Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
ISDR Lisków / Odp: Zatrzymanie się 6384
« dnia: 08 Czerwiec 2017, 21:22:20 »
Nie wiem, dlaczego ten pociąg się zatrzymał, nie mogę znaleźć go w rozkładzie jazdy (może skan z SWDR?), ale widzę, że kolega jedzie na SZ i nie zabezpieczył sobie drogi przebiegu w żaden sposób:
a) można taką drogę przebiegu zabezpieczyć przez utwierdzenie przebiegami manewrowymi - z wygaszeniem sygnału Ms2;
b) jeśli nie można utwierdzić zwrotnic przebiegami manewrowymi, należy wyłączyć napięcie nastawcze.
Kolega nie zastosował żadnego sposobu - a więc nie zdał egzaminu na ISDR...  :P

2
Urządzenia srk / Odp: Rodzaje izolacji obwodów torowych
« dnia: 27 Maj 2017, 14:16:40 »
Najlepszym rozwiązaniem był elektryczny zamknięty obwód torowy. Było to rozwiązanie w pełni bezpieczne, to znaczy, że odcinek zajęty przez tabor choćby jedną osią, ale także KAŻDA usterka, była sygnalizowana jako zajętość odcinka. A np. przy kontroli przy pomocy liczników można fizycznie usunąć przęsło torowe, a urządzenie pokaże, że tor jest wolny...

3
Inne / Odp: Kiedy sobie przeglądałem.......................
« dnia: 17 Maj 2017, 19:00:07 »
I wszystko jasne!..  ;D

4
Inne / Odp: Kiedy sobie przeglądałem.......................
« dnia: 17 Maj 2017, 17:07:51 »
To jakiś stary, z wyłączonymi funkcjami, symulator...

5
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 12 Maj 2017, 22:40:23 »
Czyli to znaczy że dobrze zrobiłem ten pulpit kostkowy tylko taki dość duży. Nie poprawie tego. Niech tak zostanie. :P
Posłuchaj człowieku - to, że masz kolosalne braki wiedzy o kolei, jako zjawisku, firmie i przepisach, to jeszcze masz braki w logicznym rozumowaniu. Przestań zaśmiecać ten wątek kolejnymi bzdetami, tylko weź się do nauki. Jeśli nie zna się alfabetu - nigdy nie zostanie się pisarzem. Każda Twoja kolejna próba jest i będzie nieszczęściem. Nie masz wstydu czy nie masz krzty honoru, by z uporem godnym lepszej sprawy robić z siebie pośmiewisko?

6
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 12 Maj 2017, 21:51:19 »
W załączniku oryginalny pulpit sterowniczy nastawni KG stacji Kraków Główny. Twój pulpit, dla stacji mającej 6 torów, jest większy od pulpitu KG. To chyba wystarczy za cały komentarz. Jeszcze dużo się uczyć.

7
Urządzenia srk / Odp: Rkpj
« dnia: 12 Maj 2017, 19:35:01 »
Jest jeszcze jedno rozwiązanie w przypadku urządzeń E (przyciski bezpośrednio przy rozjazdach), gdy duży lub skomplikowany układ torowy nie pozwala na rozbicie pojedynczego anglika na dwa pojedyncze rozjazdy i skrzyżowanie, wówczas taki pojedynczy anglik przedstawia się tak samo, jak podwójny, tylko przyciski mają opis numer+a i numer+b, oraz taką robi się zależność, że niewłaściwie ułożone zwrotnice powodują podświetlenie wszystkich czterech szczelin rozjazdu, jako sygnał złego ustawienia zwrotnic.

8
Urządzenia srk / Odp: Rkpj
« dnia: 12 Maj 2017, 18:55:43 »
W PB nie ma problemu, gdy przyciski są gdzie indziej, niż na odwzorowanym układzie torowym, przypadek urządzeń E pokazałem na rysunkach.

9
Urządzenia srk / Odp: Rkpj
« dnia: 12 Maj 2017, 18:30:16 »
Witam, mam takie pytanie w jakiś sposób przedstawia się rozjazdy krzyżowe pojedyncze na pulpicie kostkowym?

10
Urządzenia srk / Odp: Do zolwik
« dnia: 07 Maj 2017, 23:59:12 »
95 rok - to by wiele wyjaśniało, natomiast Twoje pytanie jest interesujące, ale po tych fragmentach pulpitów nie jest w stanie nic wydedukować - najlepszy byłby plan schematyczny, bo on jest podstawą do projektowania pulpitu i jest miarodajny do określana sytuacji ruchowych - jak nazywa się ten posterunek (stacja), b widzę, że jest to dość skondensowany układ?...

11
Urządzenia srk / Odp: Do zolwik
« dnia: 07 Maj 2017, 23:46:37 »
Ten pulpit ma - lekką ręką - koło czterdziestu lat?

12
Urządzenia srk / Odp: Do zolwik
« dnia: 07 Maj 2017, 23:29:35 »
Ramka 2 to Sz do semaforów z drugiej strony niż rozjazdy ręczne. (Zaporowe mają oznaczenie Sxxx, a Sz Cxxx)
I tu jest pies pogrzebany - byłem przekonany, że te Sz dotyczą lewej strony... a jak się chyba dobrze (?) domyślam, te Sxxx są jednokomorowe?

13
Urządzenia srk / Odp: Do zolwik
« dnia: 07 Maj 2017, 23:10:47 »
Bez fotografii tego pulpitu nie uwierzę.

14
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 07 Maj 2017, 22:42:38 »
Nieprawidłowy układ torowy stacji, nieprawidłowa numeracja torów, nieprawidłowy opis sygnalizatorów.
Brak przycisków i liczników sygnałów zastępczych.
Brak przycisku z kontrolką oraz licznika dla wyjazdu na tor lewy po obu stronach stacji (NO).
Brak posterunku SKP z lewej strony stacji oraz licznika i przycisku z kontrolką pomSKP.
Pociąg z prawej strony po torze właściwym (Tewianka) może wjechać tylko na tor 2 i 3. Skąd wezmą się pociągi w stacji do wyjazdu w lewą stronę lewą z torów 1 ,4 i 5? Wyjazd z torów 1, 4 i 5 jest możliwy tylko na tor niewłaściwy - bezsens.
Dokąd mają odbyć się jazdy manewrowe z torów 3, 2, 1, 4 i 5?
Z torów 3, 2 i 1 można wyjechać manewrem w prawą stronę. Jak, na jaki sygnał i na czym podany będzie możliwa powrotna jazda manewrowa?
Najpierw należy poznać zasady projektowania, budowy i eksploatacji posterunków ruchu. Dopiero potem można próbować rysować plan schematyczny i do niego projektować pulpit. Więc przestań robić kolejne bzdurne pulpity, tylko zajmij się poznaniem zasad, o których już wielokrotnie pisałem.

15
Urządzenia srk / Do zolwik
« dnia: 07 Maj 2017, 21:54:19 »
Do zolwik -
Brak plomb na przyciskach dPo i dKo, brak oznaczeń izolacji torowych, kompozycja pulpity nieszczęśliwa - przyciski i liczniki sygnałów zastępczych powinny być umieszczone u góry pulpitu po tej stronie, po której są umieszczone semafory - po lewej i prawej stronie, brak posterunku stwierdzenia końca pociągu z lewej strony stacji (szlaki są nieizolowane).
A co to jest za rozwiązanie oznaczone czerwoną ramką 1 i 2? jak nastawnia ma sterować sygnałami Sz bez jakiejkolwiek kontroli położenia zwrotnic?

Strony: [1] 2 3 4 ... 10