Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Andrev

Strony: [1] 2 3 4 ... 8
1
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 27 Października 2016, 17:10:11 »
Dyżurny ruchu w Wałbrzychu ma 2000 brutto ? No bez przesady... ;d nie uwierzę

Nie brutto, tylko na grupie. Do niej doliczane są wszystkie premie, dodatki za pracę w nocy, niedziele i święta, nadgodziny, po roku węgiel. Brutto to wyjdzie pewnie z dwa razy tyle.

2
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Urealnienie symka.
« dnia: 14 Sierpnia 2016, 17:51:06 »
A co byście powiedzieli, żeby w ramach urealnienia dodać do symka taką opcję jak Analiza Pociągu czy coś tego typu. Tak jak jest w nastawniach. Wiece o co mi chodzi. Rozumie, że to zajęłoby trochę czasu, ale może warto byłoby wprowadzić taką opcję w przyszłości.

To by miało sens, jeśli powstaną realne stacje, z realną długością torów. Na Testowie i Liskowie prawie wszystkie pociągi mieszczą się w długości torów, więc brutto czy długość nie jest aż tak potrzebna.

3
Ruch kolejowy / Odp: Wyprawy pociągów po wymianie wagonów
« dnia: 04 Maja 2016, 20:30:11 »
Rekordziści (?) (maszyniści - mech i pomocnik) przyszli pewnego dnia na objęcie loka spalinowego zamkniętego na dużej stacji węzłowej. Służbę objęli o 07:00 i o 07:10 zgłosili gotowość. Mieli przejechać po szlaku jednotorowym po skład węglarek do sąsiedniej stacji (nazwijmy ją) "B" oddalonej o 6 km. Ok 12:00 przypomnieli się, że są gotowi do jazdy, ale przez 5h nie udało im się przejechać ani metra.

To to jakaś ułomna stacja, skoro lokomotywy luzem nie potrafi przyjąć...

4
To powinieneś mieć już nawyk czytania instrukcji i zarządzeń, bowiem na posterunku będzie to obowiązkowe, a przynajmniej przypominania sobie obowiązujących przepisów.

Nawet nie tyle co na posterunku. Ilość materiału do opanowania by zdać państwowy egzamin na ISDRa jest spora, więc warto czytać już dziś.

5
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Urealnienie symka.
« dnia: 22 Lutego 2016, 20:43:52 »
Ale powinieneś dostać informację o tym, co jest przyczyną braku wjazdu, tak?
ale to ja, czy mech ma dostać tą informację?
Nie przypominam sobie, aby stacja trzymające skład po wjazdowym do 5min. informowała tylny post. czemu nie bierze.

No, ale to właśnie na nas, jako wyprawiającym pociąg zgodnie z Ir1 ciąży wyjaśnienie dlaczego nie mamy tzw. "odbloku" - wszak zazwyczaj nie ma powtarzacza semafora przedniego post. następczego na naszym planie świetlnym/pulpicie:

§28 pkt11.  Jeżeli po wyprawieniu pociągu blok początkowy nie odblokował się mimo, że według rozkładowego czasu jazdy pociągu powinno to już nastąpić, należy niezwłocznie dowiedzieć się o przyczynie nieobsłużenia bloku liniowego przez przedni posterunek następczy.
Po stwierdzeniu, że pociąg nie zwolnił toru szlakowego względnie odstępu, należy zastosować środki pomocnicze (zamknięcia pomocnicze i tabliczki ostrzegawcze), zgodnie z postanowieniami §49.


Czas tego postoju teoretycznie nas już nie powinien interesować. Z racji jednak faktu że tor szlakowy jest zajęty, a prowadzić powinniśmy po nim ruch pociągów pasażerskich, to trzeba przedsięwziąć pewne środki w celu ich przeprowadzenia.

Natomiast, tam gdzie prowadzony jest ruch tylko towarowy nie ma to większego znaczenia. No chyba że Panu Mechanikowi skończą się godziny i zechce zamknąć skład na szlaku.


