Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EN57-002

Strony: [1] 2 3 4 ... 43
1
Fakt, zgadza się, Papowo Toruńskie 145.148 km linii, ale w materiale źródłowym jest z błędem, a nie jestem stamtąd, stąd tak przepisane.
Dziękuję za zwrócenie uwagi. Poprawione z Popowa, na Papowo.

2
   Po 02:00 w nocy 04-07-1987 w Toruniu rozdzwoniły się telefony, pogotowia ratunkowego, komendy Milicji Obywatelskiej, rejonu przewozów kolejowych: na stacji Toruń Wsch. poc. pośp. relacji Poznań - Ełk najechał na poc. towarowy. Są ranni. Wyjechały karetki pogotowia. Na miejscu wypadku rozbite i spiętrzone wagony towarowe robiły szokujące wrażenie i patrząc na nie można by spodziewać się bardzo tragicznych skutków. Ale tak szczęśliwie się złożyło, ze wagony pasażerskie poc. pośpiesznego nie uległy poważniejszym uszkodzeniom. Ich ściany boczne i czołowe uratowały pasażerów na tyle, że nieznacznych urazów ciała doznało tylko 13 podróżnych. Jednego z nich umieszczone w szpitalu z podejrzeniem wstrząsu mózgu, a pozostali po skorzystaniu z pomocy lekarskiej udali się do domu lub w dalszą podróż.
  Sprawdzono trzeźwość zainteresowanych pracowników, przystąpiono do usuwania skutków wypadku oraz do ustalenia okoliczności i przyczyn ich powstania. Dla zrozumienia przebiegu tego wypadku nieodzowne jest podanie w skrócie niektórych danych techniczno-eksploatacyjnych.
  Nastawnia dysponująca TrW stacji Toruń Wsch. położona jest od strony stacji Toruń Gł., a nastawnia wykonawcza TrW2 od strony stacji Lubicz, Papowo Toruńskie (Iława). W okręgu tej nastawni zbiegają się trzy odcinki linii, tj. z Torunia Wsch. w kierunku Kowalewa Pom. (Iławy), Lubicza (Sierpca), Chełmży i Unisława Pom. W środkowej części stacji, mniej więcej w połowie peronu drugiego (położonego między torami parzystymi) położony jest posterunek nr 11, a w nim pomieszczenie dyżurnego ruchu peronowego i odprawiacza technicznego pociągów. Dyżurny ruchu peronowy prowadził książkę przebiegów, zapisując w niej zamówienia dróg przebiegów przez dyżurnego ruchu dysponującego na wejścia pociągów. Dając zgodę zwalniaczem kluczowym potwierdzał, że konkretny tor jest wolny i niema przeszkód dla wejścia na ten tor pociągu.
  Wprawdzie regulamin techniczny stacji Toruń Wsch. nie nakładał na dyżurnego ruchu peronowego obowiązku podawania drużynom pociągów pasażerskich sygnału "nakaz jazdy", ale zobowiązywał do obecności na peronie przy wejściach i wyjściach tych pociągów. Utarł się jednak zwyczaj, zresztą przez nikogo nie kwestionowany, że dyżurni ruchu peronowi po upewnieniu się, że nie było przeszkód dla biegu, podawali drużynom poc. pasażerskich sygnał "nakaz jazdy", w tym też odchodzącym z toru nr 1 przy peronie pierwszym.
  Z post. nr 11 (pomieszczenia dyżurnego ruchu peronowego) było przejście służbowe przez tory na peron pierwszy (położony przy torze nr 1).
