sobie. Wg Ir-5 (R-12) Ie-14 (E-36) każda linia ma jeden kanał a posterunki ruchu, do których przylegają różne linie kolejowe mają być wyposażone w urządzenia pozwalające dyżurnym ruchu komunikację z pociągiem na przyległych szlakach. Z tym wiąże się organizacja systemu "Radio-stop".
Więc, czy poprawny jest wpis do zeszytów wrjp. tylko jeden kanał z każdego kierunku dla st. węzłowej (podg) kiedy wiemy, że zmiana kanału może nastąpić w czasie mijania W28?

197
Ruch kolejowy / Odp: odstępy między semaforami
« dnia: 22 Styczeń 2012, 16:11:18 »
Pocieszająca informacja. Ja słyszałem odpowiedź o poprawności rozwiązań i braku zamiaru czegokolwiek zmieniać w sferze urządzeń i organizacji pracy dyżurnych ruchu

198
Ruch kolejowy / Odp: zmiana kierunku jazdy
« dnia: 22 Styczeń 2012, 16:08:52 »
Pytanie dotyczyło sytuacji przy czynnych obu torach i jak brzmią telefonogramy zmiany i dania zgody dla kierunku jazdy. Czy takowe istnieją w świetle Ir-1lub RT i czy zapisy z tym związane są poprawne? Odnośnie maszynistów, chodzi o przypadek odcinka zdalnego prowadzenia ruchu bez urz. zdalnego sterowania, gdzie bierze udział maszynista i obowiązują go telefonogramy podane tylko w RT. Ciekawy jestem jak to wygląda.

199
Ruch kolejowy / Odp: wyznaczanie prędkości pociągu
« dnia: 22 Styczeń 2012, 16:02:18 »
Dyżurny ruchu powinien chyba nie tylko znać przepisy ale je rozumieć w sensie ich znaczenia organizacyjnego i nie tylko. Jeżeli pracownik przewoźnika ustali taką prędkość (nie wnikam jak), to czy dyżurny ruchu wystawi rozkaz pisemny potwierdzając tym samym poprawność tego wskazania?

200
Ruch kolejowy / Odp: odstępy między semaforami
« dnia: 22 Styczeń 2012, 15:58:05 »
Niestety Ie-1 (E-1) zezwala na odblaski dla W19 i W20 co jest stosowane na nowo budowanych czy przebudowywanych liniach kolejowych. w ten sposób mamy dwa rozwiązania i te stare podświetlane i nowe odblaskowe. Np. w przypadku zmiany toru szlakowego z wyjazdem na tor lewy na głowicy wyjazdowej (b. rzadko) na st. Okmiany (linia 282 (E-30)) przelot po torze 1 jest sygnalizowany przez S2 na semaforze wjazdowym z wskaźnikiem W19 następnie sygnałem S4 z  W20 na semaforze drogowskazowym (wskaźniki odblaskowe) dalej semafor wyjazdowy wskazuje S10 z W24 dla wyjazdu na tor lewy. Prędkość rozkładowa przez stację wskazana w wrjp 160km/h. Odległość między semaforami drogowskazowym i wyjazdowym skrócona do ok. 400-500m. Dyżurny nie informuje o zmianach. Przezorni maszyniści zwalniają co może skutkować wcj. Może gdzie indziej są podobne przypadki ale z innymi rozwiązaniami (sygnalizacją)?

201
Ruch kolejowy / zmiana kierunku jazdy
« dnia: 22 Styczeń 2012, 15:39:28 »
Jak brzmi żądanie i danie pozwolenia zmiany kierunku jazdy na szlakach z dwukierunkową sbl oraz telefonogramy między dyżurnym ruchu a maszynistą na odc. zpr bez uzs? Kto decyduje o wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego po jednym ( przy czynnych obu torach) lub obu torach szlaku dwutorowego. Czy jazda dwóch pociągów na takim szlaku, każdy w kierunku przeciwnym do zasadniczego jest normalna? Czy maszyniści powinni być o tym powiadomieni? Dlaczego sygnał Pc2 jest zastrzeżony tylko dla takiej jazdy na szlaku z jednokierunkową blokadą liniową?

202
Ruch kolejowy / Odp: zmiana toru wjazdowego
« dnia: 22 Styczeń 2012, 15:19:25 »
Z tego wynika, że pomimo likwidacji zapisu o informowaniu maszynistów o zmianie toru wjazdowego, to taki obowiązek i tak istnieje ale w przypadku wjazdu na zmieniony tor a nawet bez jego zmiany o ile ma miejsce obniżenie prędkości od wskazań na semaforze. Jak to się ma do par 57 ust. 1 pkt 1 o zbędności powiadamiania, jeżeli okoliczności wykazane są w wrjp i dodatkach do niego. Osobiście chciałbym aby było jak mówisz "igor", z tym że, jeżeli chodzi o wyjazd, to nie zawsze będzie to rozkaz pisemny, wszystko zależy jaka blokada linowa ma zastosowanie.

