Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: [1] 2 3 4 ... 31
1
Ruch kolejowy / Odp: Podawanie zezwolenia do własnej stacji.
« dnia: 18 Grudzień 2024, 10:07:49 »
Szlak do Psar zajęty ale zawsze może poczekać w Starzynach.
Niby tak ale jest to pytanie teoretyczne. Może być zmiana kierunku albo coś.

Zanim zaczniesz zadawać podobne "pytania teoretyczne" proszę zapoznać się z charakterystyką posterunków ruchu (oraz generalnie z używaną w tym zakresie nomenklaturą kolejową), zamieszczoną w paragrafie 3 instrukcji Ir-1 (R-1).

2
związanego do dławika semafora, czy do niego? Czy to tylko sprawa z siecią trakcyjną?
Proszę zapoznać się z treścią dotyczącą dławików torowych:
https://www.bsk.isdr.pl/srk_ot.php
Jest tu jasno wyjaśnione co to jest i do czego służy, powinno pomóc we wniosku z czym ma, a z czym nie ma żadnego związku.

3
kontakciki "patrzą" w kierunku wzrostu, czy spadku kilometrażu linii kolejowej?
Dławiki torowe są elementami związanymi z elektryczną izolacją toków szynowych i nie mają nic wspólnego z kilometrażem linii.

4
Zazwyczaj w stronę toru.
No niekoniecznie - jeśli chodzi o takie dławiki torowe:

5
"Możliwe są przy tym wszystkie przebiegi wariantowe na jakie pozwala układ torowy (może być to nie do końca zgodne z rzeczywistością - nie znam oryginalnej tablicy zależności)." To bardzo ułatwia obsługę i planowanie jazd - w tym jazd równoległych i równoczesnych. Super!

6
Rozbudowana zachodnia głowica rozjazdowa Krakowa Głównego (w urządzeniach przekaźnikowych) stwarzała możliwości wariantowych dróg przebiegu, niestety w rzeczywistości nie wszystkie teoretyczne możliwości wariantów dróg przebiegu były wykonalne - dlatego wspomniałem o tablicy zależności, która zawiera wszystkie drogi przebiegu, jakie w ówczesnych usrk były możliwe do zrealizowania. Nieznajomość ustalonych przez projektanta dróg przebiegu może być powodem, że nie da się podać na semaforze sygnału zezwalającego. Jeśli nie ma tablicy zależności (trzeba mieć świadomość, że taka tablica zależności dla Krakowa Głównego to było kilkanaście teczek...), to pozostaje metoda prób i błędów...

7
"Znam takie zasady." Jakbyś naprawdę znał, nie byłoby żadnego problemu.

8
Do plików Krakowa Głównego nie ma tablicy zależności. Co robić?
Zapytać wprost autora animacji, administratora forum, Pawła

9
"nie mogę potwierdzić przebiegu poprzez (wyłącznie) naciśnięcie przycisku podawania odpowiednego semafora, mimo że zwrotnice w drodze ustawiłem prawidłowo" - podanie sygnału zezwalającego na semaforze potwierdza nie tylko prawidłowe ułożenie drogi przebiegu ale także prawidłowe ustawienie zwrotnic i wykolejnic w drodze ochronnej. Skoro jesteś początkującym, jak piszesz, to w pierwszej kolejności obsługi pulpitu nastawczego (nie tylko Krakowa Głównego, ale każdego innego posterunku ruchu), należy zapoznać się z teorią budowania i ustawiania dróg przebiegu na posterunkach ruchu, a potem dla każdego posterunku ruchu zapoznać się z jego tablicą zależności oraz regulaminem technicznym - taka jest zresztą zasada i wymóg tzw. autoryzacji na określonym posterunku ruchu ruchu, czyli warunki dopuszczające do samodzielnej obsługi usrk na danym posterunku ruchu.

10
Urządzenia srk / Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« dnia: 19 Listopad 2024, 20:12:33 »
Proszę zapoznać się z instrukcją lg-10 (D-27) i zastosować do jej treści.
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Geodezja/Instrukcja_Ig-10_-_WCAG.pdf
Ponadto przypominam treść mojego postu #1 dotyczącego zamieszczania projektów pulpitów z dnia 10 listopada br.

11
Urządzenia srk / Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« dnia: 19 Listopad 2024, 16:19:47 »
Gdzie jest plan schematyczny tego posterunku?

12
Urządzenia srk / Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« dnia: 10 Listopad 2024, 16:54:42 »
Kolega raczy spojrzeć tutaj - na pierwszy post administratora Pawła, dotyczący zasad umieszczania planów pulpitów nastawczych kostkowych AC-20:
https://isdr.pl/index.php/topic,1010.0.html?PHPSESSID=12kh7ctku2e7r6a9dde6jbct0h
Jak byłby problem z odszukaniem - przytaczam treść:

