Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - brian-82

Strony: [1] 2 3 4
1
Inne / Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
« dnia: 29 Marzec 2013, 09:07:41 »
Przepraszam, że nie odpisywałem. Odreagowuję po Wołowie. Z drugiej strony jak tu odreagowywać, jak trzeba zap...zasuwać.
Czeka mnie przeróbka sterowania semaforami na makiecie klubowej, w międzyczasie przerabiamy napędy rozjazdów, a kolega wymienia "angliki" na Baeselery.
Co do zdjęć spróbuję popytać. Większość osób robiła zdjęcia pociągom, ale może coś się znajdzie.

Urządzenia E zostały odwzorowane funkcjonalnie. Tzn. nie ma fizycznych przekaźników, ale system się zachowuje jak E.
Pod makietą się mikrokontroler Atmela z programem, w którym symulowane są przekaźniki i ich obwody.
Z kontrolą niezajętości jest pewien problem. Ja wybrałem wariant z wykrywaniem poboru prądu przez tabor. Problem jest w tym, że normalnie zestawy kołowe w modelach są izolowane, bo szyny mają różny potencjał (przez nie idzie zasilanie). Lokomotywy i wagony z oświetleniem wnętrza pobierają prąd (izolacja zestawów jest więc bocznikowana przez coś), natomiast wagony towarowe nie. To powoduje, że tylko niektóre wagony powodują wyświetlenie stanu faktycznego na pulpicie. Ja np. w swoich wagonach instaluję oporniki bocznikujące izolację zestawów, żeby trochę urealnić zabawę.

Co do mrugania na lewy bez W24 to nie ma problemu. Możemy też pomrugać na prawy z W24 ;P i Sprowa jak nic.

2
Inne / Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
« dnia: 19 Marzec 2013, 09:24:49 »
Na razie się nic takiego nie kroi ;P

3
Inne / wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
« dnia: 06 Marzec 2013, 09:39:51 »
Mam przyjemność zaprosić szanownych kolegów na wystawę makietowo-kolejową w Wołowie na Dolnym Śląsku.
Będą rozstawiać się koledzy modelarze. Będziemy mieć jedną dużą stację, bocznicę szlakową, bocznicę stacyjną, podg.
Wszystko w skali H0.
Model stacji ma sterowanie odzwierciedlające działanie przekaźnikowego srk E.
Chętnych do obejrzenia zapraszam.

4
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« dnia: 11 Grudzień 2012, 08:37:31 »
Znalazłem ponadto schematy uzależnienia w obwodach semaforów wjazdowych. Rzeczywiście w obwód sygnałowy włączony jest zestyk przekaźnika W - czyli nie da rady podać wjazdu przy zwolnionej zastawce - jednak zestyki JT według albumu włączone są normalnie.
Jeśli mówisz o schematach z pewnego repozytorium  ;) to je widziałem. Pytanie czy to są najnowsze obowiązujące. Czy np. nie było jakichś późniejszych zaleceń zmieniających zalecany układ połączeniowy. Zresztą na dawnej pewnego automatyka było coś na ten temat. Podobnie jak o użyciu zespołu ZPG 20103 do zwalniania Eap.
Wydaje się, że Jt powinien być włączony w obwód sygnałowy, ale powinien też być bocznikowany przez przekaźnik sygnałowy, nie powinno to być niebezpieczne (W działa jako powtarzacz Jt), a przy okazji i tak się zależność sprawdzi. Sam W mógłby wystarczyć, ale byłoby chyba ryzyko wcześniejszego "mrugnięcia" świateł.
Wróć. Nie wystarczy sam W. Bo się niepotrzebnie przebieg utwierdzi.

5
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« dnia: 10 Grudzień 2012, 08:23:35 »
A możesz napisać coś więcej? Tzn. jakie przekaźniki biorą w tym udział. Po co się to w ogóle robi? Przeglądałem albumy schematów i ni grzyba nie znalazłem fragmentu za to odpowiedzialnego (nie licząc posterunku odstępowego - nie przejrzałem go).

O ile mi wiadomo zależność może być przez przekaźnik W (semafor jest zamknięty przez układ zastawki nad Ko - wygaszanie semafora jest zrealizowane poprzez zastawkę, aby blokada mogła stwierdzić zajęcie odcinka za semaforem podczas wyświetlania sygnału zezwalającego), i tak to zostało zrobione w symulatorze. Nie udało mi się jednak znaleźć informacji czy tak jest w każdym przypadku i jak inaczej może być rozwiązana współpraca zastawki z semaforem wjazdowym.

Momencik. OK, moja wina. Nie przeczytałem dokładnie o co chodziło PrC31. Myślałem, że wyprawił pociąg a później podał wjazd do siebie...
O uzależnieniu przez "W" pamiętam (musi być "W", bo żeby się wzbudził "W" musi być podany wjazd i blokada przygotowana na przyjęcie składu, "goły" zestyk przekaźnika torowego mógłby spowodować, że przekaźnik sygnałowy odwzbudzi się zanim "W" się wzbudzi i zastawka nigdy się nie włączy, albo będzie się włączać przy losowo wybranym wjeździe).
A z tym dPo to mógłbyś rozwinąć myśl?

6
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« dnia: 06 Grudzień 2012, 08:36:21 »
Na Eap czasami występuje uzależnienie semafora wjazdowego od stanu blokady.
Jak dla mnie to zawsze no ale moze masz lepsze informacje <lol>.

