Ale powinieneś dostać informację o tym, co jest przyczyną braku wjazdu, tak?
ale to ja, czy mech ma dostać tą informację?
Nie przypominam sobie, aby stacja trzymające skład po wjazdowym do 5min. informowała tylny post. czemu nie bierze.
No, ale to właśnie na nas, jako wyprawiającym pociąg zgodnie z Ir1 ciąży wyjaśnienie dlaczego nie mamy tzw. "odbloku" - wszak zazwyczaj nie ma powtarzacza semafora przedniego post. następczego na naszym planie świetlnym/pulpicie:
§28 pkt11. Jeżeli po wyprawieniu pociągu blok początkowy nie odblokował się mimo, że według rozkładowego czasu jazdy pociągu powinno to już nastąpić, należy niezwłocznie dowiedzieć się o przyczynie nieobsłużenia bloku liniowego przez przedni posterunek następczy.
Po stwierdzeniu, że pociąg nie zwolnił toru szlakowego względnie odstępu, należy zastosować środki pomocnicze (zamknięcia pomocnicze i tabliczki ostrzegawcze), zgodnie z postanowieniami §49.Czas tego postoju teoretycznie nas już nie powinien interesować. Z racji jednak faktu że tor szlakowy jest zajęty, a prowadzić powinniśmy po nim ruch pociągów pasażerskich, to trzeba przedsięwziąć pewne środki w celu ich przeprowadzenia.
Natomiast, tam gdzie prowadzony jest ruch tylko towarowy nie ma to większego znaczenia. No chyba że Panu Mechanikowi skończą się godziny i zechce zamknąć skład na szlaku.