ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Inne => Wątek zaczęty przez: jageer w 13 Maj 2011, 19:04:08
-
A ja mam inne pytanie;p
Bo tak się zastanawiam, czy dało by się zrobić symulator nast. wykonawczej? Z urządzeniami mechanicznie scentralizowanymi. Wiem, że jest taki czeski symulator, ale niestety w czeskim się nie łapię;p chyba że ktoś mi wytłumaczy;p a może znacie jakieś dobre symulatory tego typu?
Te czeskie symulatory na skomplikowanie zrobione nie wyglądają, więc może dało by radę stworzyć coś takiego, przenosząc na realia PKP ? ;)
Chodzi Ci o RWS Jedlova? Kiedyś z Pawłem siedzieliśmy nad "instrukcją", ale to sobie tak przez GG tłumaczyliśmy co i jak, chyba, że Paweł to złożył w wersji PL. Jak coś pisz na PW służę pomocą.
-
Boże, przecież Jedlowa to kultowa stacja, nie wiem co tam można Panowie ruchowcy wam tłumaczyć, przecież ja stary h... maszynista nie będę chyba wam tłumaczyć podstawowych urządzeń zabezpieczenia ruchu pociągów, które były stosowane w Polsce, Niemczech i Czechach. Pomyśl, przecież te nowe urządzenia powstały na bazie tych starych urządzeń, nic się nie zmieniło od 200 lat musi być zgoda na jazdę pociągu między jednym posterunkiem zapowiadawczym a drugim. Tam też były stosowane podobne zabezpieczenia tyle, że nie (elektryczne i mechaniczne ale to trza wyjaśnić) elektryczne jak w "kostkach" ale mechaniczne. Jak masz problemy to pisz bezpośrednio do mnie.(Jedlowa, Beneszow tu pomoc). Tylko proszę o chwilę bo muszę sobie przypomnieć w razie czego ten symulator.http://www.k-report.net/discus/messages/238/2404.html?1304430624. Tylko w tedy nie było obwodów izolacji szyn. Tylko wszystko odbywało się na gębę i wzrok ale z wiekiem następował postęp. Pierwszym widocznym postępem to parowozy miały SHP.
-
Mnie ciekawi natomiast jak to działa i co siedzi w środku, np. jaką rolę w blokadzie stacyjnej spełniają te "Hradlove Zvonky".
Nie wiem czy znasz czeski, jeśli tak to prawdopodobnie odpowiedź na to pytanie znajdziesz tu:
http://ejet.esterka.net/studium/ZATL3_vnitrni_casti_elektromechanika.pdf
-
Ten link jest chyba najlepszy jaki znalazł noname89, mam teraz łeb 6/9, jutro będę kontent i to wytłumaczę jak by był problem.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromechanick%C3%A9_zabezpe%C4%8Dovac%C3%AD_za%C5%99%C3%ADzen%C3%AD.
Po prawej jest rysunek jak to jest. Kapniesz się o co chodzi. Takie urządzenia były i u nas a na pewno w południowej Polsce. Induktory które wzbudzały urządzenia zabezpieczające. Hradlo - to blok, blokada.
-
Po prawej jest rysunek jak to jest. Kapniesz się o co chodzi. Takie urządzenia były i u nas a na pewno w południowej Polsce. Induktory które wzbudzały urządzenia zabezpieczające.
Mówisz o tym aparacie z czarnymi tabliczkami blokowymi? Jak najbardziej takie urządzenia u nas są, i to bardzo popularne, tyle że to są akurat urządzenia niemieckie :) A my mamy urządzenia mechaniczne albo produkcji niemieckiej, albo krajowe, wzorowane na niemieckich. Ale tak czy inaczej widzę że znajdę tam sporo wyjaśnień dot. urządzeń czeskich (w sumie też pochodzenia niemieckiego, ale widać że działają na trochę innych zasadach), tylko muszę rozpracować czeską terminologię USRK.