A możesz napisać coś więcej? Tzn. jakie przekaźniki biorą w tym udział. Po co się to w ogóle robi? Przeglądałem albumy schematów i ni grzyba nie znalazłem fragmentu za to odpowiedzialnego (nie licząc posterunku odstępowego - nie przejrzałem go).

7
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« dnia: 26 Listopad 2012, 07:51:21 »
Easy man.
Spokojnie. Roboty przy Liskowie trwają. W tym totalna roz.....a tzn. robienie porządków w uzależnieniach. Mateu i ja robimy co w naszej mocy (ja może trochę mniej ;) ).
Tak przy okazji to Lisków się rozrasta, tak że go wręcz nie poznacie.

8
Urządzenia srk / Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« dnia: 05 Listopad 2012, 12:50:22 »
Fakt, dławiki w pewien sposób również kontrolują "ciągłość" szyny, jednak EON-y, SOT-y i liczniki osi już nie.

Z tymi EON'ami i SOT'ami to się chyba zagalopowałeś trochę.

9
Inne / Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« dnia: 12 Październik 2012, 08:57:36 »
toru szlakowego półsamoczynnej blokady liniowej z blokiem pozwolenia

To pasuje pod C, jak i EAP.
Pasuje, ale nie jest precyzyjne. W przepisach powinno być chyba napisane, że chodzi o blokadę półsamoczynną przystosowaną do prowadzenia ruchu dwukierunkowego. A tak to się przywołuje na myśl archaiczne rozwiązania.
Nie bronię Sprowy, bo jak się człowiek zastanowi to będzie ostrożny i się będzie stosował do wspomnianego przepisu.
Dzięki za wskazanie przepisu.

10
Inne / Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« dnia: 11 Październik 2012, 10:37:34 »
Mam pytanie.
Dotyczy zatrzymania dyżurnej ruchu ze Sprowej. Podobno na początku dyżurnej nie postawiono zarzutów, gdyż stwierdzono, że po wygaśnięciu semafora zadzwoniła do Starzyn i dostała odpowiedź, że pociąg został wyprawiony poprawnie. Ponoć nawet zostało to nagrane.
Pytanie, czy rzeczywiście rozmowy między posterunkami są rejestrowane i jeśli wszystko co wyżej napisałem to prawda, to o co się mogli do niej przyczepić, jakich dokładnie procedur nie zachowała (przepisy, itp.). Czy te przepisy są jasne dla wszystkich z was dyżurnych?

11
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków (Testowo Fabryczne)
« dnia: 07 Październik 2012, 12:50:13 »
W Liskowie jest więcej kwiatków. Ale te, które znaleźliście są spektakularne :)
Ja powoli, naprawdę powoli z braku wolnego czasu przekopuję się przez zależności Liskowa.
Na razie wziąłem na cel lewą głowicę i lecę po obwodach przekaźników sygnałowych, utwierdzających i zwalniających. Na razie odfajkowałem semafory A i B...
Jest roboty, oj jest. A jeszcze trzeba sprawdzić zamykanie rozjazdów w przebiegach...

12
Urządzenia srk / Odp: Urzadzenia mechaniczne scentralizowane
« dnia: 28 Sierpień 2012, 09:39:28 »
A jesteś pewien, że wszystkie wyszczególnione suwaki były używane? Może zaznaczyli "zapasowe" a nie zaznaczyli miejsc na drążki. Co do grupowego zwalniania dźwigni sygnałowych to nie trzeba tam używać jakichś dodatkowych suwaków.
Kurcze,  zrób zdjęcie schematu i wrzuć tutaj. Wszyscy jesteśmy ciekawi co takiego było wykombinowane.

13
Urządzenia srk / Odp: Urzadzenia mechaniczne scentralizowane
« dnia: 27 Sierpień 2012, 19:45:38 »
Też obstawiam, że to suwaki sygnałowe. No chyba, że to jakieś inne nie ujednilicone rozwiązanie.
Jeśli blok obsługuje więcej niż jeden drążek to stosuje się tzw. napęd grupowy zawórki (kilka suwaków porusza tą samą zawórkę).

14
Inne / Odp: Trakcja.
« dnia: 11 Marzec 2012, 21:18:10 »
Jeszcze więcej na ten temat znajdziesz tu:
http://www.transportszynowy.pl/trakcjaogolne.php

15
Inne / Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« dnia: 07 Marzec 2012, 15:26:50 »
Na razie nie ferujmy wyroków i nie ekscytujmy się niepotrzebnie. Dane podawane przez media są tak #&$*% rzetelne, że lepiej im nie wierzyć.
Pozwolę sobie na ten przykład zacytować za serwisem gazeta.pl:
"Zwrotnica posiada dwa mechanizmy uruchamiania - automatyczny i ręczny. System ręczny był sprawny, ale nic nie świadczy o tym, żeby dyżurny ruchu go wykorzystał - powiedział prokurator Ozimek."
Ręczny to znaczy, że co? Nie korbował? Czy może ręczny tzn. nastawianie indywidualne?
Zresztą normalnego Kowalskiego to nie interesuje, bo nie zna się na tym.

Poczekajmy panowie na wyniki działania komisji wypadkowej.

Strony: [1] 2 3 4