Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kuba759

Strony: [1]
1
ISDR - Tematy ogólne / Odp: RSP-UZK
« dnia: 30 Lipiec 2021, 15:41:00 »
Musisz wejść na pasku zakładek w zakładkę "Narzędzia", następnie w "Usterki". Stamtąd naprawia się wszelkie usterki.

2
Ruch kolejowy / Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« dnia: 22 Czerwiec 2021, 18:02:36 »
Unieważnienie sygnału na semaforze (tarcza D1), czyli semafor jest w użytku, ale z powodu np. usterki sygnał na nim jest nieważny (nie można nastawić sygnału stój)

Unieważnienie semafora/sygnalizatora (wskaźnik W31) - sygnalizator, nazwijmy to, "nie bierze udziału w ruchu pociągów" (nieczynny, nie oddany do użytku, sygnały na nim nie są ważne - Ie-1), np. semafor wjazdowy, nie oddany jeszcze do użytku, zabudowany za czynnym semaforem jest osygnalizowany W31 - jest unieważniony (semafor), co jednocześnie wiąże się z unieważnieniem sygnałów na nim (chociaż najczęściej są wtedy "ciemne")

Podsumowując:

Semafor unieważniony - nie zwracamy na niego uwagi w ogóle;
Sygnał na semaforze unieważniony - zwracamy uwagę na semafor, sygnał nieważny (traktujemy jako "stój")

3
Ruch kolejowy / Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« dnia: 22 Czerwiec 2021, 12:21:42 »
Hmm... Jeśli dobrze rozszyfrowałem to co miałeś na myśli, to moim zdaniem nijak mają się te punkty do treści twojego pytania. Te punkty mówią m. in. o jeździe do posterunku, który nie może nastawić sygnału stój na semaforze. Jeśli o to chodziło ci w pierwszym pytaniu, to wg. mnie ty nie masz pojęcia o konstruowaniu pytań. Natomiast jeśli chodziło o to, że poprawiłem twoje "unieważnienie semafora" to zrobiłem to prawidłowo. W par. 47 ust. 7 pkt. 5 mowa jest o unieważnieniu sygnału tarczą D1, nie semafora. Rozwiń proszę swoją myśl z ostatniego posta.

4
Ruch kolejowy / Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« dnia: 21 Czerwiec 2021, 14:29:32 »
Według mnie to sygnalizatory unieważnia się wskaźnikiem W31, a nie tarczą D1. Tarczą D1 się osłania, ewentualnie osygnalizowuje, ale myślę, że to kwestia nomenklatury.
A będzie to brzmieć mniej więcej tak (działka "Inne"):

S: Zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok semafora wjazdowego/wyjazdowego/drogowskazowego/odstępowego XX osłoniętego tarczą D1.

N: [1] Zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok semafora wyjazdowego XX osłoniętego tarczą D1 i wyjechać w kierunku XYZ na tor szlakowy lewy [nr].

[2] Zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok semafora wjazdowego XX osłoniętego tarczą D1 i wjechać z toru szlakowego [nr] na stację.

Ja to tak widzę. Wszystkie istotne informacje są zawarte. Wydaje się dużo tekstu ale sprawdziłem i się mieści (szczególnie w R-306) ;)

5
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład od EN57-002 dla Liskowa (zmiany)
« dnia: 06 Czerwiec 2021, 16:14:06 »
Wystarczy przeczytać część ogólną dokumentacji użytkownika, a dokładnie punkt 2.3.3.2.3 "Obsługa blokady liniowej typu Eap w sytuacjach awaryjnych"

6
Tu na ratunek przychodzi instrukcja Ie-8 §24 ust. 4:
"Jeżeli uszkodzenie albo przeszkoda w działaniu blokady stacyjnej powstała na nastawni wykonawczej, wymaga się wprowadzenia telefonicznego polecania i zgłaszania przygotowania dróg przebiegów [...]"

7
I
"czy w przypadku wygaszenia semafora i zerwania plomby z bloku przebiegowo-utwierdzajacego w celu rozwiązania drogi przebiegu trzeba wprowadzić telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu"

Warto doprecyzować tą część pytania, np. o informację, o której nastawni jest mowa.

II
"następnym pociągiem trzeba wyjechać na sygnał zastępczy, i czy wprowadzamy wtedy telefoniczne zapowiadanie pociągów"

Traktujemy to jak mówi instrukcja Ir-1 §28 ust. 9 (pbl)

8
Starzyny / Odp: starzyny
« dnia: 17 Kwiecień 2021, 20:57:06 »
Nie wiem co się dzieje, ale zauważyłem, że po zwolnieniu toru nr 2 do Sprowej, wybraniu jeszcze raz kierunku na blokadzie i ułożeniu drogi przebiegu z Psar do Sprowej semafor C sam się podaje. Po użyciu przycisku "zc" problem z brakiem możliwości podania przebiegu spod semafora B do Koniecpola ustaje.

edit:

Dodam jeszcze, że kiedy nie podamy semafora C do Sprowej, na semaforze D również nie można wyświetlić sygnału zezwalającego.

9
Starzyny / Odp: starzyny
« dnia: 17 Kwiecień 2021, 15:54:12 »
A jakie znaczenie ma stan blokady do Sprowej, przy podaniu semafora B do Koniecpola? Kolego @bogdan0717 dołącz plik .sav. To może trochę rozjaśni sytuację.

10
Około 230 stron o blokadzie IZB-111 znalezione gdzieś na samym końcu dysku ;). Może się przyda.
(wrzucam na hosting, bo plik jest troszkę za duży, żeby go załączyć)
IZB-111: https://www.szybkiplik.pl/x683T6Nv7d

edit:

Znalazłem jeszcze coś takiego:
mgr inż. Tadeusz Mickiewicz, mgr inż. Jerzy Leszczyński "Samoczynna blokada kodowa typu COB-58": https://www.szybkiplik.pl/9Fs77Rzg82

11
Ruch kolejowy / Odp: Tor zamknięty
« dnia: 26 Kwiecień 2020, 18:07:09 »
Jak byk masz napisane, że trzeba unieważnić. Przeczytaj §55 ust. 12 pkt. 6, a następnie znajdź §58 ust. 4 pkt 29.

12
Ruch kolejowy / Odp: Tor zamknięty
« dnia: 23 Kwiecień 2020, 11:19:33 »
Zamykając tor szlakowy stosuje się na nim telefoniczne zapowiadanie pociągów bez wprowadzania go osobno, co wiąże się z unieważnieniem wskazań SBL, więc moim zdaniem unieważnia się roboczemu SBL w rozkazie.
§29 ust. 12 pkt. 1 lit b
12. Na szlaku z wieloodstępową (samoczynną) blokadą liniową należy
po jednym lub po obu torach szlakowych:
1) stosować telefoniczne zapowiadanie pociągów bez osobnego
wprowadzania telefonogramem:
[...]
b) w razie wyprawienia pociągu po torze zamkniętym,

Strony: [1]