Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - igor

Strony: [1] 2
1
Ruch kolejowy / Odp: Sygnał D8 a nastawnia
« dnia: 06 Październik 2013, 21:24:51 »
Teraz to jedyne co się do mnie kłania to historia  :P Aż tak głęboko nie nurkuje w tych instrukcjach, żeby wiedzieć jak się chorągiewką macha. Wystarczą mi podstawy podstaw. Wychodzę z założenia że jakby co to mnie tego jeszcze nauczą. A nawet jeśli... za kilkanaście lat jak LCS'ów będzie więcej chorągiewki pójdą w zapomnienie......

Pracuję na LCS i już kilka razy chorągiewki używałem :)

2
Inne / Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« dnia: 18 Październik 2012, 17:05:35 »
@ Paweł, Jageer
 - taka lista kontolna jest w urządzeniach OSA - zamontowanych na OKL (Okęcie Lotnisko). Przy podawaniu sz - zaznaczasz przebieg (początek i koniec) - podobnie jak w jeździe pociągowej czy manewrowej. I wtedy system wyświetla listę "przeszkód"  w formie punktów, które trzeba potwierdzić. np:
- niewyłaczone napięcie nastawcze;
- dojdzie do rozprucia rozjazdu nr...,
- jazda na tor zajęty itd.
Dopiero po potwierdzeniu wszystkich punktów - wyświetli się sz.

3
Urządzenia srk / Odp: Zmiana kierunku SBL
« dnia: 08 Kwiecień 2012, 18:21:27 »

Nie. Blokady się nie rusza. Inna sprawa, że na S dla roboczego nie unieważnia się również wskazań semaforów... I przyznam się, że wskazanie powyższej poprawki wprawiło mnie w konsternację :)

4
Urządzenia srk / Odp: Zmiana kierunku SBL
« dnia: 06 Kwiecień 2012, 21:34:44 »
Arkady,
co do współpracy - zgadzam się w stu procentach. Co do zachowania niektórych dyżurnych - niestety też.
Pisałeś jednak o WZP - a tam naprawdę czasem jest niezły młyn.

Swoją drogą, nie wiem jak u Was, ale niestety, albo paradoksalnie, dopiero po Szczekocinach - nieco się poprawiło w naszych (machanicy i dyżurni) wzajemnych relacjach. Przynajmniej u mnie na linii jakoś ta współpraca lepiej się układa...

5
Urządzenia srk / Odp: Zmiana kierunku SBL
« dnia: 03 Kwiecień 2012, 22:49:30 »
(...), wołał dyżurnego i był zlewany przez kolejnych pięć wywołań? Patrz chociażby Warszawa Zachodnia, której się dowołać nie można. Ot chociażby 1 kwietnia wołał maszynista i wołał i nic. Jak w końcu w eter powiedział że stoi na, jeśli dobrze pamiętam, czwartym kilometrze bo przejechał człowieka to się dyżurna od razu znalazła...

Panie Mechaniku, Arkady szanowny!

Podwarszawski LCS. 14 pociagów na odcinku. Wołają mnie jednocześnie 3 - nie słyszą się wzajemnie, bo każdego dzieli kilkanaście kilometrów. Ja słyszę wszystkich. Poza tym słyszę:
- radio manewrowe: manewry na stacji,
- radio drogowe:
słyszę drogowców na kolejnej stacji,
zwrotniczych na dwóch następnych - tych dodatkowo muszę ostrzegać o nadjeżdżających pociągach.
W tym samym radiu słyszę rozmowy z posterunków odległych o kilkadziesiąt kilometrów.
Do tego na radiu pociągowym - wysłuchuję dyskusji na stacji towarowej - bo nikomu nie przyszło do głowy, aby praca na tam odbywała się na innym kanale.

Jakby tego było mało: prowadzę ruch pociągów, podaję pociągi na przejazdy, jak trzeba - ogłaszam opóźnione pociągi i robię sto tysięcy innych rzeczy.

A mechanik ma pretensje, że nie zgłaszam się od razu. Nie zgłaszam się bo:
- nie wyłowiłem wezwania spośród innych głosów
- bo jednak muszę dokonać wyboru co/kto najpierw, a co musi poczekać.

I pewnie też od razu bym się zgłosił słysząc o człowieku pod pociągiem - vide powody wyżej.

Nie chcę aby to był kolejny głos w odwiecznej wojnie ISRD vs mechanicy, ale czasem warto wiedzieć, jak to wygląda z drugiej strony...

Serdeczności!

ps. sorry, że kontynuuję dyskusję nie w temacie wątku.

6
Ruch kolejowy / Odp: zmiana kierunku jazdy
« dnia: 14 Luty 2012, 18:49:50 »

Jak się pracuje z burakami, to lepiej jeszcze wolniej, a pewniej...

7
Urządzenia srk / Odp: Wykolejnica
« dnia: 14 Luty 2012, 18:48:05 »
Aha. Wielkie dzięki. Najbardziej pomogło mi to że napisał "lepiej żeby staczający się wagon się wykolejil niż uderzył w pociąg nadjeżdżający z nad przeciwka"

Mam wrażenie, że przepisywanie ćwiczy się we wczesnej podstawówce... Litości...