-
Cholera nie mogę odpalić jedlowej na win7. Padł mi wczoraj twardy dysk na kompie z symulatorami. W każdym razie jest w stacji tak. Dwie nastawnie a w środku dyżurny dysponujący. Oni ustawiają drogę przebiegu, utwierdzają hebelkiem, Dysponujący ma pulpit z suwakami ustawienie ich ma znaczenie, no muszę odpalić jedlową, bo nie przypomnę sobie. Już chodzi Jedlowa. Trochę czasu na przypomnienie.
-
Na Win7 raczej się nie da ;D Bo ja próbowałem.... :P i w końcu odpaliłem na XP
-
Działa pod win7, bo właśnie sobie przypominam. http://erwes.michalhanzlik.cz/soubory/ezj03.jpg. Mamy w Jedlowej DK to dyżurny ruch, który kontaktuje się z prawej to Chribska, z lewej Swor(na telefonie Bor), powyżej Mlyny i obsługuje podstawowe urządzenia zabezpieczenia ruchu pomiędzy tymi posterunkami. On kontaktuje się przez telefon. Ma do dyspozycji dwóch sygnalistów - nastawniczych, w których możesz sam się wcielać, albo ustawić ich opcjach gry (niebieskie menu) na automat, czyli komputer będzie za nas to robił. Pulpit w DK służy do wskazania dla sygnalistów na jaki tor mają ustawić drogę przebiegu. Od lewej 1 suwak to od do Swor(Bor), środkowy to Mlyny, prawy to Chribska. Zaczynamy symulację w niebieskim menu Nastaveni wyłączamy automatycznych sygnalistów. Przechodzimy do opcji HRA i tam wybieramy rozkład jazdy np GVD 2005/2006 (Jed.). Ustawiamy czas rozpoczęcia symulacji np. 7:15. Po godz. 7:15 mamy telefon z Bor, odbieramy i wybieramy zieloną odpowiedź ze zgodą na przyjęcie pociągu 6024 który pojawia nam sie w rozkładzie jazdy. Pociąg przyjmujemy na tor nr 2 - przesuwamy lewy suwak na tor nr 2. Potem powiadamiamy nastawnię lewą czyli stavedlo 1 naciskając biały przycisk czarna skrzyneczka z brązowym pasem ( nad napisem Zaver vymen od/do Svor ). Naciskamy klawicz F6 i przechodzimy do nastawni nr 1. Tam Zadzwonił dzwonek i spadła blacha informując nastawniczego gdzie ma zrobić ruch. Ta nastawnia ma zwrotnice i wykolejnice nastawiane mechanicznie. Mamy tam pulpit z okienkami przy wajchach, z przełącznikami do utwierdzania drogi przebiegu. Podzielony jest na dwie części Prawa kombinacja dla Svor, Lewa kombinacja dla Mlyny. Blacha od dzwonka sygnałowego pokazuje nam część którą ma obsłużyć nastawniczy. W okienku pojawiła się dwójka. Pod tym okienkiem jest pole czarne z napisem które wajchy mają być w położeniu górnym a które w dolnym( Okienko podzielone jest na górną część i dolną ). Ustawiamy wajchę nr 2 do góry, reszta wajch jest w dole. Mamy szarą dźwigienkę obracamy ją w kierunku okienka z dwójką. Będzie taki huk jak zaskoczy. Mamy utwierdzoną drogę przebiegu. Naciskamy dzwonek sygnałowy - czarna skrzynka z białym przyciskiem na napisem Zaver vymen od/do Svor. Naciskamy klawisz F5 i przechodzimy do biura DK (dyżurnego ruchu). Tam widzimy, że dzwonek zadzwonił i spadła blach sygnałowa, zamyka się ją lewym przyciskiem myszy. Wracamy na stavedlo nr 1 bo zapomnieliśmy zamknąć blachę sygnałową (klawisza F6) po zamknięciu wracamy na DK i pod suwakiem prawym jest hebelek Vjezd Odjezd, ustawiamy go na Vjezd.
