Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 30
91
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 10 Luty 2021, 09:52:09 »
Więcej tych wymagań i ciekawe, kto będzie pracował za 10 lat.
Zbyteczna troska. Będą pracować ludzie, którzy będą spełniać określone wymagania. Takich ludzi jest - i będzie - niemało.

92
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 09 Luty 2021, 20:32:44 »
Tak, rozumiem to wszystko w pełni. Tylko, ze to jednak wyklucza osoby, które mogłyby się do tego nadawać, a na przykład noszą na co dzień okulary korekcyjne.
No więc właśnie po to są te wszystkie wymagania, które muszą być spełnione, by okazało się, że osoba ubiegająca się może nadawać się do pracy na określonym stanowisku. To określone wymagania decydują, kto się nadaje, a nie pobożne życzenia kandydatów. Dotyczy to w szczególności wszystkich stanowisk pracy, gdzie chodzi o bezpieczeństwo osób i mienia.

93
Ruch kolejowy / Odp: Stacja Żagań i przebiegi do max. 60 km/h
« dnia: 07 Luty 2021, 22:18:59 »
 ;D ;D ;D

94
Ruch kolejowy / Odp: Stacja Żagań i przebiegi do max. 60 km/h
« dnia: 07 Luty 2021, 22:08:24 »
jageer pisze:
Na szkicu widzę "kawałek toru" linią przerywaną.
Spieszę z wyjaśnieniem.

95
Ruch kolejowy / Odp: Stacja Żagań i przebiegi do max. 60 km/h
« dnia: 07 Luty 2021, 20:32:58 »
Moja odpowiedź dotycząca ograniczenia prędkości wskazanej na semaforze wjazdowym (w ogólności) została oparta na przepisach, a nie na rysunku stacji Żagań Adriana Karwata.
Przypadek semafora wjazdowego F do stacji Żagań, którego wskazanie S 13a kończy się na semaforze L1 - nie wiemy, jak została zdefiniowana droga ochronna za semaforem L1 - o to trzeba zapytać projektanta.
Semafor wyjazdowy T101 rzeczywiście wskazuje ograniczenie prędkości wyjazdu ze stacji "na wprost" do 60 km/h, czyli oznaczenie semafora wyjazdowego T101/2/4/m na rysunku Karwata jest zgodne ze stanem faktycznym. Dlaczego tak? Dobre pytanie - ale do projektanta.
Podobne pytanie - oczywiście także do projektanta - można zadać w przypadku zmodernizowanej stacji Trzebinia: dlaczego z toru 17 w kierunku zachodnim ustawiono semafor wyjazdowy H17 z sygnałem Sz i wskaźnikiem W 24 taki, jak na załączonym obrazku, a nie semafor pięciokomorowy, jak z pozostałych torów (jakie jest tego uzasadnienie w przepisach)?

96
Ruch kolejowy / Odp: Stacja Żagań i przebiegi do max. 60 km/h
« dnia: 07 Luty 2021, 16:22:04 »
jageer pisze:
I oczywiście kwestia, czy plan ten jest prawdziwy/zgodny z tablicą zależności...
W swoim poście napisałem, że do rysunków na na stronie Adriana Karwata należy podchodzić sceptycznie, bo rysunki zawierają błędy. Parafrazując pytanie jageera, trzeba zapytać właściwie, czy rysunki są zgodne z rzeczywistością...
W załącznikach rysunek ze strony Andrzeja Karwata (stacja Katowice Dąbrówka Mała) oraz fotografie z tejże stacji - proszę zwrócić uwagę na rozjazdy nr 1 i nr 3.

97
Ruch kolejowy / Odp: Stacja Żagań i przebiegi do max. 60 km/h
« dnia: 06 Luty 2021, 19:26:51 »
Rodzaj sygnału zezwalającego na semaforze wjazdowym jest uzależniony między innymi od przyjętej długości drogi ochronnej za semaforem, pod którym kończy się przebieg wjazdowy. Jeśli droga przebiegu jest po zwrotnicach ustawionych "na wprost", a droga ochronna za semaforem kończącym przebieg jest zmniejszona do 50 m (przy przebiegu bez ograniczenia prędkości droga ochronna za semaforem kończącym porzebieg winna wynosić min. 100 m i taką sytuację mamy dla semafora wjazdowego W - N201, gdzie za semaforem N201 jest min. 100 m drogi ochronnej), na semaforze wjazdowym należy sygnalizować zmniejszenie prędkości. Taką sytuację mamy dla par semaforów:
F-L1 (50 m)
D-K12 (50 m)
Z-R121 (50 m)
X-P101 (50 m)
Y-P102 (50 m)
Dlaczego na rysunku zaznaczono ograniczenie prędkości wyjazdu do 60 km/h nie wiem, być może jest to pomyłka autora rysunku - tu należy dodać, że na stronie Adriana Karwata pomyłki zdarzają się nader często i do jego rysunków należy podchodzić bardzo sceptycznie, traktując je wyłącznie jako poglądowe.

