ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => ISDR - Tematy ogólne => Wątek zaczęty przez: dp116 w 14 Kwiecień 2012, 12:21:37
-
Witam!
W przypadku jazdy na Sz pociąg musi jechać z prędkością 20 km/h na szklaku z SBL. Co należy dodać w rozkazie pisemnym, aby pociąg nie jechał 20 km/h, tylko normalnie? Za każdym razem, gdy mam usterkę wyjazdowego w kierunku Ślemieniai podaję Sz (lub pisemny S), to po odjeździe maszynista jedzie 20 km/h.
-
Proszę dokładnie zapoznać się z przepisami Ie-1 (E-1) dotyczącymi sygnału Sz.
Oto ich fragment:
„Wyjazd pociągu na szlak z blokadą samoczynną na podstawie sygnału zastępczego, rozkazu pisemnego doręczonego drużynie pociągowej lub przekazanego za pomocą urządzeń łączności powinien odbywać się ze szczególną ostrożnością, tak aby maszynista mógł w każdej chwili zatrzymać pociąg w razie nagłego zauważenia przeszkody, przy tym prędkość jazdy nie może przekraczać 20 km/h; jazda pociągu z ostrożnością obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę, o ile maszynista nie otrzymał rozkazu pisemnego z informacją, że samoczynne semafory odstępowe są nieważne.”
-
Jak chcesz jeździć normalnie, to wprowadzasz ruch pomiędzy posterunkami zapowiadawczymi. Wtedy dyktujesz rozkaz na nieważność blokady. Ale to się stosuje jak blokada ma usterkę.
Taki już "los" jak podajesz Sz.. na SBL
-
Proszę dokładnie zapoznać się z przepisami Ie-1 (E-1) dotyczącymi sygnału Sz.
Oto ich fragment:
,,Wyjazd pociągu na szlak z blokadą samoczynną na podstawie sygnału zastępczego, rozkazu pisemnego doręczonego drużynie pociągowej lub przekazanego za pomocą urządzeń łączności powinien odbywać się ze szczególną ostrożnością, tak aby maszynista mógł w każdej chwili zatrzymać pociąg w razie nagłego zauważenia przeszkody, przy tym prędkość jazdy nie może przekraczać 20 km/h; jazda pociągu z ostrożnością obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę, o ile maszynista nie otrzymał rozkazu pisemnego z informacją, że samoczynne semafory odstępowe są nieważne.”
Dziękuję bardzo :)
-
A jak wtedy informować dróżnika przejazdowego na post.17? Jeśli poinformuję go na równi podaniem Sz na wyjazd do SBL, to praktycznie za chwilę zamknie przejazd, a pociąg będzie się dużo dłużej wlókł, przez co powiedzmy nastąpi duże wstrzymanie ruchu na przejeździe. Jest jakieś inne rozwiązanie?
-
Zawiadomić go później ;) Chociaż generalnie nie wiadomo jak mówią przepisy?
-
Problem w symulatorze polega na tym, że coś jest skopcone najwyraźniej, bo mimo podyktowania rozkazu z unieważnieniem SBL, mechanik wlecze się 20.
Chwilowo skreślam, bo właśnie się zorientowałem, że nie wypełniłem rozkazu w całości.
EDIT2: Pomimo prawidłowo podyktowanego rozkazy N (wyjazd na Sz na tor lewy) nadal jedzie 20.
-
Bo zle to robisz.
4. Za pomocą rozkazu pisemnego "S" wydaje się drużynie pociągowej i manewrowej następujące zezwolenia, polecenia i informacje:
[...]
23) informację o tym, że w czasie prowadzenia ruchu pociągów w odstępach posterunków następczych (§29 ust. 4) sygnały na samoczynnych semaforach odstępowych są nieważne,
[...]
28) informację o zamknięciu i wyłączeniu z udziału w prowadzeniu ruchu posterunku(ów) następ-czego(ych), unieważnieniu sygnałów na semaforach wyłączonych z udziału w prowadzeniu ruchu posterunków następczych, unieważnieniu sygnałów i semaforów samoczynnej blokady liniowej, ograniczeniach prędkości w obrębie zamkniętych i wyłączonych z prowadzenia ruchu posterunków następczych (§ 56 ust. 47),
W opisywanym przez Ciebie przypadku dyktujesz rozkaz pisemny S o standardowej dla uniewazniania blokady tresci i jezeli nie mozesz podac sygnału zezwalajacego lub zastepczego to dyktujesz osobny rozkaz pisemny N na wyjazd ze stacji.
-
Czyli rozumiem, że mimo wyjazdu na tor lewy mam podyktować działkę 3 rozkazu S? W takim razie w jakim celu w rozkazie N jest możliwość podyktowania unieważnienia wskazań sbl w rubryce 6?
No to ja już nie wiem co robię źle. Załączam sreena. 82110 wyjechał na Sz + W24.
-
Problem z zapominaniem rozkazów przy manewrach (wystarczy, że w chwili dyktowania skład jeszcze jest w trybie manewrowym) był już zgłoszony, zapewne to to samo: http://isdr.pl/index.php/topic,154.0.html
A jeżeli nie było wcześniej manewrów, włącz TSRK w Diagnostyce i obserwuj czy nad składem pojawia się (a jeżeli tak, to kiedy znika) zapis "RozS=,SBL,".