  Przed wskaźnikiem W-4, zwykle na wysokości tego przejścia służbowego zatrzymywały się czoła pociągów pasażerskich. Przejście służbowe (z którego korzystali m.in. dyżurni ruchu peronowi) położone było w odległości około 540-550m przed semaforem wyjazdowym I/2 z toru nr 1 położonego  na 139,695 km (patrząc w kierunku Popowa Toruńskiego i Iławy). Natomiast za semaforem wyjazdowym I/2 (patrząc w tym samym kierunku) w odległości 355m za tym semaforem tj. na 140,050 km w torze nr 1 położony był pierwszy rozjazd nr 116, w tym przypadku krytyczny dla wejścia pociągu 1581 i wyjścia pociągu 71501 (pociągów uczestniczących w wypadku).
  Tuż przed powstaniem wypadku sytuacja ruchowa na stacji Toruń Wsch. i na przyległych szlakach była następująca.
  O 01:52 odszedł ze stacji Lubicz do Torunia Wsch. poc. towarowy 1581 (relacji Płock - Bydgoszcz) prowadzony lokomotywą ST44-670 przez maszynistę, Ryszarda C., i jego pomocnika, młodszego maszynistę, Andrzeja O. Poc. ten składał się z 40 wagonów, 127 osi obliczeniowych (przy dopuszczalnych 120), o ciężarze brutto 1555 ton, a rzeczywisty ciężar hamujący był większy od wymaganego o 207 ton. Rozkładowy czas biegu tego poc. z Lubicza do Torunia Wsch. wynosił ok. 13 minut, czyli bez zatrzymania przed semaforem wjazdowym powinien przybyć do Torunia Wsch. o 02:06.
  Nieco później, bo o 01:55 odszedł ze stacji Toruń Główny do Torunia Wsch. poc. pośp. 71501 (relacji Poznań - Ełk) prowadzony lokomotywą ST44-769 przez maszynistę, Mirosława R., i jego pomocnika, młodszego maszynistę, Piotra S. (z lokomotywowni w Iławie), a drużyna konduktorska składała się z kierownika poc. , Ryszarda R. i konduktora rewizyjnego, Stanisława Z. Poc. 71501 miał zgodnie z rozkładem przybyć do Torunia Wsch. o 02:06 i po minutowym postoju, odejść w dalszą drogę. Należy dodać, że w przypadku przyjęcia do stacji Toruń Wsch. poc. towarowego 1581 przecinał on od strony stacji Popowo Toruńskie (z kierunku Iławy), w okręgu nastawni wykonawczej Trw2 drogę przebiegu na wyjście z toru nr 1 stacji Toruń Wsch. poc. pośpiesznego 71501. Tak więc przewidziane w rozkładzie wejście i przybycie poc. 1581 na tor nr 2, jak i odejście z toru nr 1 poc. pośpiesznego 71501 zbiegały się w czasie. Zgodnie z postanowieniami § 67 ust. 20 przepisów ruchu R1, w takiej sytuacji pierwszeństwo wejścia i wyjścia ze stacji Toruń Wsch. miał poc. 71501. Tymczasem dyżurny ruchu dysponujący, Stanisław L., postąpił inaczej. Zażądał od dyżurnego peronowego i nastawniczego nastawni wykonawczej TrW2 dania zgody za pomocą urządzeń srk na wejście z Torunia Głównego na tor nr 1 poc. pośpiesznego 71501 oraz z Lubicza na tor nr 2 poc. towarowego 1581. Oznaczało to, że jednocześnie do stacji Toruń Wsch. wejdą poc. pośpieszny 71501 i poc. towarowy 1581 z tym, że ten ostatni przez rozjazd nr 116 będzie przecinać w okręgu nastawni wykonawczej TrW2 tor główny zasadniczy nr 1, po którym (po minutowym postoju) miał odejść w dalsza drogę poc. pośp. 71501.
                                                                                c. d. n.

