ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Inne => Wątek zaczęty przez: brian-82 w 06 Marzec 2013, 09:39:51

Tytuł: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
Wiadomość wysłana przez: brian-82 w 06 Marzec 2013, 09:39:51
Mam przyjemność zaprosić szanownych kolegów na wystawę makietowo-kolejową w Wołowie na Dolnym Śląsku.
Będą rozstawiać się koledzy modelarze. Będziemy mieć jedną dużą stację, bocznicę szlakową, bocznicę stacyjną, podg.
Wszystko w skali H0.
Model stacji ma sterowanie odzwierciedlające działanie przekaźnikowego srk E.
Chętnych do obejrzenia zapraszam.
Tytuł: Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
Wiadomość wysłana przez: dp116 w 18 Marzec 2013, 19:00:27
A do Warszawy się wybierzecie?  ;)
Tytuł: Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
Wiadomość wysłana przez: brian-82 w 19 Marzec 2013, 09:24:49
Na razie się nic takiego nie kroi ;P
Tytuł: Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
Wiadomość wysłana przez: dp116 w 19 Marzec 2013, 15:04:36
Rozumiem
Tytuł: Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 19 Marzec 2013, 17:46:58
Możesz nieco przybliżyć temat sterowania makietą? Jak odwzorowano urządzenia E? W jaki sposób rozwiązano kontrolę niezajętości torów?
Tytuł: Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
Wiadomość wysłana przez: jageer w 19 Marzec 2013, 18:09:14
Będzie można pomrugać na lewy bez W24? :D
Oczywiście na następnym spotkaniu  8)

Brian masz foty pulpitu "w akcji"?
Tytuł: Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
Wiadomość wysłana przez: brian-82 w 29 Marzec 2013, 09:07:41
Przepraszam, że nie odpisywałem. Odreagowuję po Wołowie. Z drugiej strony jak tu odreagowywać, jak trzeba zap...zasuwać.
Czeka mnie przeróbka sterowania semaforami na makiecie klubowej, w międzyczasie przerabiamy napędy rozjazdów, a kolega wymienia "angliki" na Baeselery.
Co do zdjęć spróbuję popytać. Większość osób robiła zdjęcia pociągom, ale może coś się znajdzie.

Urządzenia E zostały odwzorowane funkcjonalnie. Tzn. nie ma fizycznych przekaźników, ale system się zachowuje jak E.
Pod makietą się mikrokontroler Atmela z programem, w którym symulowane są przekaźniki i ich obwody.
Z kontrolą niezajętości jest pewien problem. Ja wybrałem wariant z wykrywaniem poboru prądu przez tabor. Problem jest w tym, że normalnie zestawy kołowe w modelach są izolowane, bo szyny mają różny potencjał (przez nie idzie zasilanie). Lokomotywy i wagony z oświetleniem wnętrza pobierają prąd (izolacja zestawów jest więc bocznikowana przez coś), natomiast wagony towarowe nie. To powoduje, że tylko niektóre wagony powodują wyświetlenie stanu faktycznego na pulpicie. Ja np. w swoich wagonach instaluję oporniki bocznikujące izolację zestawów, żeby trochę urealnić zabawę.

Co do mrugania na lewy bez W24 to nie ma problemu. Możemy też pomrugać na prawy z W24 ;P i Sprowa jak nic.