ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
		Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: Dulson w 10 Marzec 2021, 15:03:56
		
			
			- 
				Witam, mam takie zapytania, albo kilka zapytań w zależności co mi się urodzi podczas pisania tego tekstu.
 
 Schemat:
 
 stacja A(110.000)          czujnik 119,000         przejazd 120.000          czujnik 121,000          stacja B(120.000)
 
 Przejazd 120,000 to przejazd kat. B z możliwością wyłączenia czujników w torze. Przejazd znajduje się na szlaku 1 torowym, miedzy stacjami A i B. Wszystko tutaj jest przykładowo, by zrozumieć sens pewnych rzeczy. Strefa odziaływania SSP 120,000 to 119,000 do 121,000. W przypadku jazdy pociągu rob do km 119,500(ze stacji A) i z powrotem do stacji A.
 
 Zamykamy tor szlakowym mamy do wypuszczenia pojazd Rob1. Czy jest potrzeba informowania Roba o ograniczeniu do 20 km/h, wielokrotnym baczność przed tym przejazdem? Czy jest konieczne informowanie pracownika wyznaczonego regulaminem technicznym o oznakowaniu tego przejazdu kolejowo drogowego?
 Według mnie i tak nie nie.
 Tak - bo tak brzmi instrukcja, która mówi o pracy pociągu w strefie odziaływania SSP bez rozróżnienia przypadków, a jak coś jest nie pewne to należy wykonać to co większe bezpieczeństwo zapewni.
 Nie - bo to jest kompletnie bez sensu, pociąg który ma "odcięty" szlak od stacji A do km 119,500 bez kolejnego rozkazu, nie może tego miejsca przejechać.
 
 Co o tym sądzicie?
- 
				Odpowiedzią na pytanie jest paragraf 6, ust. 1 i 2 instrukcji Ir-1 (R-1).
 Nie - bo to jest kompletnie bez sensu, pociąg który ma "odcięty" szlak od stacji A do km 119,500 bez kolejnego rozkazu, nie może tego miejsca przejechać.
 Powyższe zdanie jest subiektywną oceną i nie może być podstawą ani wykładnią przepisów. Jaką masz gwarancję, że miejsca wyznaczonego rozkazem pociąg roboczy nie przejedzie?
 Sam przecież napisałeś:
 (...) a jak coś jest nie pewne to należy wykonać to co większe bezpieczeństwo zapewni.
 I o tym właśnie mówi ust. 4 przywołanego paragrafu.
- 
				Nie mam gwarancji, (trochę odbiegne od tematu) ale jak wjeżdżam do stacji z jednej strony pociągiem, to za wyjazdowym semaforem od drugiej strony jak mam przejazd to go nie zamykam, a może powinienem go zamknąć, bo jakby sobie maszynista przejechał dalej? No i wiele podobnego typu pytań mogę zadać.
			
- 
				Zapoznaj się z tablicą zależności, czy zamknąć ten przejazd ..... i zapisami w RTS....
			
- 
				Nie ma jego zamknięcia w tablicy zależności, pewnie ze względu na prędkość 40 km/h, ale szansa jednak przejechania "przypadkowo" też jest taka sama jak i tego poc roboczego. Jednak tu się nie zamyka, a tam powinno się, to jest totalnie nie zrozumiałe.
 
 Trochę doprecyzuje o co mi chodziło z tym przejazdem, bo tak w sumie bez sensu to wcześniej napisałem:
 Semafor wyjazdowy E jest na wysokości ukresu rozjazdu 1 kierującego na tor 1 zas lub 3 zwr. Zaraz za ukresem w kierunku szlaku znajduje się przejazd, płyta zaczyna się około 5 metrów za semaforem. W okolicy wyjazdu jest W9 ograniczający prędkość do 40 km/h z powodu geo. Gdy poc wjeżdża z drugiej strony nie ma w RT konieczności jego zamykania. Jednakże tutaj też może być przypadek ze maszynista sobie przejedzie semafor. No, a nikt "profilaktycznie" go nie zamyka.
- 
				Oto przykład tzw. sytuacji zastanej. Rysunek przedstawia fragment małej stacji, na której funkcjonują ręczne usrk, w których sygnalizację kształtową zastąpiono sygnalizacją świetlną (nie naruszając pozostałych usrk, szczególnie ich wewnętrznej struktury). W tym typie urządzeń w większości przypadków nie stosowano zależności pomiędzy urządzeniami do obsługi rogatki (windy rogatkowe), a stosowne uwagi, dotyczące konieczności zamykania przejazdu w określonych przebiegach, realizowanych w stacji, były umieszczanie w RT oraz bardzo często na osobnych tabliczkach typu "Zamknij przejazd", zawieszanych na skrzyniach blokowych, skrzyniach kluczowych lub bezpośrednio przy zamkach kluczy przebiegowych lub sygnałowych. Gdy weszły w życie przepisy wytycznych Ie-4 (WTB-E10), zawarto tam zapis, że urządzenia zainstalowane przed wejściem w życie wytycznych mogą być nadal eksploatowane na warunkach, na których zostały pobudowane (paragraf 1, ust. 3 wytycznych Ie-4 (WTB-E10).
 Gdyby jednak na tej stacji miała być dokonana modernizacja usrk z ich zmianą na elektryczne przekaźnikowe lub komputerowe, przebiegi zorganizowane uzależniono by od zamknięcia przejazdu zgodnie z zapisami paragrafu 7, ust. 5, pkt 9a i 9b, wytycznych Ie-4 (WTB-E10).
- 
				Jeżeli zamawiający (zarządca infrastruktury) zlecił w zadaniu wymianę sygnalizacji i tylko to obejmowało to nie uzależniono przejazdu... Jeżeli zawarto zapisy o dostosowaniu ble ble ... To trzeba by to wykonać, znając życie za kilka miesięcy na stacji X dokona się przebudowy przejazdu i powiązania  ;) jeżeli jednak nie ma powiązania, a droga ochronna jest przez przejazd w RTS powinien być zapis o zamykaniu ....
			
- 
				A ja jeszcze dorzucę, że przy każdorazowym wyłączeniu czujników (nawet jeśli rob nie dojeżdża) należy dokonać odpisu w e1758. Wiec jak ten fakt wytłumaczyć ? :D