3
Ruch kolejowy / Odp: Pociągi towarowe
« dnia: 21 Maj 2018, 22:30:36 »
Tu, w przeciwieństwie do przepisów, interpretacja, kto jak postrzega symulator, jest dalece dowolna. Stąd ktoś może się bardziej wczuwać, ktoś mniej, co często widać w filmikach na yt. gdzie osoby młode "zmagają" się z tą "grą".
Wracając do meritum sprawy, to w swoim RJ nie skupiałem się w ogóle na podziale poc. w nazewnictwie literowym. Skupiłem się na określeniu ich w/g starej dość przejrzystej numeracji.
Może zrób w ogóle RJ, który będzie działał, a na koniec możesz dopisać określenia literowe poc. Z tym pierwszym jest bardzo często problem.

4
ISDR Testowo / Odp: Bug - Borek nie chce przyjąć blokady
« dnia: 09 Maj 2018, 22:18:48 »
Dlatego zawsze odwołanie TZP nadaje w osobnym połączeniu telefonicznym podając jego godzinę.
Symulator ma własne właściwości i w czasie jego uruchamiania warto się  z nimi zapoznać i je zapamiętać.

5
Rozkłady jazdy / Odp: Lisków Miasto 1987
« dnia: 05 Maj 2018, 18:22:17 »
Już to komuś pisałem. Uruchomiłeś symulator? Sprawdziłeś czy wszystko jeździ?
Do 10:30 nie przybył ani jeden towarowy, 6205 nie zatrzymywał się wprawdzie na p.o. ale też w stacji przerżnął W4 i stanął dopiero przy sem. H. Parowóz Ty51 powinien być wpisany jako jednokabinowy, bo obecnie jest zarezerwowany czas na zmianę kabiny, co wyszło przy manewrach. O czasach pisali już wyżej.

6
Rozkłady jazdy / Odp: Lisków Miasto 1987
« dnia: 04 Maj 2018, 21:35:16 »
Proponuję kiedyś udać się na stację, gdzie są zmieniane loki przy składzie lub są robione obloty (to już rzadko) ewentualnie obejrzeć na yt. i sprawdzić jakie czasy są potrzebne na czynności przy tych manewrach.
Jak doszedłeś do tego, że potrzeba 11 min na oblot loka przy poc. 82704, by po tym czasie odszedł jako 330?
Po za tym, pisałem to już kiedyś, skoro szlak jest jednotorowy, to w kierunku rosnącego kilometraża idą poc. nieparzyste, w przeciwną stronę parzyste, a tu wchodzi 82704, a wychodzi 330. Podobnie 52924 i 140; 380 i 2602 itd.
Przy próżnych składach oczyść pole ident. W4, ponieważ obecnie "2" jest wpisane, by nie zatrzymywały się na p.o.

7
Inne / Odp: Pomocy
« dnia: 27 Kwiecień 2018, 16:05:59 »
Niektóre odpowiedzi są żenujące...
Co jest żenującego w moich odpowiedziach? Wcześniej nie było innych, to zakładam, ta uwaga jest do mnie skierowana.

8
Inne / Odp: Pomocy
« dnia: 27 Kwiecień 2018, 12:52:28 »
np. na E
Jak to dobrze, że dziś można poczytać wyczerpujące pytanie i na takie wydać odpowiedź.
Ale co na E? Jazda na tor, w którym jest sem. E, czy jazda z toru, na którym jest sem E?
Jeżeli ten drugi wariant, to podobnie, jak napisałem wyżej, na prawo od zielonego przycisku, którym podaje się semafor dla jazdy, w następnej kostce na pulpicie jest biały przycisk Em. Po naciśnięciu utwierdza i podaje sygnał Ms2 do tarczy Tm3, na rozjazd nr 3. Dalej po przez odpowiednie ustawienie rozjazdów 1/2, sprzężonych, można realizować jazdę na tor 1 lub 2, ewentualnie przez przestawienie rozjazdu nr 4 na tory 3 lub 5.

9
Inne / Odp: Pomocy
« dnia: 27 Kwiecień 2018, 10:26:53 »
To może napisz, o który sem chodzi, na jaki tor ma się odbyć jazda i to ułatwi udzielenie odpowiedzi.

10
Inne / Odp: Pomocy
« dnia: 27 Kwiecień 2018, 10:22:20 »
W Liskowie Gł, jak chcesz podać naprzykład na sem P sygnał Ms2, to, w następnej kostce, za tą, w której jest zielony przycisk do podawania sem. (w prawą stronę) jest przycisk biały P/m. Ten naciskasz i utwierdza się przebieg, a następnie podaje sygnał Ms2.

