ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: patrol w 03 Sierpień 2015, 21:49:28
-
Witam
Spotkałem się z pytaniem nt. obostrzeń wprowadzanych podczas używania przycisku dPo (nie musicie mi tłumaczyć po co się go używa i kiedy bo to wiem). Pytałem się parę osób i składając wszystkie odpowiedzi "do kupy" dostałem dwie - obostrzenia wprowadza się (w formie telefonicznego zapowiadanie pociągu) i nie wprowadza się. Jak to w końcu jest?
Pozdrawiam
-
Ir1 się kłania, ale jeśli używasz dPo to bezwzględnie wprowadzasz telefoniczne zapowiadanie pociągów.
-
Dzięki bardzo :)
Zaraz poszukam sobie tego paragrafu i wbiję raz na zawszę do głowy.
Pozdrawiam
-
Wynika to bardziej z Ie10, §28,ust.4.pkt.6
-
Konieczność wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów nakłada na ISDR przepis instrukcji Ir-1(R-1), paragraf 23, pkt. 1.
Instrukcja Ie-10(E-18) jest instrukcją dotyczącą obsługi przekaźnikowych urządzeń srk. Wspomniany paragraf 28, ust. 4 pkt. 6 tej instrukcji opisuje sposoby obsługi urządzeń w przypadku przeszkód w ich poprawnym działaniu, oraz wyjaśnia, co oznacza użyty w instrukcji Ir-1(R-1), paragraf 23, pkt. 1 termin, że blokada liniowa nie jest lub nie może być podstawą prowadzenia ruchu.
-
Widzę to tak:§23 Ir1 dotyczy stosowania TZP,natomiast użycie dPo wymaga wprowadzenia TZP.I właśnie Ie10 szczegółowo to określa,ponieważ dotyczy nie tylko obsługi ale również sposobów postępowania w danych sytuacjach.Jeżeli chodzi o konieczność wprowadzenia TZP, to mówi o tym Ir1 §28,ust 16,pkt.2.
-
Stosowanie TZP, a jego wprowadzenie, to 2 różne zagadnienia...
-
Myślę, że temat dotyczący używania dPo został wyczerpany. Dziękuje ;)
Korzystając z okazji (nie chcę zakładać nowego wątku) mam jeszcze jedno pytanie - jak wygląda nakaz dania Sz do nastawni wykonawczej wyposażonej w urządzenia przekaźnikowe (kostkę) ? W przypadku urządzeń mechanicznych wiem jak to się odbywa. Niestety na posterunku na którym się szkole nie ma możliwości podawania Sz (jedynie układanie przebiegu jak i utwardzenia go dla wjazdów na dany tor grupy przyjazdowej)
Pozdrawiam
-
Dokładnie tak samo jak przy mechanicznych - przycisk DnSz na dysponującej, a na wykonawczej otrzymanie nakazu sygnalizowane lampką przy przycisku Sz.