8
Ruch kolejowy / Odp: Zamykanie przejazdów
« dnia: 04 Luty 2012, 14:36:41 »
Ale co w przypadku pociagów opóźnionych i celowo kierowanych na tor lewy szybszy? Po co w wrjp tabele prędkości drogowych dla jazd w kierunku przeciwnym do zasadniczego dla szlaków dwutorowych? Jakie znaczenie ma zapis o wykorzystaniu przepustowości linii dla regulowania ruchu pociągów (par.50 Ir-1)?

Naprawdę nie wiem, w czym jest problem, ale spróbujmy.

- Prędkość w tabeli drugiej rjp często jest prędkością wynikającą z uwarunkowań konstrukcyjnych taboru, brutta, masy hamowania, liczebnością obsługi itd. - to chyba jasne. I tak po torze z prędkością drogową 160, kiblem tyle nie pojedziesz, siódemką też nie, i dziewiątką z jednym mechanikiem również.

Stąd opóźniony pociąg po lewym nie może pojechać szybciej niż prędkość dla niego wskazana, ale może pojechać szybciej niż po torze prawym. Np. jeśli prędkość pociągu wynosi 120, tor prawy v drogową ma 100 (albo kilka ograniczeń prędkości), a lewy jest na 160 - to chyba wszystko jasne. Szybciej pojedziesz torem lewym. I zgodne z interpretacją Centrali. Dla opornych: prędkość wskazana dla pociągu to 120, dla toru 160 - niższa z nich jest obowiązująca dla tej jazdy.

- drugiego pytania nie rozumiem. Zdarza się, że prędkość na obu torach jest różna. Często się zdarza :) Również w zależności od kierunku jazdy. Widoczność szlaku, jazda z - albo na ostrze, spadek toru, profil łuku i sto tysięcy innych. Stąd takie wskazania w wrjp.

- trzeciego pytania nie rozumiem tym bardziej... Znaczenie dla kogo? W czym?


9
Ruch kolejowy / Odp: Zamykanie przejazdów
« dnia: 31 Styczeń 2012, 22:55:42 »
Co jest dziwnego w tej odpowiedzi...? Jak rzadko w pismach z Centrali i sens jest, i logika :)

10
Ruch kolejowy / Odp: Zamykanie przejazdów
« dnia: 30 Styczeń 2012, 19:39:15 »
W praktyce możesz "wyprzedzać" po obu torach w zależności od potrzeb i sytuacji ruchowej.

I tak, np - wolniejszym osobowym jedziesz po torze prawym, aby uniknąć przebiegania ludzi na przystankach osobowych między peronami (jeśli nie posiadają nagłośnienia i nie możesz uprzedzić podróżnych o zmianie peronu) - a szybszym pociągiem wyprzedzasz go po lewym.

Ale również - jeśli znajdziesz taki przebieg - wyprawiasz po lewym wolniejszy pociąg towarowy, a szybsze pociągi wyprzedzają go torem prawym (unikasz przewlekania pospiesznych dwa razy "na krzywo" - wjeżdżając na niewłaściwy i wracając na tor prawy - co  nierzadko skutecznie "zjada" zaoszczędzony czas :)

Albo gdy na szlaku z SBL masz TZP po torze prawym - i wyprawiony na szlak pociąg jakiejkolwiek prędkości - po lewym z działającą blokadą samoczynną możesz jechać każdym innym pociągiem ze stojących w kolejce - aby rozładować "korek".

Przy samoczynnej dwukierunkowej blokadzie od dyżurnego zależy jak ją wykorzysta.

11
Racja. Zazwyczaj wystarczy krzyknąć przez radio: "Można kontynuować jazdę". 

12
Ruch kolejowy / Odp: zmiana toru wjazdowego
« dnia: 22 Styczeń 2012, 17:01:03 »
Cyt: Osobiście chciałbym aby było jak mówisz "igor", z tym że, jeżeli chodzi o wyjazd, to nie zawsze będzie to rozkaz pisemny, wszystko zależy jaka blokada linowa ma zastosowanie.

Ja nie pisałem o wyprawianiu pociągu na tor lewy, tylko o przypadku, gdy kierujesz pociąg inną drogą niż w rozkładzie jazdy.

13
Ruch kolejowy / Odp: zmiana toru wjazdowego
« dnia: 22 Styczeń 2012, 15:04:36 »
Jeżeli przyjmujesz pociąg na tor, na którym obowiązuje prędkość niższa niż wskazania semafora - to zatrzymujesz pociąg pod semaforem, dyktujesz (doręczasz) R-307 (albo wcześniej upewniasz się, że maszynista takie ostrzeżenie ma) i dopiero podajesz semafor.

Jeśli kierujesz pociąg na inny tor (szlak) niż przewidziane jest to w rozkładzie jazy np. na posterunku odg, to niezależnie od wskazań semafora - musisz uprzedzić o tym drużynę rozkazem R-305. W innym wypadku maszynista ma obowiązek zatrzymać skład.
A Ty masz wypadek bez następstw :)

14
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkłady jazdy
« dnia: 01 Grudzień 2011, 21:00:29 »
Załączam rozkład przystosowany do nowej wersji. To "pochodna" rozkładu dla Testowa Fabrycznego który zamówił Mateuu - więc bez wielu manewrów w Testowie. Ale może komuś się przyda. Pozdrowienia. i.

15
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dokumentacja
« dnia: 10 Październik 2011, 17:24:40 »
Się stosuje :) Na "mojej" linii (3) na odcinku zpr  Gołąbki - Bednary - tylko dzwonki. Wyjątkiem jest jeden posterunek - gdzie zgłasza się pociąg numerycznie.

Strony: [1] 2