Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - stanislaw57

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 14
46
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 25 Marzec 2013, 21:23:01 »
Zezwolenie na dalszą jazdę należy rozpatrywać w dwóch wariantach: wjazd lub wyjazd.

47
Ruch kolejowy / Odp: Kilka pytań
« dnia: 23 Marzec 2013, 21:52:08 »
W Ir-1 par. 46 nie ma postanowień dotyczących zatrzymania się pociągu, który minął miejsce sygnałowe ale nie minął przebiegowego. Takowe były w R-1 par 63 ust.6. Czy to przeoczenie przy wydaniu nowej instrukcji czy celowe? Jakie tego może być uzasadnienie? Jak w takiej sytuacji, przy obecnych przepisach, ma postąpić ISDR i maszynista po minięciu semafora z sygnałem "Stój" (np. przedwczesna zmiana sygnału)? Tzn. co będzie zezwoleniem na dalszą jazdę?

48
Urządzenia srk / Odp: Sygnał S3 a SBL
« dnia: 18 Luty 2013, 22:32:53 »
Gdzie kto widział W21 z "4" tym bardziej z S2?

49
Urządzenia srk / Odp: Sz-ty na podg
« dnia: 18 Luty 2013, 22:29:08 »
Rok wydania WTB E-10 to 1996, a Rozporządzenie ws. ogólnych warunków prowadzenia ruchu i sygnalizacji z 2004r. ze zmianami w latach następnych. Gdyby było wszystko w porządku nie byłoby w tym względzie żadnych propozycji zmian.

50
Urządzenia srk / Odp: Sz-ty na podg
« dnia: 18 Luty 2013, 19:33:59 »
WTB E-10  §4 ust. 8
"8. W komorę sygnału zastępczego mogą być wyposażone wszystkie semafory z wyjątkiem semaforów odstępowych (samoczynnych i obsługiwanych), osłonnych oraz na posterunkach odgałęźnych nie posiadających semaforów wyjazdowych. W wyjątkowych przypadkach, za zgoda naczelnego dyrektora okręgu kolei państwowych, można stosować sygnał zastępczy na posterunkach odgałęźnych nie posiadających semaforów wyjazdowych."

51
Urządzenia srk / Odp: Sygnał S3 a SBL
« dnia: 17 Luty 2013, 11:34:57 »
A od czego jest W21?

52
Urządzenia srk / Odp: Sygnał S3 a SBL
« dnia: 16 Luty 2013, 21:32:53 »
Ostatnio zacząłem się zastanawiać dlaczego przy czterostawnej blokadzie SBL w przerazajacej wiekszosci przypadkow przy wskazywaniu przez semafor wjazdowy sygnału S5 ostatni semafor SBL wskazuje sygnał S3 zamiast S2 tak jak przewiduje to instrukcja więc wprowadza maszynistę w błąd co do sygnału na semaforze wjazdowym (w rzeczywistości brak ograniczenia do 100km/h)

Sygnał S 3 zezwala na jazdę z największą prędkością dozwoloną dla danego pociągu i danego odcinka linii kolejowej. Sygnał S 3 nadawany przez:
a)  semafor półsamoczynny lub ostatni semafor samoczynny blokady liniowej informuje, że następny semafor nadaje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h,
b)  semafor samoczynny blokady liniowej lub semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową informuje, że dwa kolejne odstępy blokowe za tym semaforem są wolne, maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał "Stój"; dotyczy to także semafora wjazdowego posterunku odgałęźnego bez semafora wyjazdowego.

Ostatnia poprawka do Ie-1 zmienia co nieco znaczenie sygnału "S3". Odstępy między kolejnymi semaforami pozostają odstępami i chyba "S3" nie jest przekłamaniem w tym zakresie ale sygnały na semaforach są sygnałami prędkościowymi. Być może w tym miejscu ("S5") obowiązuje prędkość drogowa 100km/h i takie sztuczki kruczki stosuje PLK, podobnie jak "S2" dla wjazdu na kierunek zwrotny ponieważ prędkość drogowa i rozjazdy są do przystosowane do V100km/h. Ostatni semafor sbl w takim przypadku wskazywałby ...?

