Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mechatronik

Strony: [1]
1
Ruch kolejowy / Odp: zadanie dotyczące zerwanej sieci trakcyjnej
« dnia: 27 Luty 2015, 14:27:42 »
Może jakiś przykład, djuzi?....  :o
Nie jestem @djuzi ale proszę. Zerwanie sieci trakcyjnej bez zwarcia. Z tego co pamiętam sieci się padło po przejeździe luzaka.

2
Urządzenia srk / Odp: Obwód wskaźnika W24
« dnia: 09 Wrzesień 2013, 19:20:06 »
Dla zainteresowanych, wskaźnik W24 trochę poprawiono aczkolwiek nadal był dość kiepsko widoczny - tym razem jechałem w porze ciemnej. Dzisiaj (poniedziałek) mieli przyjechać i go zrobić raz, a porządnie. Podobno mocowanie żarówki się obluzowało czy uszkodziło i żarówa zamiast naprzeciw szkła była gdzieś niżej.
  • …moralnie dla mnie jest złe nagadywanie na własnego pracodawce. Wszak wypłata co miesiąc wpływa.
Bez obrazy ale jak takie podejście mają wszyscy dyżurni to autentycznie stracę już resztki zaufania.
@MaKu nie zapominaj co na kolei jest najważniejsze. Jeśli uważasz, że tajemnica zawodowa firmy stoi wyżej nad bezpieczeństwem prowadzenia ruchu to gratuluję. Ja wiem, że siedząc za pulpitem najwyżej idzie spaść z krzesła i sobie guza nabić ale ci co jeżdżą po torach, codziennie ryzykują dużo więcej i osobiście wolę wiedzieć o takich rzeczach jak brak wskazań zajętości itp. To, że forum czytają kontrolerzy i inni "święci" to bardzo dobrze. Tylko jakoś kiepsko się wykazują skoro ja w trakcie prywatnej wycieczki doprowadzam do zamknięcia toru szlakowego, bo na odcinku 200m jest pękniętych ponad 5 łubków i żaden z szanownych panów kontrolerów tego nie dostrzegł. Zawsze winę można zwalić na toromistrza i innych tylko pojawia się pytanie - gdzie nadzór? A z tym na kolei jest bardzo kiepsko. Ganiają za głupoty a nie skupiają się na tym co na kolei jest faktycznie istotne. Niestety zima idzie, czyli sezon na kontrole terenowe się skończył. Teraz czas na kontrole papierkowe w ciepłych pomieszczeniach…

3
Urządzenia srk / Odp: Obwód wskaźnika W24
« dnia: 06 Wrzesień 2013, 17:27:15 »
W SRK nie ma rzeczy niemożliwych…
I wychodzę z tego samego założenia. Tym bardziej, że znam się trochę na elektronice, automatyce i wiem jakie cuda mogą się dziać na sterowaniu przekaźnikowym. Dlatego też wkurza mnie jak ktoś z uporem maniaka wciska mi kit, że coś jest niemożliwe i "na pewno ci się wydawało".
Miałem też kiedyś przypadek w Zawierciu (modernizowali stację) gdzie wyjeżdżając z grupy (od strony Łazy ŁA) gagarinem walnąłem pierwszym zestawem (prawym kołem) w prawą iglicę… Jechałem z ostrza i standardowo obserwowałem sobie drogę przebiegu. Przy kolejnym rozjeździe zauważyłem, że prawa iglica odległa max na połowę tego co powinna. Ułamek sekundy i decyzja, że nie hamuję bo nie wiadomo jakie byłoby oddziaływanie dynamiczne pociągu na rozjazd. W chwili wjazdu na rozjazd wstałem i widziałem jak odrzuciło iglicę ku wewnętrznej stronie toru. Jak zjechałem maszyną dohamowałem pociąg dodatkowym (próżny skład) i zwolniłem tak do ~5km/h. Poinformowałem Zawiercie co się stało a dyżurny mi na to "to niemożliwe bo to nowy rozjazd i ja tu mam, że wszystko ok - żadne rozprucie mi nie wyskoczyło". Wracałem jakieś dwa dni później i rozjazd był zamknięty - czyli jednak nie było wszystko ok z nim ;)
Ale to taki OT. Co do W24 to jutro jadę i liczę, że zostało to zrobione ;) A jak nie to niech wymieniają wskaźnik na nowy. Znów będę walczył o "N" ;P
W każdym razie dzięki za konkretne odpowiedzi :) - za to lubię to forum ;)

