ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => ISDR - Stacje i posterunki => Testowo => Wątek zaczęty przez: Ty246 w 20 Marzec 2011, 19:25:32
-
Na pulpicie nastawczym na niektórych tarczach manewrowych opisanych symbolem Tm światło zasadnicze czyli wskazujące sygnał "Jazda manewrowa zabroniona" ma kolor czerwony-błąd !
-
Zapewne chodzi ci o stację Testowo Wschodnie. Tam niektóre powtarzacze sygnalizatorów są z innym rodzajem soczewek, które na ogół nawet, jeśli kiedyś były niebieskie, są wyblakłe i świecą trochę inaczej niż powinny :)
-
Jak jest jakaś starsza stacja, to w terenie na semaforze z możliwością podania światła manewrowego może być sygnał "jazda manewrowa dozwolona" podany w taki sposób: czerwone a pod spodem białe ciągłe (nie pomylić z sygnałem zastępczym). Tak jest na niektórych semaforach na stacji W-wa. Wsch.
-
Na pulpicie nastawczym na niektórych tarczach manewrowych opisanych symbolem Tm światło zasadnicze czyli wskazujące sygnał "Jazda manewrowa zabroniona" ma kolor czerwony-błąd !
Taki klimacik :P Powtarzacze Tm na niektórych posterunkach mają soczewki innego koloru, zdarzają się też soczewki pomarańczowe zamiast zielonych, nie mówiąc już o złych kolorach przycisków. Akurat jak się później okazało "czerwone" Tm są w rzeczywistości białe, tyle że soczewki są często takie brudne, że trudno odróżnić czerwony od białego. Teraz pytanie jak odwzorować takie Tm na pulpicie - czerwone, białe, pomarańczowe?
Jak jest jakaś starsza stacja to w terenie na semaforze z możliwością podania światła manewrowego może być sygnał "jazda manewrowa dozwolona" podany w taki sposób: czerwone a pod spodem białe ciągłe (nie pomylić z sygnałem zastępczym). Tak jest na niektórych semaforach na stacji W-wa. Wsch.
Racja, tylko nie wiem jaki to ma związek z tematem.
-
Moje uwagi faktycznie dotyczą stacji Testowo Wschodnie bo taką stację mam w wersji beta 311210.Nie może być tak że jedne tarcze manewrowe mają sygnał zasadniczy kolor czerwony a inne niebieski.Jeżeli na kostce pulpitu jest opis Tm to zawsze niebieskie.Następna uwaga z tym związana to tarcze manewrowe Tm6 i Tm7 nie widzę uzasadnienia dla ich lokalizacji.Jeżeli muszą tam być to między nimi powinien być izolowany odcinek torowy JT1a.Nowy wątek dotyczy przestawiania zwrotnic.Przestawiana zwrotnica do momentu uzyskania kontroli położenia sygnalizowana jest białym kolorem migającym i najechanie na jej izolację powinno skutkować sygnalizacją rozprucia a tak się nie dzieje.
-
Moje uwagi faktycznie dotyczą stacji Testowo Wschodnie bo taką stację mam w wersji beta 311210.Nie może być tak że jedne tarcze manewrowe mają sygnał zasadniczy kolor czerwony a inne niebieski.
Powiedz szczerze: Ile pulpitów widziałeś? Na żywo, są różne sytuacje. Wiadomo, że TM powinny być z niebieskimi, ale jak mówię na PKP jest jak jest. Co stacja to inny patent, bym rzekł.
Nie, żebym się czepiał. Przepisy przepisami, czasem są tak pulpity poskładane z innych, że jest jak jest. Szczególnie, że obecnie np nowe przyciski kosztują po 300 zł, czołownica (płytka) ponad 200 zł, więc się kombinuje jak jest :D
-
Nie może być tak że jedne tarcze manewrowe mają sygnał zasadniczy kolor czerwony a inne niebieski.Jeżeli na kostce pulpitu jest opis Tm to zawsze niebieskie.
Patrz załącznik. Dla świętego spokoju w następnej wersji zmienię na niebieskie, jednak w razie odwzorowania prawdziwego pulpitu z takimi tarczami w przyszłości będą takie jakie są w rzeczywistości (a widziałem to na wielu stacjach).
Następna uwaga z tym związana to tarcze manewrowe Tm6 i Tm7 nie widzę uzasadnienia dla ich lokalizacji.Jeżeli muszą tam być to między nimi powinien być izolowany odcinek torowy JT1a.
Umożliwienie objeżdżania składów z torów 1 i 3 bez konieczności zamykania przejazdu. Nie musi być między nimi specjalnego odcinka izolowanego; zdarza się też tak, że droga w jedną stronę jest podzielona na dwie cześci tarczą manewrową, a w drugą stronę nie. Akurat w tym przypadku te tarcze manewrowe zostały ustawione później, więc trudno by było z tego powodu przerabiać cały układ torowy.
