Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kacu

Strony: [1]
1
Urządzenia srk / Odp: Pędnia drutowa.
« dnia: 30 Sierpnia 2017, 00:18:54 »
1. Dzięki bardzo, w sumie sprowadzenie ich na dół byłoby dość problematyczne i wymagało by kilku załomów.
2. Tu również rozwiałeś moje wątpliwości, dzięki. Po prostu ja troszkę inaczej wyobraziłem sobie napęd pośredni i nie wiedziałem za bardzo jak pędnia do tarczy, która może być nawet kilometr dalej, jest napinana.
3. Tutaj moja wina, źle sprecyzowałem pytanie - album z którego pochodzi zdjęcie napędów zwrotnicowych mam, z niego tworze modele. Bardziej chodziło mi o samą podstawkę latarni zwrotnicowej, nigdzie nie mogę dorwać do niej planów. W tych albumach są 2-3 dobre zdjęcia ale bez jakichkolwiek wymiarów.

Jak widać moje "skąd", do najbliższych kształtów mam 2000 km. A jeszcze zapytam o jedną rzecz - rogatkę mechaniczną. Jej napęd (korba) znajdowała się też na górze w nastawni jeśli przejazd jest blisko budynku? I jej pędnia wydostawała się zwrotnią główną idąc wraz z innymi w kanałach/na słupkach? Czy raczej była w jakiś sposób odizolowana?

2
Urządzenia srk / Pędnia drutowa.
« dnia: 29 Sierpnia 2017, 20:17:20 »
Cześć.
Jako, że zajmuję się projektem mechanicznych USRK do pewnego symulatora chciałbym zadać Wam kilka pytań dotyczących w/w urządzeń jako osobom na pewno więcej w tym temacie oczytanym niż ja.
Otóż jest ktoś mi w stanie powiedzieć jak wygląd wyjście pędni z nastawni bramowej? Wrzeszcz i Pyskowice są na tyle stare, że na pewno zaczynały od takiej sygnalizacji. Gdzie się znajduje i czy w ogóle jest zwrotnia główna? I podejrzewam, że w tym przypadku stosowane są naprężacze zewnętrzne.
I jeszcze jedno - czy na pędni idącej od semafora wjazdowego do jego To znajduje się naprężacz?
I na koniec - ma ktoś może rysunek techniczny napędu zwrotnika d zwrotnicy/wykolejnicy mechanicznej? Bo nigdzie nie mogę znaleźć a stoję z modelowaniem rozjazdów.
Wiem, że w moim poście nie chodzi o symulator ISDR, ale widzę, że sporo ludzi posiada tutaj dość spora wiedzę na temat starej sygnalizacji, więc nieśmiało pozwoliłem sobie zapytać.
Z góry dziękuje za wszelakie odpowiedzi.

3
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 07 Sierpnia 2017, 23:53:24 »
Tak, dokładnie, chodzi mi o głowicę włączającą tory z grupy towarowej która po prostu ze względu na długość składów jest dłuższa, co wymusiło zastosowanie dwu głowic następujących po sobie po jednej stronie stacji. Kolejnym względem jest brak miejsca "na długość", dla tego stacja jest rozbudowana na szerokość w przeciwieństwie do sporej ilości naszych stacji, gdzie jest grupa osobowa z "tranzytem" towarowym, głowica i grupa towarowa z równoległymi torami do "tranzytu" osobowego.
Mam nadzieję, że ktoś jeszcze rozumie mój słowotok ;)

4
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 07 Sierpnia 2017, 21:13:04 »
No to tak jak myślałem. Dzięki.

A jeszcze dwa pytania o poprawność sytuacji:
1. Jest semafor wjazdowy A z tarczą przelotową ToB odnoszącą się do semafora drogowskazowego B, z kolei przy którym stoi tarcza przelotowa ToC odnosząca się do semafora wyjazdowego C? Wszystko oczywiście na jednym torze głównym zasadniczym na przelocie z prędkością 100km/h na wprost przez stację.

2. Tor przyperonowy z prędkością 100km/h z semaforem drogowskazowym A. Następnie głowica "zbierająca" tory z peronów, jazda tylko z ostrza. Za głowicą semafor wyjazdowy B. Następnie kolejna głowica z możliwością jazdy na wprost z prędkością 100km/h i na bok z prędkością 60km/h. Przy semaforze drogowskazowym A przy peronie stoi tarcza przelotowa ToB semafora wyjazdowego B.

Stosuje się takie coś? Czy to raczej głupoty co napisałem?

5
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 06 Sierpnia 2017, 21:03:12 »
Będzie złota łopata :P

Jeśli nie ma semafora manewrowego przed pierwszym rozjazdem to semafor kształtowy wjazdowy jest w odległości 100m od zwrotnicy czy między zwrotnicą a semaforem znajduje się W5?

Strony: [1]