Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Zacha

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 30
16
Ruch kolejowy / Odp: Nowa numeracja pociągów
« dnia: 03 Styczeń 2016, 00:54:15 »
W takim razie dlaczego PLK nie stosuje się do numeracji pociągów, które sama trasuje? Dzisiaj miałem 782003 pod symbolem TBE (wg starej numeracji był jako 780011), A takich przykładów nieścisłości jest cała masa. Czy ktoś potrafi powiedzieć, z czego ciągłe zmiany zasad tej numeracji wynikają? Od nowego roku zaczynają naliczać się nowe KWR-y, zawsze naliczają się od 1xx xxx?

17
Inne / Odp: Sprzeczne drogi przebiegu.
« dnia: 18 Listopad 2015, 12:56:41 »
Tam nie ma w ogóle zależności, wszystko działa na prostych eventach załączanych przez pociągi.

18
Inne / Odp: Opóźnienia.
« dnia: 14 Listopad 2015, 16:15:50 »
E tam smarowanie, lepiej sypać piachem po rozjazdach to u dyżurnych się forma wzmocni  8) Na ET22 mamy smarowanie obrzeży kół, bo przy ciaśniejszych łukach zestawy zamieniają się w szlifierkę kątową :P

19
Urządzenia srk / Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« dnia: 14 Listopad 2015, 14:23:02 »
Jak nie są, to co pełni rolę tarczy ostrzegawczej do semafora wjazdowego?

20
Inne / Odp: Opóźnienia.
« dnia: 09 Listopad 2015, 14:17:55 »
Na "putinach" czyt. ET42 pod zgarniaczami nad główką szyny znajdują się druciane szczotki. Gdyby w sezonie jesienno-zimowym opuszczać je tak, aby oczyszczały szynę, zdałoby to egzamin. Niestety nikt o tym nie pomyślał. Podobno na Class-ach 66 można ustawić tryb antypoślizgowy, gdzie pierwsza oś specjalnie "roluje" oczyszczając powierzchnię toczną szyn, ale ile w tym prawdy - nie wiem  8)

21
Inne / Odp: Opóźnienia.
« dnia: 06 Listopad 2015, 00:33:51 »
Ciekaw jestem co może pomóc piasek na leżących na szynie liściach, sypiąc go posypiemy liście a nie szynę, więc zestawy i tak nam "zatańczą" :P Przy rozruchu jedynym skutecznym rozwiązaniem jest dohamowywanie lok. przeciwpoślizgiem, a hamowanie musi przebiegać łagodniej ;) Tutaj kieruję wyrazy współczucia maszynistom "kibli" pozbawionych wszelkiej ochrony przeciwpoślizgowej, a wiadomo jednostka lekka, to i szybko się koła kwadratowe robią przy hamowaniu na liściach :P
Poza tym, nie wiem na ile jest to dozwolone, może wyluzować loka i dać wsteczny opór.
Wsteczny opór czym? Piętami? :D

22
Testowo / Odp: SBL w Testowie
« dnia: 11 Wrzesień 2015, 17:34:36 »
Inna sprawa, że dyżurni niejednokrotnie boją się puszczać po lewym przy zajętym właściwym na blokadzie dwukierunkowej ;)

23
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 23 Sierpień 2015, 17:29:38 »
Zgadza się, procedura jest taka, że opuszczać powinniśmy przy 60km/h, ale awaryjnie można tak jak pisałem wyżej ;)

24
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 18 Lipiec 2015, 14:35:43 »
Opuszczać pantografy możemy nawet przy 160km/h, podnosić nie wolno powyżej 60km/h. Tak jak koledzy napisali, o takich sprawach czy pociąg przejedzie czy nie, decyduje maszynista. A jak nie przejedzie, to czekamy na przeciąganie i tyle w temacie ;) Żadna zbrodnia, nie każdy musi sobie poradzić, a zawsze może nam po drodze czuwak czy shp zwalić powietrze i stoimy...

Dana szybkość podana jest w przypadku TYLKO wskaźnika We2 (właśnie 60 km/h)
Chyba We1...

25
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 18 Lipiec 2015, 14:31:16 »
Dzisiaj nawet państwowa spółka nie da Ci gwarancji pracy... Obdzierają socjal, marne pensje, do tego zewsząd inwigilacja, biurokracja i milion "mord" chcących Cię udupić... Już chyba lepiej iść do prywaciarza :P

26

Ale hamulcowi ep (elektropneumatycznemu) w EN57 coś jest. Nie można w MaSzynie hamować hamulcem pneumatycznym na EN57. Chyba, że ja nie umiem ustawić go, ale po nastawieniu kranu w pozycję jazda na pneumatycznym i załączeniu napięcia na nastawnik - załącza się hamowanie ep... 
I tak powinno być :) Aby używać hamowania pneumatycznego w EN57 należy ustawić nastawnik kierunkowy w pozycję 0, lub wyłączyć "wisa" pod pulpitem.
Propos rozruchu oporowego. Można by jeszcze zasymulować przegrzanie się/spalenie obwodu głównego w lokomotywach/jednostkach, bo jak wiadomo - dłuższa jazda niż ok. 1-2 min na oporach może do tego doprowadzić.
Na jednostce na pozycji P bardziej... Na lokomotywach typu EU07/ET22 itp. opory są trwalsze, niż się wydaje ;)

27
Testowo / Odp: SBL w Testowie
« dnia: 12 Maj 2015, 12:59:16 »
W Testowie blokada samoczynna do Ślemienia jest dwukierunkowa zatem wprowadzenie na niej ruchu dwukierunkowego nie miało by sensu...

28
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 19 Kwiecień 2015, 12:47:06 »
Dobrze że to tylko takie sobie malunki, bo kilka błędów na Pile rzuciło mi się baaaaardzo w oczy.
Wiem to tylko takie sobie malowanie
Zgadza się, malowanie z planu świetlnego na nastawni, tak więc nie ma się co dziwić dziwić, że trochę nieścisłości jest. Mógłbyś zaznaczyć je na pulpicie? Chętnie bym się dowiedział co spartaczyłem :)

29
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 16 Kwiecień 2015, 12:57:29 »
W takim razie ja także podzielę się wytworami mojej chorej wyobraźni :D Żeby ktoś sobie nie pomyślał, że jestem jakimś kolejowym nołlajfem, większość powstała jeszcze w technikum :P

Jest tu trochę wymyślonych pulpitów z węzła szczecińskiego, trochę z MaSzyny, przeróbka Liskowa :P i trochę z nudów ;)

30
Z tego co pamiętam, jak wypuszczasz Rob-a na zamknięty z myślą, że zjedzie on do następnej stacji, powinieneś obsłużyć blokadę, czyli wyprawić pociąg na semafor.

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 30