98
Urządzenia srk / Odp: Mechaniczna tarcza przelotowa trzy stawna
« dnia: 04 Luty 2021, 23:40:16 »
Paragraf 16, ust. 2 instrukcji Ie-4 (WTB-E10):
Tarcze ostrzegawcze należy ustawiać (...) przed semaforami wyjazdowymi z torów, po których przejeżdżają pociągi bez zatrzymania. (...).

Paragraf 16, ust. 4 instrukcji Ie-4 (WTB-E10):
Sygnały na tarczy ostrzegawczej kształtowej ustawionej przy semaforze wjazdowym lub drogowskazowym odnoszą się do wszystkich semaforów, do których może dojechać pociąg na sygnał zezwalający podawany na tym semaforze (wjazdowym lub drogowskazowym).

Zatem wskazania sygnałowe kształtowej tarczy przelotowej (tutaj Ot 2 i Ot 3) będą realizowane dla wszystkich możliwych przebiegów bez zatrzymania, ujętych w tablicy zależności dla danej stacji.

99
Ruch kolejowy / Odp: "Poradnik dyżurnego SPK"
« dnia: 24 Styczeń 2021, 17:52:50 »
Nie rozumiem, dlaczego ISDR nie stosują z żelazną konsekwencją paragrafu 6, ust. 4 instrukcji Ir-1 (R-1)? Przecież on ich broni w krytycznych sytuacjach... Odnoszę wrażenie, że dlatego, bo go po prostu nie znają...

100
Ruch kolejowy / Odp: "Poradnik dyżurnego SPK"
« dnia: 24 Styczeń 2021, 14:22:04 »
Rozmowa dwóch ISDR: A. N. - post. Starzyny, J. S. - post. Sprowa:
J.S. - „ten 13126 to on ruszył?”, A.N. - „co?”, J.S. - „od Ciebie?”, A.N. - „no”, J.S. - „ty, no a strzałkę
mam na, na popielato”, A.N. - „na popielato masz? A ja mam k…a na czerwono bo ja użyłem dPo,
no to jak to, to się robi”, J.S. - „k...a, no to ju ja już mu podaję”, A.N. - „no podaj mu podaj”, J.S. -
„ty, no ale w ogóle ja nie mam że, że on wyjechał od Ciebie”, A.N. - „bo ja tu użyłem dPo2l, bo
jechałem na zastępczy, to nie wiem, to Wbl się do tego wbija?, Nie, Po, czekaj a teraz ch…a, no”,
J.S. - „ty, no pierun wie, no ale on już powinien u mnie być”, A.N. - „a no może już będzie chyba na
pewno”, J.S. - „a był na tym 18-tym?”, A.N. - „tak, tak, tak, migał, migał”, J.S. - „no ale u mnie it2S
też jest na popielato, to tak jakby w ogóle od Ciebie nie ruszył ten pociąg”, A.N. - „k...a może znowu
tu pop...i, ... mhm ..., ch...j wie, ...no zobaczymy, no”,J.S. - „no”, A.N. - „podaj w każdym bądź razie”,
J.S. - „no, podałam, no”.
RAPORT Nr PKBWK/1/2013
Komentarz zbyteczny...

