1
Ruch kolejowy / Odp: Stawność blokady
« dnia: 10 Luty 2018, 15:01:59 »
Jeśli ma być "po chłopsku"
Stawność blokady można opisać tak:
Blokada dwustawna a w zasadzie semafor na blokadzie dwustawnej ma dwa stany, stan zezwalający (S2) i stan zabraniający(S1);
Semafor na blokadzie trzystanej ma trzy stany, stan zezwalający (S2), stan "ostrzeżenia" (S5) i stan zabraniający(S1) ;
Na czterostawnej stanów jest cztery stan zezwalający (S2), stan "uprzedzający o ostrzeżeniu" (S3), stan "ostrzeżenia" (S5) i stan zabraniający(S1)
Jak podane było powyżej o zastosowywaniu odpowiednio stawnej blokady decyduje prędkość co przekłada się zarazem na drogę hamowania.
Stawność blokady można opisać tak:
Blokada dwustawna a w zasadzie semafor na blokadzie dwustawnej ma dwa stany, stan zezwalający (S2) i stan zabraniający(S1);
Semafor na blokadzie trzystanej ma trzy stany, stan zezwalający (S2), stan "ostrzeżenia" (S5) i stan zabraniający(S1) ;
Na czterostawnej stanów jest cztery stan zezwalający (S2), stan "uprzedzający o ostrzeżeniu" (S3), stan "ostrzeżenia" (S5) i stan zabraniający(S1)
Jak podane było powyżej o zastosowywaniu odpowiednio stawnej blokady decyduje prędkość co przekłada się zarazem na drogę hamowania.