53
Urządzenia srk / Odp: Sz-ty na podg
« dnia: 16 Luty 2013, 20:52:59 »
Sz-ty na posterunkach podg bez semaforów wyjazdowych prawdopodobnie zostaną "zalegalizowane" Rozporządzeniem MTBiGM jeszcze w 2013r. Do tej pory nie było o tym mowy, więc regulowały to chyba regulacje wewnętrzne sprzed restrukturyzacji a może PLK.

54
Ruch kolejowy / Odp: radiołączność pociągowa
« dnia: 10 Luty 2013, 18:08:39 »
Trochę inicjatywy i zespołowego działania, a oczekiwane wyniki mogą przyjść szybciej niż się oczekuje. Bierność, milczenie są gorsze niż próby podjęcia zmian. I w cale tu nie chodzi o to, żeby było lepiej, bo czasami tzw. "lepsze" może być gorsze od "dobrego". Chodzi o zgodność przepisów z tym co spotykamy w pracy zawodowej. A jak przepis jest do bani, to można zaproponować jego zmiany. W dobie internetu z propozycjami można wyjść już niekoniecznie droga służbową.

55
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz pisemny "N"
« dnia: 10 Luty 2013, 17:59:05 »
Nie wprowadza się ruchu dwukierunkowego tam gdzie on już jest wprowadzony blokadą dwukierunkową. Taka informacja jest już zawarta w wrjp, ale uzupełnienie "jednotorowy" może wprowadzać w błąd kogoś kto nie zna definicji ruchu jednotorowego dwukierunkowego. I jak widać w Ir-1 nie ma konsekwencji, stąd w telefonogramach wprowadzających ruch dwukierunkowy przy czynnych obu torach brak słowa "jednotorowy" a przy zamkniętym torze sąsiednim  szlaku z blokadą dwukierunkową zapomniano jakie znaczenie ma informacja o ruchu jednotorowym. Jeżeli wynika to z planowych robót, maszynista jest o tym informowany Regulaminem tymczasowym ... i rozkazem "Nrob" a jak są to roboty interwencyjne już nie. Chyba nie ma różnicy w tym zakresie w odniesieniu do szlaku dwutorowego bez blokady liniowej i z blokadą, no bo jaka?

56
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz pisemny "N"
« dnia: 10 Luty 2013, 13:19:33 »
Tak na prawdę ruch dwukierunkowy jednotorowy to pojęcie przy blokadzie niezbanalizowanej.

Patrz Ir-1 par.24 ust.1

57
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz pisemny "N"
« dnia: 05 Luty 2013, 19:07:07 »
Jadąc z tak bezmyślnym maszynistą można spodziewać się niejednego wypadku. W Rozporządzeniu o prowadzeniu ruchu nie ma mowy o nieinformowaniu o zamnknięciu toru sąsiedniego tylko nie informowaniu o wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego bo informacja ta jest zawarta w wrjp. A to że Ir-1 mówi co innego to i tak się dzieje.

58
Ruch kolejowy / Odp: radiołączność pociągowa
« dnia: 05 Luty 2013, 18:58:57 »
Wbrew pozorom, sprawy są znane w UTK, ale czasami nie podejmują drastycznych działań, bo musieliby zamknąć szlak. Widoczne zmiany w organizacji radiołączności na niektórych węzłach to chyba ich zasługa.

59
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz pisemny "N"
« dnia: 03 Luty 2013, 19:22:50 »
No właśnie, tego należałoby się spodziewać, ale jak widać nie wszędzie tak się dzieje. Na PLK winny być i są opracowywane tymczasowe regulaminy prowadzenia ruchu w czasie robót torowych, ale jakie rozwiązania tam są zwarte decyduje IZ, a jak widać nie wszędzie zainteresowani (maszyniści) je otrzymują.

60
Ruch kolejowy / Odp: radiołączność pociągowa
« dnia: 03 Luty 2013, 15:09:07 »
Sęk w tym że IZ PLK nie widzą problemu w swoich decyzjach.  Maszynista instruktor nie jest pracownikiem zarządcy i nie wiele może zmienić, co dowodzi brak oczekiwanych zmian przez IZ PLK. Może spodziewane zmiany w przepisach coś wniosą a UTK stanie na wysokości swoich zadań.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 14