ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Inne => Wątek zaczęty przez: greg86 w 03 Styczeń 2016, 17:47:02

Tytuł: Wskaźniki We8/We9
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 03 Styczeń 2016, 17:47:02
Długo szukałem wszelkich informacji na temat stosowania wspomnianych w temacie wskaźników, jednak jedyne co znalazłem to odległości od miejsca obowiązywania zakazu pobierania prądu z sieci. Natomiast nigdzie nie znalazłem informacji, w jakich miejscach na sieci takowe wskaźniki się umieszcza. I z tym pytaniem udaję się do Was. Pomóżcie i powiedzcie co wiecie na ten temat.
Tytuł: Odp: Wskaźniki We8/We9
Wiadomość wysłana przez: Ra w 03 Styczeń 2016, 18:09:41
Specjalistą od sieci trakcyjnej nie jestem, ale według dostępnej mi wiedzy chodzi o uniknięcie ciągnięcia łuku elektrycznego na izolatorze. Silniki elektryczne są obciążeniem o charakterze indukcyjnym, w związku z czym w przypadku nagłego przerwania obwodu siła elektromotoryczna indukcji będzie przeciwdziałać zmianom prądu — pojawi się napięcie o dużej wartości. Lokomotywa jest przystosowana do rozłączania zasilania silników, natomiast przeniesienie tego procesu na pantograf może być szkodliwe dla niego lub drutu jezdnego.
Tytuł: Odp: Wskaźniki We8/We9
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 03 Styczeń 2016, 18:20:11
Czyli wnioskuję z tego, że wszystkie przejścia z jednego drutu jezdnego na drugi, gdzie łączą się dwa odcinki sieciowe są oznaczane We8/9?
Tytuł: Odp: Wskaźniki We8/We9
Wiadomość wysłana przez: Ra w 03 Styczeń 2016, 18:28:03
Tzn. jeśli między nimi jest izolator albo niezasilany drut.
Tytuł: Odp: Wskaźniki We8/We9
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 03 Styczeń 2016, 18:29:36
Hmmm... To mi pomoże :) Dzięki :D
Tytuł: Odp: Wskaźniki We8/We9
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 04 Styczeń 2016, 01:46:41
Czyli wnioskuję z tego, że wszystkie przejścia z jednego drutu jezdnego na drugi, gdzie łączą się dwa odcinki sieciowe są oznaczane We8/9?

Odcinki gdzie są zasilane z różnych podstacji
Tytuł: Odp: Wskaźniki We8/We9
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 06 Styczeń 2016, 01:12:48
Na zwykłych izolatorach, tzw. "żabach" występujących w stacji tych wskaźników nie spotkamy, jedynie na podłużnym sekcjonowaniu sieci trakcyjnej występującym między podstacjami. Jedną z przyczyn zwrócenia uwagi obsłudze elektrowozu na sekcjonowanie sieci oprócz możliwości uszkodzenia sieci/pantografu były różnice napięć między podstacjami, mogące wprowadzić lokomotywę w poślizg, wyzwolić przekaźniki nadmiarowe lub w efekcie nawet rozerwać pociąg. Obecnie na większości podstacji napięcie jest na tyle wyrównane, że praktycznie nie czuję się różnicy przejeżdżając z napędem na odcinku bez prądowym.