101
Inne / Odp: Pulpit Stacji Wrocław Sołtysowice
« dnia: 22 Styczeń 2021, 13:34:57 »
(kostki zaznaczone czerwoną ramką nie istnieją)
Przycisk w kostce umieszcza się w rogu kostki (wyjątek stanowi specjalna kostka w IZH111), w jednej kostce może być tylko jeden przycisk.
Pozostałe uwagi zobrazowania kostek i powtarzaczy pozostają w mocy.
Schemat stacji (mam na myśli rysunek Adriana Karwata - nie mylić z pojęciem planu schematycznego) to jedno, a konstrukcja pulpitu to drugie: np. Tm31 jest przy torze 2 (dotyczy jazdy z tego toru), a nie przy torze 1 (kostka 08/10); Tarcze manewrowe ustawia się (także w zobrazowaniu ich powtarzaczy na pulpicie) po prawej stronie toru, do którego się odnoszą - tu błąd Tm17 (kostka 11/24).
Poza tym opisy torów i odcinków izolowanych umieszcza się zasadniczo nad szczeliną toru, nie pod (w wyjątkowych sytuacjach, gdy nad szczeliną toru jest już jakiś opis i nie ma innego miejsca, można opis umieścić pod szczeliną toru).
złe wymiary pulpitu (niepotrzebnie tyle wierszy i kolumn)
Można określić (nawet dokładnie) wielkość pulpitu (szerokość i wysokość) po dokładnym obliczeniu ilości potrzebnych przycisków doraźnej obsługi - pIz, Kr, zwolnienia przebiegów pociągowych i jeśli są utwierdzane - przebiegów manewrowych.
Pulpity kostkowe AC-20 są odwzorowaniem geograficznym posterunku ruchu nie tylko w odniesieniu do układu torowego, ale także w stosunku do przycisków sterujących (operacyjnych i doraźnych), zatem np. przyciski (i liczniki) Sz powinny być po tej samej stronie pulpitu, po której odwzorowano powtarzacze semaforów, to samo dotyczy pozostałych przycisków doraźnych (inaczej także zwanych awaryjnymi).

102
Inne / Odp: Pulpit Stacji Wrocław Sołtysowice
« dnia: 21 Styczeń 2021, 22:37:54 »
Całkowita nieznajomość budowy kostek pulpitu AC-20 (kostki zaznaczone czerwoną ramką nie istnieją), przyciski napędu zwrotnicowego umieszcza się w kostce obrazującej zwrotnicę, a nie w kostce obrazującej odcinek izolowany, kostki obrazujące blokadę liniową umieszcza się na szlaku, a nie między semaforem wjazdowym a stacją, powtarzacze tarcz manewrowych nie umieszcza się w kostce obrazującej zwrotnicę (kostki zaznaczone ramką żółtą), po co izoloacja torowa w torach bocznych 5-15? Po co sterowanie zwrotnicami rozjazdów w torach bocznych 5-15?
Złe rozplanowanie przycisków i liczników sygnałów zastępczych, złe rozplanowanie przycisków doraźnego zwolnienia przebiegów pociągowych, złe rozplanowanie powtarzaczy semaforów i tarcz manewrowych, złe wymiary pulpitu (niepotrzebnie tyle wierszy i kolumn).
Szkoda twojego czasu i twojej pracy.
To, co usiłujesz zrobić nie ma nic wspólnego z prawdziwą koleją. Podobnie jak strona TD, która jest tylko zabawką w kolejki i niczym więcej.

103
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 20 Styczeń 2021, 09:46:57 »
To nie są ograniczenia, to są WYMAGANIA.

104
Ruch kolejowy / Odp: Potrzeba instrukcji.
« dnia: 06 Styczeń 2021, 09:54:24 »
A czy pracownik kolei np. dyżurny ruchu ma w jakiś sposób dostęp do tego intranetu?

Pracownik ma pracować i skupić się na pracy a nie siedzieć i przeglądać "internet". Teraz każdy ma telefon z dostępem do sieci ...
Czemu ma służyć ten opryskliwy komentarz?

105
Ruch kolejowy / Odp: Wyprawianie do km i z powrotem
« dnia: 02 Styczeń 2021, 22:32:23 »
W pytaniu było: Czy na szlaku dwutorowym przy prowadzeniu ruchu jednokierunkowego po każdym z torów z jednoodstępową półsamoczynną blokadą liniową (...).
Ruch pociągów na szlaku dwutorowym z zasady jest ruchem jednokierunkowym po torze prawym, patrząc w kierunku jazdy pociągu (kierunek zasadniczy) - paragraf 22, ust. 1 instrukcji Ir-1 (R-1). Dopuszczalne odstępstwa od tej zasady ujęte są w pkt. 1- 8 przytoczonego paragrafu.
Blokada liniowa dwukierunkowa na szlaku dwutorowym jest dopuszczalnym odstępstwem, ujętym w pkt. 2 wyżej przytoczonego paragrafu.
Ponieważ autor pytania nie wspomniał o żadnym odstępstwie od zasady ujętej w pytaniu, doprecyzowałem sytuację do szlaku dwutorowego z jednokierunkową jednoodstępową półsamoczynną blokadą liniową, jako podstawową i w tej materii udzieliłem odpowiedzi.
Jeśli jest inny rodzaj usrk na szlaku dwutorowym (w tym przypadku dokładne określenie rodzaju usrk na szlaku jest kluczowe), wspomniany w dopuszczalnych odstępstwach, autor bez trudu znajdzie w przepisach, na jakie się powołuje, sposób wyprawienia pociągu po torze prawym do km i z powrotem.

Strony: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 30