Ten wątek powstał dla umożliwienia dyskusji na temat projektowania stacji oraz pulpitów nastawczych i jest kontynuacją dawnego wątku Pulpity fikcyjnych stacji, który cieszył się dużym zainteresowaniem, jednak z dodaniem kilku ustaleń dla utrzymania porządku:
1. Zamieszczone w wątku pulpity tworzone są przy pomocy programu EPK, który umożliwia stworzenie rysunku pulpitu oraz zapisanie go do pliku graficznego rastrowego, np. PNG. EPK używany był dawniej przy tworzeniu stacji do ISDR, jednak aktualna wersja ISDR wykorzystuje inne narzędzia edycyjne, a przy pomocy EPK nie ma możliwości stworzenia działającej w symulatorze stacji, w związku z czym tworzone pulpity mają wyłącznie charakter poglądowy. Nie ma również możliwości konwersji pulpitu z EPK do nowszych formatów w celu ewentualnego zastosowania w symulatorze (informacje dotyczące tworzenia nowych stacji do symulatora znajdują się w tym wątku).
2. Użytkownicy mogą zamieścić w wątku pulpit do oceny i dyskusji (wykonany w EPK, lub projekt pulpitu wykonany w innym programie, z zastosowaniem przyjętych w branży srk symboli), pod warunkiem że będzie on wykonany na bazie planu schematycznego srk posterunku - w przypadku pulpitu posterunku nieistniejącego w rzeczywistości należy najpierw przedstawić jego plan schematyczny, zawierający przynajmniej rozmieszczenie i oznaczenia zwrotnic, wykolejnic, torów, sygnalizatorów, przejazdów, peronów i posterunków technicznych. Pulpity dla niewiadomych stacji, a tym bardziej stacji niezgodnych z przepisami, nie będą komentowane.
3. Pulpity należy projektować zgodnie z Ie-4 oraz literaturą fachową, bez stosowania na nich rozwiazań nietypowych (np. nietypowe blokady liniowe, niezgodne z przepisami/wytycznymi symbole graficzne), chyba że zostaną dokładnie opisane i uzasadnione warunkami miejscowymi (nie należy również bez uzasadnienia powielać rozwiązań nietypowych z rzeczywistych pulpitów).
Powtarzające się posty naruszające te zasady, bądź posty z rysunkami pulpitów niekompletnych, albo pulpitów na których wciąż powtarzane są te same błędy, będą usuwane.

13
Kraków Główny / Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« dnia: 06 Listopad 2024, 17:34:58 »
Paweł odetchnął...

14
Kraków Główny / Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« dnia: 22 Październik 2024, 09:46:25 »
Odpowiem z punktu widzenia realnej rzeczywistości kolejowej.
Semafor wjazdowy do Przedmieścia nie jest żadnym integralnym elementem sterowania stacją Kraków Główny na nastawni KG z pulpitem AC-20, jego wskazania nie mają żadnego znaczenia dla normalnego prowadzenia ruchu pomiędzy Krakowem Głównym a Przedmieściem - tutaj podstawą normalnego prowadzenia ruchu jest blokada liniowa między tymi posterunkami i jej wskazania (Eap), dlatego też semafor ten w symulacji został umieszczony na podglądzie terenu - w rzeczywistości na nastawni KG nie ma żadnego podglądu na taki semafor, bo i po co? Zachowanie tego semafora nie ma żadnego znaczenia dla dyżurnego ruchu na nastawni KG, dla którego jedynym warunkiem normalnego ruchu pomiędzy Krakowem Głównym a Przedmieściem są wskazania blokady liniowej pomiędzy tymi posterunkami.
Napisałeś:
Czasami jest tak, że ten semafor wjazdowy świeci sobie tak przez kilka pociągów i dopiero za którymś razem zmienia się na S1.
To znaczy, że jego wskazania nie mają znaczenia przy wysyłaniu kolejnych pociągów, tylko stan blokady liniowej, której wskazania pozwalają na wyprawianie kolejnych pociągów.
Napisałeś:
(...) gdyby cały czas wisiał na S1 koniec końców z symulacji nie będzie dało się korzystać.
To jest błędny wniosek. Jak już napisałem, stan tego semafora nie ma żadnego znaczenia dla normalnego prowadzenia ruchu między wzmiankowanymi posterunkami. Może być sytuacja, że usterka tego semafora nie pozwala na wyświetlanie na nim sygnałów zezwalających i Przedmieście korzysta z użycia sygnału Sz (wraz z odpowiednią obsługą blokady liniowej), bo jej wskazania są podstawą normalnego prowadzenia ruchu dla obydwu posterunków.
Podgląd tego semafora na symulacyjnym podglądzie terenu jest wyłącznie ciekawostką symulacji - być może, że nie do końca dopracowaną i coś tam się zacina, ale nie ma to żadnego znaczenia, jeśli blokada liniowa pracuje poprawnie i można wysyłać kolejne pociągi.
Trzeba tutaj dodać, że czasem zdarzają się sytuacje, że na pulpicie kostkowym AC-20 jednego posterunku ruchu jest umieszczony powtarzacz semafora wjazdowego do kolejnego posterunku ruchu (najczęściej w formie jednej zielonej lampki), który informuje dyżurnego ruchu, czy kolejny posterunek ruchu podał sygnał zezwalający na wjazd - ma to miejsce wówczas, gdy semafory wyjazdowe jednego posterunku ruchu sa równocześnie tarczami ostrzegawczymi dla semafora wjazdowego do kolejnego posterunku ruchu (brak wymaganej odległości dla postawienia tarczy ostrzegawczej odnoszącej się do semafora wjazdowego) - takie rozwiązania są w gestii projektanta - tutaj mamy taką sytuację, ale projektant nie przewidział zastosowania takiego powtarzacza na pulpicie nastawni KG; jak już wcześniej napisałem, powtarzacz ten ma funkcję wyłacznie informacyjną, bo podstawą prowadzenia normalnego ruchu są wskazania blokady liniowej między tymi posterunkami ruchu.
A zaobserwowaną przez ciebie sytuację na symulacji lepiej może wyjaśnić Paweł - jej autor.

15
Kraków Główny / Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« dnia: 20 Październik 2024, 14:17:30 »
Czy semafor wjazdowy do Przedmieścia stanowi element integralny sterowania stacją Kraków Główny na nastawni KG z pulpitem AC-20? A gdzie on się znajduje w symulacji KG? I jeszcze jedno pytanie - co jest podstawą normalnego prowadzenia ruchu na szlaku KG - Przedmieście?

Strony: [1] 2 3 4 ... 31