Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - IZKR

Strony: 1 ... 3 4 5 [6] 7
76
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Co to jest i z czym to się je
« dnia: 28 Kwiecień 2014, 11:31:39 »
To nie jest takie proste. Używanie oprogramowania, które nie jest własnością (na zasadzie licencji) PLK jest niedozwolone.

77
ISDR - Tematy ogólne / Co to jest i z czym to się je
« dnia: 28 Kwiecień 2014, 11:04:59 »
Zarejestrowałem się dwa dni temu na tym forum bo zaciekawił mnie symulator. Jako IZKR jestem zainteresowany takim.. czymś jednak nie mam możliwości zainstalowania programu na kompie służbowym. Zanim wystąpię o zgodę poproszę was o jakieś zrzuty ekranowe.

78
Testowo / Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
« dnia: 27 Kwiecień 2014, 20:29:34 »
No nie. Panowie jak pociąg ma defekt, to trzeba go ściągnąć. Dawanie mu sygnału Rd1 to rosyjska ruletka(uda się, czy nie uda się). Wtedy jest najlepsza zabawa, jak puszczasz składy po obydwu torach w jedną stronę. :]
Nie bardzo tego rozumiem. Możesz to szerzej opisać? Odniosę się wtedy do tego Rd1.

79
Dyżurny ruchu sam z siebie nie jest władny podjąć decyzji z jaka szybkością pociąg ma jechać obok miejsca zdarzenia. Jeżeli pracuje komisja to ona powinna taką decyzję podjąć a dyżurny ruchu ma się do niej zastosować. Najprościej wtedy zapisać w R-138 co i jak i jedziemy. Określenie "jechać ostrożnie" można sobie psu na budę... Jeżeli istnieje możliwość jazdy innym torem niż obok zdarzenia to jak najbardziej słuszne jest z tego skorzystanie. A że się coś opóźni? i co z tego. Ma być bezpiecznie.
Teraz dyktowanie R-307 przez sąsiednie stacje. Kolega Andrev ma rację. Jeżeli pociąg już gdzieś stoi lub jest uruchamiany to ustalamy z odpowiednim ISDR takiej stacji, co i jak i zapisujemy to w R-138 z wymianą numerów rozmowy ma się rozumieć. ISDR tej stacji nie ma prawa odmówić. Chyba, że jest tak zarobiony... A teraz do którego miejsca ma takie ostrzeżenia wydać. A nawet do następnej stacji wyznaczonej Dod. 1. Trzeba jednak się zastanowić czy ma sens dyktowania przez telefon 10 ostrzeżeń.... może jednak wtedy zatrzymać pociąg u siebie? A co do pracy komisji ... ISDR tylnego posterunku zapowiadawczego MA wydać ostrzeżenia do semafora wyjazdowego następnego posterunku czyli tak jak prowadzi R-189 tylko na sąsiednie szlaki (z wjazdem na sąsiednią stację włącznie). Wiadomo, że komisja przy potrąceniach (skutecznych lub nie) pracuje od 2h do... kilku. Czy jest sens nadawania adresu 14? wg. mnie nie. Zanim spłyną potwierdzenia będzie już po sprawie. Co innego z wykolejeniami. Tam komisje pracują długo w potem jeszcze SPRT/PRT, czyli kręci się kupa luda. Musimy im zagwarantować bezpieczną pracę (o ile praca w czynnych torach w ogóle jest bezpieczna) do zamknięcia sąsiedniego toru włącznie.
Jeszcze raz: to komisja decyduje o ograniczeniu szybkości i to jej za...nym obowiązkiem jest o tym powiadomić dyżurnego ruchu. A jak nie powiadomi to należy zapytać przewodniczącego komisji (tylko on decyduje po konsultacji z innymi członkami komisji) co z tym fantem zrobić. Przewodniczący komisji może do was kogoś wysłać to niech ten ktoś odpisze obostrzenia w R-138. Tyle.

80
Może się odbyć ale tylko w celu przestawienia składu pociągu z jednej grupy na drugą np z kierunkowej na odjazdową. Jazda taka odbywa się pod nadzorem ustawiacza lub manewrowego par 7 ust.4.1 c i d.  instr Ir-9

81
Inne / Odp: Maszyna i ISDR w telewizji
« dnia: 27 Kwiecień 2014, 17:14:49 »
Stevenson budując swoją kolej zrobił to na wcześniej działającej kolei górniczej. A tam już była ta szerokość na dwa zady... Nic nie zmieniał i tak się przyjęło. Ale w Hiszpanii (i Portugalii) konie większe i dlatego 1520... Wychodziło by z tego, że w Japonii konie malutkie i te dwa zady to tylko 1000 mmm

Ale ja tej wypowiedzi nie autoryzuję :)

82
No to jest tak:
Dla pociągu można podać sygnał jazda manewrowa dozwolona tylko w przypadku przestawiania z jednej grupy torów na inną. No ale to wiecie. Może się więc zdarzyć, że na semaforze wjazdowym na okręg osłaniany tym semaforem da się wyświetlić sygnał Ms2. W innych przypadkach nie powinno to występować bo jaka jest zasadność wyświetlenia Ms2 na wjazdowym, jeżeli spod niego nie wykonuje się manewrów? Do tego pomiędzy stacjami nie da się prowadzić jazdy pociągowej - nie mylcie z sąsiednimi posterunkami zapowiadawczymi wewnątrz jednej stacji np KHB - KHA (Kielce Herbskie) lub SKA - SKB - SKC (Skarżysko Kamienna) itd. Jeżeli chcemy wyjechać składem manewrowym za semafor wjazdowy i dalej do następnej stacji to już będzie jazda pociągowa. Czyli zgodnie z zasadami należny prowadzić ją na sygnały zezwalajace semaforów.
No ale uwaga:
Za zgodą zarządcy infrastruktury można ustalić, że jazda pociągu bocznicowego po torze dojazdowym do bocznicy (tu: tor szlakowy) może się odbywać na sygnały manewrowe. Należy jednak taką jazdę ująć w sporządzonym regulaminie obsługi bocznicy. Pociąg bocznicowy ma wtedy wszelkie cechy pociągu: skłąd sprzęgnięty z lokomotywą, osygnalizowany zgodnie z Ie-1 i dokumenty.

