ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: Kalach w 05 Czerwiec 2012, 02:29:10

Tytuł: Warszawa Lotnisko Chopina - ciekawostka
Wiadomość wysłana przez: Kalach w 05 Czerwiec 2012, 02:29:10
http://semaforek.pl/wiki/index.php/Warszawa_Lotnisko_Chopina

Semafory K1 i K2 wyświetlają ograniczenie prędkości do 60 km/h, mimo jazdy po kierunku zwrotnym na osłanianych rozjazdach o promieniu R300, czyli dopuszczonych w PL na 40 km/h.

Celem nie dopuszczenia jednak do przekroczenia prędkości zastosowano ograniczenie stałe na rozjazdach do 40 km/h.

Jest to o tyle sensowne, że wg obecnych przepisów jazda na sygnał podany na semaforze drogowskazowym obowiązuje do następnego semafora na całej drodze przebiegu - czyli w tym wypadku do semaforów E1 i E2. Dzięki temu przez tunel w kierunku Służewca jedziemy nie 40, a 60 km/h :)
Tytuł: Odp: Warszawa Lotnisko Chopina - ciekawostka
Wiadomość wysłana przez: jageer w 05 Czerwiec 2012, 16:50:12
Jest to o tyle sensowne, że wg obecnych przepisów jazda na sygnał podany na semaforze drogowskazowym obowiązuje do następnego semafora na całej drodze przebiegu - czyli w tym wypadku do semaforów E1 i E2. Dzięki temu przez tunel w kierunku Służewca jedziemy nie 40, a 60 km/h :)

Czyli w stylu SBLki w sumie....
Generalnie mogli semki K dać jako wyjazdowe, a E jako wjazdowe na podg mimo krótkiego odcinka i tyle ;)