Potem nad napisem na czerwonym tle Nav. L od Svoru naciskamy dźwignię - taki grzybek brązowy - trzymamy go do tego czasu aż okienko będzie białe i przestanie terkotać. Klawisz F6 jesteśmy znowu na stavidle nr 1. Przyciskamy dźwignię nad napisem Zaver vymen od/do Svoru (białe tło zielony napis grzybek brązowy) Trzymamy tak długo aż pojawi się okienko zielone i tyrkotanie umilknie. Nastawniczy wykonuje ten ruch bo widzi białe okienko na Nav. L od Svoru. zezwolenie na postawienie semafora (navestidlo po czesku) na wolną drogę. Potem nastawniczy hebelkiem na dole tego pulpitu zielonego przestawia na Vj (w kierunku tabliczki czerwonej z napisem Vj ). Semafor wyświetlony co widać na szarym pulpicie ze schematem stacji.
-
No tak, ale to już wersja najnowsza i płatna :P
-
Nie przecież wczoraj ją ściągnąłem. Ona jest minimalnie ograniczona nie funkcjonuje tam chyba tylko hebel Vk2, który umożliwia wjazd na żeberko na torze nr 2 widocznym na stawidle nr 2. Klawisze F5 DK, F6 stavidlo nr 1 (ponowne naciśnięcie powoduje podgląd terenu w danym okręgu nastawczym), F7 stavidlo nr 2 lewe. Po oknie nastawni przesuwamy się strzałkami kursora. Jeżeli zapomnisz odłożyć słuchawki telefonu strzałki nie działają. Ze stacji Młyny analogicznie przyjmujemy pociąg. Wyprawianie do stacji Mlyny jest powiązane z pulpitem szarym tam trzeba obsłużyć jeszcze przyciski ale to później. No może są jeszcze ograniczenia w razie jakiś usterek, nie pamiętam, ale śmiało można się pobawić.
Jak się wejdzie do niebieskiego menu to widać, poblokowane opcje.
Jeszcze ciekawa sprawa. Po wczytaniu rozkładu jazdy i rozpoczęciu hry naciskamy klawisz Esc przechodzimy do niebieskiego menu i wybieramy opcję Możnosti po wejściu mamy możliwość podejrzenia Sousedni doprawy podgląd Chribska i Mlyny, przydaje się jak się pomiesza coś u siebie na nastawni. Powrót do gry to zavrzit okno podglądu, potem klawisz Hra potem klawisza Pokracovat. I gramy dalej.
-
Z tego co wiem to tam jest wersja Trial, rozumiem, że nie działa tylko hebel? A reszta normalnie wszystko śmiga?
Ja czasem mam problem z wyjazdem pociągu :/ Wszystko pozgłaszam macham mu "lizakiem" ale chyba nie ten przycisk myszy :D
-
Wcześniej jak pisałem to też poszło parę "panienek", żeby w końcu ruszył w kierunku Chribska. No bo z Jedlową walczyłem z jakieś 3 lata wstecz.
-
W Jedlovej to mi elegancko pociągi ruszały z peronów. Natomiast w takim Benesovie juz był problem. Wtedy po prostu przewijałem czas i w końcu ruszało to.
-
Pociągi nie pojadą jak będą nie zgłoszone ich przewidywane odjazdy do stacji Chribska, Svor, Mlyny.
Procedura do Svor:
1.Jeżeli przyjechał pociąg ze Svor to zadzwoń do Svor i zgłoś przyjazd tego pociągu Telefonicka odhlaska.
2.Zadzwoń do Svor zgłoś żądanie pozwolenia na jazdę pociągu (Nabidka vlaku) podać przewidywany odjazd.
3.Ustaw drogę przebiegu wyświetl semafor i dwa razy kliknij na podglądzie stacji w pociąg jadący do Svor o godz. planowego odjazdu.