203
Ruch kolejowy / odstępy między semaforami
« dnia: 22 Styczeń 2012, 15:05:42 »
Dlaczego w przypadkach braku wymaganej odległości miedzy sygnalizatorami (semafory, tarcze ostrzegawcze semaforowe) stosuje się wskaźniki W19 i W20 a nie odpowiednie wskazania na tych sygnalizatorach dla zachowania odpowiedniej prędkości w stosunku do obrazu i realnej drogi do następnego sygnalizatora? Przecież sygnalizacja jest sygnalizacją prędkościową. Do tego wskaźniki W19 i W20 obecnie stosuje się jako odblaskowe. Maszynista może, dla zachowania wymogów znajomości obsługiwanych odcinków linii kolejowych, jechać danym odcinkiem raz na 6 m-cy (zaszły w między czasie zmiany) i przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych będzie miał chyba dużą trudność dostosować prędkość do wskazań następnego semafora przy skróconym odstępie o nie znaną mu odległość. Jednocześnie jest tendencja do podnoszenia prędkości, obecnie max 160km/h, a ma być więcej. Jako pasażer jestem zaniepokojony o siebie, moich bliskich i ogólnie.

204
Ruch kolejowy / wyznaczanie prędkości pociągu
« dnia: 22 Styczeń 2012, 14:44:39 »
Dlaczego przewoźnik ma wyznaczyć nową prędkość pociągu w przypadku braku masy hamującej w stosunku do wymaganej a zmiana w składzie nie wchodzi w rachubę? Kto i jak to zrobić, dla jazdy po różnych liniach i zakładach PLK, tzn. pozostało do przejechania jeszcze  pół Polski?

205
Ruch kolejowy / radiołączność pociągowa
« dnia: 22 Styczeń 2012, 14:38:09 »
Jakie zasady obowiązują dla wskazania kanału radiołączności pociągowej w zeszytach wrjp dla stacji węzłowych i podg? Po analizie różnych zeszytów widać, że nie nie ma tu jednoznaczności. Często dla ww. posterunków wykazany jest jeden i ten sam kanał bez względu z której linii następuje wjazd lub kanał jaki będzie obowiązywał ale po wyjeździe na inną linię z danej stacji. Czy to normalne?

206
Ruch kolejowy / Zamykanie przejazdów
« dnia: 22 Styczeń 2012, 14:25:21 »
Dróżnik przejazdowy ma zamknąć przejazd na minimum 2 min. przed czołem najeżdżającego pociągu. Jaka jest ku temu organizacja jego stanowiska w tym zakresie kiedy może on obsługiwać więcej niż jeden przejazd, a ten drugi może być znacząco oddalony? Jak to się ma do jazdy po zmienionym torze szlaku dwutorowego (z prawego na lewy lub odwrotnie), przy czynnych obu torach z blokadą dwu- lub jednokierunkową, a zmieniony tor ma większe prędkości drogowe od wyznaczonego wewnętrznym rjp? Czy pociąg może jechać szybciej niż to wyznaczone jest wrjp? Jeżeli tak, to czy dróżnik zamknie na czas przejazd obsługiwany z odległości?

207
Ruch kolejowy / zmiana toru wjazdowego
« dnia: 22 Styczeń 2012, 13:53:55 »
Ciekawe co było powodem likwidacji zapisu o informowaniu maszynisty o zmianie toru wjazdowego? Są posterunki, gdzie wjazd pociągu na kierunek zwrotny jest tak samo sygnalizowany na semaforze wjazdowym sygnałem, np. S2, bo zabudowane rozjazdy i zamknięcia na to pozwalają. A jeżeli na tym torze są ograniczenia poniżej wskazań semafora podane w komputerowym rozkazie pisemnym "O" lub w WOS, lecz maszynista nie jest informowany o jeździe na inny tor niż ten, po którym zwykle jedzie, jako ten wyznaczony stacyjnym rozkładem jazdy, co wtedy?

208
Ruch kolejowy / Odp: Dialogi.
« dnia: 22 Styczeń 2012, 13:41:04 »
Otrzymanie licencji maszynisty u przewoźnika jest weryfikowane i czasami okazuje się, że taki kandydat ma duże braki. Więc droga do otrzymania świadectwa dla maszynisty może okazać się jeszcze długa i jeszcze dłuższa dla jazd po sieci innego zarządcy.

209
Urządzenia srk / Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« dnia: 22 Styczeń 2012, 13:11:59 »
Jak funkcjonuje sbl jednoodstępowa? Jak przebiega jej obsługa i jakie są uzależnienia?

Strony: 1 ... 11 12 13 [14]