Nowy wątek dotyczy przestawiania zwrotnic.Przestawiana zwrotnica do momentu uzyskania kontroli położenia sygnalizowana jest białym kolorem migającym i najechanie na jej izolację powinno skutkować sygnalizacją rozprucia a tak się nie dzieje.
Nie mam pojęcia gdzie widziałeś biały migający podczas przestawiania zwrotnicy - widziałem to jedynie w niektórych zagranicznych systemach. Biały migający jest tu użyty jako sygnalizacja zaniku kontroli (jeżeli kontrola nie wróci po określonym czasie), ale to też jest rzecz niestandardowa i zastosowana tylko na niektórych stacjach. Co do rozpruć - jest xx wersji obwodów nastawczych z odmiennie rozwiązanymi obwodami kontrolnymi/rozprucia i ciężko je od siebie odróżnić, dlatego mogą pojawić się jakieś niezgodności, ale to raczej detale.
-
Nowe uwagi dotyczące Testowo Wschód.
1.Powtarzacz
-
Nowe uwagi dotyczące Testowo Wschód.
1.Powtarzacz
Czego? Nikt tu nie ma szklanej kuli. Semafora? SSP?
-
Nowe uwagi do stacji Testowo Wschód.
1.Powtarzacz SSP nie ma plomby.
2.Na pulpicie nie ma licznika Kr rejestrującego rozprucia.
3.W drukach rozkazów nie ma daty.
4.Przy zwrotnicy nr.11 jest opis dla wykolejnicy WK2 której nie ma,przyciskiem przestawiane są dwie zwrotnice.Jaki numer ma druga ?
5.Posterunki 20 i 17 a dlaczego nie strażnice km.20,239 i km.17,758 ?
6.Liczniki zaliczające zwolnienia przebiegów manewrowych przyciskiem rejestrują zdarzenia z kilku przebiegów dlaczego przyciski nie są plombowane ?
7.Dlaczego Alfy są takie smutne ?
-
2.Na pulpicie nie ma licznika Kr rejestrującego rozprucia.
6.Liczniki zaliczające zwolnienia przebiegów manewrowych przyciskiem rejestrują zdarzenia z kilku przebiegów dlaczego przyciski nie są plombowane ?
7.Dlaczego Alfy są takie smutne ?
2 Gdzie, takie coś widziałeś? Bo ja osobiście jeszcze się z tym nie spotkałem.
6 Patent stosowany m.in na nastawni Kraków Główny.
7 Spytaj dyżurnych z SDB :P
-
1.Powtarzacz SSP nie ma plomby.
Gdzie miała by być plomba?
2.Na pulpicie nie ma licznika Kr rejestrującego rozprucia.
Nie jest "obowiązkowy".
3.W drukach rozkazów nie ma daty.
To pewne uproszczenie - w symulatorze nie ma dat, są tylko dni tygodnia - trudno by było zrobić inaczej (co wtedy ze zmianami rozkładu, kursowaniem w okresach itp.? myślę że tydzień wystarczy).
4.Przy zwrotnicy nr.11 jest opis dla wykolejnicy WK2 której nie ma,przyciskiem przestawiane są dwie zwrotnice.Jaki numer ma druga ?
Przyciskiem tym przestawiana jest zwrotnica 11 i wykolejnica Wk2 (podwójna, znajdująca się na rozjeździe 10).
5.Posterunki 20 i 17 a dlaczego nie strażnice km.20,239 i km.17,758 ?
Nie widziałem jeszcze żeby nazwa posterunku była pełnym kilometrem. Zwykle jest kilometr bez ułamka lub kolejny numer.
6.Liczniki zaliczające zwolnienia przebiegów manewrowych przyciskiem rejestrują zdarzenia z kilku przebiegów dlaczego przyciski nie są plombowane ?
Przyciski zwolnień manewrów występują w kilku wariantach: 1. plombowane (rzadko), 2. zliczane (też w sumie rzadko, i nigdy nie widziałem osobnych liczników dla każdego przycisku - zwykle są grupowe, tak jak w symulatorze), 3. ani jedno ani drugie, 4. wogóle ich nie ma (przebiegi zamykane, zwalniane wyciągnięciem przycisku sygnałowego Tm).
7.Dlaczego Alfy są takie smutne ?
Nie mogą doczekać się nowej wersji.
-
AD vocem.
1.Pomiędzy śrubami mocującymi obudowę do tego służą widoczne otworki.
2.Zadziwiająca dowolność.
3.Do przełknięcia.
4.Od kiedy wykolejnice montuje się na rozjeździe.Skąd będziesz wiedział kiedy wykolejnica jest nałożona na tor a kiedy zdjęta ? A tak z ciekawości co przestawia się pierwsze wykolejnica czy zwrotnica ?
5.Istotą nie jest kilometracja tylko nazewnictwo strażnica czy posterunek ?.
6.Nie napisałem że każdy przebieg powinien mieć oddzielny licznik tylko że jeżeli jeden licznik rejestruje przebiegi zwalniane przyciskiem z wielu przebiegów to przyciski są plombowane.