4
Urządzenia srk / Odp: Obwód wskaźnika W24
« dnia: 06 Wrzesień 2013, 11:11:56 »
No też mi się tak zdawało ale na gruncie ewidentnie nie był podświetlony a na semaforze S10… A takie zapewnienia ze strony dyżurnych, że "jest coś niemożliwe biorę z przymrużeniem oka. W teorii może i nie, a w praktyce na jednej z stacji węzłowej (linia nr 3) dyżurna wpuściła na mnie na semafor pociąg towarowy. Po ucieczce luzakiem i próbie wyjaśnienia sytuacji jeszcze zostałem zj....ę co ja tam w ogóle robiłem i kto mi pozwolił tam wjechać. Później okazało się, że zmiana nie przekazała, że tam stoję a urządzenia (podobno to niemożliwe) nie wykazały zajętości…

Co do W24 to chyba, że coś gdzieś przywiera i żarówka się nie świeci, a prąd jest za mały, żeby poszło zabezpieczenie w obwodzie - tak mi się zdaje. W każdym razie jutro jadę tą samą trasą i mam nadzieję, że roboty na prawym będą kontynuowane i pojadę po lewym. Wtedy zobaczymy czy coś się poprawiło. Mam zdjęcie z pierwszej jazdy także w razie co porówna się przed i po zgłoszeniu.

5
Urządzenia srk / Obwód wskaźnika W24
« dnia: 05 Wrzesień 2013, 00:19:43 »
Witam.

Miałem dzisiaj (w zasadzie już wczoraj) dość ciekawy przypadek. Zostałem zatrzymany przed semaforem wjazdowym jednego z podg. W rozkładzie jazdy miałem zaznaczone, że od tego posterunku do najbliższej stacji ruch odbywa się po torze lewym - w kierunku przeciwnym do zasadniczego. Na gruncie w oddali dostrzegłem w osi toru prawego tarczę D1 - norma. Po tym jak przyszła wolna dyżurny podał semafor. Konkretnie był to sygnał S10 i… i tylko zielone z pomarańczowym. Podjechałem bliżej pod słupek celem dokładnego przyjrzenia się wskaźnikowi W24. Ewidentnie nie był podświetlony. Warunki atmosferyczne również nie sprawiały w tej kwestii problemów - lekkie zachmurzenie także widoczność wskaźnika powinna być dobra jak nie bardzo dobra. Wskaźnik również od strony mechanicznej był ok. Zgłosiłem to dyżurnemu a on na to, że jeden maszynista z rana też to głosił ale później musiało być dobrze bo nikt się nie odzywał, że coś jest nie tak. Dodatkowo przyjechał monter, który stwierdził, że wszystko jest ok bo niemożliwe jest podanie semafora gdy nie działa W24. Sęk w tym, że stanąłem kabiną centralnie pod W24 i nie było najmniejszych oznak podświetlenia tego wskaźnika. Dyżurny tylko spytał czy pojadę. Odpowiedź była krótka poproszę "N" i jedziemy. Początkowo "trochę" niechętnie ale jakoś poszło ;)
Pytanie do znawców co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Głównie chodzi mi o to co powiedział monter, że jak semafor się podał to W24 musi działać. Ma ktoś schematy obwodu tego wskaźnika?

6
…a blad polegal na tym, ze po utwierdzeniu drogi manewrem powinien podciagnac przycisk zeby nie zadzialal przekaznik sygnalowy na semaforze.

Podziękował
Ja dodam tylko, że instrukcja zaleca jeśli to możliwe - zabezpieczenie w możliwy sposób drogi przebiegu przed podaniem sygnału zastępczego - w tym, używając do tego celu utwierdzenia drogi manewrowej.
Jednakże dyżurny powinien poinformować Cię o wyjeździe na sygnał zastępczy i przyczynie jego podania oraz - tak jak już mateu
I jedno i drugie to sprawa znana. Ciekawił mnie tylko fakt, że tak się stało bo na te wszystkie zastępcze co mi przed czołem wygasły był to pierwszy taki przypadek ;)
W skrócie drobny błąd w sztuce. Z tym, że dyżurny się raczej nie pokapował o co chodzi bo zamiast podać ponownie Szta podyktował rozkaz… ;)