4.Zadzwoń do Svor i powiadom go o wyjeździe pociągu.
Procedura Młyny:
Jak Mlyny wyprawiają pociąg to świeci się czerwona kontrolka z lewej i żółta po wyjeździe pociągu gaśnie żółta
1.Po przyjeździe pociągu od Mlyny w DK masz 4 kontrolki a pod nimi 4 przyciski najpierw naciskasz pierwszy od prawej gaśnie czerwona lampka,
potem naciskasz drugi od prawej zaświeci ci się zielona kontrolka.
2.Dzwonisz do Młyny i powiadamiasz go o przewidywanym odjeździe pociągu Previdany odjezd.
3.Ustawiasz drogę przebiegu i semafor klikasz na pociąg dwa razy i jedzie do Mlyny.
4.Dzwonisz do Młyny i powiadamiasz go o odjeździe pociągu Oznameni odjezdu.
Jeżeli pociąg dojedzie do stacji Młyny i Młyny będą chciały do ciebie wyprawić pociąg to do ciebie zadzwonią i powiadomią Jedlową o przewidywanym odjeździe. Na szarym pulpicie zobaczysz pulsującą czerwoną kontrolkę naciśni pod nią przycisk, kontrolka zacznie świecić ciągłym czerwonym światłem, dałeś zgodę na wyprawienie pociągu do siebie z Mlyny.
Procedura Chribska
1.Chribsko powiadamia nas o planowanym odjeździe pociągu przez telefon wyrażamy zgodę i naciskamy Tratowe souhlasowe hradlo od Chribske.
2.Po przyjeździe pociągu od Chribska zgłaszamy mu Previdany odjezd naszego pociągu, On nam odblokowuje Tratowe souhlasowe hradlo od Chribske i mamy go na biało możemy przygotować drogę przebiegu semafor do Chribska i klikamy dwa razy i pojechał.
3.Dzwonimy do Chribska i powiadamiamy go o odjeździe naszego pociągu.
Najczęstsze błędy popełniane dotyczą rozpoczęcia gry. Jak zaczniesz grę a nie wyłączysz automatycznych sygnalistów to będziesz miał problemy z ustawieniami drogi przebiegu przede wszystkim na stavidle nr 1. Będziesz musiał kombinować z wajchą nr 4Z. Więc jak rozpoczynasz grę na dwa satvidla i DK to musisz w niebieskim menu wyłączyć automatickich sygnalistów. Bo inaczej wpakujesz się między wódkę a zakąskę i będziesz narażony na różne niespodzianki. Po wyłączeniu automatickich sygnalistów zaczynasz dopiero grę. I wtedy wszystko pracuje dobrze.
Na początku radziłbym pracować tylko w DK, aby dobrze zapanować nad symulatorem. Bo na początku zes...sz się a nie dotrzymasz planowych odjazdów, będziesz latał po stacji jak kot z pęcherzem, dzwonił jak głupi i nic ci nie pojedzie planowo, będziesz mylił procedury, nr pociągów. Zapoznaj się z rozkładem jazdy, możesz go modyfikować, jest tam edytor GVD. Popatrz jak zachowują się okienka na pulpicie zielonym, jak to wszystko działa. A potem próbuj z jednym sygnalistą automatycznym. Po nabraniu wprawy jedź dopiero na DK i dwa stavidla.
Jak opanujesz Jedlovą łap się za Benesov podobnie. Tam dostaniesz oczopląsu bo pulpity na stavidlach są odwrotnie w stosunku do DK.
Tu fotki z Jedlovej.http://opocno.wz.cz/?soubor=fotky_j.html
-
Paweł, tu trzeba brać poprawkę, że te różnice to modyfikacje starych urządzeń pod nowe potrzeby, a Jedlova dlaczego akurat taka stacja, bo tam jest przekrój wszelkich systemów zabezpieczenia ruchu i modyfikacji starych urządzeń dopasowujących do nowych wymagań, np zastosowanie sygnalizacji świetlnej i połączenie starego sytemu z nowszym chyba RZZ AŽD 71 albo TZZ w stacji Mlyny. Tu trochę podstaw informacji o zabezpieczeniu ruchu.
http://brnosim.wz.cz/clanky.php trochę wiedzy od Koudy.