6
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz pisemny "P"
« dnia: 05 Lutego 2016, 12:53:41 »
A w skrajnym przypadku awarii centralki i radiotelefonu jednocześnie? :D

To jeśli blokada liniowa działa prawidłowo, cały czas jest podstawą prowadzenia ruchu. Z reguły jednak jeśli padają te 2 rzeczy to blokada liniowa również leży, bowiem z reguły idzie na jednym kablu, wraz z łączem zapowiadawczym i często bazowym. W moim regionie najczęstszą przyczyną braku łączności na łączu zapowiadawczym są niestety dość częste kradzieże.

7
W liskowie do żadnego posterunku nie ma SBL. Domyślam się że kolega ma na myśli szlak do Wilamowic, gdzie faktycznie jest tam jakiś semafor, z tym że jest semafor odstępowy posterunku ruchu. Wtedy jeśli wyjeżdżasz na rozkaz "S" przejeżdżając semafor wyjazdowy wskazujący sygnał stój, uwzględniasz na co ma być wjazd na posterunku odstępowym, w symulatorze chyba tego nie ma bo tu są jeszcze stare druki, ale normalnie jest tak że uwzględnia się w trzeciej rubryce "inne" na co ma być wjazd na posterunek odstępowy. Można też podyktować rozkaz tylko do semafora odstępowego posterunku ruchu a dalej PO wydaję ponownie rozkaz z uwzględnieniem swojego semafora lecz rzadko to się stosuję.

Hola, hola, czegoś tu nie rozumiem. Jeśli chcemy wyjechać do Wilamowic na rozkaz pisemny "S", to wystarczy wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów (do Wilamowic - między post. zapowiadawczymi). Informacja co będzie na post. Tęcza nie jest wymagana w rozkazie. Przecież to jest autonomiczny posterunek (no chyba że pojedziemy hardkorem i w telefoniczym zapowiadaniu pociągu wyłączymy posterunek odstępowy z udziału w prowadzeniu ruchu pociągów - ale w związku z tym że Tęcza ma obsługiwany przejazd nie jest to zbyt bezpieczne). Po naszym wyprawieniu pociągu na "S", albo zastępczy, bo tutaj sytuacja jest analogiczna w zależności: Tęcza poda sygnał zezwalający, bądź podyktuje rozkaz pisemny "S". Tym bardziej że w każdym kierunku są semafory, a blokada jest przystosowana do prowadzenia ruchu zmiennokierunkowego.

8

 A co do kradzieży - nic nie poradzisz. Dziś w nocy po północy ukradli mi kabel od blokady i kuźwa trzeba było telefoniczne wprowadzić.

To straszne, wręcz urzekła nas twoja historia. Pomyśl że są stację co TZP jest podstawą do prowadzenia ruchu.

Albo stacje, że gdy ukradną Ci kabel to nie masz łączności strażnicowej, z przejazdami na szlaku... A oprócz tego telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegów - bo to od strony wykonawczej i radiotelefoniczne zapowiadanie - bo z sąsiednim posterunkiem też nie masz łączności, i jeździsz na podstawie radiotelefonicznego.

9
Udało mi się odprawić te pociągi. Już wiem o co w tym chodzi.
Jednak co z tą blokadą? Czemu działa inaczej niż w instrukcji?

Może kolega zdający dyżur Ci podkołkował blok pozwolenia? IMHO obsługa blokady z Wilamowicami po torze 2 jest łatwiejsza jeśli blok pozwolenia blokuje się automatycznie. O pociągi towarowe i lokomotywy luzem Wilamowice i tak pytają w osobnym telefonogramie - a na linii dwutorowej (jeśli takiego zapisu w RTS nie ma) takiego obowiązku nie ma.

10
Tak jak w temacie, semafor Z11 powinien być ustawiony po prawej stronie toru, no chyba że warunki na to nie pozwalają więc powinien być obok wskaźnik W15. Mam racje czy nie ??

