ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => ISDR - Stacje i posterunki => Testowo => Wątek zaczęty przez: Artur PKP w 22 Luty 2012, 18:55:14
-
Witam.
Właśnie przyjechał do mnie pociąg z Wilamowic. Wszystko pięknie zgłosiłem do post. SKP. Pociąg minął i semafor T i posterunek. Świeci mi się pmSKP1L i KoT. Próbuję wyłączyć blok końcowy (KoT)... i nic. Dalej te dwa przyciski się świecą próbuję parę razy... nic z tego. Sprawdziłem w usterkach czy jest jakiś problem i mam problem. Semafor T ma usterkę. I co z tym blokiem końcowym mam zrobić??
-
Ja wprowadził bym Telefoniczne Zapowiadanie Pociągów po torze szlakowym od Testowa do Liskowa z powodu usterki w blokadzie liniowej Bloku KoT (dyżurny ruchu nie ma wglądu w przekaźniki więc usterek może być mnogo - w programie mamy akurat pomocną dłoń :P)
(w realu dodatkowo odpis w E1758 - wezwanie montera)
w programie Usterki >> Napraw Wszystkie
Jak monter powiadomi nas że usterkę naprawił przy wjeździe pociągu z Liskowa obsłuż blok KoT
Po drugim pociągu przyjeżdżającym normalnie przy sprawnej blokadzie z Liskowem (blok KoT) odwołujemy TZP z Liskowem.
-
Usterka semafora T może polegać w tym wypadku tylko na przepaleniu żarówki, ale skoro wpuściłeś pociąg na sygnał zezwalający, to nie ma z tym nic wspólnego. Zobacz, czy w usterkach w oknie Inne urządzenia "blokada C tor 1L" ma usterkę.
-
Nie ma
-
Możesz podrzucić sejva. Tylko napisz, z jakiego rozkładu korzystasz.
-
Już semafor T naprawiony. Z tego co czytałem to muszę poczekać aż jakiś pociąg z Liskowa przejedzie przez blok końcowy i go wyłączyć. Znaczy wyłączyć KoT-a
-
Skoro pisałeś, że świeci się lampka przy KoT, to bez żadnych przeszkód powinno się dać ten blok zwolnić.
-
Blokada nie zwolni się gdy nie ma kontroli świecenia światła czerwonego na semaforze wjazdowym.
-
Zgadza się, w przypadku przepalenia się żarówki w komorze światła czerwonego to nie zwolnimy bloku końcowego, prosta zasada "Szlak osłonięty jest semaforami wjazdowymi" w tym przypadku obowiązuje nas TZP, i tarcza D1 przy tym semaforze (semafor ciemny).
Zacha, nie wprowadzaj w błąd - nie wiesz - dowiedz się...
-
Zgadza się, w przypadku przepalenia się żarówki w komorze światła czerwonego to nie zwolnimy bloku końcowego, prosta zasada "Szlak osłonięty jest semaforami wjazdowymi" w tym przypadku obowiązuje nas TZP, i tarcza D1 przy tym semaforze (semafor ciemny).
Rzadko zdarza sie aby ta rezerwowa zaroweczka rowniez ulegla przepaleniu w tym samym momencie.
No i semafor ciemny = stoj wiec z ta tarcza D1 to tak nie do konca ;)
-
Dawałem rozkazy pisemne S a na semaforze nic się nie świeciło. Dałem po rozkazie S nakaz jazdy i przejechał obok semafora. A tak przy okazji: co to znaczy przekroczona skrajnia i co to jest ta skrajnia?
-
Rzadko zdarza sie aby ta rezerwowa zaroweczka rowniez ulegla przepaleniu w tym samym momencie.
Akurat tu jest uproszczenie - model urządzeń zewnętrznych w symulatorze nie rozróżnia komór z jedną i dwiema żarówkami, pulpit też trzeba by było zmodyfikować żeby lampka świeciła słabiej po spaleniu jednej żarówki.
Dawałem rozkazy pisemne S a na semaforze nic się nie świeciło. Dałem po rozkazie S nakaz jazdy i przejechał obok semafora. A tak przy okazji: co to znaczy przekroczona skrajnia i co to jest ta skrajnia?
Skrajnia kolejowa – zarys, poza który nie mogą wystawać żadne elementy taboru (skrajnia taboru) i budowli (skrajnia budowli), aby umożliwić swobodny ruch pojazdów szynowych.
-
Dzięki:)
-
Rzadko zdarza sie aby ta rezerwowa zaroweczka rowniez ulegla przepaleniu w tym samym momencie.
No i semafor ciemny = stoj wiec z ta tarcza D1 to tak nie do konca ;)
Ale jak wjazdowy świeci na rezerwie to końcowego już wtedy nie da się wrócić.
Natomiast co do ciemnego semafora. Jest to dość drażliwy temat. Żadna instrukcja nie przewiduje dokładnej metody postępowania. Ir-1 mówi o postawieniu tarczy D1 ale w przypadku nienastawienia się sygnału "stój" na semaforze. Instrukcja urządzeń mówi o zawieszaniu zastępczych latarni sygnałowych, które, spotyka się dość rzadko. Dodatkowo do wchodzenia na maszty semaforów trzeba mieć dodatkowe uprawienia. Niemniej dla maszynisty semafor ciemny oznaczać powinien sygnał "stój".
-
Ir-1 mówi o postawieniu tarczy D1 ale w przypadku nienastawienia się sygnału "stój" na semaforze.
Sam sobie odpowiedziałeś. Co ma jedno do drugiego? :) Nienastawienie sygnału "stój" oznacza tylko tyle, że semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę. Ciemny semafor takim sygnałem nie jest i jego w to nie mieszaj.
Niemniej dla maszynisty semafor ciemny oznaczać powinien sygnał "stój".
Nie "powinien", tylko po prostu jest sygnałem Stój.