83
Inne / Odp: Czy rozmowy telefoniczne są nagrywane?
« dnia: 26 Kwiecień 2014, 19:28:01 »
Jesteście w błędzie (ci co w realu za ISDR robią). Nie chce mi się otwierać Ir-1...Poczytajcie paragrafy 23 do 26 (zapowiadanie pociągów), 28 i 29 dla SBLek, chyba 51 (zamknięcia) i td. Poza tym ostatnie polecenia z I B R każą sprawdzać naruszenia tych paragrafów. I to wszystko przez głupka ze Szcz...n. Ale zawsze tak było, że śrubę po wydarzeniach dokręcano. Pytania w tym temacie proszę na PW.

84
Inne / Odp: Mundur Dyżurnego Ruchu
« dnia: 26 Kwiecień 2014, 19:16:26 »
Napisałem o tym w innym temacie. Ale tak ogólnie będzie i tu: W mundury służbowe ubrani są (powinni być) dyżurni ruchu peronowi i dróżnicy przejazdowi. Tylko oni otrzymują te mundury do dnia dzisiejszego.

85
Inne / Odp: Maszyna i ISDR w telewizji
« dnia: 26 Kwiecień 2014, 19:13:40 »
Ciekawy i owszem ale jest kilka nieścisłości - np to, że kolej wymyślili starożytni Rzymianie.Ich utwardzone drogi koleinowe były pierwowzorem. Ale ogólnie fajna sprawa. Gdyby tak faktycznie połączyć wirtualnie Maszynę z ISDR...

86
Inne / Odp: Dziennik Ruchu R146 wersja papierowa.
« dnia: 26 Kwiecień 2014, 18:40:12 »
Jeżeli chodzi o dzienniki ruchu R-146 i R-147 to tu problemu nie widzę. Ale posiadanie oryginalnych rozkazów pisemnych ... trochę jazda po bandzie. Ale jest furtka: rozkazy pisemne, które nie maja kolejnej numeracji bloczków zapewne uzyskacie w ISE. Oczywiście nie powinny być sznurowane i plombowane (pieczętowane). Dotyczy to również dzienników ruchu. W czym jest jednak problem wygenerować takie dokumenty i wydrukować? Ryza papieru to koszt około 10-14 zł z tego da się zrobić 10 dzienników ruchu (bez okładek). Wg mnie taniej.

87
Inne / Odp: Wzór ROGATYWKI ISDR'a
« dnia: 26 Kwiecień 2014, 18:29:19 »
Zgodnie z wewnętrznym rozkładem jazdy są stacje wyznaczone gdzie nakaz jazdy Rd1 podaje dyżurny ruchu peronowy. W mojej okolicy Radom i Skarżysko Kamienna. Dyżurni peronowi mają normalne mundury. Do tego czapka rogatywka (wg wzoru z prawego górnego rogu). Umundurowani są również dróżnicy przejazdowi. Pozostali pracownicy pracując w swoich ciuchach. No, sa jeszcze "starzy wyjadacze", którzy używają mundurów, które mają guziki z orzełkiem bez korony... no i te nowsze. Ostatni mundur jaki miałem to na guzikach miał logo PLK (trumna). Teraz oczywiście munduru nie używam bo i nie mam. Ale... ostatnio robiąc bezpieczny przejazd w szkole podstawowej zatęskniłem do munduru. Na pewno by było bardziej elegancko jak dzieciaki widzą kolejarza opowiadającego im o kolei.

88
Inne / Odp: Rozkład jazdy pociągów-druk.
« dnia: 26 Kwiecień 2014, 18:18:24 »
Lepiej to zrobić w exc. Przypisując formuły do komórek można liczyć od razu czasy jazdy.

89
Inne / Odp: Nabór na ISDR w PLK
« dnia: 26 Kwiecień 2014, 18:15:10 »
I chyba w Szczecinie kurs na ISDR jest w trakcie.

90
Inne / Odp: Lokomotywy zapasowe (wydzielone)
« dnia: 26 Kwiecień 2014, 18:13:45 »
...zdechła EU07, podesłanie zapasowej i odj. skończyły się opóźnieniem 110min.,...
I to jest jakieś dziwne. Pasażer nie jest tu istotny. Ważne jest kto komu potem ma zapłacić za użyczenie lokomotywy, czyli najpierw są negocjacje... A ja pamietam takie piękne czasy, gdy mając lokomotywę na odcinku sieciowym (SM42), poleciłem ją odpiąć od "pulmanów" i wysłałem do sąsiedniej stacji po zdechnięty EN57.. a potem powiadomiłem odcinkowego, żeby nie szukał lokomotywy, bo już się dopina... Takie czasy, gdy decydował o tym ISDR już się nie wrócą.

Strony: 1 ... 3 4 5 [6] 7