-
Generalnie:
Do Mlyny- blokada przekaźnikowa z izolacją szlaku. Do Chribskiej- mechaniczna, obsługujemy poz, a wykonawcza od tamtej strony daje blok końcowy. Do Svor jest telefoniczne zapowiadanie pociągu.
Tak jak napisał przedmówca. Trzeba zawsze dać zgłoszenie, że pociąg odjedzie.... i dopiero wtedy pojedzie jak na niego poklikamy.
-
No wreszcie fachowiec to nazwał po imieniu. Od Mlyny to będzie chyba czeski TZZ. http://erwes.michalhanzlik.cz/php/fotomlynysim/mlyny1.jpg
Bo ich "kostki" to RZZ AŽD 71.http://brnosim.wz.cz/zz/rzz/k.jpg.
A tu jeszcze znalazłem coś ciekawego. http://spz.logout.cz/zabezpec/zabtech.html
-
Zaraz, zaraz, to Młyny też są do prowadzenia ruchu?
-
Sie robi. http://erwes.michalhanzlik.cz/zstmlyny.php. Znając autora tempo w pracy to pewnie za jakie 30 lat się doczekasz. Bo już zdeaktualizowały się pewne sprawy w tym rejonie.
-
Zaraz, zaraz, to Młyny też są do prowadzenia ruchu?
Póki co jest Benestov i Jedlova, jakieś symki też tam są dwa, ale już nie wiem czego.
Jak widzisz najnowsza wersja jest "podstawa"+ dogrywasz stacje.
-
Niema nic innego tylko Benesov i Jedlowa. Każdy z nich to osobna produkcja, wspólne mają dźwięki, obrazki taboru, bibloteka dll, która może zawierać jakąś klasę związaną z ograniczeniem wersji np. demo, trial, z odczytem danych, zapisem itp.
-
Paweł, tu trzeba brać poprawkę, że te różnice to modyfikacje starych urządzeń pod nowe potrzeby, a Jedlova dlaczego akurat taka stacja, bo tam jest przekrój wszelkich systemów zabezpieczenia ruchu i modyfikacji starych urządzeń dopasowujących do nowych wymagań
Nie, modyfikacje pod nowe systemy nie mają tu nic do rzeczy. Tam po prostu jest inna konstrukcja mechaniczna nastawnicy i inaczej rozwiązana blokada stacyjna. U nas dla każdego przebiegu są osobne bloki otrzymania nakazu/otrzymania zgody, a u nich grupowe, przy czym konkretny przebieg jest ustalany dodatkowym urządzeniem ("kolejové závěrníky"), które jest zdaje się czymś w rodzaju zastawek elektrycznych, ale wygląda zupełnie inaczej (u nas zastawki elektryczne są stosowane do zamykania klawiszy blokowych, a nie drążków przebiegowych). Zwalniane jest to przez dyżurnego białym przyciskiem ("zvonkové tlačítko") w zależności od położenia drążków przebiegowych w DK (dźwigienki i suwaki na schemacie stacji), wówczas w okienku "závěrníka" danego przebiegu pojawia się tarczka sygnalizacyjna, uchylane jest zamknięcie drążka przebiegowego w nastawni wykonawczej i dzwoni "hradlový zvonek". Znasz może jakieś strony gdzie opisana jest wewnętrzna konstrukcja tych urządzeń (typu rysunki zależności mechanicznych, elektrycznych, budowa "závěrníków")?
