ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => ISDR - Stacje i posterunki => Kraków Główny => Wątek zaczęty przez: Kolejarski w 01 Październik 2024, 19:53:50
-
Pytanie jak podać semafor G na tor 11 mimo iż rozjazdy są dobrze ułożone a nie mogę podać i mam później problem z tym problem
-
Sprawdź czy jest 105- w drodze ochronnej.
-
dobra działa dzięki
-
Ogólnie, to przydałby się jakiś "tutorial" dla mniej doświadczonych o tym, które rozjazdy powinny być jak ustawione dla wjazdu z danego szlaku/toru - chodzi głównie o drogę ochronną, bo początki z tak dużym posterunkiem są frustrujące ;)
-
Po to są mniejsze posterunki z różnymi rozwiązaniami i dokumentacja ogólna, plus Instrukcja Ir-1. Jeśli ktoś zaczynać chce od posterunku Kraków Główny, nie mając bladego pojęcia o tej pracy to...szybko porzuci nawet marzenia, o zawodzie dyżurnego ruchu.
-
Przepraszam, nie wiedziałem, że ISDR to produkt wyłącznie dla profesjonalistów. No i gdzie można przećwiczyć cokolwiek przed Krakowem? Na Testowie czy Tomaszowie Mazowieckim, gdzie wielkość tych posterunków i skomplikowanie ruchu razem wzięte nie sięga nawet 25% tego, co mamy w Krakowie?
-
Wykaz uzależnień w drogach ochronnych zawiera plan schematyczny dołączony do stacji. Uzależnień ochrony bocznej trzeba się domyślić, ale są to typowe zależności, w tym konieczność zamknięcia Wk na torach bocznych (które w położeniu zasadniczym są w tym przypadku otwarte).
Kraków Główny na początek polecam uruchomić bez rozkładu jazdy i ręcznie pododawać jakieś pociągi.
-
No i gdzie można przećwiczyć cokolwiek przed Krakowem? Na Testowie czy Tomaszowie Mazowieckim, gdzie wielkość tych posterunków i skomplikowanie ruchu razem wzięte nie sięga nawet 25% tego, co mamy w Krakowie?
Np na Liskowie też, gdzie stacja jest już jednak większa. Ale nie w tym rzecz. Chodzi o poznanie zasad, a wielkość stacji straci na znaczeniu. Tzn ok, dużo więcej pracy, ale istotne są zasady. I nie chodzi o to, że używać program mogą tylko profesjonaliści, ale o to, że podstawowa instrukcja została napisana bardzo starannie i kosztowała nie mało wysiłku. Teraz dodaj opisy posterunków, rozkłady jazdy oraz ich opisy, pracę nad samym posterunkiem...
-
Polecam użyć debuga (Shift+Alt+D) w którym można podejrzeć w którym miejscu przebieg "się wywala".
-
Chciałbym zauważyć, że nim w prawdziwym życiu taka nastawnie objąłby dyżurny to musiałby mieć tygodnie praktyk, aby zdobyć uprawnienia. A tu od 7.00 jest natłok obowiązków, gdzie osoba wpada tu po raz pierwszy i sory ale mam prawo nie wiedzieć jakie zależności obowiązują na tej stacji. Mimo wszystko pewnie stworzenie kolejnego pdfa z pokazaniem z kazdego toru na wyjazd trzeba ustawić jakie zależności pewnie zajmie z godzinie ale dla większości będzie bardzo pomocne.
-
P.s. ja przez godzinę przebrnąłem przez 6 minut symulacji. (Opis składów, przeczytanie instrukcji, klikanie na chybił trafił w poszczególne rozjazdy i sprawdzanie kiedy droga przebiegu się utwierdzi)
-
P.s. ja przez godzinę przebrnąłem przez 6 minut symulacji.
To witaj w klubie. Ja za cienki w uszach jestem na KG :D A pdf z opisem co i jak na pewno powstanie prędzej czy później.
-
Do tego bez dwóch monitorów chyba nawet nie ma co zaczynać :) Samo przełączanie kart zajmuje sporo czasu przy takim natężeniu ruchu. Wyrazy szacunku dla autorów :)