ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => ISDR - Tematy ogólne => Wątek zaczęty przez: MaKu w 23 Listopad 2010, 13:07:43

Tytuł: sbL
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 23 Listopad 2010, 13:07:43
Witam serdecznie.

Na początek, gratuluje świetnego pomysłu i jeszcze lepszego wykonania.

Jest pewien szkopuł. Nie wiem do końca jak jest to na stacji z której wyjeżdża się na szlak z sbL'ką. Ale wiem jak jest to na podg z "przyklejoną" sbL'ką. Przypuszczam, że ze stacją jest tak samo. Otóż, semafor podany na sbL'ke, po podaniu można wygasić (droga przebiegu zostaje utwierdzona) a potem podać ponownie. I tak w nieskończoność. Powód? Nie ma pwl-ki na sbL'ke. W symulatorze, po wygaszeniu semafora wyjazdowego, podać go ponownie nie można. :)
Tytuł: Odp: sbL
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 23 Listopad 2010, 20:03:05
Działanie USRK w symku opiera się m.in. na podstawie typowych schematów obwodów E1. Zgodnie z nimi wyciągnięcie przycisku sygnałowego spowoduje zadziałanie przekaźnika Kzw, który nie pozwoli na ponowne wyświetlenie sygnału do czasu zwolnienia przebiegu. Inaczej będzie gdy semafor wygasi się "sam" - wtedy przekaźnik Kzw nie wzbudzi się. To w teorii - a w praktyce bywa różnie, więc może się zdarzyć że urządzenia na jakiejś stacji będą zachowywać się nieco inaczej niż w symulatorze.
Tytuł: Odp: sbL
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 23 Listopad 2010, 20:45:31
Nooo taaak. Ale przecież wyjazdu na sbL'ke nie trzyma pwl'ka. A po wygaszeniu ręcznym, przebieg pozostaje utwierdzony. Ale wyjazd powinno się podać ponownie. Inną rzeczą pozostaje tutaj, że po ręcznym wygaszeniu, trzeba byłoby ręcznie rozwiązać przebieg "zetem".
Tytuł: Odp: sbL
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 23 Listopad 2010, 20:51:56
Dobra.... wytnie się już wszystko :)   Wszystko działa. Faktycznie...

Ale wstyd... o_O
Tytuł: Odp: sbL
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 27 Luty 2012, 21:51:15
Sprostowanie wynikające z uaktualnienia stanu wiedzy :) Okazuje się, że starsze wersje urządzeń obwodów Kzw nie posiadają, zatem w takim przypadku rzeczywiście nic nie będzie blokować ponownego podania sygnału w kierunku szlaku z SBL.