-
Masakruje internet i ni cholery, są artykuły ale ogólnie opisujące te urządzenia, sam jestem ciekaw jak to działa. Siedzę już dwa dni bo paskudna pogoda. To są urządzenia typu - elektromechanického zabezpečovacieho zariadenia typu Rank. Trzeba by to dobrze przejrzeć ten załącznik. Masz rację to są inne urządzenia niż u nas stosowane. Trochę się naczytałem tych czeskich artykułów. Ty jesteś fachowiec ja tylko pasjonat.
-
Nie wiem panowie, czy to też się przyda ;)
http://public.rfx.cz/cd/Z/Z1_P%F8%EDloha3_v6.2_MEMSZZ%20.pdf
-
Materiał oglądałem, trafiłem i ja tam, ale to generalnie strona z przepisami, można nauczyć się prawidłowego postępowania z tymi urządzeniami, no i są pokazane te urządzenia to przydaje się do szukania dalej. Ja znalazłem, ale książki, literaturę fachową, można ją wypożyczyć w czeskich bibliotekach. Zaleciałem na niemieckie strony tam szukam ale niemiecki język to dla mnie horror.
Tu słowacka norma dotycząca schematów stacji, i urządzeń stacyjnych ale to jeszcze nie to.
http://www.google.cz/url?sa=t&source=web&cd=22&ved=0CFkQFjABOBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.szdc.cz%2Fdocumentpublisher%2Fdownload%3FdocumentId%3D1%253B%2523c9541137-7d4d-4314-8a31-ff6398527db0%26contentId%3D0&rct=j&q=%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%A1%20zabezpe%C4%8Dovacia%20technika%20schema&ei=FxfRTfGGK5DOswab_eHECw&usg=AFQjCNGNUTA3xJbAss1RRZbFVeW6o4OzZw&cad=rja
Tu znalazłem pare schematów elektrycznych w tym dokumencie, przepisy odnośnie pomiarów:
http://typdok.tudc.cz/files/T120_1Zmena.pdf
http://typdok.tudc.cz/files/T120_1Zmena_ProdlA5.pdf
-
Do czego są przełączniki z niebieskimi tabliczkami z napiem Se i nazwą semafora wyjazdowego i jak ich używać? (Na nastawniach wykonawczych)
-
To jest sygnał manewrowy na semaforze. Działa niezależnie od blokady i ułożenia rozjazdów.
-
To jest sygnał manewrowy na semaforze. Działa niezależnie od blokady i ułożenia rozjazdów.
Czy w tym symulatorze da się jakoś podać sygnał manewrowy?
-
No przecież napisałem post wyżej do czego służy ta wajha :) Ogólnie nie wiem jak jest z manewrami i czy stawidła potrafią same prowadzić proste manewry.
-
Da się prowadzić manewry, czyli po czesku "posun". Da się odpiąć lokomotywę i ponownie połączyć ją ze składem np. objechać skład. Nie można połączyć dwóch lokomotyw. Jedna lokomotywa i wagony. Symulator traktuje pierwszą bitmapę w składzie pociągu jako lokomotywę, następne to tylko już wagony. Jeżeli chodzi o wizualizację stacji, ruchu pociągów, jest to dość prymitywnie zrobione.
-
No dobra, a co zrobić, gdy mamy lokomotywę na głowicy? Bo tam nie ma tarcz. Jak dać jej sygnał na jazdę na tor, skoro nie ma jej na podglądzie terenu?
-
Da się prowadzić manewry, czyli po czesku "posun". Da się odpiąć lokomotywę i ponownie połączyć ją ze składem np. objechać skład. Nie można połączyć dwóch lokomotyw. Jedna lokomotywa i wagony. Symulator traktuje pierwszą bitmapę w składzie pociągu jako lokomotywę, następne to tylko już wagony. Jeżeli chodzi o wizualizację stacji, ruchu pociągów, jest to dość prymitywnie zrobione.
1.Jak odczepić lokomotywę od składu?
2.Dlaczego na nastawni wykonawczej do Chribiskiej podaje, że odciki torowe przy zwrotnicy 9/10 są zajęte?
