ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: dehu w 27 Listopad 2017, 21:43:05
-
Hej
Niech mi ktoś wytłumaczy, jak w XXI wieku na kolei obowiązują takie archaizmy jak I kategoria wzroku? Przecież siedząc w LCS dyżurny ruchu nie zobaczy nic poza kreską na monitorze. Czemu pracodawca nie wycofa tego zapisu? Rozumiem w XIX wieku gdzie trzeba było przyłożyć głowę do szyny i wypatrywać na horyzoncie lokomotywy, ale obecnie ?
-
Taki jest wymóg określony Rozporządzeniem, dlatego nie można tego wykreślić. Ogólnie dyżurny ruchu to dyżurny ruchu, może pracować na LCS-ie, ale również na innych posterunkach wyposażonych w inne (różne) typy urządzeń srk. Czasy, gdy z reguły dyżurny przez 20 lat pracował na jednym posterunku się skończyły, posiada się około trzech autoryzacji na różne posterunki.
-
No cóż, takie, są przepisy.... Fakt, noszenie okularów zbytnio pewnie nie przeszkadza w pracy ISEDR.
-
Już tłumacze jak to widzę:
Dyżurny musi obserwować oświetlenie składu, a w sytuacji, gdy jedzie np skład z/na Czeczott w Oświęcimiu to dojrzenie SKP przy kiepskim wzroku z OwB może być kłopotliwe.
-
I jak wiadomo z wiekiem wzrok pogarsza się, a jak wiadomo na nastawnie raczej nie idzie nikt na 5 lat.
-
No i akurat w Rybniku LCS-a, z tego co wiem, nie ma. Najbliższy to chyba Żywiec.
-
Już niedługo będzie kilka w okolicy.....
-
Ale co nie przepuścili Cię na dyżurnego mimo że pracowałeś wcześniej na stanowisku nastawniczego/zwrotniczego/dróżnika przejazdowego? Czy przyszedłeś z ulicy i chciałeś od razu być dyżurnym ruchu? Instrukcja S-1 (aktualnie obowiązująca od 1996r. po dziś dzień) wyraźnie mówi, że z II kategorią wzroku można pracować jako ISDR po odpracowaniu co najmniej (więcej lub równie) 2 lat. W załączniku dowód jakby ktoś był czepliwy 8)