Ach ci cholerni złomiarze. Znowu wskaźnik ukradli. Na SOK trzeba dzwonić. Może się znajdzie w najbliższym skupie złomu... ;)

11
Co żeś najlepszego narobił?


12
Inne / Odp: Praca jako nastawniczy.
« dnia: 22 Października 2015, 20:45:37 »
To dużo dni wolnych  wypada w miesiącu :-)

Szczególnie nastawiałbym się na dużo dni wolnych w tygodniu i mało dni wolnych w weekendy. Praca turnusowa wybija z głowy coś takiego jak wolny weekend, długi weekend, czy święta. Warto też pamiętać, że kolejarze z reguły pracują w Wigilię, Święta Bożego Narodzenia, Sylwestra, Nowy Rok, czy Wielkanoc.

13
Ruch kolejowy / Odp: Wypadek w Lublinie 2015
« dnia: 11 Października 2015, 21:43:14 »
W linku do artykułu przeczytałem, iż szynobus jechał jako trakcja manewrowa i się nie zatrzymał na sygnał stój. A tak przy okazji, czy wyniki dochodzenia służbowego są gdzieś publikowane, tak jak np. ze Starzyn?

Obecnie tendencja jest taka, że wszystkie "grubsze" incydenty (przełożenie pod taborem, jazda pociągu przy otwartych rogatkach na przejeździe się do tego zalicza) oraz wyjaśnienie ich przyczyn publikowane są w biuletynach powypadkowych - te natomiast lądują w teczkach na posterunkach wraz z różnego rodzaju zarządzeniami mającymi wpływ i opisującymi stan bezpieczeństwa. Czy publikowane są gdzieś poza wewnętrznym obiegiem PLK? Nie wiem. Raport po Starzynach opublikowała Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych - więc trzeba by tam szukać.

14
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 16 Lipca 2015, 16:29:08 »
O jeździe z opuszczonym patykiem decyduję najczęściej Energetyka, bo oni na miejscu ocenią stan sieci, oraz jaką  odległość pociąg przejedzie. Uwarunkowań może być dużo, np przy prędkości 100km na/h to i chyba z 1000m pociągnie bez pobierania9

Jazda z opuszczonymi odbywa się z V max do 60km/h.

15
Inne / Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« dnia: 15 Maja 2015, 22:26:23 »
Zależy gdzie się jest.
Sytuacja na faktach.

Potrzebuje patrolu na stacji .... bo graficiarze dewastują wagony.
Wie pan co zadzwoń pan za 20 min bo my właśnie będziemy zaraz się zmieniać i nie możemy nikogo wysłać.


Dziękuję, myślę że każdy zna jakieś historię z nimi.

Od kiedy pracuję nigdy mi się nie zdarzyło aby SOKiści zignorowali jakieś poważne zagrożenie bezpieczeństwa lub podejrzenie kradzieży a nawet wkroczenie na teren kolejowy. Może to kwestia miejsca? Na Śląsku dzieją się na torach różne rzeczy... W każdym razie jeśli bym usłyszał podobny tekst to od razu wykręcam numer alarmowy na policję. Ja osobiście mam dobre przygody z SOK - w zgłoszonej zabawie w "tchórza" przy peronie (słyszałem dowodnie głos na radiu zdenerwowanego mechanika który wdrożył nagłe bo myślał że ich rozjedzie) niemal natychmiast zawiadomili policję która była za moment. Osoby kręcące się przy składzie z węglem - dzień wcześniej został otwarty pociąg - kilka minut i policja na miejscu. Złapanie złodziei węgla i przekazanie ich policji. Współpraca nawet ze strażą miejską przy osobach kręcących się po torach czy biegających po peronie golasach...

Ale wiadomo różne są doświadczenia. Wiadomo że SOK czasami nie ma ludzi bądź patrole są daleko, to zawsze można powiadomić policję.

A jeśli bym coś przeskrobał na terenie kolejowym to na widok patrolu SOK z psem narobiłbym chyba w gacie gdyby go spuścili ze smyczy - widziałem te pieski w akcji. Nie polecam spotkania twarzą w pysk - nawet z kagańcem.

Strony: [1] 2 3 4 ... 8