-
Generalnie, jak pociąg przyjeżdża i wraca w tym samym kierunku, nie ma sensu robić "oblotu". :D Wtedy i tak odjedzie jako w "popychu". Sygnały manewrowe podaje się "wajchami" na wykonawczych
-
Sygnały manewrowe podaje się "wajchami" na wykonawczych
U mnie nie przestawia tych wajch od sygnałów manewrowych.
-
Wszystko się rusza wszystko się da nastawić tylko trzeba to zrobić dobrze.
-
Dobrze to znaczy jak?
-
Jak zacząłeś z automatycznymi sygnalistami to zapomnij o manewrach.
-
Jak zacząłeś z automatycznymi sygnalistami to zapomnij o manewrach.
Jeśli nie zacząłem to co zrobić?
-
No a jawiem co ty chcesz zrobić, opisz sytuację.
-
Chcem podać sygnał manewrowy.
Podaj co zrobić jak chcę np. podać sygnał manewrowy z toru 2 w kierunku Chribiskiej?
-
No i właśnie mam ten sam problem, bo godzinę temu działało. Czytam teraz forum i pytania bo coś to może być związane z wersją demo
-
A jak wtedy robiłeś?
-
Musisz poczekać bo nie nadążę tłumaczyć. Ale generalnie to Jedlowa doprowadza mnie do szału. To demo jest najwyraźniej pokopane.
Nie utwierdzasz drogi przebiegu. To wtedy postawisz tarczę. Tylko z drugiego jeszcze trzeba coś zrobić.
Już działa dobrze, więc ustawiamy drogę przebiegu dla manewrów, sprawdzamy dźwigienką utwierdzania drogi przebiegu czy jest prawidłowo ustawiona i cofamy ja wybieramy właściwy sygnalizator i podajemy tarczę manewrową. W przypadku toru nr 2 w kierunku Chribska robimy tak: Ustawiamy drogę przebiegu z 2 w kierunku Chribska 9/10 na minus, 13 na plus sprawdzamy poprawność przekręcając dźwigienkę na 2 i cofamy, następnie na pulpicie szarym na stavedle nr 2 na którym jesteśmy, naciskamy klawisz pod Lc1 ( ten ze zerwaną plombą ), patrz na pierwsze trzy kontrolki lewa zielona zgaśnie, środkowa zapali się na czerwono potem prawa zapali się na żółto. Wyświetlasz Lc2 potem L1a urywasz lokomotywę od wagonu czyli podświetlasz posun , 2.kolej odvesit, klikasz na klawisz posun > i lokomtywa jedzie. Uwaga obsługa zwrotnicy 9/10 jest z pulpitu szarego zasadniczy stan - zielone prawe, jazda z 2 toru na 1 - lewe żółte, ale uzależniona od dźwigni mechanicznej - najpierw obsługujemy dźwignię mechaniczną.
-
Musisz poczekać bo nie nadążę tłumaczyć. Ale generalnie to Jedlowa doprowadza mnie do szału. To demo jest najwyraźniej pokopane.
Nie utwierdzasz drogi przebiegu. To wtedy postawisz tarczę. Tylko z drugiego jeszcze trzeba coś zrobić.
Już działa dobrze, więc ustawiamy drogę przebiegu dla manewrów, sprawdzamy dźwigienką utwierdzania drogi przebiegu czy jest prawidłowo ustawiona i cofamy ja wybieramy właściwy sygnalizator i podajemy tarczę manewrową. W przypadku toru nr 2 w kierunku Chribska robimy tak: Ustawiamy drogę przebiegu z 2 w kierunku Chribska 9/10 na minus, 13 na plus sprawdzamy poprawność przekręcając dźwigienkę na 2 i cofamy, następnie na pulpicie szarym na stavedle nr 2 na którym jesteśmy, naciskamy klawisz pod Lc1 ( ten ze zerwaną plombą ), patrz na pierwsze trzy kontrolki lewa zielona zgaśnie, środkowa zapali się na czerwono potem prawa zapali się na żółto. Wyświetlasz Lc2 potem L1a urywasz lokomotywę od wagonu czyli podświetlasz posun , 2.kolej odvesit, klikasz na klawisz posun > i lokomtywa jedzie. Uwaga obsługa zwrotnicy 9/10 jest z pulpitu szarego zasadniczy stan - zielone prawe, jazda z 2 toru na 1 - lewe żółte, ale uzależniona od dźwigni mechanicznej - najpierw obsługujemy dźwignię mechaniczną.