11
A to nie jest tak że skoro tory są za semaforem wjazdowym to są to tory stacyjne? Przynajmniej tak myślałem  :-[
Masz rację, chyba ostatnio jestem za bardzo przemęczony.
Tylko jak miałem przekorbować oba rozjazdy na + gdy nr 28 mogłem tylko ustawić na - albo pośrednie?
Ok, ale dalej po ostatniej jeździe, z tego co napisałeś, rozjazd 27 pozostał w położeniu "-" kierującym z toru 1 na 2, przeto skład rozpruł go, bowiem
Przekorbowałem 28 na plus, założyłem zamek/spone i wpuściłem pociąg na Sz.

12
Są tam zwrotnice sprzężone 27 i 28, 27 z toru 1 na 2, 28 z 2 na 1.
Gwoli ścisłości, to są dwa szlaki jednotorowe, więc oba tory są nr 1.
Spotkała mnie usterka zwrotnicy 28, nie chciała się przełączyć na + (ciało obce?) Na pulpicie czarne zwrotnice,
czarne szczeliny w pulpicie nastawczym
w terenie 27 (+), 28 (...), w usterkach pokazane "usterka/b.n". Zresetowałem bezpieczniki,
raczej wymieniłem, w domu też nie resetujesz bezpieczników lecz wymieniasz (przy topikowych), bądź podnosisz przy e-sach. Na nastawniach, w obwodach zwrotnic są te pierwsze.
Przestawiłem na -, droga utwierdzona, pociąg z liskowa przejechał bez problemu.
skoro 28 przestawiłeś do "-" tzn. że poc. ten wszedł na tor stacyjny nr 1 przez rozjazd 27 również w położeniu "-".
Ale potem przyjechał pociąg z Borek po torze 1. Przekorbowałem 28 na plus, założyłem zamek/spone i wpuściłem pociąg na Sz.
Czyli przekorbowałeś 28 do "+" dla jazdy z Liskowa na tor stacyjny nr 2 i pozostawiłeś rozjazd nr 27 w położeniu przełożonym "-" kierującym z toru stacyjnego nr 1 na tor szlakowy nr 1 do Liskowa.
Ale nie wiem dlaczego ten pociąg rozpruł zwrotnice, skoro zwrotnica była poprawnie ułożona.
Z tego co napisałeś wyżej - nie była.
Czy zrobiłem to dobrze? Co powinienem zrobić w takiej sytuacji? (Nie chodzi o rozprucie)
Ponieważ to są rozjazdy sprzężone, to najlepiej, właśnie dla ominięcia takich sytuacji, korbować oba do położenia jednolitego, czyli plusowego lub minusowego.

13
Symulator ISDR / Odp: Żądanie pozwolenia
« dnia: 30 Marzec 2018, 22:11:37 »
  Była kiedyś dyskusja na ten temat, jak tworzył się Lisków Gł. Uzasadnieniem jest wysyłanie poc. towarowych przez Wilamowice na Tęczę i dalej do Liskowa Gł. Tych już nie dało się zawrócić, jeżeli mieliśmy zatkaną stację, a tak, po zapytaniu, można je było w Wi przetrzymać. Podobnie z Borka.
  W sumie bez tego zapytania można było zrobić stójkę na towarowe i też by stały, ale wybrano tą opcję.

14
Symulator ISDR / Odp: Okno debugowania - o co w tym chodzi?
« dnia: 20 Marzec 2018, 21:09:41 »
Cześć! Grając w Liskowie zawiesiło się AI i nie wysyła pociągów.
Ale to z każdego kierunku nie wysyła, czy z jednego, dwu? Od której godz. nie wysyła, jakieś screeny z debuga?

15
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 19 Marzec 2018, 20:45:58 »
Na sbl pomarańczowe też jest poniżej czerwonego i jakoś jadą...  ;D
Przypomnę, że spr. dot. semafora z głowicą 5-cio komorową i wyświetlonym dolnym światłem pomarańczowym, co dla niektórych, z tego co napisali, może być sygnałem wątpliwym.

Strony: [1] 2 3 4 ... 43