Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 30
76
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 24 Kwiecień 2021, 22:50:12 »
Wyjeżdżamy sobie na tor lewy mamy i formacje, semafor na zielono ale przy mijaniu semafora okazuje się że brak jest wskaźnika W24
To jest sytuacja nierealna. Jeżeli na semaforze wyjazdowym został podany sygnał zezwalający na wyjazd na tor lewy, to znaczy, że taki przebieg jest zorganizowany i przewidziany w tablicy zależności, a warunkiem koniecznym wyświetlenia sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym na wyjazd na tor lewy jest równoczesne wyświetlenie wskaźnika W 24. Jeśli np. na wskaźniku W 24 spali się żarówka, to semafora nie da się wyświetlić na sygnał zezwalający.
W takim przypadku należy postąpić zgodnie z paragrafem 54, ust. 7 instrukcji Ir-1 (R-1).
O cofaniu pociągu na szlaku proszę dokładnie przeczytać paragraf 70 wspomnianej instrukcji.
Na końcu tej instrukcji są przykłady rozkazów pisemnych, proszę zapoznać się z ich działkami - wszystko będzie jasne.

77
Starzyny / Odp: starzyny
« dnia: 16 Kwiecień 2021, 18:28:29 »
Niezwykle merytoryczna odpowiedź. Gratuluję.

78
Starzyny / Odp: starzyny
« dnia: 16 Kwiecień 2021, 07:30:12 »
Obstawiam, że nie przestawiłeś rozjazdów 6/7 do położenia minus. Tam nie ma drogi ochronnej dlatego rozjazd musi być na bok, żeby nie było sprzeczności przebiegu.
Co to za bełkot? W Starzynach nie ma pary rozjazdów 6/7. Jaka rzekoma droga ochronna? Jaki rozjazd ma być "na bok"?
Jest mowa o drodze przebiegu ze Sprowy do Koniecpola, poniżej ilustracja właściwie ustawionych zwrotnic dla takiego przebiegu.
Czytać posty ze zrozumieniem to trudna sztuka, ale nie niemożliwa...

79
Ruch kolejowy / Odp: Manewry
« dnia: 14 Kwiecień 2021, 11:35:41 »
Jeśli nie ma semafora, a co za tym idzie nie ma W5
Nie można łączyć obecności (lub nie) semafora wjazdowego z kwestią istnienia wskaźnika W 5. To zupełnie różne zagadnienia. Jeśli nie ma wskaźników W 5, oznacza to, że rts nie przewiduje zorganizowanych jazd manewrowych w kierunku szlaku, a granicę jazdy manewrowej ustalają przepisy.

80
Starzyny / Odp: Problem z blokadą Koniecpol
« dnia: 11 Kwiecień 2021, 18:57:57 »
Napotkałem problem z blokadą liniową typu C na szlaku do Koniecpola.
To nie jest problem, to jest prawidłowa praca układów elektrycznych. Usterka pierwszej lub drugiej izolacji za semaforem wjazdowym spowoduje, że mimo użycia dKo zastawka nie zostanie zwolniona i nie jest możliwe zwrócenie bloku Ko. Należy wprowadzić tzp oraz powiadomić montera automatyki w celu usunięcia usterki. Po usunięciu usterki izolacji będzie możliwe podanie na semaforze sygnału zezwalającego a następnie zwolnienie zastawki i zwrócenie bloku Ko, dopiero wówczas można odwołać tzp.

81
Ruch kolejowy / Odp: Jazda manewrowa
« dnia: 10 Kwiecień 2021, 15:50:18 »
A czytał Ir-1 i Ir-9? Może zacząć od tego...

82
Ruch kolejowy / Odp: Wyjazd z toru nieposiadającego semafora
« dnia: 30 Marzec 2021, 13:19:19 »
Paragraf 44, ust. 1 instrukcji Ir-1 (R-1). Nadto - jeżeli na stacji prowadzone są planowe prace związane z jej przebudową, powinien być sporządzony tymczasowy regulamin prowadzenia ruchu na tej stacji, także w odniesieniu do jazd pociągowych po torze 1 i 3.

83
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bez rozjazdów
« dnia: 18 Marzec 2021, 08:56:41 »
Doskonały materiał! Serdeczne dzięki!

84
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia suwakowe
« dnia: 14 Marzec 2021, 22:24:50 »
Wszystkie te, na których są w eksploatacji sygnalizatory kształtowe i elektromechaniczne (suwakowe) usrk.

