1
Inne / Odp: wystawa makietowo-kolejowa na Dolnym Śląsku
« dnia: 29 Marzec 2013, 09:07:41 »
Przepraszam, że nie odpisywałem. Odreagowuję po Wołowie. Z drugiej strony jak tu odreagowywać, jak trzeba zap...zasuwać.
Czeka mnie przeróbka sterowania semaforami na makiecie klubowej, w międzyczasie przerabiamy napędy rozjazdów, a kolega wymienia "angliki" na Baeselery.
Co do zdjęć spróbuję popytać. Większość osób robiła zdjęcia pociągom, ale może coś się znajdzie.
Urządzenia E zostały odwzorowane funkcjonalnie. Tzn. nie ma fizycznych przekaźników, ale system się zachowuje jak E.
Pod makietą się mikrokontroler Atmela z programem, w którym symulowane są przekaźniki i ich obwody.
Z kontrolą niezajętości jest pewien problem. Ja wybrałem wariant z wykrywaniem poboru prądu przez tabor. Problem jest w tym, że normalnie zestawy kołowe w modelach są izolowane, bo szyny mają różny potencjał (przez nie idzie zasilanie). Lokomotywy i wagony z oświetleniem wnętrza pobierają prąd (izolacja zestawów jest więc bocznikowana przez coś), natomiast wagony towarowe nie. To powoduje, że tylko niektóre wagony powodują wyświetlenie stanu faktycznego na pulpicie. Ja np. w swoich wagonach instaluję oporniki bocznikujące izolację zestawów, żeby trochę urealnić zabawę.
Co do mrugania na lewy bez W24 to nie ma problemu. Możemy też pomrugać na prawy z W24 ;P i Sprowa jak nic.
Czeka mnie przeróbka sterowania semaforami na makiecie klubowej, w międzyczasie przerabiamy napędy rozjazdów, a kolega wymienia "angliki" na Baeselery.
Co do zdjęć spróbuję popytać. Większość osób robiła zdjęcia pociągom, ale może coś się znajdzie.
Urządzenia E zostały odwzorowane funkcjonalnie. Tzn. nie ma fizycznych przekaźników, ale system się zachowuje jak E.
Pod makietą się mikrokontroler Atmela z programem, w którym symulowane są przekaźniki i ich obwody.
Z kontrolą niezajętości jest pewien problem. Ja wybrałem wariant z wykrywaniem poboru prądu przez tabor. Problem jest w tym, że normalnie zestawy kołowe w modelach są izolowane, bo szyny mają różny potencjał (przez nie idzie zasilanie). Lokomotywy i wagony z oświetleniem wnętrza pobierają prąd (izolacja zestawów jest więc bocznikowana przez coś), natomiast wagony towarowe nie. To powoduje, że tylko niektóre wagony powodują wyświetlenie stanu faktycznego na pulpicie. Ja np. w swoich wagonach instaluję oporniki bocznikujące izolację zestawów, żeby trochę urealnić zabawę.
Co do mrugania na lewy bez W24 to nie ma problemu. Możemy też pomrugać na prawy z W24 ;P i Sprowa jak nic.

to je widziałem. Pytanie czy to są najnowsze obowiązujące. Czy np. nie było jakichś późniejszych zaleceń zmieniających zalecany układ połączeniowy. Zresztą na dawnej pewnego automatyka było coś na ten temat. Podobnie jak o użyciu zespołu ZPG 20103 do zwalniania Eap.