Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - maria1

Strony: [1] 2 3
1
Ruch kolejowy / loko/ kierunek
« dnia: 25 Marzec 2018, 17:00:53 »
Co oznacza loko a co kierunek?

2
Ruch kolejowy / R146
« dnia: 25 Marzec 2018, 16:53:42 »
Jak prowadzić R146 na Sbl dwukiewunkowej przy wprowadzeniu tel. zapowiadania oraz przy zamknięciu toru / Sbl szlak dwutorowy/

3
Ruch kolejowy / Eac
« dnia: 25 Marzec 2018, 16:49:59 »
Proszę najprościej opisać obsługę samoczynnej blokady dwukiewunkowej typu eac, zmianę kierunku oraz działanie w warunkach awaryjnych

4
Urządzenia srk / Zwbl, azk
« dnia: 13 Marzec 2018, 13:30:00 »
Kiedy zwolnienie blokady a kiedy awaryjne zmiana kierunku? Jaka jest różnica pomiędzy zwbl a azk na Sbl?

5
Ruch kolejowy / Zanik kontroli
« dnia: 12 Marzec 2018, 08:04:32 »
Podobno w tej chwili gdy wyjdzie zanik kontroli to po takim rozjezdzie nie wolno nam jeździć do czasu odpisuje drogowcowvi automatykow. Czy to prawda?

6
Urządzenia srk / Zamek, spona
« dnia: 12 Marzec 2018, 08:02:29 »
W jakich przypadkach zakładamy spone a w jakich zamek trzpieniowy?

7
Ruch kolejowy / Pytanie o wolna
« dnia: 14 Luty 2018, 19:52:29 »
1. W załączniku wzór R146. Interesuje mnie czy po zamknięciu toru szlakowego nr 2 Świerk - Olcha / Świerk zarządza torem nr 1/ , czy Świerk wyprawiając pierwszy pociąg do Olchy / nr pod. 354011/ w kierunku zasadniczym nie pyta o wolną / blokada jest nieprzystosowana/. Ktoś ostatnio powiedział mi, że dopóki nie wprowadzę ruchu jednotorowego dwukierunkowego to nie muszę pytać o wolną. Czy rzeczywiście?.
2. A gdy blokada Pbl jest przystosowana to po zamknięciu toru jadąc w swoim zasadniczym kierunku pytam od razu o wolną?
3. Czy może nie ma znaczenia czy blokada jest przystosowana czy nieprzystosowana to zawsze po zamknięciu toru szlakowego pytam o wolną dla wszystkich pociągów i w jedna i w druga stronę?

8
Ruch kolejowy / Kto zarzadza torem
« dnia: 14 Luty 2018, 19:19:20 »
Kto zarządza torem jeżeli szlak jest jednotorowy ? Na szlaku dwutorowym wiem kto, wiadomo, że ruch jest prawostronny ale co z jednotorowka?

9
Ruch kolejowy / Wjazd pociagu
« dnia: 11 Luty 2018, 00:01:01 »
Jakie jest postępowanie dyzurnego gdy pociąg wjeżdżając do stacji jest na tyle długi, że nie zwolnil przebiegu. Czy można go przeciągnąć za semafor wyjazdowy informując go o tym na radiu? A jeżeli tak to co gdy mechanik nie zechce na tzw. gębę tego zrobić? Co wtedy? Rozkaz S na pominięcie sygnału Stój i zatrzymania się za semaforem. Nie bardzo wiem jak to rozgryźć.




10
Ruch kolejowy / Stawność blokady
« dnia: 08 Luty 2018, 22:08:42 »
Czy ktoś może mi wytłumaczyć tak "po chłopsku" na czym polega stawność blokady? Tak abym sama umiała to później powtórzyć😊

11
Ruch kolejowy / Ruch dwukierunkowy przy czynnych obu torach
« dnia: 07 Luty 2018, 21:48:22 »
Witam
Proszę o podanie kilku przykładów sytuacji, w których taki ruch/ jak w temacie/ ma miejsce. Co musi się wydarzyć aby taki ruch wprowadzić?
I jak dobrze rozumiem na bl. przystosowanej i nieprzystosowanej pytamy o wolną dla wszystkich pociągów po lewym i dla pierwszego po prawym ?

12
Urządzenia srk / Zanik kontroli
« dnia: 21 Styczeń 2018, 09:49:10 »
Na zdjęciu podana jest kontrola w minusie a co gdy przy przekladaniu do plusa ona nie wskoczy, po kilkukrotnych próbach nadal się nie udaje, więc przekładam z powrotem do minusa. Wiem, że na gruncie muszę sprawdzić w jakim faktyczniejest położeniu i załóżmy, że będzie w takim samym czyli też w minusie, więc rozjazd korbuje do plusa, zabezpieczam zamkiem i wracam na nastawnie. Ale co z zamkiem uze-1 / tym co na zdjęciu/? Czy tutaj ta żółtą lampka będzie nadal świecić w minusie, jeżeli na gruncie rozjazd został przekorbowany czy też będę musiała przyciskami zwrotnicowymi przełożyć na nastawni do położenia plus tak jak na gruncie?

13
Ruch kolejowy / Zamek trzpieniowy
« dnia: 21 Styczeń 2018, 06:43:08 »
Nie zakładałam jeszcze zamka więc czysto teoretycznie/ czytałam instrukcje obsługi w Ie8/, załóżmy, że mam rozjazd elektryczny sprzężony w plusie, potrzebuje przełożyć go do minusa ale nie mam kontroli. Wyłączam napięcie, idę rozjazd przekorbowac do minusa, zakładam zamek na jeden i drugi rozjazd , po założeniu sprawdzam, czy mam drogę oporów, doleganie i sprawdzam czy zamek spełnią swoją rolę dlatego muszę rozjazd dokorbowac, tak aby iglica oparła się na trzpieniu i jeśli się oprze to jest ok. Wtedy odkorbowuje tak aby iglica się odsunęła od trzpienia i w tej pozycji już zostawiam rozjazd dla tej jazdy. Czy prawidłowo to postępowanie opisałam? Jeśli gdzieś popełniłam błąd proszę mnie poprawić.

14
Urządzenia srk / Zakladanie zamka
« dnia: 21 Styczeń 2018, 06:35:54 »
Nie zakładałam jeszcze zamka trzpieniowego. Czytałam w Ie 8 o sposobie zakładania i z wiadomości na sucho rozumiem, że po założeniu zamka trzeba sprawdzić czy spełnia on swoją rolę. Czyli co? Załóżmy, że rozjazd / elektryczny/ mam w plusie i nie chce mi przejść do minusa a potrzebuje dla jazdy pociągu takie właśnie położenie. Czyli wyłączam napięcie, idę przekorbowac rozjazd do minusa i w tym położeniu zakładam zamek, korbuje znowu aby sprawdzić czy spełnia swoją rolę czyli w tym momencie iglica powinna oprzeć się na trzpieniu zamka a następnie muszę odkorbowac czyli niejako odsunąć iglice od zamka. Tzn., że prawidłowo założony zamek a właściwie jego trzpien będzie odsunięty od iglicy, nie będzie się z nią stykal ?

15
Ruch kolejowy / Rozprucie
« dnia: 07 Styczeń 2018, 18:19:02 »
Czy gdy dojdzie do rozprucia podczas wjazdu pociągu to mam zamknąć rozjazd dla ruchu / rozprucie pod taboret/ czy zabezpieczyć rozjazd i użyć kr? Drogą była dobrze ulozona. Dla mnie to rozprucie pod pociągiem a kontroler mówi o kr. Jak to w końcu jest?

Strony: [1] 2 3