85
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia suwakowe
« dnia: 14 Marzec 2021, 12:30:52 »
Semafory kształtowe obsługiwane z TrW2 posiadają napędy elektryczne ?
Tak. Na zdjęciu semafor wjazdowy od strony Papowa Toruńskiego, widoczne napędy elektryczne dla semafora i tarczy ostrzegawczej przelotowej oraz puszki kablowe z doprowadzonym zasilaniem elektrycznym.

86
Ruch kolejowy / Odp: Strefa odziaływania SSP
« dnia: 14 Marzec 2021, 09:10:17 »
Oto przykład tzw. sytuacji zastanej. Rysunek przedstawia fragment małej stacji, na której funkcjonują ręczne usrk, w których sygnalizację kształtową zastąpiono sygnalizacją świetlną (nie naruszając pozostałych usrk, szczególnie ich wewnętrznej struktury). W tym typie urządzeń w większości przypadków nie stosowano zależności pomiędzy urządzeniami do obsługi rogatki (windy rogatkowe), a stosowne uwagi, dotyczące konieczności zamykania przejazdu w określonych przebiegach, realizowanych w stacji, były umieszczanie w RT oraz bardzo często na osobnych tabliczkach typu "Zamknij przejazd", zawieszanych na skrzyniach blokowych, skrzyniach kluczowych lub bezpośrednio przy zamkach kluczy przebiegowych lub sygnałowych. Gdy weszły w życie przepisy wytycznych Ie-4 (WTB-E10), zawarto tam zapis, że urządzenia zainstalowane przed wejściem w życie wytycznych mogą być nadal eksploatowane na warunkach, na których zostały pobudowane (paragraf 1, ust. 3 wytycznych Ie-4 (WTB-E10).
Gdyby jednak na tej stacji miała być dokonana modernizacja usrk z ich zmianą na elektryczne przekaźnikowe lub komputerowe, przebiegi zorganizowane uzależniono by od zamknięcia przejazdu zgodnie z zapisami paragrafu 7, ust. 5, pkt 9a i 9b, wytycznych Ie-4 (WTB-E10).

87
Ruch kolejowy / Odp: Strefa odziaływania SSP
« dnia: 11 Marzec 2021, 09:27:41 »
Odpowiedzią na pytanie jest paragraf 6, ust. 1 i 2 instrukcji Ir-1 (R-1).
Nie - bo to jest kompletnie bez sensu, pociąg który ma "odcięty" szlak od stacji A do km 119,500 bez kolejnego rozkazu, nie może tego miejsca przejechać.
Powyższe zdanie jest subiektywną oceną i nie może być podstawą ani wykładnią przepisów. Jaką masz gwarancję, że miejsca wyznaczonego rozkazem pociąg roboczy nie przejedzie?
Sam przecież napisałeś:
(...) a jak coś jest nie pewne to należy wykonać to co większe bezpieczeństwo zapewni.
I o tym właśnie mówi ust. 4 przywołanego paragrafu.

88
Moim nieśmiałym zdaniem sabotaż.
Zapoznaj się się przyjacielu z definicją i znaczeniem słowa "sabotaż", a dopiero potem go używaj...

89
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 14 Luty 2021, 20:14:25 »
EN57-002 - Masz dużo racji, ale...
Badania zdrowotne to dopiero początek. Potem jest kurs, potem egzamin, na końcu autoryzacja na określonym stanowisku i określonych usrk. Jest wiele czasu i możliwości, by dowiedzieć się, czy kandydat jest drewnem czy ma jakąś smykałkę do kolei. Tylko kto to ma dzisiaj robić i kto to dzisiaj w ogóle robi? Przed reformą PKP na każdej stacji był gospodarz - zawiadowca lub naczelnik stacji, i w większości byli to na tyle odpowiedzialni ludzie, by nie dopuścić do służby na stanowiskach bezpośrednio związanych z bezpieczeństwem ruchu, mienia, życia i zdrowia jakiegoś mięśniaka z pierwszą kategorią wzroku i słuchu i z niczym więcej. Byli instruktorzy, którzy przekazywali wiedzę o kolei, a nie umiejętności wypełniania testów, byli kontrolerzy, którzy oprócz wykazywania miesięcznego zestawienia kontroli, te kontrole rzetelnie wykonywali, były regularne szkolenia i odprawy przed służbą... A teraz?
Bardzo wymowny jest zapis rozmów dyżurnych ruchu ze Starzyn i Sprowy tuż przed katastrofą w Szczekocinach (raport nr PKBWK/01/2013) - ktoś tych ludzi szkolił, ktoś egzaminował, ktoś kontrolował, ktoś dopuścił do służby...

90
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 13 Luty 2021, 00:14:55 »
Masz prawo do własnego zdania, owszem, ale na szczęście nie ty decydujesz o wymaganiach na określone stanowiska na kolei...

Strony: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 30