7.Na nastawni "TW" panuje wyjątkowa i zadziwiająca interpretacja obowiązujących instrukcji, a te ELFY to wyblakły ze wstydu { nie dotyczy dyżurnych z SDB }.
-
1.Pomiędzy śrubami mocującymi obudowę do tego służą widoczne otworki.
Grafika jest zrobiona ze zdjęcia. Drucik z plombą jest, ale słabo go widać - nie zwróciłem na ten detal uwagi (plomba była nad prawym rogiem licznika LW), poprawię, skoro to tak razi.
2.Zadziwiająca dowolność.
Zobacz na zdjęcie załączone powyżej - są tylko plombowane przyciski Kr (tu akurat "rz"). I tak jest w zdecydowanej większości przypadków.
4.Od kiedy wykolejnice montuje się na rozjeździe.Skąd będziesz wiedział kiedy wykolejnica jest nałożona na tor a kiedy zdjęta ? A tak z ciekawości co przestawia się pierwsze wykolejnica czy zwrotnica ?
Odkąd pamiętam, bardzo powszechne rozwiązanie. Przykład z Wolsztyna w załączniku (i to nawet dwie obok siebie). Skąd będę wiedział kiedy wykolejnica jest nałożona? Nie do końca rozumiem problemu, kontrola położenia jest w tym przypadku dokładnie taka sama jak przy pojedynczej wykolejnicy. Kolejność przestawiania zależy oczywiście od kierunku przestawiania - do minusa: otwarcie Wk2, 11-, do plusa: 11+, zamknięcie Wk2.
5.Istotą nie jest kilometracja tylko nazewnictwo strażnica czy posterunek ?.
Być może nadałem złą nazwę. Nie zwracałem uwagi na poprawność takich rzeczy - ta stacja powstała z założenia w celu umożliwienia dopracowania ogólnego działania symulatora, aby potem mieć gotowe rozwiązania do symulacji realnych posterunków (jak to zwykle bywa sprawa się przeciąga i prowizorka okazała się trwała - ale wyszło o wiele więcej niż pierwotnie planowałem, i chyba dobrze).
6.Nie napisałem że każdy przebieg powinien mieć oddzielny licznik tylko że jeżeli jeden licznik rejestruje przebiegi zwalniane przyciskiem z wielu przebiegów to przyciski są plombowane.
Widać nie zawsze, ponownie odsyłam do zdjęcia pulpitu powyżej.
7.Na nastawni "TW" panuje wyjątkowa i zadziwiająca interpretacja obowiązujących instrukcji, a te ELFY to wyblakły ze wstydu { nie dotyczy dyżurnych z SDB }.
Uwierz mi, nie takie cuda się trafiają na sieci PKP PLK :)
-
Kolego, skoro jesteś takim idealistą, zrób TW tak jak ma być...
Powodzenia, życzę....
Skoro znasz wszystkie przepisy i uważasz, że jest ich "nadinterpretacja" w TW, to pomyśl i zobacz co robi PKP wszędzie.... Znajdź "wzorcowy" posterunek.
-
A może idea wzorcowego posterunku według Pana Te-igrek powstała w biurze PLK? A może MI? Hmm...? :D
-
AD vocem.
5.Istotą nie jest kilometracja tylko nazewnictwo strażnica czy posterunek ?.
6.Nie napisałem że każdy przebieg powinien mieć oddzielny licznik tylko że jeżeli jeden licznik rejestruje przebiegi zwalniane przyciskiem z wielu przebiegów to przyciski są plombowane.
Ad. 5 Posterunek. P-xxx, gdzie xxx to kilometraż na którym się on znajduje.
ad 6. Nie musi być plombowany. Wystarczy licznik grupowy. Btw... Uwierz mi, że na sieci kolejowej w Polsce są setki stacji, gdzie rozjazdy nie są trzymane pod zamknięciem podczas jazdy manewrowej na sygnał Ms2 i w każdym momencie można przełożyć rozjazd pod taborem...
-
AD vocem.
4.Od kiedy wykolejnice montuje się na rozjeździe.Skąd będziesz wiedział kiedy wykolejnica jest nałożona na tor a kiedy zdjęta ? A tak z ciekawości co przestawia się pierwsze wykolejnica czy zwrotnica ?
Od zawsze? Trochę przesadzam, ale chodzi tu nie o zabezpieczenie rozjazdu, na którym jest wykolejnica, ale rozjazdu, z którego wjeżdża się na ten z wykolejnicą. Nie ma uzależnień pomiędzy rozjazdem z wykolejnicą a samą wykolejnicą. Natomiast tak jak w przypadku zwykłej wykolejnicy jest kolejność nastawiania pomiędzy rozjazdem kierującym na rozjazd z wykolejnicą a samą wykolejnicą tak jak napisał Paweł. Oczywiście kolejność nastawiania, czy też sprzężenie nie jest "musowe", ale trzeba wtedy stosować inne środki ostrożności.
Proponuję zerknąć na zdjęcie. Tam jest fajna wykolejnica.