U mnie to nie działa. Możesz dać inny przykład?
-
No jak nie jak działa, na zdjęciach masz pokazane ruchy jakie trzeba wykonać aby ułożyć drogę dla manewrów z toru nr 2 w kierunku stavedla nr 2 ( Chribska ) - aby powstał taki stan w symulatorze jak na zdjęciach.
-
No jak nie jak działa, na zdjęciach masz pokazane ruchy jakie trzeba wykonać aby ułożyć drogę dla manewrów z toru nr 2 w kierunku stavedla nr 2 ( Chribska ) - aby powstał taki stan w symulatorze jak na zdjęciach.
To ja mam inną wersję.
Możesz mi tą wysłać?
-
Przed pisaniem tej wypowiedzi ze zdjęciami ściągnąłem z tych linków, które mają 5 lat, jedynie 2008 GVD edytor się zmienił.
http://erwes.michalhanzlik.cz/soubory/zstjedlova.rar
http://erwes.michalhanzlik.cz/soubory/edice081.rar
Nie wiem co się dzieje u ciebie na DK, Stavidle nr 1 i Stavidle nr 2, może masz nie porozwiązywane przebiegi z jazd pociągowych.
Coś robisz źle bo to działa. Wersja demo może po paru godzinach zakończyć symulację, natomiast wszystko działa. Są pewne rzeczy zablokowane, ale nie manewry i wyprawianie, przyjmowanie pociągów.
-
Teraz działa. A co zrobić gdy np. lok. wyjechała z toru 2 w kierunku chribiska, a chcem żeby wjechała na tor 1?
-
No przecież chyba logiczne, że trzeba rozwiązać drogę manewrową z drugiego i ustawić na pierwszy. I ze stavidla 2 na podglądzie terenu podać souhlas k posunu
-
Jak przejść na podgląd terenu od nastawni wykonawczych?
-
Przecież pisałem wcześniej jak się to robi. Cofnij się na 1 stronę.
-
Przed pisaniem tej wypowiedzi ze zdjęciami ściągnąłem z tych linków, które mają 5 lat, jedynie 2008 GVD edytor się zmienił.
http://erwes.michalhanzlik.cz/soubory/zstjedlova.rar
Mam pytanie, jak uruchomić ten plik? Jest tam tylko plik .exe i po otwarciu go wyskakuje error. :(
Przy okazji: jak obrócić skład? Chodzi mi o pociąg od i do Svoru.
-
Przed pisaniem tej wypowiedzi ze zdjęciami ściągnąłem z tych linków, które mają 5 lat, jedynie 2008 GVD edytor się zmienił.
http://erwes.michalhanzlik.cz/soubory/zstjedlova.rar
Mam pytanie, jak uruchomić ten plik? Jest tam tylko plik .exe i po otwarciu go wyskakuje error. :(
Przy okazji: jak obrócić skład? Chodzi mi o pociąg od i do Svoru.
Jaki system operacyjny? O ile pamiętam to na XP w to grałem, na 7 i 8 już nie działało.
Składu się nie obraca oidp - nie robi się oblotu, jak pociąg wraca to spycha wagony ;D
-
Jaki system operacyjny? O ile pamiętam to na XP w to grałem, na 7 i 8 już nie działało.
Windows XP
Składu się nie obraca oidp - nie robi się oblotu, jak pociąg wraca to spycha wagony ;D
To wobec tego jak go obrócić?