Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - dyzurnygorzow

Strony: [1]
1
Tomaszów Mazowiecki / Odp: poc. 226062/65
« dnia: 05 Czerwiec 2023, 21:08:44 »
No trochę dziwnie w takim razie. Jeżeli przewoźnik zamawia indywidualny rozkład dla próby to zamawia od razu w jedną i w drugą stronę, a nie tak, że nagle po dojeździe pociągu do stacji końcowej przewoźnik składa zamówienie na powrót. Bardziej realistyczne w tej sytuacji byłoby nieuruchomienie pociągu przez liniowego (brak przełączenia oznaczenia z NK na K), jednakże w ISDR nie mamy Seltonu aby skontaktować się z liniowym i żądać uruchomienia pociągu.

2
O kurcze, może zrobię Maltankę do symulatora. Tylko chwilowo ze sterowanymi rozjazdami w Balbince.
Co Ty na to @Paweł?

Aktualna wersja symulatora nie przewiduje specyfiki wąskotorówek, a tym bardziej takiej urządzeń i sytuacji - dwóch dyżurnych obsługujących po połowie mijanki. Może kiedyś, choć będzie to wymagało istotnych zmian, a nie wiem na ile taka symulacja byłaby faktycznie interesująca.

Ale z drugiej strony można by oddać Balbinkę w obsługę całkowicie przez jedną ze stacji, zaznaczając, że odwzorowano kolejkę w miarę możliwości symulatora.

3
O kurcze, może zrobię Maltankę do symulatora. Tylko chwilowo ze sterowanymi rozjazdami w Balbince.
Co Ty na to @Paweł?

Z mojej strony mogę powiedzieć, że pomysł jest fantastyczny. Z własnej ciekawości stworzyłem jakiś czas temu rozkład jazdy dla Maltanki w edytorze ISDRa na podstawie rozkładu z sezonu 2021, oczywiście nie jest to wykonane idealnie, ale jest  ;D

4
Odpowiadając na pytanie Pawła - czujniki zajętości znajdują się tylko na rozjazdach sterowanych z nastawni, dodatkowo zamontowane są czujniki do zwalniania przebiegów. Ze względu na brak blokady liniowej, gdy pociąg wjedzie na mijankę Balbinka i zwolni się przebieg to na nastawniach uruchamia się dzwonek który potwierdza dyżurnemu, że może dać wyjazd dla drugiego pociągu stojącego na Balbince więc w pewnym sensie jest stosowana "jazda na berło" w weekendy (w dni robocze kursuje jeden skład).
Wrzucam pulpit stacji Maltanka która oprócz pętli posiada też bocznicę do naszego "lokogarażu" - bocznica posiada zwrotnice ręczne, z czego rozjazd nr. 4 leżący na torze głównym jest zamknięty na zamek i uzależniony z wykolejnicą.
Kolejwizja w 2010 roku nagrała film o Maltance i jest tam pokazany pulpit z nastawni stacji Maltanka wraz z obsługą. https://www.youtube.com/watch?v=57InvRwi7AU&ab_channel=KOLEJWIZJA

5
Po małych problemach z pobraniem EPK (Chrome nie pozwala pobrać pliku, ale Edge już owszem) przedstawiam pulpit stacji Zwierzyniec z Kolejki Parkowej Maltanka na której pracowałem jako kierownik pociągu. Pulpit stworzyłem na podstawie zdjęcia które wykonałem w 2021 roku. Warto zauważyć że nie jest to typowy pulpit z kolei normalnotorowej, gdyż mamy do czynienia z pętlą. Dodatkowo warto zwrócić uwagę, że Zwierzyniec steruje zdalnie swoim okręgiem mijanki Balbinka na której zamontowane są rozjazdy samopowrotne - z tego powodu nie widzimy kontroli położenia rozjazdu nr. 10, dyżurny steruje wyłącznie semaforami.
Jeżeli się spodoba, to jestem w trakcie tworzenia stacji Maltanka, która posiada trochę większy pulpit i będę mógł ją wrzucić niedługo.

6
Szkoda że link do EPK nie działa  :(

Strony: [1]