ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Urządzenia srk => Wątek zaczęty przez: booster225 w 21 Czerwca 2020, 12:55:08

Tytuł: Brak kontroli położenia rozjazdu
Wiadomość wysłana przez: booster225 w 21 Czerwca 2020, 12:55:08
Czy podczas wystąpienia braku kontroli położenia rozjazdu bez kontroli napędu, który posiada dodatkowo rygiel trzeba zabezpieczać go na gruncie zamkiem trzpieniowym? Bo przecież gdy jest ten rozjazd zaryglowany to wiemy w jakim jest położeniu.
Tytuł: Odp: Brak kontroli położenia rozjazdu
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 21 Czerwca 2020, 14:08:22
Czy podczas wystąpienia braku kontroli położenia rozjazdu bez kontroli napędu, który posiada dodatkowo rygiel trzeba zabezpieczać go na gruncie zamkiem trzpieniowym? Bo przecież gdy jest ten rozjazd zaryglowany to wiemy w jakim jest położeniu.
Możesz opisać, czym objawia się (i jak wygląda w mechanicznych scentralizowanych usrk) brak kontroli położenia ZWROTNICY (nie rozjazdu), skoro posiada ona rygiel mechaniczny, którym można ją zaryglować w określonym położeniu (przełożyć do końca dźwignię ryglową)?
Tytuł: Odp: Brak kontroli położenia rozjazdu
Wiadomość wysłana przez: booster225 w 21 Czerwca 2020, 14:23:07
Napęd zwrotnicowy jest elektryczny, rygiel jest mechaniczny. Położenie rozjazdu widać na pulpicie, z którego jest przekładany.
Tytuł: Odp: Brak kontroli położenia rozjazdu
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 23 Czerwca 2020, 19:31:12
Jeżeli rygiel mechaniczny poszedł prawidłowo do końca (zwrotnica została zaryglowana w określonym położeniu), oznacza to, że zwrotnica została przełożona do końcowego położenia (jakikolwiek fizyczny brak dolegania iglic w jednym z położeń zwrotnicy nie pozwoliłby jej zaryglować) i nie ma potrzeby sprawdzania faktycznego położenia zwrotnicy na gruncie (jej określone położenie gwarantuje zamykający ją rygiel). Jeśli w takim przypadku semafor poda sygnał zezwalający, brak kontroli położenia na pulpicie oznacza przepalenie żarówki powtarzacza położenia zwrotnicy, jeżeli zaś semafor nie da się ustawić na sygnał zezwalający, oznacza to usterkę w wewnętrznych obwodach elektrycznych dotyczących podświetlenia kontroli położenia, i można wówczas podać sygnał Sz lub wystawić rozkaz pisemny "S" na pominięcie semafora z sygnałem S 1 bez konieczności zabezpieczania na gruncie położenia zwrotnicy. Oczywiście - tą usterkę należy zgłosić monterowi automatyki, tak jak to przewidują przepisy, gdy używa się sygnału Sz, lub jedzie się na rozkaz pisemny "S" na pominięcie semafora z sygnałem S 1.
Tytuł: Odp: Brak kontroli położenia rozjazdu
Wiadomość wysłana przez: booster225 w 24 Czerwca 2020, 16:19:31
Dzięki. Też tak myślałem, ale chciałem się upewnić.