7
Urządzenia srk / Anomalie przy wygaśnięciu sygnału zastępczego
« dnia: 11 Lipiec 2013, 15:17:07 »
Witam kolegów.
Opiszę w skrócie sytuację jaką niedawno miałem.
Na jednej ze stacji zostałem wzięty na bok celem wyprzedzenia przez pociąg towarowy o wyższym niż mój luzak priorytecie ;)
Na torze głównym dodatkowym na tej stacji obowiązuje ograniczenie 20km/h. Dyżurny ruchu nie poinformował mnie o wyjeździe na sygnał zastępczy. Zajęty pisaniem papierów po jakimś czasie stwierdziłem, że zastępczy na wyjazd podany. Jako, że byłem stosunkowo daleko od semafora ruszając (pojazd spalinowy) zawołałem czy to aby na pewno dla mnie mruga na wyjazd. Po potwierdzeniu przez dyżurnego w miarę szybko osiągnąłem niecałe 20km/h. Będąc w odległości ok 50m od semafora zastępczy wygasł. Niby nic nadzwyczajnego -zdarza się. Na uwagę jednak zasłużył fakt, że normalnie jak zastępczy wygasa (tu podany przy sygnale S1) to czerwone nam zostaje… W moim przypadku było tak, że niemalże równocześnie po wygaśnięciu Szta zgasło światło czerwone a w miejsce zastępczego po niecałej sekundzie wyświetliło się Ms2… Zawołałem dyżurnego na radiu żeby zerknął na powtarzacz semafora na pulpicie i powiedział mi co widzi. Na to on zaczął się śmiać, że choinka mu się zrobiła i urządzenia pogłupiały. Dalsze postępowanie już wiązało się z rozkazem na wyjazd. Jednak mnie ciekawi co się pokopało skoro zastępczy to oddzielny obwód sygnałowy. Miał ktoś z Was taki przypadek?

8
Tak na "dzień dobry" czy postój 14 minut dla 863410 gdzie jest zmiana czoła i dołączanie grupy wagonów to nie za krótko? ;) Przecież trzeba maszyną skład oblecieć, ktoś musi nastawić wagony, połączyć ale przede wszystkim trzeba zrobić próbę hamulca. Do tej pory jak dostawałem rozkład jazdy i gdzieś zmieniałem czoło to miałem minimum 30min. A co dopiero w przypadku gdy były przewidziane jakieś prace manewrowe… Idąc na kompromis dałbym z 30 min na tą robotę bo 14 to jak dla mnie zdecydowanie za krótko.

9
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Brak podglądu terenu
« dnia: 30 Marzec 2012, 21:21:47 »
Faktycznie. Nie dotarłem do tamtego tematu. W każdym razie dzięki za poświęcony czas ;)

10
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Brak podglądu terenu
« dnia: 30 Marzec 2012, 20:47:50 »
W podglądzie terenu nie wyświetla się nic: -> pulpit_1 Po zaznaczeniu opcji TSRK w diagnostyce pojawia się przycisk "Krok": -> pulpit_2.
Symulacja pulpitu działa. Mogę normalnie prowadzić ruch pociągów i nie ma tu żadnych (zauważalnych) nieprawidłowości. Natomiast gdy włączę to dodatkowe okno z podglądem w tym oknie jest wszystko ok i "widzę teren" :).

11
ISDR - Tematy ogólne / Odp: problemy z semaforem
« dnia: 30 Marzec 2012, 20:33:26 »
Jeśli było tak jak mówiłem to w zasadzie jest proste wyjście z tej sytuacji. Gdy masz drogę utwierdzoną to się podświetla na biało. Gdy wygaśnie semafor albo sam go wygasisz to żeby podać go ponownie musisz zerwać plombę i rozwiązać drogę. Jeśli sygnał miałeś na semaforze np "F" to musisz rozplombować przycisk "zf" przy którym świeci się lampka. Ewentualnie wpuszczasz/wypuszczasz tabor na sygnał zastępczy i nie musisz zrywać plomby żeby Ci zbiło ;)

12
ISDR - Tematy ogólne / Odp: problemy z semaforem
« dnia: 30 Marzec 2012, 20:14:41 »
A przypadkiem nie było tak, że ułożyłeś drogę, utwierdziłeś, poświeciłeś semafor a następnie go wygasiłeś? Jeśli tak to wcale się nie dziwię, że nie mogłeś go ponownie podać ;)

13
ISDR - Tematy ogólne / Brak podglądu terenu
« dnia: 30 Marzec 2012, 18:55:25 »
Cześć i czołem.
Problem jest tego rodzaju. Niedawno padł mi podgląd rogatek na przejeździe w zakładce "pozostałe urządzenia" a przy bodaj 3 czy 4 kolejnym uruchomieniu padł podgląd terenu. Wygląda to tak, że jest biała/szara plama na zakładce "podgląd sytuacji w terenie". W zasadzie nic nie kombinowałem z laptopem i nie bardzo wiem od czego to się mogło stać. Dla pewności pobierałem jeszcze kilka razy program ale to nic nie dało.
Laptop ACER Aspire 5742G
GeForce GT420M, rozdzielczość 1366x768, najnowsze sterowniki
3 GB DDR3
Windows Home Premium 7  64 bit

Strony: [1]